וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליבלנד: לברון ובלאט מתואמים על הדקות, אירווינג: "יהיה הרבה זעם העונה"

קליבלנד פותחת עונה כשטראומת ההפסד בגמר עדיין מהדהדת, אירווינג: "לא שכחנו". בלאט מקבל גיבוי מהג'נרל מנג'ר גריפין: "קרטענו בתחילת העונה שעברה באשמתי, לא בגללו"

עריכת וידאו: מרום שפיצר
לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
מצב רוח חיובי. קליבלנד/AP

שלושה חודשים אחרי שקליבלנד הפסידה לגולדן סטייט בגמר ה-NBA, הקאבס פתחו אתמול (שני) רשמית את העונה עם יום התקשורת הפתוח, ושחקני הקבוצה מצהירים כי טראומת ההפסד בגמר עדיין מהדהדת בהם, ושהם מתכוונים לנצל את זה כדי להסתער על העונה הקרבה. "מבחינתי הולך להיות הרבה זעם, הרבה יותר אמוציות", אמר קיירי אירווינג על התחושה בקרב השחקנים, "לא יהיו יותר מדי חיוכים מיותרים בקבוצה. זו הגישה שלנו. אנחנו מחכים בקוצר רוח לאתגר".

להתרגל אליך שוב: "מחממים את הפרקט" לקראת פתיחת העונה של קליבלנד קאבלירס

דיוויד בלאט: "אני מתחיל את העונה הזו במקום הרבה יותר טוב"

ג'יי אר סמית, אימן שאמפרט, קליבלנד קאבלירס. AP
קדימה, להסתער. הקאבס/AP

עבור לברון ג'יימס, כזכור, זה היה הפסד רביעי בקריירה בגמר NBA, אבל הוא זוכר איך במיאמי, אחרי ההפסד בגמר לדאלאס בשנתו הראשונה בהיט, הוא וחבריו עלו בטירוף לעונה שאחרי בדרך לאליפות. "אחרי שחזרנו לעונה ההיא, זה היה דבר שאפילו לא היינו צריכים לדבר עליו", אמר לברון על הלך הרוח בקרב השחקנים, "פשוט מאוד מאוד כעסנו. וכל מי שפגשנו אחרי זה הרגיש את זה... כל העונה הזאת הייתה תחושה של 'למה לחכות'. אמרנו לעצמנו, אוקיי, עשינו מה שעשינו, פספסנו את הצ'אנס, אבל עכשיו בואו נפסיק לחשוב על זה, נעלה למגרש ונשחק את הכי טוב שלנו בכל ערב וערב".

זו הסיבה שבגינה לברון איגד את חבריו למיני מחנה במיאמי לפני מחנה האימונים הרשמי: "למה לחכות? למה לחכות למחנה? רצינו להיפגש, לראות פרצופים מוכרים, לעבוד על המטרות שלנו. אנחנו יודעים מה המטרה".

אירווינג הוסיף על התחושות בקבוצה: "לא שכחנו. לא שכחתי. לא שכחנו מה הביא אותנו לשם, ומה עבר עלינו. כל קבוצה שתשחק מולנו תגיע עם אנרגיות, כך שנצטרך להסתער".

עוד באותו נושא

להתרגל אליך שוב: לקראת פתיחת העונה של קליבלנד קאבלירס

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
יוריד בדקות. לברון/AP

אגב, אירווינג נראה כשיר לחלוטין לאימונים, אחרי שנפצע בברכו במשחק הראשון של סדרת הגמר, אבל בקבוצה הבהירו שאין עדיין לוח זמנים לחזרתו. "לא ננסה להחזיר אותו בכוח", אמר הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין, בעוד ההערכה היא שקווין לאב יחזור לפעילות מלאה לפניו ויוכל לשחק במשחק הפתיחה מול שיקגו ב-27 באוקטובר.

גם טימופיי מוזגוב סבל מכאבים ועבר ניתוח, אבל גם הוא הבטיח שיהיה כשיר לפתיחת העונה. אנדרסון ורז'או, עוד סנטר שמחלים מהיעדרות ארוכה, נשאל איך זה יהיה לעלות מהספסל כמחליף של הרוסי, ואמר: "דיברתם עם המאמן בלאט? אתם בטוחים שאהיה מחליף. כי אני לא".

מו וויליאמס, קליבלנד קאבלירס. AP
סגל עמוק יותר. וויליאמס/AP

אחד הדברים שהטרידו את קליבלנד יותר מהכל בעונה שעברה היה היחסים שבין דיוויד בלאט ללברון ג'יימס, כשאחת המחלוקות בין המאמן לכוכב הייתה בנוגע למספר הדקות שלו. אומנם בסופו של דבר לברון רשם ממוצע של 36.1 דקות למשחק, הכי נמוך שלו ב-12 עונותיו בליגה, אבל במהלך העונה, באמצע חודש נובמבר, הוא העביר ביקורת בתקשורת (כשרשם ממוצע של 39.1 דקות למשחק) נגד מקבלי ההחלטות ואמר ש"צריך להתנהג בחוכמה" בנושא. השנה, כאמור, נדמה שיש הסכמה עקרונית על הפחתת הדקות.

"זה עניין שבשיחות ביני לבין המאמן בלאט", אמר לברון, "עוד לא ממש הגענו לזה, כי אני עקשן, אני אוהב לשחק הרבה. אבל אני חושב שעם הסגל שיש לנו, אני לא צריך להיות עקשן. אצטרך להיות חכם בנוגע לדקות שלי. אני חושב שקווין לאב יאפשר לי לנוח הרבה בגלל האיכויות שלו, גם קיירי. לא אצטרך לדאוג ולשחק הרבה מדי". גם בלאט טוען ש"השנה יש לנו את האפשרות למצוא דרכים לשמור על מספר הגיוני של דקות ללברון ולהביא אותו לסוף העונה בכושר הכי טוב מבחינה פיזית ומנטלית". בלאט ציין שהוא ולברון "נפגשו מספר פעמים בקיץ" ושהיו להם "פגישות מצוינות".

כך או כך בלאט ממשיך לקבל תמיכה מלאה מהג'נרל מנג'ר דייויד גריפין. בדצמבר שעבר בלאט היה תחת מתקפה כשקבוצתו קרטעה, אבל גריפין נזעק לעזרתו והעניק לו גיבוי. "זה לא היה עניין של ביטחון או אמון שהיינו צריכים להביע בבלאט, זה היה יותר עניין של הסגל שהיה לנו, שפשוט לא היה טוב מספיק, וזו הייתה אשמתי. הטילו עליו את האחריות לדברים שהם לא העבודה שלו".

לו"ז משחקים קדם העונה של קליבלנד

8.10 מול אטלנטה
9.10 בפילדלפיה
13.10 מול ממפיס
14.10 מול מילווקי
16.10 מול אינדיאנה
19.10 בטורונטו
20.10 מול דאלאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully