וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט ספג ביקורת על ההפסד: "כשל בניסיון להתאים את עצמו"

קליבלנד קרטעה בהפסד לוושינגטון, שהביכה את הקאבס עם הרכב נמוך. תומפסון: "נהיה חייבים להיות מוכנים לזה". בלאט: "העבירה הטכנית לא הייתה טקטיקה, אלא מתסכול". פרשן ESPN: "הקהל שרק בוז ועזב מוקדם, זה היה מביך"

AP

בווידאו: בלאט מדבר על טימופיי מוזגוב

קליבלנד ספגה לפנות בוקר (רביעי) את הפסדה הביתי הראשון העונה, כשנוצחה 97:85 על ידי וושינגטון. הקאבס עד עתה היו במאזן 0:9 חלק בקיו ארינה, אבל נכנעו ליכולת נהדרת של ג'ון וול (35 נקודות, 10 אסיסטים) וחבריו, שהתאוששו אחרי ארבעה הפסדים רצופים והוליכו לאורך כל המשחק.

הפסד ביתי לקליבלנד אחרי 9 משחקים, עבירה טכנית ראשונה העונה לבלאט

חורקים שיניים: על השבוע בו צפו חלק מהבעיות של קליבלנד קאבלירס

המהפך של לברון ג'יימס: "העונה הוא נותן לשחקנים כוח"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
מבולבלים. לברון וקליבלנד/רויטרס

מספרי המשחק

* הקאבס עומדים כעת על מאזן ביתי של 1:9 העונה, אחרי שניצחו ב-29 מתוך 30 המשחקים האחרונים שלהם ב-Q.

* תשעת האיבודים של לברון הם כמובן שיא עונתי של קינג ג'יימס. שאר חבריו לקבוצה רשמו ביחד 10 איבודים.

* טימופיי מוזגוב, שפתח בחמישייה, סיים את המשחק ללא נקודות ב-0 מ-3 מהשדה, הוסיף רק 2 ריבאונדים ואיבד 4 כדורים.

* מת'יו דלבדובה, שלא איבד אף כדור ב-27 דקות, עומד על יחס אסיסטים-איבודים של 4.32 למשחק. שיא המועדון של הקאבס ליחס הטוב ביותר בקטגוריה הזו לעונה שלמה שייך לג'ף מגיניס עם 3.97 למשחק.

הצטרפו לעמוד ה-NBA החדש שלנו בפייסבוק

מאמן קלבילנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
מסוג הערבים האלה? בלאט/AP

ציטוטים

דייויד בלאט הודה בסיום: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה הערב. לא עשינו את הדברים המרכזיים בניסיון לעצור אותם, ומבחינה התקפית סבלנו מהעובדה שההגנה לא הכניסה אותנו לקצב הנכון. לא הנענו את הכדור מספיק טוב כדי לקבל קליעות טובות. נתנו להם הרבה נקודות מאיבודים. לא שיחקנו בקצב הנכון, לא ירדנו להגנה מספיק טוב, ועשינו טעויות שעלו לנו ביוקר".

וושינגטון קלעה את 10 הנקודות הראשונות במשחק, ואת המחצית השנייה פתחה ב-0:9. "לא התחלנו טוב", אומר בלאט, שמתעקש שלא היה רפיון מיוחד, "ראיתי את החבר'ה מתאמנים אתמול והיום, ולא הרגשתי שהם לא מוכנים לשחק. הם פשוט לא חזרו מספיק טוב להגנה, ולא שמרו טוב על הכדור, ושיחקנו מול קבוצה טובה שיודעת לנצל את זה בצורה מצוינת".

בלאט נשאל על היכולת המאכזבת לאחרונה של טימופיי מוזגוב: "הוא עדיין לא כשיר לחלוטין כדי שייתן לנו את הדברים שהוא יכול לתת. ברור שכרגע הוא לא ברמה הפיזית שהתרגלנו לראות אותו, ואנחנו צריכים להחזיר אותו לזה. בגלל שרוב הזמן אנחנו משחקים, זה יהיה בזמן משחקים, אין ברירה".

בלאט נשאל על היכולת המצוינת של ג'ון וול, ואמר: "לא עשינו עבודה טובה בשמירה עליו, ולא משנה מי היה עליו. צריך לתת לו קרדיט, הוא היה מצוין היום". המאמן הודה ש"פשוט לא היה לנו משחק טוב. זה מה שקורה בליגה הזאת. אתה צריך לשחק חזק כל הזמן, כי אחרת תפסיד. אין תירוצים. צריך להסתכל על עצמנו, ולהשתפר. יהיו ימים כאלה, לצערנו היום היה אחד מהם".

לסיום, בלאט נשאל אם העבירה הטכנית שספג ברבע השלישי, הראשונה שלו העונה, הייתה כחלק מניסיון טקטי להעיר את שחקניו: "זה לא סוד שיש טקטיקה כזו, אבל אצלי זה היה יותר תסכול מאשר טקטיקה. הגבתי להחלטה של שופטים, וקיבלתי טכנית. זה לא היה טקטי, וזה לא עזר".

טריסטן תומפסון שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
התקשה מול הנמוכים מולו. תומפסון/AP

לברון ג'יימס: "הם גברו עלינו בכל דבר, מהשנייה הראשונה ועד האחרונה, בכל אספקט של המשחק, במהירות, בחדירות". לברון, שסיים עם תשעה איבודים, אמר: "היו לנו יותר מדי איבודים. זה מתחיל ממני. אני לא יכול לעשות את זה, אני חייב להתנהל טוב יותר עם הכדור. נבדוק את זה מחר, אבל אני חושב שהם היו זריזים יותר להגיע לכדור, מהירים יותר כשהם עם הכדור, תמיד צעד לפנינו".

במהלך המחצית השנייה הוויזארדס שיחקו בהרכב נמוך מאוד, גם כתוצאה של היעדרותם של ננה וגודן ובעיית עבירות של גורטאט, והקאבס התקשו להגיב. "הם שיחקו בסגנון שלא ראינו כבר הרבה זמן", אמר טריסטן תומפסון, "הם שיחקו עם חמישה גארדים, רצו מהר מאוד, ובעיקר כפו עלינו משחק שלא שיחקנו כל העונה. צריך לתת להם קרדיט, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לזה, כי אין ספק שקבוצות אחרות ראו את זה וינסו לשחק מולנו במערך נמוך. נהיה חייבים להיות מוכנים לזה".

תומפסון התייחס לסגנון המול בול ואמר ש"לדעתי, כשקבוצה לוקחת אליפות, קבוצות אחרות מנסות לחקות אותה בשנה שאחרי. אנחנו פשוט חייבים להתאים את עצמנו. זה אומר שאנחנו הגבוהים חייבים להיות מהירים יותר אם אנחנו רוצים להשפיע על המשחק".

מנגד, הוויזארדס רשמו עד עתה יכולת מאכזבת, ולמשחק הלילה הגיעו כשהם קולעים ב-39 אחוז מהשדה. וול (14 מ-24) סידר שהלילה זה ייראה אחרת. "אני קורא הכל, אני שומע כל מה שאנשים אומרים, כי אני אוהב את זה", אמר וול, "אם אתה רוצה לקבל שבחים, אתה גם חייב לקבל ביקורת". מרצ'ין גורטאט מוושינגטון אמר על קבוצתו ש"אנחנו קבוצה לא צפויה. בשנה שעברה הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח קבוצות חזקות ב-20 הפרש, ואז להפסיד לפילדלפיה. אנחנו קבוצה משוגעת".

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
משחק חלש במיוחד, או שלמדו לעצור את הגבוהים של קליבלנד. לאב/AP

מה אומרים הפרשנים

דייב מקמנימן מ-ESPN טען שההרכב הנמוך של וושינגטון הוציא את קליבלנד מאיזון וגרם ל"חלום בלהות לקאבס, שנראו חשופים ממה שוושינגטון עשתה להם".

לדבריו, "הקו הקדמי הסולידי של קליבלנד, עם קווין לאב ומוזגוב, בקושי מצא את עצמו על המגרש במחצית השנייה. מוזגוב שיחק בה רק 3 דקות ולאב 13 כשהקאבס ניסו להיחלץ מפיגור דו ספרתי. מוזגוב סיים עם 0 נקודות, 2 ריבאונדים ו-4 איבודים, בעוד המדד של לאב היה מינוס 24 ב-33 דקות.

"מאמן קליבלנד דייויד בלאט תלה את ההפסד ב-19 האיבודים של קליבלנד שהובילו ל-25 נקודות לוושינגטון, כשהקבוצה קרטעה בהגנה. אבל אין שום אזכור לכך שקליבלנד קלעה רק ב-33.7 אחוז מהשדה. צריך לתהות עד כמה הקושי של קליבלנד היה מלילה לא טוב, וכמה מזה היה הכישלון להתאים את עצמם לסגנון של הוויזארדס.

"הדבר הכי מתסכל עבור קליבלנד זה שלא היה להם ממש סיכוי. הם פיגרו 10:0 כבר מהפתיחה, ולרגע לא הוליכו. הפרס השיא היה 22. ארבעת ההפסדים הראשונים היו בהפרש מצטבר של 14 נקודות, הלילה זה היה ב-12. זה היה מביך. הם ספגו שריקות בוז בבית, וכבר ברבע הרביעי הקהל התחיל לעזוב את האולם, שבו קליבלנד ניצחה 29 מ-30 המשחקים האחרונים".

כריס פידור מ"cleveland.com" התייחס לעבירה הטכנית של בלאט, וציין ש"הקאבס היו בריצה של 4:10 בזמן הטכנית. אחריה הוויזארדס הגיבו ב-5:6, וסיימו את את הרבע ביתרון 13".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully