וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ריקן: "צ'לסי ניצחה אותנו בכל מאבק פיזי. צריך ללמוד מהחוויה הזו"

18.9.2015 / 14:10

קשר מכבי תל אביב מנתח את ההופעה המאכזבת בסטמפורד ברידג': "קיבלתי פעמיים מרפק לפנים וזה ההבדל ברמות האלה. היה להם יותר מדי נוח להתנהל מולנו. יוקאנוביץ' עודד את כולם"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בסרטון: נחיתת מכבי תל אביב אחרי התבוסה מול צ'לסי

את ההבדל בעוצמות בין מכבי תל אביב לצ'לסי פגש אבי ריקן פעמיים במהלך המשחק. שני מרפקים שקיבל ניפחו לו את השפתיים וגרמו לו להבין שעם כל הכבוד למה שעבר עד היום, ליגת האלופות ובמיוחד מפגש מול קבוצה אנגלית חזקה כמו צ'לסי זו אופרה אחרת. "היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים", אמר ריקן ביום שאחרי המשחק בסטמפורד ברידג'. "זה בעיקר מה שיושב אצלי בראש. נתנו להם יותר מדי נוחות. מקו ה-30 מטר ועד ל-16 שלנו לא היינו מספיק חזקים, קרובים ופיזיים. היינו יכולים לעשות קצת יותר. היינו צריכים לגרום להם להתאמץ יותר כדי לנצח אותנו 0:4. על המגרש זה הרגיש שבכל פעם שהם רצו ולחצו על הגז, הם הבקיעו".

פרדראג ראיקוביץ': "טעיתי בשער הראשון, אבל קיבלתי המון חיזוקים"

ג'ורדי קרויף בראיון: "לא רוצה לראות אנשים שמדברים על אסון"

שחקן מכבי תל אביב, אבי ריקן. קובי אליהו
"היינו צריכים להיות אגרסיביים". אבי ריקן/קובי אליהו

- למה זה היה נראה כזה קל כאילו הרמתם ידיים מההתחלה?

"לא באנו והרמנו ידיים מההתחלה. הפנדל המהיר הכניס אותנו קצת להלם, אבל כשהם החטיאו חשבנו שאנחנו עדיין במשחק, אבל היה קשה לנו לצאת קדימה. פיזית ההבדלים גדולים. הם ניצחו אותנו בכל מאבק פיזי. היה קשה לנו למצוא פתרונות, אבל כשניסינו באמת אז הצלחנו קצת להגיע ל-16 שלהם. זו היתה חוויה שהמועדון עבר וצריך ללמוד ממנה".

- זה היה נראה שאתם מאוד מפוזרים. לא מוצאים את הידיים והרגליים במשחק.

"היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים. לא חושב שהיינו מפוזרים במשחק. קיבלתי פעמיים מרפק לפנים וזה ההבדל ברמות האלה. לא לחצנו אותם מספיק. היה להם יותר מדי נוח להתנהל מולנו".

- מה אמר לכם סלבישה יוקאנוביץ' אחרי המשחק? תכנית המשחק שלו הפעם ממש לא עבדה.

"יוקאנוביץ' עודד את כולם. אמר לנו להסתכל כבר על המשחק הבא. לא היינו רחוקים מתכנית המשחק של המאמן, אבל כשיש מולך שחקנים כל כך טובים אז ברור שתכנית המשחק משתבשת במיוחד כשאתה סופג שער מוקדם".

שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'. GettyImages
"כל אחד מתאקלם בצורה אחרת". ראיקוביץ'/GettyImages

- שחקנים דיברו בסיום המשחק על התרגשות כאילו הם לא עברו כבר משחקים גדולים בקריירה.

"לא הייתה התרגשות ששיתקה אותנו. זו לא הייתה התרגשות שגרמה לנו לספוג שערים. הייתה התרגשות מהמעמד, אבל זה היה עד שריקת הפתיחה. לא בגלל זה הפסדנו כך".

- אילו מסקנות תיקחו איתכם הלאה?

"אחרי שעברנו את המשחק הזה, נוכל להיראות יותר טוב במשחקים הבאים. צ'לסי תסיים במקום הראשון בבית הזה, אבל אנחנו צריכים לקחת את המשחק הזה למקום שנוכל להסיק מסקנות שיעזרו לנו. מה שבטוח זה שיהיה קשה מול כל הקבוצות".

- היית שחקן זר בשוויץ. דומה שלפרדראג ראיקוביץ' מאוד קשה עם הקליטה בישראל.

"כל אחד מתאקלם בצורה אחרת. ראיקוביץ' בקושי שלושה שבועות במכבי תל אביב. יש מי שיגיד לו מה הוא עשה טוב ומה הוא עשה לא טוב. הוא לקח עכשיו אליפות עולם. אני בטוח שהוא ייצא מזה מחוזק".

- איך עושים את הסוויץ לקראת רעננה?

"קשה לעשות סוויץ', אבל אנחנו חייבים להיות חזקים ולעשות את השינוי כי אין ברירה. יש לנו סגל טוב ואיכותי. המאמן יבחר את השחקנים שהוא רוצה שישחקו במשחק הזה ואני מקווה שנדע לעבור טוב את הדרך מלונדון חזרה לליגה בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully