וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הפלופים: 11 שחקני הרכש הכושלים עד כה בליגות הבכירות באירופה

27.12.2015 / 14:30

השוער ששוב נתפס מעשן ואלופי העולם שקרסו תחת הציפיות. הרכש המושמץ של ריאל מדריד והבלוף הכפול של ז'וזה מוריניו. הצב של ולנסיה והמקרה האבוד של מארסיי. 11 שחקני הרכש המאכזבים של חצי העונה

one

בווידאו: שערו היחיד של שווינשטייגר במנצ'סטר יונייטד

וויצ'ך שצ'סני - רומא

וויצ'ך שצ'סני שוער רומא. GettyImages
וויצ'ך שצ'סני שוער רומא/GettyImages

גם ההופעה הטובה מול נאפולי וכמה הצלות חשובות בליגת האלופות לא שינו את השורה התחתונה ברומא לגבי וויצ'ך שצ'סני. חצי עונת ההשאלה שלו הייתה כה מאכזבת, עד שברומא שוקלים ברצינות לסיים את הסיפור כבר עכשיו ולהחתים בינואר שוער חדש (סלבטורה סיריגו?). השוער הפולני שמר על שער נקי בארבעה משחקי ליגה מתוך ה-13 בהם שיחק, עלה בכמה הפסדים (בין היתר זה מול באטה בוריסוב), סבל מחוסר יציבות ובשלב מסוים אף איבד את המקום בהרכב לטובת מורגן דה סנקטיס. "זו החלטה מקצועית נטו", הסביר המאמן רודי גרסיה, אם כי מסביב עלו דיווחים לפיהם שצ'סני נופה כי נתפס מעשן (ולא בפעם הראשונה) לאחר השישייה שחטף מברצלונה. בשבועות האחרונים הוחלט ברומא לתת לשצ'סני צ'אנס נוסף והשוער בן ה-25 העלה מעט את רמתו, אך את המשך העונה עשוי להעביר שוב על הספסל של ארסנל או אולי בטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דנילו - ריאל מדריד

דנילו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
דנילו שחקן ריאל מדריד/GettyImages

"הוא כנראה סובל מסינדרום קואנטראו", הציעו במדריד אחרי ההופעה ההגנתית האיומה של דנילו בקלאסיקו בו השפילה ברצלונה את ריאל עם 0:4 בסנטיאגו ברנבאו. ניימאר, החבר מימי סנטוס, לא ריחם על המגן הימני של הבלאנקוס והעמיד אותו שוב על המוקד, שבועיים אחרי הביקורות הקשות שספג בעקבות חלקו בהפסד 3:2 לסביליה. מבחינה התקפית, דנילו עושה את שלו. יש לו שני שערים ושני בישולים ב-15 משחקים בכל המסגרות, הוא יוצא קדימה ומשתתף במשחק הנעת הכדור. הבעיה שמול יריבות איכותיות, הוא מתגלה כנקודת התורפה הקריטית בהגנה. נקודת תורפה שעלתה 31.5 מיליון יורו. דני קרבחאל עדיף עליו ובשלב מסוים האוהדים אפילו שיוועו לראות את אלברו ארבלואה המושמץ תופס את מקומו. אבל היי, העיקר שפלורנטינו פרס מנע ממנו לשחק בברצלונה.

ניקולאס אוטאמנדי - מנצ'סטר סיטי

ניקולאס אוטאמנדי שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
ניקולאס אוטאמנדי שחקן מנצ'סטר סיטי/GettyImages

"שני בלמים בשווי 70 מיליון ליש"ט, בשנות ה-20 לחייהם, ולא מסוגלים להסתדר בלי וינסנט קומפני", כך תיאר בלם העבר והפרשן בהווה ג'יימי קראגר את צמד בלמי מנצ'סטר סיטי. אליקים מנגלה היה כאן בנבחרת הפלופים של סוף העונה הקודמת, וכעת תורו של ניקולאס אוטאמנדי, שבעונה שעברה היה בכלל בנבחרת המצטיינים. הארגנטינאי בן ה-27 היה "הקיסר" של ולנסיה ונחשב לבלם הטוב בלה ליגה אשתקד, כשפרט ליציבות בחלק האחורי גם תרם שישה שערים. אלא שבקיץ הוא התעקש לעזוב ובינתיים לא מצדיק את 30 מיליון הליש"ט ששולמו עבורו. ההופעה המצוינת בדרבי נשכחה בעקבות התצוגה האיומה מול סטוק סיטי והכישלון מול ארסנל. עדיין לא הוכיח שהוא מתאים לרמה הגבוהה באמת, ולאור תג המחיר אין ברירה אלא להגדירו כרגע כפלופ.

איימן עבדנור - ולנסיה

איימן עבדנור שחקן ולנסיה. GettyImages
איימן עבדנור שחקן ולנסיה/GettyImages

והנה האיש שהחליף את אוטאמנדי בוולנסיה. איימן עבדנור נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה הצרפתית בשנים האחרונות. הוא היה עוגן בטולוז, הצליח לשדרג את יכולתו במונאקו, אבל תמיד פזל החוצה. משוכנע שהוא שווה הרבה יותר. אחרי דיבורים על ברצלונה, הוא נמכר לבסוף ב-25 מיליון יורו לוולנסיה, שם גילה שגם בלם מוביל בליג 1 עלול להיחשף במערומיו בלה ליגה. ובספרד לא ריחמו. ב-12 משחקים בליגה ובליגת האלופות, הספיק עבדנור להוציא מכליהם אוהדים רבים. כמו אבי נמני בימיו באתלטיקו מדריד, גם עבדנור זכה לכינוי "אל טורטוגה" (הצב). הטוניסאי בן ה-26 מרבה לאבד כדורים בחלק המגרש שלו, כשמדי פעם הטעויות גם עולות בשערים כמו במשחק נגד חטאפה. יש אפשרות שז'ורז'ה מנדש יצטרך למצוא לו בית חדש בקרוב.

אבו דיאבי - מארסיי

אבו דיאבי במסיבת עיתונאים של נבחרת צרפת. AP
אבו דיאבי/AP

לא מעט מהלכים מוזרים עשתה מארסיי בחלון ההעברות בקיץ, אבל מה לעזאזל עבר במוחם של אנשיה כאשר הם החליטו להחתים את אבו דיאבי? הפצוע הנצחי של ארסנל, זה שרשם משחק ליגה אחד מאז 2013, חזר לצרפת בגיל 29 רק כדי להיות אחד מכ-47 אלף צופים הפוקדים בממוצע את יציעי סטאד ולודרום. ולאף אחד אין מושג מתי, ואם בכלל, הוא יחזור למגרשים. מרסלו ביילסה האמין שיכשיר את הקשר תוך חודשיים, אבל עזב בעצמו עוד קודם לכן. לאחר מכן אמרו שהקאמבק יהיה באוקטובר, המשיכו לינואר 2016 וכעת לא ברור אם יוכל לשחק העונה. מנהלי מארסיי דאגו להדליף לתקשורת שדיאבי משתכר כ-10 אלף יורו לחודש בלבד, כך שהוא לא מהווה נטל כלכלי, אם כי לפני כן דווח כי שכרו עומד על 150 אלף יורו. בכל מקרה, הרווח מהעסקה הזו עד כה הוא של הצוות הרפואי בלבד. להם יש שעות נוספות.

בסטיאן שווינשטייגר - מנצ'סטר יונייטד

בסטיאן שווינשטייגר שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
בסטיאן שווינשטייגר שחקן מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

בזמן שבאנגליה התרשמו מהמהלך המבריק של מנצ'סטר יונייטד, שהצליחה להנחית באולד טראפורד שם גדול כמו בסטיאן שווינשטייגר הנחשב למניה בטוחה, היה זה אוליבר קאן שטרח להזהיר: "הסגנון של באיירן מינכן התאים לו, במנצ'סטר יונייטד הוא יסבול מהקצב המהיר. הוא לא מתאים פיזית לכדורגל האנגלי". עד כה, נראה ששוער העבר הגרמני צדק. שווינשטייגר לא הסתגל לפרמיירליג וממש לא נראה כמו אלוף עולם. הפרשנים התמקדו באיטיות וחוסר החדות, כשהמסר העיקרי היה: "הוא מעבר לשיאו". גם לואי ואן חאל הלחוץ ביקר את הקשר בן ה-31 ותהה האם זה אותו שחקן שפרח תחתיו בבאיירן. עם מאזן דל של שער אחד ואפס בישולים ב-21 משחקים, לשווינשטייגר אין במה להתגאות בחצי העונה שחלפה, פרט לאנה איבנוביץ'.

הרנאנס - יובנטוס

הרנאנס שחקן יובנטוס. GettyImages
הרנאנס שחקן יובנטוס/GettyImages

כדורגלן מהזן הישן שגורם להתגעגע לכדורגל של פעם. בעבר, שחקן כמו הרנאנס לא היה עוזב קבוצה בכירה בדמות לאציו בה הפך למלך. אבל בכדורגל המודרני, בו הכסף הוא שם המשחק וסוכני השחקנים הם אלו שכותבים את החוקים, אופציה כזו היא חסרת סיכוי. אז הרנאנס כשל באינטר ובקיץ משום מה החליט מסימיליאנו אלגרי לקחת אותו ליובנטוס, כברירת מחדל של הרגע האחרון. הרנאנס נוסה בתפקיד אנדראה פירלו, הוצב בעמדה האהובה עליו מאחורי החלוצים, אך לרגע לא נראה כמו מנהל המשחק עליו חלמה אלופת איטליה. וכשהמצב בליגה היה קטטוני, אלגרי חזר לנוסחה שעבדה היטב בעונה שעברה והרוויח את הקבוצה שלו בחזרה. בלי הרנאנס. הברזילאי, שלא תרם שער או בישול ב-14 הופעות עד כה, הורחק בליגת האלופות, נפצע לאחר מכן ושותף רק פעם אחת בחודשיים האחרונים. בקצב הזה, הוא עלול להישאר מחוץ לסגל שיירשם לשלבי הנוקאאוט בצ'מפיונס. מעבר מיותר.

יוליאן דראקסלר - וולפסבורג

יוליאן דראקסלר שחקן וולפסבורג. GettyImages
יוליאן דראקסלר שחקן וולפסבורג/GettyImages

וזה השחקן בגללו יובנטוס נאלצה ללכת על הרנאנס. יוליאן דראקסלר ניהל מגעים עם אלופת איטליה במשך חודשים, אבל בסופו של דבר בחר בוולפסבורג ששילמה 36 מיליון יורו על אחד השחקנים הצעירים הטובים בגרמניה ומי שהיה בסגל שזכה במונדיאל 2014. הכישרון בן ה-22 אמנם כבש את שער הניצחון נגד צסק"א מוסקבה והכריע גם את משחק הליגה נגד לברקוזן, אבל לא הכניס אפילו אצבע אחת לנעליים הגדולות שהותיר אחריו קווין דה בראונה. הבלגי היה המאסטרו של הזאבים, בעוד דראקסלר עדיין לא הצליח לחבר שני משחקים טובים ולפני הפגרה אפילו ספג בוז מהקהל הביתי. הרכש היקר בתולדות וולפסבורג לא מצליח לשאת בנטל. אולי פגרת החורף תעיר אותו.

רדאמל פלקאו - צ'לסי

רדאמל פלקאו שחקן צ'לסי. AP
רדאמל פלקאו שחקן צ'לסי/AP

מי היה מאמין שז'וזה מוריניו ייחתך מצ'לסי עוד לפני רדאמל פלקאו? החלוץ הקולומביאני לא חזר לעצמו מאז הפציעה הקשה בינואר 2014, עבר עונה מביכה במנצ'סטר יונייטד, בחר לחתום דווקא בצ'לסי וכעת אפילו מונאקו המחזיקה בכרטיסו לא ממש בטוחה שהיא רוצה אותו בחזרה. "אל טיגרה" כבש שער בודד ב-214 דקות ליגה, שם פתח רק פעם אחת בהרכב, ובליגת האלופות כלל לא שותף. שתי פציעות שונות השביתו אותו לכחודשיים במצטבר, עד שאוהדי צ'לסי שכחו שהוא חלק מהקבוצה שלהם וגם בנבחרת קולומביה הוא הפך מסמל לנטל. מי שהיה אחד החלוצים הטובים בעולם רק לפני פחות משלוש שנים, נראה כמו שחקן בדמדומי הקריירה, והוא בסך הכול בן 29. אולי דווקא מעבר למקסיקו/ארה"ב/רוסיה יסייע לו להשתקם.

ג'קסון מרטינס - אתלטיקו מדריד

ג'קסון מרטינס שחקן אתלטיקו מדריד. GettyImages
ג'קסון מרטינס שחקן אתלטיקו מדריד/GettyImages

עוד קולומביאני ברשימה. אלא שבניגוד לפלקאו, ג'קסון מרטינס נשאר בחג המולד במדריד כדי לחזור לכושר ולשנות את גורלו עד תום העונה. 35 מיליון יורו שילם דייגו סימאונה על החלוץ שהפגיז מעל 20 שערים בכל אחת משלוש העונות שלו בפורטו. עוד לפני הפציעה שהשביתה אותו לשישה שבועות, מרטינס בן ה-29 קיבל את ההזדמנויות שלו בהרכב ולרגע לא הצדיק את הרכישה. מי שאמור היה להשלים את אנטואן גריזמן, מצא עצמו בדרך כלל על הספסל, כשאפילו פרננדו טורס מועדף על פניו. הקולומביאני תרם שני שערי ליגה ועוד אחד בליגת האלופות, ב-18 משחקים בהם שותף, ובקושי השפיע על הקבוצה. מעבר לצ'לסי תמורת דייגו קוסטה עשוי לשרת את כל הצדדים.

פדרו - צ'לסי

שחקן צ'לסי פדרו. קובי אליהו
שחקן צ'לסי פדרו/קובי אליהו

ממפיס דפאי ממנצ'סטר יונייטד מוגדר כפלופ על ידי רבים באנגליה, אבל צריך לזכור שמדובר בסך הכול בילד בן 21 שעזב לראשונה את פ.ס.וו איינדהובן ובתחילת העונה דאג להעלות את קבוצתו לשלב הבתים של ליגת האלופות. לפדרו, שהעדיף בקיץ את צ'לסי על פני יונייטד, לעומת זאת, אין יותר מדי נסיבות מקלות. בגיל 28, אחרי שמאס בתפקיד המחליף בברצלונה, הוא קיבל את הבמה מז'וזה מוריניו שרכש אותו בכמעט 30 מיליון יורו. הבכורה הייתה פנטסטית עם שער ובישול, אבל מאז - שממה. יחד עם ברניסלב איבנוביץ' וססק פברגאס, פדרו היה השחקן הכי חלש בצ'לסי עד פיטוריו של המיוחד. לא מצא עצמו בשמאל, נעלם בימין ובשלב מסוים ירד לספסל. את הרשת הוא מצא שוב רק במשחק הראשון שאחרי עידן מוריניו, בקרב תחתית מול סנדרלנד, יום לפני שהאקסית שלו זכתה באליפות העולם לקבוצות. מתגעגע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully