וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "שמי לא מאפשר לי לבצע טעויות, אני דואג לטווח הארוך במכבי"

"מכבי היא מקפצה עבור מאמנים", "רציתי להביא לפה דרכי עבודה אירופאיות", "ליוקאנוביץ' מנטליות ים תיכונית". "ליגת האלופות היא האישור שאנחנו בכיוון הנכון". המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב התראיין בגרדיאן לקראת המשחק של הצהובים מול צ'לסי (ג', 21:45, ערוץ 2)

one

בווידאו: מכבי תל אביב גוברת על הפועל חיפה

מבחינת התקשורת האנגלית, הספורט הישראלי נמצא אי שם בתחתית רמת העניין. עם זאת, לקראת המשחק החשוב של צ'לסי מול מכבי תל אביב (שלישי, 21:45, ערוץ 2), האנגלים פנו לשם הכי גדול שלכדורגל הישראלי יש להציע - ג'ורדי קרויף, כדי לשמוע ממנו על התקופה שלו עם הצהובים.

קרויף העניק ראיון רחב לגרדיאן וסיפק ציטוטים מעניינים במגוון נושאים. "בגלל השם שלי, אני לא יכול לעשות טעות אחרי טעות", פתח המנהל הספורטיבי ההולנדי של מכבי תל אביב, "אני צריך להיות מוכן ב-100 אחוז לכל צעד שאעשה. תהיה לי רק הזדמנות אחת, אז אני צריך לפעול בזהירות".

על הדרך בה הגיע לישראל אמר: "לא ציפיתי שאעשה את מה שאני עושה היום לפני 10 שנים, אבל החיים והכדורגל תמיד מפתיעים אותך. יש לי תעודת פרו ואני אוהב טקטיקה, אבל כרגע התשוקה שלי היא לא להיות על המגרש בכל יום. אני מעדיף לעשות תפקיד אחר".

"מכבי תל אביב הוא מועדון שמהווה מקפצה עבור מאמנים. הם מצליחים פה ועוברים למועדונים גדולים יותר. צריך מישהו שיישאר וידאג לטווח הארוך - איש כדורגל שידאג לעשות החלטות נכונות. התפקיד שלי הוא לנסות ולהרכיב קבוצה טובה, צוות טוב וסקאוטינג אפקטיבי ואז לעבוד עם המאמן כדי לשפר את הכל".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. אבי כהן
דואג לטווח הארוך. קרויף/אבי כהן

על העבודה בישראל אמר: "המשימה שלי היא להביא לפה דרכי עבודה אירופאיות - מקצוענות, טכנולוגיה וכושר טוב. הבאתי אדם עם מנטליות ים תיכונית כמו יוקאנוביץ' כי ידעתי שהוא יתאקלם מהר לדרך החיים כאן. הכוונה היא שהזרים ישפרו אותנו ויהיו גם מחנכים".

"אני חושב שאנחנו קבוצה מצליחה. אם היית אומר לי שנהיה איפה שאנחנו עכשיו לפני שלוש שנים, הייתי חותם על זה מיד. הייתה תרומה גדולה מאנשים מוכשרים ואני חושב שליגת האלופות זה האישור הסופי לזה שאנחנו בכיוון הנכון. עם זאת, התוצאות שהשגנו שם מראות שיש מקום לשיפור".

קרויף המשיך: "מצאנו את עצמנו בתחרות בה כללי המשחק שונים. מה שצריך כדי לנצח משחק בישראל, זה הרבה פחות ממה שצריך לנצח משחק בצ'מפיונס. על כל טעות קטנה משלמים ואתה לא יכול להרשות לעצמך לא לשים את המצבים אליהם אתה מגיע".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מנטליות ים תיכונית. יוקאנוביץ'/קובי אליהו

על מנצ'סטר יונייטד, האקסית שלו, אמר: "כשאתה מביא מאמן כמו לואי ואן חאל אתה יודע שתקבל מסיבות עיתונאים מעניינות, אך גם שליטה בכדור ותנועה".

"חשוב להקשיב לשחקני עבר גדולים כמו גארי נוויל ופול סקולס כדי לא לאבד את הזהות שהם יצרו. לפעמים צריך למצוא את האיזון בין מה שאתה רוצה לבין מה שהפך את המועדון למצליח ואם הם יצליחו למצוא את זה, הם יחזרו להיות הטובים ביותר", סיכם קרויף.

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימשיך עוד עונה? קרויף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully