וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים: "משקיעים במכבי תל אביב יותר מאשר בנבחרת? מי שאומר את זה הוא טיפש"

19.10.2015 / 11:30

טל בן חיים לא אהב את הטענות נגד שחקניה הבינלאומיים של האלופה: "מי שאומר את זה, אין לו הרבה מושג בכדורגל". על המאזן המופלא של פורטו: "אין לנו מה להפסיד, ננסה לעמוד שווים מול שווים". ראיון

one

בווידאו: טל בן חיים מפגין יכולות גם כשוער

מכבי תל אביב כבר בפורטו, נערכת למשחקה השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות מול איקר קסיאס וחבריו באצטדיון דרגאו, אבל טל בן חיים החלוץ - או נכון לשבת הזו, השוער - עדיין שקוע במושבה. אחרי דקות הסיום בהן שמר על רשת נקייה מול קבוצת נעוריו מכבי פתח תקוה ואפשר לאלופה לפתוח פער של ארבע נקודות בפסגת הליגה, הוא מדבר על מה שקרה שם, על הנבחרת ועל המפגש עם קסיאס.

ראיקוביץ' החלים, זהבי מבטיח: "לא נשמש תפאורה בפורטו"

יוקאנוביץ': "אני לא אמא של השחקנים, משלמים לי כדי לאמן"

טל בן חיים החלוץ בשער של מכבי תל אביב עם דור מיכה אבי ריקן חוגגים. ברני ארדוב
זה נראה מצחיק, אבל עבד. טל בן חיים/ברני ארדוב
"אין לי את המיומנות לתפוס את הכדור במהירות שהוא הגיע, אז הלכתי עם הרגל. אתם יכולים לצחוק עליי, אבל לא ספגתי".

אז אתה השוער הטוב בעולם לגילו, או אולי לתפקידו?

(צוחק) "למה, בגלל הסטטיסטיקה? אה, בסדר, זו לא חוכמה. הייתי בשער רק 10 דקות".

גרמת ל-10,000 צופים לצחוק כשעצרת עם הרגל את הבעיטה החופשית של דור חוגי.

"זה באמת נראה מצחיק כי בהתחלה רציתי לתפוס את הכדור ביד, אבל אז ראיתי את שחקני מכבי פתח תקוה רצים אליי לריבאונד, ובצדק. הרי אין לי את המיומנות לתפוס את הכדור במהירות שהוא הגיע, אז הלכתי עם הרגל. אתם יכולים לצחוק עליי, אין בעיה, אבל עמדתי בשער יותר מ-10 דקות ולא ספגתי, זה מה שחשוב".

שרן ייני היה השחקן-שוער הקבוע של מכבי תל אביב, עכשיו תורך. זה אומר שבקיץ אתה בוויטסה?

"כן, נכנסתי לנעליים שלו, הייתה חוויה, אבל לא אגיע לוויטסה. טוב לי במכבי תל אביב".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב מול ססק פברגאס שחקן צ'לסי. AP
טל בן חיים מול ססק פברגאס/AP
""מצחיק להגיד את זה, שאנחנו נותנים למכבי יותר מאשר לנבחרת. מה אני יכול להגיד? מי שאומר דבר כזה הוא טיפש. פשוט ככה. אין לי מה להוסיף"

מכבי תל אביב יוצאת למשימה שלפחות על הנייר נראית בלתי אפשרית: פורטו שיחקה 18 משחקים רשמיים בבית ב-2015 וניצחה בכולם. לא הפסידה, אפילו לא סיימה בתיקו. בין היתר היא גברה בדרגאו על צ'לסי ועל באיירן מינכן, והביסה את פ.צ באזל 0:4 ואת ספורטינג ליסבון 0:3. ב-18 המשחקים הללו, הפרש השערים שהיא צברה עומד על 4:49. אין קבוצת בית טובה ממנה באירופה ב-2015, פשוט כי אי אפשר לעבור 100 אחוזי הצלחה.

ועכשיו ליגת האלופות. בינתיים אתם בלי נקודות ובלי שערים. יש תחושה שצריך להוריד את הקוף הזה מהגב?

"אין לנו שום קוף על הגב. עצם ההעפלה שלנו לבתים בליגת האלופות והקבוצה שעברנו בדרך לשם, זה אומר הכול. אנחנו מגיעים למשחק מול פורטו, שהיא הרבה יותר טובה מאיתנו, במטרה להראות שאנחנו יכולים להתמודד ברמות האלה. שאפשר להשיג תוצאה טובה. זה מסוג המשחקים שאין לנו מה להפסיד בהם. ננסה לעמוד שווים מול שווים ולהשיג את התוצאה, למרות שיש להם שחקנים טובים יותר, תקציב יותר גדול ומועדון הרבה יותר גדול".

אז מה צריך לעשות?

"כדורגל זה לא מדע מדויק. אם הייתי יודע, היינו עושים את זה ומנצחים. זה לא עובד ככה. נצטרך לבוא כמו קבוצה, לעבוד קשה, להילחם, למלא את ההוראות של המאמן ואז נקווה שנצליח להשיג תוצאה טובה".

אי אפשר להתעלם מכישלון הנבחרת. הציבור מאוכזב לא רק מהנבחרת, אלא מהכדורגלן הישראלי. איך אתה מתמודד עם זה?

"לגיטימי שהציבור יהיה מאוכזב מהשחקן הישראלי או הנבחרת, כי לא הצלחנו להשיג את המקום השלישי שיכול היה להספיק לטורניר גדול, אבל זה לא קשור למכבי תל אביב. למה זה לא קשור? כי אני לא חושב שאוהדי מכבי מאוכזבים משחקני מכבי. ההפסדים לצ'לסי ולדינמו קייב היו הגיוניים מאוד. עשינו משהו בעצם העלייה לשלב הבתים. לא נעצור עכשיו ונגיד 'טוב, עשינו את שלנו וזה כבר לא מעניין'. ברור שיש רצון לכבוש שערים ולהשיג נקודות, אבל זה מאוד לא פשוט. אני יכול להבטיח לאוהדים שניתן את הכול".

היו טענות ששחקני מכבי תל אביב משקיעים יותר בקבוצה מאשר בנבחרת. מה דעתך?

"מצחיק להגיד את זה, שאנחנו נותנים למכבי יותר מאשר לנבחרת. מה אני יכול להגיד? מי שאומר דבר כזה הוא טיפש. פשוט ככה. אין לי מה להוסיף. איך אפשר להגיד את זה על שחקן ששם חולצה של הנבחרת ודגל ישראל על החזה? מי שאומר את זה, אין לו הרבה מושג בכדורגל".

עכשיו, כשוער מנוסה, אתה מתכנן להחליף חולצות עם איקר קסיאס ביום שלישי?

"ממש לא חושב על זה. נקווה ללכת ולעשות משחק טוב, ליהנות מהחוויה ואולי גם לגרום הנאה לאוהדים".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל מול סימון מיניולה שוער נבחרת בלגיה. רויטרס
נותן הכול גם בנבחרת. טל בן חיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully