וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההכחשה: סילבן לנדסברג יעמוד לדין בעקבות תנועת השחיטה

על אף שמכבי תל אביב הודיעה כי "לא בוצעה שום תנועה לעבר הקהל של ירושלים", באיגוד הכדורסל החליטו שהמתאזרח יעמוד לדין בחמישי הקרוב. גם ירושלים צפויה לספוג עונש בעקבות הנהמות לאמבקווה, בקבוצה פרסמו סרטון שמוכיח לטענתם שלא היו נהמות

ברני ארדוב

בווידאו: הסרטון של קריאות הפועל ירושלים אותו פרסם המועדון

סילבן לנדסברג יועמד לדין משמעתי בעקבות תנועת השחיטה שביצע לעבר אוהדי הפועל ירושלים במשחק ההפסד של מכבי תל אביב ביום ראשון. גם הפועל ירושלים תועמד לדין בעקבות הנהמות לעבר טרבור אמבקווה. כך הודיעו היום (שלישי) באיגוד הכדורסל. הדיון יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 17:30, ואחריו צפוי המתאזרח של מכבי תל אביב, שקלע 20 נקודות במשחק, לספוג עונש.

זאת למרות שמכבי תל אביב הוציאה אמש הודעת הכחשה לגבי מה שעשה לנדסברג. "מבדיקת האירוע בסיום המשחק ומצפייה בסרט הווידיאו עולה כי שחקני שתי הקבוצות נפגשו בעיגול האמצע כאשר הם "שמים ידיים" לסיום המשחק. האירוע כלל לא יותר מהתגרויות הדדיות מצד שחקן מכבי (לנדסברג) ושחקן ירושלים (רולנד), כאשר שחקנים משתי הקבוצות דאגו מיד להפרדת כוחות והרוחות נרגעו מהר מאוד בלי שיתפתח אירוע כלשהו. לא בוצעה שום תנועה לעבר הקהל של ירושלים, ונראה כי ההתגרות היחידה הייתה בין שחקנים בלהט של סיום המשחק", נכתב בהודעה מטעם הצהובים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אי ג'יי רולנד שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ייענש. לנדסברג מול רולנד/ברני ארדוב

רונית אמור יניב, היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, פירטה את הסיבות בהחלטתה להעמיד לדין את הצדדים. על ההתנהגות של סילבן לנדסברג: "בדו"ח המשקיף נכתב שההתגוששות בין השחקנים בסיום המשחק הייתה בגלל תנועה לא במקום של לנדסברג... צילומי הטלוויזיה מראים שעשה תנועת שיסוף... לא ניתן לראות אם קדמה לזה פרובוקציה, אבל דבר לא מצדיק התנהגות כזאת. זו תנועה אלימה שנאסרה במפורש. מותירה את קביעת העונש לבית הדין, יש לקחת בחשבון כי לשחקן יש עבר נקי".

על הפועל ירושלים נכתב: "אוהדי ירושלים קראו 'שמעון מזרחי מאפיונר', שרו שירי קללות 'גיא פניני מת' והשמיעו נהמות כלפי טרבור אמבקווה... כמו כן החזיקו שלושה שלטים שאושרו על ידי המשטרה: 'שמעון' תזכה לי ילד', 'שמעון תן לי אזרחות' ו'כולם יודעים ששמעון מאפיונר'. הפועל ירושלים לא נקטה בשום פעולת מנע.

"על השירים שהושרו על ידי אוהדי ירושלים (בן זונה, מאפיונר וכו') - הגם שאני מוצאת אותם ראויים לכל גינוי - אינם מהווים עבירה על התקנון ולכן אינני מעמידה אותם לדין בגינם. הנהמה היא על רקע גזעני ולפיכך הינה הפרה של סעיף 22.

"לגבי השיר 'פניני מת' - שלחתי כבר מספר פעמים לקבוצות איסור מפורש לקריאות אוהדים המרמזות למוות, התאבדות, נזק פיזי וכן תנועות גוף של חניקה, שיסוף וכיו"ב. עם זאת, ניתן לראות בשיר קללה בלבד. הוא מושר כבר פעמים רבות ולא גרם לאלימות פיזית בכלל וכלפי השחקן בפרט. לפיכך אני משאירה לשיקול דעת בית הדין האם השיר 'גיא פניני מת' מהווה עבירה".

על שלטי המחאה נגד מזרחי בעניין גל בק: "מהווים ניסיון לפגוע בו אישית, ביושרו ובמקצוע עריכת הדין, ומכניסים מחאה בעניין שאינו קשור בספורט... אנחנו עדיין ממתינים להחלטה בעניין זה מהדרבי".

אוהדי הפועל תל אביב עם שלטים לזכרו של גל בק. ברני ארדוב
"מכניסים מחאה שלא קשורה לספורט". אוהדי הפועל תל אביב מניפים שלטים של גל בק ז"ל/ברני ארדוב

אמש משקיף המשחק מנשה הרמן הגיש את דו"ח המשחק למנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. הרמן ציין כי המשחק עבר בצורה ספורטיבית כשהקבוצות וצוות השיפוט עשו הכול כדי להעביר את המשחק בצורה הטובה ביותר. עם זאת, הרמן ציין מספר אירועים, כשהבולטים שבהם הם קריאות "שמעון מזרחי מאפיונר" ו"גיא פניני מת" מצד אוהדי הפועל ירושלים ונהמה שהושמעה כלפי טרבור אמבקווה בעת שניגש לזרוק מהעונשין. הרמן ציין כי בסיום המשחק היה עסוק בפעילות המזכירות בשעה שהחלה המהומה במרכז המגרש וציין כי ראה את גיא פניני מרחיק את שחקני מכבי תל אביב מן המקום, אך נאמר לו כי האירוע החל בשל תנועה לא הולמת שעשה סילבן לנדסברג והתסיסה את האירועים.

seperator

בהפועל ירושלים פירסמו בתגובה להעמדה לדין: סרטון מתוך המשחק (ניתן לצפייה בוידאו בתחילת ידיעה זו), וטענו: "נהמות גזעניות או קריאות 'לוזר לוזר' לשחקן שהחטיא עונשין ? אוהדי הפועל ירושלים נוהגים לקרוא כלפי שחקנים שהחטיאו עונשין 'לוזר לוזר'. משום מה משקיף המשחק מנשה הרמן בחר לייחס לקריאות הללו מימד גזעני. אנו דוחים מכל וכל את הפרשנות של מר הרמן, ואף מרשים לעצמנו להיעלב בשם הקהל שלנו שמואשם בגזענות, וקוראים לאיגוד הכדורסל וליועצת המשפטית לבטל את האישום בנושא לאלתר. מיותר לציין שהמועדון דוחה מכל וכל גילויי גזענות מכל סוג שהוא. אישום זה מתווסף לדו"ח כולו שנראה כאליו נלקח ממשחק אחר. במהלך המשחק ואף ביום שאחריו היללו כל כלי התקשורת את האווירה הספורטיבית שהייתה בארנה ביום ראשון. לא ברור כיצד הצליח המשקיף לדלות כל כך הרבה סעיפים לדו"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully