וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חואן פאבלו עדיין מחפש הסברים: חמי אוזן מסכם את התבוסה הצהובה

17.9.2015 / 0:13

המשחק הראשון של ראיקוביץ' בליגת האלופות עדיין לא סיפק הצדקה למהלך הדרסטי והאכזרי של הדחת שוער שהיה שותף להישג ההעפלה. הטוב, הרע והמכוער בהופעת מכבי תל אביב בסטמפורד ברידג'

אימג'בנק GettyImages
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
מה עם קצת תעוזה? יוקאנוביץ'/GettyImages

הטוב: יצחק שום

בכתבה שניתחה את רמת הסגל של מכבי תל אביב לעומת קבוצות ישראליות אחרות ששיחקו בליגת האלופות, אמר יצחק שום שהדבר הכי חשוב הוא להעז. טקטיקה זה דבר חשוב, אבל תעוזה זה משהו הכרחי אם שואפים להצליח באמת. נכון למבחן הראשון שלו, סלבישה יוקאנוביץ' עדיין משלם את שכר הלימוד שלו בנושא הזה. מנהל המשחק הנהדר מהמשחקים הגדולים האחרונים של מכבי תל אביב עלה הפעם עם הרכב וגישה נסוגים מדי והיסס לשנות בזמן הנכון. למרות פערי הרמות האדירים, מכבי תל אביב התרגשה יותר מדי, חששה יותר מדי. לא החזיקה בכדור וכמעט לא הניעה אותו. יראת צ'לסי חלחלה ליותר מדי שחקנים, וכנראה גם למאמן. כשמשווים את משחק הבכורה הזה של מכבי תל אביב לזה של מכבי חיפה ההיא של שום באולד טראפורד, קשה היה לראות שהכדורגל הישראלי התקדם במשהו. ברוב דקות המשחק מכבי תל אביב של יוקאנוביץ' הזכירה קבוצה ישראלית בתחילת הדרך שלנו במפעלים היבשתיים, רק שאנחנו ב-2015. אז, במשחק ההוא במנצ'סטר ב-2002, מכבי חיפה כבשה לפחות שני שערים, וחזרה עם כמה זיכרונות טובים. מכבי תל אביב תנצור רק תצוגת הנוכחות המרשימה של אוהדיה.

צ'לסי הביסה 0:4 את מכבי תל אביב

יוקאנוביץ': "מצפה ליותר במשחק הבא", זהבי: "נתנו יותר מדי כבוד"

ציוני מכבי תל אביב: מיטרוביץ' 3, ראיקוביץ' 4, אלברמן 6, וזהבי?

שמרה על המסורת: מספרי הערב העצוב שעבר על מכבי תל אביב

מוריניו: "מהדקה הראשונה הגענו כדי לנצח את המשחק"

ניקולה מיטרוביץ' (מימין), טל בן חיים מתווכחים עם השופט פליקס צוואייר. GettyImages
בחזרה לפרופורציות הנאותות. טל בן חיים/GettyImages

הרע: טל בן חיים הבלם

בראיונות שקדמו למשחק, טל בן חיים חזר וטען שהגיע לו להישאר בצ'לסי. במקום לשמור את הטיעונים למשחק, בלם מכבי תל אביב סידר לעצמו מעקב בלתי אפשרי במהלכו. כי אחרי הכל, כמה שגם לנו קשה להודות בזה, טל בן חיים לא היה בלם ברמה של צ'לסי. ברמה של בולטון? כן. ברמה של שחקן פרמיירליג לגיטימי? בוודאי. אבל לא כדי לנצח את ויין רוני. בן חיים הוא אחד משחקני ההגנה הכי טובים בתולדות הכדורגל הישראלי ואחד השחקנים הכי גדולים בדורנו, אבל לא היינו צריכים את משחק הנפל שלו בסטמפורד ברידג' כדי להיכנס לפרופורציות היסטוריות. נראה שגם מוריניו יודה בזה בתום המחזור הראשון.

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. AP
האם הוא באמת עדיף, כרגע, על חואן פאבלו? ראיקוביץ'/AP

המכוער: ג'ורדי קרויף

את הרביעייה הזו גם חואן פאבלו יכול היה לחטוף. יכול להיות שגם הגיע לו לחטוף אותה. כשמחליפים שוער שהיה שותף לעלייה לליגת האלופות בשלב כזה של העונה, בטיימינג שעלול להשאיר אותו בלי קבוצה, ג'ורדי קרויף היה צריך להעמיד במקומו מישהו ברמה של אניימה. שוער מוכח שלא משלם כל כך הרבה קנסות של צעירים. על הדיפות בעייתיות, על טיפול לא מושלם בכדורי גובה, על חיפזון של צעירים. פרדראג ראיקוביץ' מראה שיש לו את כל הנתונים להיות אניימה, אבל לא בטוח שהתהליך יושלם בזמן שמכבי תל אביב תהיה בליגת האלופות. נכון, השיקול היה כאן בעיקר כלכלי: להציג שוער כזה בטורניר הכי נחשב בעולם זה רווח כמעט בטוח. אלא שהופעת הבכורה, נכון לעכשיו, לא מגדילה את הרווח ולא מורידה את השאלה שמעטים מסוגלים להסתכל לה בעיניים: האם באמת, בשלב הזה, ההבדלים מחואן פאבלו הם כאלה משמעותיים? ג'ורדי קרויף הביא את מכבי תל אביב עד הלום, זה ברור. אבל זו לא בושה לתהות האם הוא לא שכח מוקדם מדי חבר יקר בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully