וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה למלחמת ההתשה: כשמכבי תל אביב חזרה 46 שנים לאחור

12.11.2015 / 23:57

לפתע, כשגיא גודס כבר לא משמש כשכפ"ץ, התגלתה האמת: רק הנהלה כושלת יכולה להגיע למשחק קריטי ללא מאמן. וכשהאימפריה לשעבר חלשה, סמיח ארדן יכול להפוך למנגין ולנאומוסקי, להתראות בימי רביעי ביורוקאפ

ברני ארדוב

בקיץ 1969, בואכה חורף 1970, היו בוודאי כמה אסקפיסטים שהצליחו להימנע מלדבר על מלחמת ההתשה, שהתרחשה באותם ימים. הם שוחחו על כדורסל ותהו, מן הסתם, כיצד תתפקד מכבי תל אביב תחת ניהולו של הדור הצעיר, בראשות היו"ר הזמני שמעון מזרחי. הם פיקפקו לבטח אם עורך הדין הצעיר יוכל להחזיר לידיו של המועדון הצעיר את תואר האליפות. אז האליפות אמנם חזרה (ל-23 השנים הבאות), אבל הקמפיין האירופי באותה עונה היה קצר וכושל, והסתיים אחרי הפסד לנאפולי בגביע המחזיקות.

מכבי תל אביב שוב הובכה, הפעם על ידי דרושפאקה
אוהדים קיללו את פארמר, אוחיון: "אנחנו לא ראויים לכלום"
מה בכל זאת יעלה את מכבי תל אביב לטופ 16?

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחרי 46 שנה, חוזרים ליורוקאפ? שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

זו הייתה ההופעה הלפני אחרונה של מכבי במפעל השני בחשיבותו, ועכשיו, מקץ 46 שנים, היא שוב רואה אותו מעבר לפינה. מוחשי, אמיתי וכל כך מוצדק. בעיצומה של פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה, עם ניצחון בודד בחמישה משחקים, ניצבת הקבוצה שפעם הייתה לה מדינה בפני הכישלון הקולוסאלי הגדול בתולדותיה.

אהרל'ה ויסברג | מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

אז נכון שאנחנו רק במחצית הדרך, ונכון שעשר קבוצות ביורוליג התאוששו מפתיחה כזו בשבע השנים האחרונות, אבל גם הכרטיס לטופ 16 - אם איכשהו יגיע (אשרי המאמין) - לא יכסה על המחדל האמיתי, שלא נמצא על הפרקט וגם לא על הקווים.

חמישה חודשים חלפו מאז הקאמבק המופלא של הפועל אילת, ששלח את הצהובים הביתה בחצי גמר הפלייאוף. במשך כל הקיץ פלירטטו ראשי מכבי תל אביב עם הרעיון לפטר את גיא גודס; פלירטטו, עשו הכל חוץ מלפטר - ולא ביצעו. ואז החלה העונה. ארבעה שבועות חלפו מאז התבוסה המהדהדת לצסק"א מוסקבה במחזור הפתיחה של היורוליג, שכבר אחריו החלו הבוסים לרחרח ולגשש אצל מאמנים חלופיים, והפכו את האיש על הקווים לאישיות בלתי רצויה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אבי אבן מאמן זמני מכבי תל אביב עם רפי בוגטין. ברני ארדוב
אבי אבן עדיין הופיע כעוזר המאמן, יחד עם רפי בוגטין. עוזר למי בדיוק?/ברני ארדוב

כל כך הרבה זמן היה ברור לכולם שהמאמן מחשב את קיצו לאחור, אבל ההנהלה המעוטרת ביותר בעולם הספורטיבי לא הייתה מסוגלת להגיע להחלטה פשוטה. בהתחלה - אם לפטר, אחר כך - את מי להביא. ובסוף - כשכבר החליטה את מי להביא - הוא אמר לה "לא".

הפרידה הייתה קשה, כי יש משהו נוח, אפילו ממכר, בהיחבאות מאחורי שכפ"ץ שעומד על הקווים. ובכן, לא עוד: איש לא הופתע השבוע כשעינוי הדין של גודס הופסק, ובכל זאת הגיעה האימפריה בדימוס למשחק הכי חשוב שלה - לא רק העונה, אלא מי יודע ממתי - כשהיא המומה ומופתעת, ונטולת מאמן. אפילו במגזין שהופץ בין יושבי ההיכל לא עידכנו שיש מאמן (זמני) למכבי. אבי אבן עדיין הופיע כעוזר המאמן, יחד עם רפי בוגטין. עוזר למי בדיוק? מקבלי ההחלטות כל כך בנו על אפקט חילופי המאמנים, עד ששכחו לבצע את החלק המהותי: להחליף את המאמן במאמן אחר.

seperator

בשניות הראשונות נדמה היה שגם אבן עצמו עוד לא הסתגל למעמד החדש, ומיד אחרי הטיפ אוף הוא ירד לשבת על הספסל. אחרי דקה הוא נזכר לעמוד, אבל התחבא מאחורי שלטי הפרסומת, ולא ממש על הקווים. גם משם הוא יכול היה לראות את הכבשה השחורה החדשה של מכבי. אם פעם כשלו הצהובים בניסיונות להכניע כוכבי על כמו דינו מנגין, חואן אנטוניו קורבלאן, פטאר נאומוסקי ודיאן בודירוגה, אז לכבשה השחורה של השנה האחרונה קוראים סמיח ארדן, שחקן אפרורי ששווה 6.8 נקודות בערב.

אשתקד, בפנרבחצ'ה, ארדן אפילו לא שותף במשחק הראשון של סידרת רבע הגמר מול הצהובים. כעבור 48 שעות הפתיע ז'ליקו אוברדוביץ' והעלה אותו בחמישייה הפותחת. הוא קלע 12 נקודות והגיע למדד 16 ב-16 דקות.

הפעם ארדן הגיע לאותן 12 נקודות ולאותו מדד 16 בחצי מהזמן, ועוד בתוך הרבע הראשון. אלמלא אוקטאי מחמוטי היה שוכח אותו על הספסל, הוא היה מנפץ כמה וכמה שיאים. אבל זה לא משנה: בשורה התחתונה סוגר הסנטר הטורקי שלושה מפגשים בקריירה נגד מכבי, שלושה ניצחונות, אפס הפסדים ו-16 מ-17 מהשדה. וזה ארדן, כאמור. לא מנגין ולא קורבלאן, לא נאומוסקי ולא בודירוגה.

ויטור פבראני שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול סמיח ארדן שחקן דרושפאקה. ברני ארדוב
כשאבן שלף את נשק יום הדין שלו, הלוא הוא ויטור פבראני, הוא קיבל ממנו עבירת תוקף כבר אחרי עשר שניות/ברני ארדוב

וכך, כששיא רודף שיא, חגגה דרושפאקה את ניצחון החוץ הראשון שלה ביורוליג. כי גם כשאבן שלף את נשק יום הדין שלו, הלוא הוא ויטור פבראני, הוא קיבל ממנו עבירת תוקף כבר אחרי עשר שניות. ואחרי כמה דקות הוא ראה את ג'ורדן פארמר רץ יחד עם אנדר ארסלן כדי לצותת להוראות שיקבל ממחמוטי. על הספסל הטורקי היו מוכנים להישבע שזו הפעם הראשונה שפארמר ממש מקשיב למאמנו מהעונה שעברה.

ואולי באמת מה שקרה הערב לפארמר ממחיש הכל: במחצית הראשונה הוא היה ראשון במכבי בנקודות (8), באסיסטים (5), בחטיפות (2), במדד המשוקלל (10) ובפלוס/מינוס (10+), ורק רביעי בדקות (11). זה לא הפריע לאבן לעשות לו מחמוטי ולייבש אותו על הספסל בפתיחת המחצית השנייה, עד שדרושפאקה כבר תעלה ליתרון. מכאן והלאה הוא קיבל ממנו רק עוד סל אחד ואפס אסיסטים.

בתחילת הרבע הרביעי כבר נראה מזרחי, היו"ר המיתולוגי מהדור הצעיר ההוא, משוחח בטלפון הסלולרי. טעון בירור 1: מי התקשר אליו ברגע כזה? טעון בירור 2: האם מעמדו של המאמן החדש מתערער?

כך או אחרת, 2016 מתקרבת. אוהדי מכבי, אל תעשו תוכניות לימי רביעי. מה? זה יורוקאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully