וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 40: שחקן מכבי תל אביב לשעבר נייט האפמן הלך לעולמו

אחד הסנטרים הגדולים בתולדות ההיכל ביד אליהו מת בתום מאבק במחלת הסרטן. האפמן זכה בגביע אירופה ב-2001. מכבי תל אביב תשחק מול צסק"א עם סרטים שחורים. וויצ'יץ': "היה שלום חבר יקר, אגדה"

אימג'בנק GettyImages

נייט האפמן, אחד הסנטרים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 40. הכדורסלן המצוין, שזכה עם הצהובים באליפות אירופה, מת לאחר מאבק במחלת הסרטן. לקראת סוף ספטמבר הוא סיפר לוואלה ספורט: "חליתי בסרטן בשלפוחית השתן והוא התפשט לכליות ולריאות. הסרטן מתפשט בקצב מהיר ומדובר במחלה חשוכת מרפא".

ממכבי תל אביב נמסר: "ממכבי תל אביב מרכינה את ראשה במותו של נייט האפמן, מגדולי השחקנים שידע המועדון, והוא בן 40 בלבד. נייט היה שחקן נפלא על המגרש ואיש מדהים מחוצה לו. לבנו נחמץ. תנחומינו הכנים למשפחה".

צסק"א מוסקבה תערוך טקס לזכרו של נייט האפמן במשחקה הביתי הערב נגד מכבי תל אביב. הקבוצה הרוסית סיפקה לצהובים סרטים שחורים כדי שיענדו על גופיותיהם, ובסיום הפסקת המחצית תיערך דקת דומייה באולם. במשחק היורוליג בשבוע הבא ביד אליהו תערוך מכבי תל אביב טקס לזכרו של הסנטר המנוח.

לפני כשבועיים אמר נייט האפמן: "לא יודע כמה זמן נותר לי"

פז חסדאי על החיבור המיוחד בין האפמן לאוהדי מכבי תל אביב

מרקו פופוביץ' על המחווה המרגשת להאפמן בפואנלברדה

שחקן מכבי תל אביב לשעבר נייט האפמן. AP
אחד הגדולים. נייט האפמן/AP

"נייט הוא ענק תרתי משמע - לא רק בגובהו וביכולת המשחק המופלאה שלו, אלא גם בליבו הרחב, שהקרין אהבה וחום לכל סביבתו. נתגעגע אליו מאוד", אמר יו"ר המועדון שמעון מזרחי.

ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "היה שלום חבר יקר, אגדה. היה לי לכבוד ללבוש במכבי את הגופייה הצהובה מספר 7 שלך. נוח בשלום על משכבך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב לשעבר, נייט האפמן, מול קרלטון מאיירס, פאף בולוניה. GettyImages
האפמן מול קרלטון מאיירס בסדרה המיתולוגית מול בולוניה/GettyImages

האפמן (2.12 מטר) לא נבחר בדראפט 1997, הצטרף לאיידהו סטמפרד מליגת הפיתוח בעונת 1997/98, החליט לנסות את מזלו מעבר לים וחתם בפואנלבראדה הספרדית. לאחר עונה אחת בקבוצה הצנועה מפרברי מדריד הוא צד את עיני מכבי תל אביב, שהפתיעה כשהנחיתה את הסנטר האלמוני בשנת 1999.

במדי הצהובים רשם קריירה מצוינת שארכה שלוש עונות וכללה הגעה לגמר היורוליג ב-2000, זכייה בסופרוליג ב-2001, זכייה בשלוש אליפויות ישראל ושלושה גביעי מדינה. האפמן זכה גם בתואר ה-MVP של הסופרוליג ב-2001 ובתואר שחקן העונה בישראל באותה שנה.

שחקן מכבי תל אביב לשעבר, נייט האפמן. GettyImages
האפמן חוגג את הזכייה בסופרוליג ב-2001/GettyImages

האפמן קלע 18.8 נקודות והוריד 7.5 ריבאונדים שהעניקו לו את תואר מצטיין הסופרוליג. משחק השיא שלו היה בחוץ נגד פורטיטודו בולוניה בשנת 2000, אז קלע 29 נקודות (19 מ-19 מהקו) והעניק למכבי תל אביב ניצחון חוץ גדול שהחזיר את סדרת ההצלבה ליד אליהו. האפמן גם הגיע עם מכבי תל אביב לפיינל פור 2002, ולאחר מכן הרגיש בשל להגשים את חלומו ולשחק ב-NBA.

ביולי 2002 חתם האפמן לשלוש עונות בטורונטו רפאטורס עבור 5.2 מיליון דולר, אולם הופיע בשבעה משחקים בלבד (3.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים ב-10.9 דקות) ושוחרר על ידי טורנטו משום שלטענתם הסתיר פציעה בברך. לאחר פרישתו מכדורסל הקים האפמן מחנה כדורסל לילדים עם חברו מימי מכבי תל אביב טיטי פופה.

נייט האפמן שחקן מכבי תל אביב לשעבר. הפייסבוק של נייט האפמן, אתר רשמי
מתוך הפייסבוק של האפמן/אתר רשמי, הפייסבוק של נייט האפמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully