וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אמנלו: "זו שאלה אם איגייבור וזהבי יכולים להגיע יותר רחוק"

24.11.2015 / 14:00

הקמפיין של מכבי תל אביב ("בהחלט נראה שיש פערים גדולים"), איגייבור, קרויף ("פורץ דרך") והחזרה לישראל ("התרגשתי"). מייקל אמנלו, פעם בצהוב והיום המנהל הטכני של צ'לסי, בראיון

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: קשת סידי

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת המשחק

כששיחק בארץ כבלם במכבי תל אביב, העיתונאים לא היו סגורים על השם של מייקל אמנלו. כל כך הרבה עיוותים היו אז לשמו. היום כשהוא המנהל הטכני של צ'לסי, אף אחד לא מעז לטעות. "לא האמנתי שזה יהיה מסלול חיי", הודה אתמול בדיוק כשז'וזה מוריניו ושחקניו ניהלו על הדשא באצטדיון העירוני בחיפה את האימון המסכם לקראת המפגש הערב עם אלופת ישראל. "תמיד ידעתי שאם אפעל נכון, אוכל להיות בסיטואציה בכדורגל בה אוכל לבטא את כל הניסיון שצברתי בכדורגל ולא רק בישראל".

והוא אכן עבר הרבה עד שבגיל 50 הפך לדמות מפתח במועדון הלונדוני. שיחק בנבחרת ניגריה, ב-MLS, אפילו במולנביק הבלגית - אותה שכונה שהכרנו לאחרונה בנסיבות אחרות. אברם גרנט היה זה שסייע לו להגיע לצ'לסי ב-2007 כסקאוט. בהמשך הוא התקדם והיום הוא מוציא ומביא אצל רומן אברמוביץ' בהרבה מאוד תחומים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מייקל אמנלו מנהל טכני של צ'לסי. GettyImages
זיכרונות מישראל. אמנלו/GettyImages

שיחקת במכבי תל אביב בשנים מאוד קשות של המועדון. היום אתה פוגש אותה בשיאה.

"זה נכון. כששיחקתי במכבי תל אביב היו לנו בהחלט יריבות מאוד חזקות כאן על התואר. שתי החיפאיות היו מצוינות, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקוה. הייתה תחרות מאוד גדולה. אפילו נתניה הייתה קבוצה מאוד טובה".

מה הרגשת כששמעת שתשחקו נגד מכבי תל אביב?

"הייתי מאוד נרגש אחרי ההגרלה. ידעתי שאוכל להיפגש שוב עם החברים בישראל. ממש אמרתי לעצמי: 'מכבי, מכבי, מכבי'. כבר דמיינתי איך אני שוב חוזר לשחק בתל אביב עם צ'לסי. אחרי כמה ימים הבנתי שלא נשחק בתל אביב אלא בחיפה, אבל אני עומד כאן באצטדיון הנפלא והחדש הזה וזה כיף. בסופו של דבר אני בישראל שוב וזה מה שחשוב".

אנחנו עוסקים הרבה בשאלת הפער בין מכבי תל אביב ליתר הקבוצות בבית. ב-2004 כשמכבי שיחקה בליגת האלופות בפעם הקודמת זה לא היה כך.

"לפעמים הפער נבנה כתוצאה ממשחק אחד בו לא הצלחת. יכול להיות שהפתיחה של מכבי נגדנו בסטמפורד ברידג' עם הפסד של 4:0 הייתה לבסוף בעוכריהם כי מאז הם כל הזמן רודפים אחרי תוצאה טובה. זה בהחלט נראה עד עכשיו שיש פער גדול, אבל אני זוכר שלפרקים מסוימים בלונדון מכבי שיחקה טוב והייתה נראית מאוד מאומנת".

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב מול דייגו קוסטה שחקן צ'לסי. AP
סוחבים עול מאז. דייגו קוסטה מול ראיקוביץ' במפגש בסטמפורד ברידג'/AP

אתה בוחן הרבה שחקנים מדי יום וצופה בהרבה דיסקים. יש למכבי תל אביב את השחקנים המתאימים לאיכות של הליגה האנגלית?

"אפשר יהיה לדעת רק כשהם ישחקו בפרמיירליג. אני חושב שיש למכבי כמה שחקנים שיכולים להתמודד עם הלחץ של הליגה האנגלית. היו כמה שחקנים ישראלים שהצליחו באנגליה וגם בצ'לסי, כך שלא צריך לפסול את הכדורגלן הישראלי".

נוסא איגייבור הוא הניגרי השני אחריך במכבי תל אביב. אחרי הפועל תל אביב הוא עבר לריאל בטיס ואז שב למכבי תל אביב. ההערכה היתה שהוא יגיע יותר רחוק.

"אם להיות אמיתי, הייתי בטוח שנוסא איגייבור יצליח יותר. כשהוא עבר לבטיס, הייתי בטוח שזו ההזדמנות שלו להראות שהוא ברמה אחרת. הייתי אז בקשר עם אבי נמני לגבי נוסא וחשבנו לעשות איתו משהו (מו"מ עם ויטסה ארנהם, קבוצת הבת של צ'לסי. י.ט.), אבל היו לו פציעות וכל מיני עניינים אחרים. גם נוסא וגם זהבי הם שאלה. האם הם יכולים להגיע יותר רחוק, או שכאן במכבי זה המקום שלהם".

מכבי תל אביב פרצה דרך עם התפקיד המקצועי של ג'ורדי קרויף. זה מה שאתה ממליץ לכל הכדורגל הישראלי?

"מכבי תל אביב תמיד היתה פורצת דרך ותמיד קבעה את הקצב בכדורגל הישראלי. כשאני הגעתי למכבי, אני זוכר שהייתה בדיוק התפתחות במועדון בכל מה שקשור לתנאי האימון. הבאתו של ג'ורדי הוכיחה שהכוונות של הבעלים מאוד רציניות ושהאמביציה במועדון מאוד גבוהה. אני תמיד אזכור את מכבי לטובה ובכל מקום אדבר טוב על המועדון הזה. תמיד ארצה בהצלחתו".

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
בסימן שאלה. זהבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully