וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת התגליות: 11 השחקנים שעשו את הפריצה בחצי העונה שחלפה

28.12.2015 / 14:00

האלתור המבריק של פאולו סוזה, המטאור בשמי אנגליה, סיפורי הסינדרלה מספרד וצרפת והמהלך הכי מוצלח של מילאן. 11 השחקנים המפתיעים שפרצו בחצי העונה עד כה בחמש הליגות הבכירות

one

בווידאו: דלה עלי מבשל וכובש במדי טוטנהאם נגד סאות'המפטון

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

ג'אנלואיג'י דונארומה - מילאן

שוער מילאן, ג'אנלואיג'י דונארומה. GettyImages
שוער מילאן, ג'אנלואיג'י דונארומה/GettyImages

החיבוק החם שקיבל ג'אנלואיג'י דונארומה מאלילו ג'אנלואיג'י בופון לאחר ההפסד של מילאן ליובנטוס, נראה לרבים כמו רגע הכתרת היורש. ג'יג'י המליך את ג'יג'י. אחרי שדייגו לופס הוציא 14 כדורים מהרשת בשמונה מחזורים בסך הכול, סינישה מיכאילוביץ' החליט לבצע זעזוע והימר על הילד בן ה-16 ושמונה חודשים. בדיעבד, ההחלטה הזו הצילה לו את המשרה. מאז כניסתו של דונארומה, מילאן הפסידה פעם אחת בלבד ושמרה בשלושה מקרים על שער נקי. דונארומה ספג רק שבעה שערים בתשעה מחזורים, ייצב את ההגנה והראה עד כמה גדול הפוטנציאל שלו כשהפך גם לשחקן הכי צעיר בסגל נבחרת איטליה עד גיל 21. הוא גמיש, מאוד בוגר ולא נותן להייפ העצום לערער אותו. עכשיו רק נותר לו לקוות שבניגוד לחבר מאודינזה סימונה סקופט, מילאן לא תנחית לו שוער בכיר על הראש.

פדריקו ברנרדסקי - פיורנטינה

בורחה ואלרו פדריקו ברנדרסקי שחקני פיורנטינה חוגגים. GettyImages
בורחה ואלרו פדריקו ברנדרסקי שחקני פיורנטינה חוגגים/GettyImages

לכבוד אליליו רוברטו באג'ו ורוי קוסטה, פדריקו ברנרדסקי עבר ללבוש בקיץ את חולצה מספר 10 המחייבת, אותה נטש אלברטו אקווילאני. מי שחשב שהחולצה תהווה נטל, טעה טעות מרה. אבל כך גם מי שחשב שברנרדסקי יקבל צ'אנס בהתקפה. אחרי ששיחק מעט כחלוץ או כקיצוני שמאלי וגם כבש בליגה האירופית בעונה שעברה עד שנעצר בגלל פציעות, ברנרדסקי עבר הסבה אצל פאולו סוזה והפך לשחקן כנף ימין - התפקיד אותו מילא בהצלחה חואן קואדרדו. בשיטת שלושת הבלמים, האיטלקי בן ה-21 נדרש גם לעשות הגנה ושיפר בצורה ניכרת את יכולותיו, עד כדי כך שברצלונה הביעה רצון לרכוש אותו כמגן ימני התקפי. ברנרדסקי בישל ארבעה שערים בליגה, כבש שלושה בליגה האירופית והפך לאחת התקוות הגדולות של איטליה. בחסות סוזה.

רומן תומא - אנז'ה

שחקן אנז'ה רומן תומא. AP
שחקן אנז'ה רומן תומא/AP

"אנחנו קבוצה של נוקמים, לכולנו יש את הרצון העז להוכיח", כך הסביר רומן תומא את סוד הקסם של אנז'ה המפתיעה, שחזרה לליגה הצרפתית הבכירה אחרי 21 שנה וניצבת לה במקום השלישי בתום הסיבוב הראשון. וזה גם הסוד של הבלם, שנחשב לתגלית העונה בליג 1 עד כה למרות שהוא כבר בן 27. ב-2010 הוא מצא עצמו אבוד, אחרי שברסט החליטה לשחררו. תומא שקל פרישה, אבל הוריו שכנעו אותו להצטרף למחנה של שחקנים חופשיים והוא חתם בקרקפו מהליגה הרביעית, עלה איתה וב-2013 התקדם לאנז'ה. אחרי שהפך למעוז ההגנה של הקבוצה בליגת המשנה, תומא הגיע לראשונה בקריירה לליגה הבכירה ושוחה בה כמו דג במים. הבלם הגבוה כבש נגד מארסיי ובורדו, סייע לשמור על שער נקי בלא פחות מ-11 משחקים ונכלל בנבחרת הסיבוב לצד כוכבי פריס סן ז'רמן. סיפור סינדרלה קלאסי.

אנדראס כריסטנסן - בורוסיה מנשנגלדבאך

אנדראס כריסטנסן שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. GettyImages
אנדראס כריסטנסן שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך/GettyImages

בזמן שצ'לסי שילמה כסף על שחקני הגנה מיותרים שלא היה שום סיכוי שיקבלו הזדמנות (מי אמר פאפי ג'ילובוג'י?) ז'וזה מוריניו החליט שאנדראס כריסטנסן עדיין לא בשל לסגל של האלופה ושלח אותו לשנת השאלה בבורוסיה מנשנגלדבאך. הדני בן ה-19 אמנם היה שותף לשניים מחמשת ההפסדים ברצף האיום בפתיחת העונה, אבל לאחר מכן היה אחד האחראים לריצה הפנטסטית של הסייחים תחת שרביטו של אנדרה שוברט ומוכיח מדי שבוע מדוע הובא לצ'לסי כילד פלא בגיל 15. כריסטנסן קר הרוח שמר על יציבות גם כשהקבוצה עברה לשחק עם שלושה בלמים, בישל שער לראשונה ב-1:2 על האנובר והיה מהמצטיינים בניצחון הגדול על באיירן מינכן. אחרי שנבחר לשחקן הצעיר של השנה בדנמרק, כריסטנסן הכריז על המטרה הבאה: "לשדרג את המשחק שלי ואז לחזור לצ'לסי".

ג'וני קסטרו - סלטה ויגו

תקציר: ולנסיה - סלטה ויגו 2:0. one
תקציר: ולנסיה - סלטה ויגו 2:0/one

העתיד של ספרד בעמדת המגן השמאלי נראה מבטיח. בעונה שעברה פרץ חוסה לואיס גאיה מוולנסיה, והעונה הגיע תורם של רובן דוארטה וג'וני קסטרו. דוארטה כבר זומן לנבחרת הבוגרת של ספרד, אצל ג'וני נראה שזה עניין של זמן. השחקן יליד ויגו קיבל את ההזדמנות הראשונה מלואיס אנריקה בעונת 2013/14 ואייש את כל עמדות ההגנה, אבל העונה, בגיל 21, קיבע את מעמדו כמגן השמאלי הבכיר בזכות הופעות נהדרות שסייעו לסלטה לתפוס את המקום החמישי. ג'וני כבר הספיק לבשל שלושה שערים (לעומת שניים בכל העונה שעברה) ונחשב לאחד מחוטפי הכדורים הטובים בליגה. ביכולת הזו, אפשר לשכוח לו את השער העצמי המביך בדרבי מול דפורטיבו לה קורוניה.

יוליאן וייגל - בורוסיה דורטמונד

יוליאן וייגל שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
יוליאן וייגל שחקן בורוסיה דורטמונד/GettyImages

כבר בעונתו הראשונה בבונדסליגה, הילד שהגיע לדורטמונד ממינכן 1860 קבע שיא מדהים. הוא נגע בכדור 189 פעמים בניצחון על פרנקפורט ובכך שבר את שיא הליגה של צ'אבי אלונסו (172). מעטים שמו לב לרכישה הזו של דורטמונד, ששילמה בקיץ שלושה מיליון יורו על יוליאן וייגל והפכה אותו מיד ליורש של הקפטן הפורש סבסטיאן קל במרכז השדה. הקשר בן ה-20 השתלט על עמדת הקשר האחורי במהירות מפתיעה ומתפקד כחוט המקשר בין ההגנה להתקפה בדורטמונד. תומאס טוכל נדלק על הטאלנט הצעיר ונותן לו עוד ועוד משימות בהנעת הכדור ובמשחק הלחץ, ואת הכול מבצע וייגל באלגנטיות מרשימה. הזימון לנבחרת גרמניה הולך ומתקרב.

דלה עלי - טוטנהאם

שחקן נבחרת אנגליה, דלה עלי. רויטרס
שחקן נבחרת אנגליה, דלה עלי/רויטרס

איזו שנה עברה על דלה עלי. בפברואר הוא נרכש על ידי טוטנהאם בשעות האחרונות של חלון ההעברות, אך נשאר כמושאל בקבוצת נעוריו מילטון קיינס דונס וסייע לה להעפיל במאי לליגת המשנה; בספטמבר ערך הופעת בכורה בנבחרת אנגליה הצעירה; ובנובמבר כבר כבש שער ראשון בנבחרת הבוגרת. בין לבין, הספיק להפוך לשחקן הרכב משפיע בטוטנהאם ותרם בחצי העונה הראשונה שלו בפרמיירליג ארבעה שערים ושלושה בישולים ב-16 משחקים. הקשר בן ה-19 לא מפסיק לרוץ ואוהדי טוטנהאם התאהבו בסגנון הפראי שלו. הוא נוטה להתעמת, סופג לא מעט צהובים, אבל השפעתו על המשחק מכרעת. "הוא איתנו רק חצי שנה, אבל זה נראה כאילו הוא כאן כבר 10 שנים", החמיא המאמן מאוריסיו פוצ'טינו, שנלחם כדי לא לתת לכוכב העולה להסתחרר מהפריצה המטאורית. אנחנו נראה אותו גם ביורו.

ונסן קוזיילו - ניס

ונסן קוזיילו שחקן ניס. AP
ונסן קוזיילו שחקן ניס/AP

58 קילו על 1.68 מטרים, צורך בהורמוני גדילה ובנוסף על כך גם פני תינוק. "כשראיתי אותו משחק בקבוצת הנוער של קאן, הוא נראה כמו חסילון, אבוד בין כל האתלטים", תיאר לאחרונה ראש מערך הסקאוטטינג של ניס. אבל ונסן קוזיילו - להלן: החסילון - הפך בגיל 20 לאחד הכישרונות העולים בכדורגל הצרפתי, וככזה נכנס כמובן גם לרשימות של ארסן ונגר. בזמן שכולם מתמקדים בלהטוטים של חאתם בן ארפה המלהיב, שלישיית הקישור של ניס המדורגת חמישית עושה עבודה נהדרת ובמרכזה ניצב קוזיילו, שמחפה על מימדיו הצנועים בעזרת אינטליגנציה גבוהה וקריאת משחק משובחת. אחרי הופעות בודדות בעונה שעברה, הקשר הקטנטן הפך לשחקן הרכב קבוע וב-18 משחקי ליגה הצליח לכבוש בניצחונות המרשימים על סנט אטיין וליון ולבשל עוד שלושה שערים.

אודיון איגאלו - ווטפורד

אודיון איגאלו. GettyImages
אודיון איגאלו/GettyImages

כשמשפחת פוצו הביאה לאודינזה את אודיון איגאלו בגיל 19 מנורבגיה, שם "טעם שלג לראשונה", הייתה תקווה שמתישהו הוא יפרוץ באיטליה וניתן יהיה למכור אותו ברווח נקי. הפריצה המיוחלת לא הגיעה באיטליה, ובינתיים המשפחה השתלטה גם על גרנאדה הספרדית ו-ווטפורד האנגלית. איגאלו נשאר במשפחה. הוא נדד לספרד, כבש שם מדי פעם, אבל רק במדי הצרעות הצליח לממש את הפוטנציאל. אחרי שהוביל את סלבישה יוקאנוביץ' לעלייה לפרמיירליג בעונה שעברה, הוא מדהים את כולם העונה. בניסיון הראשון שלו בפרמיירליג, איגאלו סוחף את ווטפורד לעונה מפתיעה וחתום על 13 מ-23 שעריה של המדורגת שביעית. באנגליה משוכנעים שזו רק תחנה בדרך למועדון גדול יותר.

לוקאס פרס - דפורטיבו לה קורוניה

לוקאס פרס דפורטיבו לה קורוניה. GettyImages
לוקאס פרס דפורטיבו לה קורוניה/GettyImages

והנה עוד אחד שביצע פריצה מאוחרת. עונת השיא בקריירה של לוקאס פרס בן ה-27 הייתה בפאוק סלוניקי, במדיה כבש תשעה שערים ב-32 משחקים בליגה היוונית. בעונה שעברה הושאל לדפורטיבו לה קורוניה וסייע לה להישאר בליגה עם כמה שערים מאוחרים, כולל במחזור הסיום בקאמפ נואו, אך הזינוק האמיתי התבצע העונה. בפעם הראשונה בה פתח עונה בלה ליגה, ועוד בקבוצה אותה אהד מילדות, פרס פשוט פרח. כמי שנולד בלה קורוניה, החלוץ התקבל על ידי האוהדים כאחד משלהם ובעידודם הבקיע עד כה 12 מ-25 השערים של דפור המדורגת שישית. הסקורר המפתיע, שלראשונה בקריירה שלו הגיע לספרות כפולות, השווה את שיא המועדון של בבטו האגדי עם הבקעה בשבעה משחקים רצופים, ושוב מצא את הרשת בקאמפ נואו. וכל השערים הללו היו שווים נקודות.

יושינורי מוטו - מיינץ

יושינורי מוטו שחקן מיינץ. GettyImages
יושינורי מוטו שחקן מיינץ/GettyImages

יונוס מאלי נחשב לשם הכי מבטיח של מיינץ, אבל הוא התגלה כבר בעונה שעברה. לצדו, בשקט יחסי, פורח העונה יושינורי מוטו בן ה-23, שממשיך להראות שהליגה הגרמנית היא הקרקע הנוחה ביותר עבור הכדורגלנים המוכשרים המגיעים מיפן. מוטו דחה לדבריו הצעה מצ'לסי בקיץ רק כדי לשחק בבונדסליגה, ועשה את המעבר מטוקיו למיינץ, כמחליף של בן ארצו שינג'י אוקזאקי שעבר ללסטר. "אני לא מוכן לפרמיירליג, אני רוצה ללמוד והליגה הגרמנית מתאימה לי", הסביר מוטו. ואכן, החלוץ המהיר והתזזיתי התגלה כהברקה ובחצי עונה כבש כבר שבעה שערים ובישל שניים נוספים. רגע השיא שלו היה שלושער נגד אוגסבורג, כולל שער שוויון דרמטי בתוספת הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully