וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי שהיה פה שמח: עומרי בן הרוש בכושר מדאיג לפני באזל

25.8.2015 / 14:45

בלדב טוען ש"הוא צריך חיבוק". חזן סבור ש"הוא צריך יותר להבין את המשחק". עומרי בן הרוש מגיע בכושר מדאיג למשחק מול באזל, השאלה אם הוא בכלל צריך לפתוח. יניב טוכמן על סימן השאלה בהגנה של מכבי תל אביב לפני באזל, והדילמה של יוקאנוביץ' בערב כל כך קריטי

אימג'בנק GettyImages

הצעקות של אלי גוטמן הפרו את השלווה והפסטורליות של העיירה האוסטרית שטגרסבך. זה היה באחד האימונים הראשונים של נבחרת ישראל במחנה לקראת המשחק מול בוסניה, כשגוטמן רתח על עומרי בן הרוש, שהעיר לשחקנים אחרים במהלך התרגול. בן הרוש הוא בדרך כלל בחור שקט. אפילו נחבא אל הכלים. אבל באותו אימון הוא לא היה רגוע. גוטמן שאג לכיוונו, ולצערו של המגן השמאלי, כל אמצעי התקשורת היו נוכחים והעבירו את הדברים אונליין למערכות בארץ. עוד בטרם פשטו השחקנים את בגדי הנבחרת המיוזעים, כבר עלו הכותרות בארץ על התקרית באימון. זה הספיק לאחד משחקני מכבי תל אביב שמכיר היטב את בן הרוש לקבוע כי המגן ייקח את זה איתו לכל ימי המחנה וגם למשחק בזניצה. "אל תתפלא אם עומרי לא יהיה מרוכז במשחק מול בוסניה", אמר מי שמכיר את חברו למדים הצהובים. "לבחור הזה יש נפש מאוד עדינה והסיפור הזה יציק לו, במיוחד כשכל הכתבים היו באימון והעלו את החומר מיד בתקשורת בארץ".

שחקן פ.צ באזל, ברל אמבולו, מול שחקן מכבי תל אביב, עומרי בן הרוש. GettyImages
בפעם שעברה הוא אכל ממנו מרור. בן הרוש מול אמבולו/GettyImages

כמה ימים אחרי אותו סיפור באוסטריה היה שותף בן הרוש באופן ישיר לשער שספגה הנבחרת עוד בטרם ירדה להפסקה. דווקא אחרי שטל בן חיים העלה אותה ליתרון, קרסה הנבחרת וספגה מפנדל ומשער נוסף. "אנחנו לא יכולים לספוג כאלה שערים", אמר גוטמן למחרת, כשהוא מתכוון לכדור שנכנס בין רמי גרשון לבין בן הרוש. "עבדנו על זה כל כך הרבה ובכל זאת השחקנים שגו בסגירה".

על פי התרגול אתמול (שני) באימון המסכם של סלבישה יוקאנוביץ', הוא יעלה הערב את בן הרוש בהרכב מכבי תל אביב לגומלין מול באזל. מדובר במשחק הכי חשוב של המועדון בעשר השנים האחרונות ולבן הרוש תהיה בו הרבה עבודה, כפי שהיתה לו במשחק בבאזל לפני פחות משבוע. אמבולו החסון ובכלל גם יתר שחקני באזל תקפו לא מעט מכיוונו. בן הרוש התקשה, ממש כפי שהתקשה מול בני סכנין בשבת האחרונה. תנועות הידיים של יוקאנוביץ' על הקווים לימדו את אשר הוא חש כלפי השחקן שלו. הצעקות של העוזר חאבי פריירה השלימו את החבילה. למחרת כבר עלו שוב כותרות על כך שג'ורדי קרויף עשוי לוותר על חלוץ כדי להחתים מגן שמאלי זר. טוב זה בטוח לא עשה לבן הרוש.

מפנטז על ריאל מדריד: מרטין ביין על ההתקדמות של מכבי תל אביב, ראיון

מכבי תל אביב - באזל: בן חיים הבלם ואיגייבור כשירים, זהבי חלוץ, השוויצרים בסגל חסר

ערן זהבי: "הגשמת חלום ליגת האלופות זו אחת הסיבות שבגללה נשארתי במכבי תל אביב"

דיווח בקרואטיה: החלוץ דיאן ראדוניץ' מגיע למכבי תל אביב

דירוג שחקני ליגת העל של וואלה ספורט: ערן זהבי מעל כולם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בלדב: "אני לא מרגיש שיש לבן הרוש את התמיכה של המערכת. אם הוא עומד לשחק במשחק כזה חשוב, צריך להכין אותו ולהרגיע אותו". יוקאנוביץ'/יוסי ציפקיס

"אתה לא יכול להעביר ביקורת אינסופית על שחקן ובסוף לצפות ממנו שהוא ישכח את הכל ויעלה למגרש וייתן הצגה", קבע אתמול קובי בלדב, שהיה זה שמכר את בן הרוש למכבי תל אביב לפני שנתיים. "עומרי אולי נמצא בתקופה פחות טובה, אבל יש לו נתונים אירופאיים לכל דבר והוא יכול להתמודד עם כל שחקן של באזל. הוא מהיר, חזק, פיזי, גבוה, אבל יש שם ירידה בביטחון העצמי, ובשביל זה הוא צריך חיבוק. מכבי תל אביב לא קנתה אותו בגלל העיניים היפות שלו. הוא לא שכח לשחק כדורגל ואני מציע למכבי תל אביב לשוחח איתו, לחבק אותו ולהרים אותו. יוקאנוביץ' צריך להגיד לו שהוא מאמין בו, וגם חיבוק טוב לא יזיק. הם צריכים להגיד לו שהם יודעים שזה רק עניין של ביטחון עצמי, כי לקרוא כל שבוע שהולכים להחליף אותו, זה לא מוסיף".

- גם במכבי נתניה היו תקופות של ירידה אצלו?

"בוודאי. עם ירידה בביטחון עצמי אי אפשר לעשות הרבה למעט להחזיר לשחקן את מה שאבד. זה קורה לגדולים מעמרי בן הרוש, אבל השחקנים לא שוכחים לשחק. הגדולה היא לדעת להוציא את עמרי מהתקופה הזו. מה שקורה עכשיו במכבי תל אביב זה שאני לא מרגיש שיש לו את התמיכה של המערכת. אם הוא עומד לשחק במשחק כזה חשוב, צריך להכין אותו ולהרגיע אותו".

- מכבי נתניה קיבלה עליו 2.5 מיליון שקל, וביחס למה ששולם הקיץ על אלי דסה, שלומי אזולאי ובן רייכרט, זה מעט.

"ממש מעט. מכרנו את עומרי בן הרוש בלחץ. היינו יכולים וצריכים להוציא עליו יותר ממכבי תל אביב. לפחות מיליון דולר. אני חושב שהם עשו עסקה מצוינת בסכום הזה. הם קנו את המגן השמאלי הכי טוב בארץ, ולראיה הוא בנבחרת של אלי גוטמן. עכשיו זה בידיים שלהם, ואם הם רוצים להרוויח אותו מול באזל, עוד לא מאוחר לטפל בבעיה ולתת לו להרגיש טוב".

שחקן פ.צ באזל, שקלזן גאשי, מול שחקן מכבי תל אביב, עומרי בן הרוש. רויטרס
"לעומרי יש נפש מאוד עדינה. אני זוכר שמשחקים לא טובים שלו היו מאוד משפיעים עליו. לא שהוא חלש אופי, אבל הוא לוקח יותר קשה כשהוא מקבל הערות וביקורת"/רויטרס

מי שמתחבר מאוד לדברים של בלדב הוא הכדורגלן ליאור ראובן, ששיחק עם בן הרוש במכבי נתניה לפני ארבע שנים. בן הרוש שיחק אז בלם לצד ליאוניד קרופניק. המגנים היו ראובן מצד ימין ופינאס טוברנו מהצד השמאלי. "ראובן עטר ידע איך להיכנס לראש של עומרי", נזכר ראובן. "הוא היה אלוף בזה. אני זוכר איך הוא היה מחבק אותו, מלטף אותו ודואג לו. ראובן ידע שאם הוא יירד עליו אחרי משחק רע, זה לא ייתן כלום והוא לא ירוויח מזה דבר עבור מכבי נתניה. בדיוק ההפך. דווקא אחרי משחקים לא טובים של עומרי הוא היה מרים אותו כי לעומרי יש נפש מאוד עדינה. אני זוכר שמשחקים לא טובים שלו היו מאוד משפיעים עליו. לא שהוא חלש אופי, אבל הוא לוקח יותר קשה כשהוא מקבל הערות וביקורת.

"יוסי מזרחי שאימן אותי ידע אילו שחקנים צריכים לקבל בראש, אילו שחקנים צריכים חיזוקים ואילו שחקנים צריכים בין לבין. פעם לטיפה ופעם סטירה. מאמן צריך ללמוד את נפש השחקנים שלו. אני בטוח שפאקו ידע איך להיכנס לראש של עומרי. יוקאנוביץ' חייב ללמוד את זה כי לרדת על עומרי ולקרוע אותו, זה ירסק אותו עוד יותר. ראובן עטר ידע איך לגעת בנפש של עומרי ובסך הכל היתה לעמרי עונה אדירה כבלם. אם אתה שואל אותי, עומרי בן הרוש הוא בלם לפני מגן אבל זה כבר עניין אחר".

- אולי זה אבוד למשחק הערב? כל הידיעות והפרסומים לצד הביקורות כלפיו כבר עשו את הנזק.

"עזוב שטויות. אנחנו רואים בכל יום שקורים דברים הפוכים ממה שמתפרסם. רק אתמול קמנו ליום בו אלירן עטר מחוץ למכבי חיפה ובערב הוא בקבוצה. עומרי קרא את מה שנכתב עליו וזה בטוח לא עשה לו טוב, אבל אם המאמן יגיד לו משפט אחד, כל מה שנכתב היה כלא היה והוא גם יכול לעלות ולהיות המצטיין על כר הדשא. אל תשכח שההגנה יותר חשובה במשחק הזה כי אם לא תספוג, אתה עולה לליגת האלופות".

שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן. מכבי תל  אביב, אתר רשמי
חזן: "לריקן יש יותר שקט נפשי, ועומרי נראה לי מאוד לא רגוע. אסור להתפשר על עמדת המגן השמאלי ולטעמי היא יותר חשובה במשחק הזה מאשר עוד שחקן לקישור"/אתר רשמי, מכבי תל אביב
"כנראה שכשבן הרוש מצוי בלחץ, קשה לו יותר. ואז אתה רואה אותו מרים ידיים ודוחף. ראית בבאזל את העבירות שהוא עשה על אמבולו ממש בהתחלה. הוא ניצל מכרטיס צהוב מוקדם, שהיה יכול גם להביא להרחקה"

לא כולם חושבים שצריך להמר הערב על בן הרוש לאור היכולת שלו בתקופה האחרונה. מאמן נבחרת הנוער אלון חזן משוכנע שיוקאנוביץ' צריך להציב דווקא את אבי ריקן הערב כמגן שמאלי. "יש למכבי תל אביב מספיק שחקנים שיכלו להיכנס למשבצת של אבי ריקן בקישור, אבל אני לא בטוח שבתקופה הזו ולאור המשחקים האחרונים של עומרי בן הרוש, יש מקום לתת לו לפתוח בהרכב", אמר חזן. "יוקאנוביץ' עומד בפני משימה הכי חשובה שיכולה להיות והוא צריך להציב את השחקנים שהם בכושר ובמצב המנטלי הכי טוב. הביקורת כלפי עומרי בן הרוש היא בצדק. מצפים ממנו שישתפר מעונה לעונה ולא יילך אחורה. היו גם בעבר תנודות ביכולת של בן הרוש והוא צריך להוכיח שהוא יכול לצאת מזה. למשחק הזה היה צריך את ריקן, כי ריקן יותר רגוע וריקן בכושר משחק יותר טוב. בן הרוש חסר ביטחון לחלוטין כרגע, וזה לא פשוט לקבל החלטה שהוא זה שיפתח. לריקן יש יותר שקט נפשי, ועומרי נראה לי מאוד לא רגוע. אסור להתפשר על עמדת המגן השמאלי ולטעמי היא יותר חשובה במשחק הזה מאשר עוד שחקן לקישור. לכן הייתי מסיט את ריקן אחורה".

- אבל בן הרוש יותר חזק, גבוה ומהיר מריקן.

"נו אז מה? לאירופאים או לאמבולו יש את כל התכונות האלה, ובהן הם יותר טובים מבן הרוש. הנשק צריך להיות דווקא מכיוון הראש. להיות חכם במשחק, שקט, רגוע, להבין את המשחק. עומרי בן הרוש לא טיפש. ממש לא. הוא בחור אינטליגנטי ממה שהבנתי, אבל כנראה שכאשר הוא מצוי בלחץ, קשה לו יותר. ואז אתה רואה אותו מרים ידיים ודוחף. ראית בבאזל את העבירות שהוא עשה על אמבולו ממש בהתחלה. הוא ניצל מכרטיס צהוב מוקדם, שהיה יכול גם להביא להרחקה שלו. אם בן הרוש רוצה לקדם את עצמו ולהחזיר לעצמו את היכולת, הוא צריך לחשוב איך הוא מבין יותר טוב את המשחק. הפעולות של השחקנים האירופאים מאוד בסיסיות, והם עושים אותן פעם אחר פעם. לא מאוחר בשביל עומרי ללמוד יותר את המשחק, זה יעשה לו את החיים יותר קלים. אני מקווה בשביל מכבי תל אביב שאם יוקאנוביץ' יחליט לתת לו לפתוח בהרכב, הוא יקבל ממנו הרבה יותר ממה שעומרי נתן עד עכשיו".

משחק הבכורה של עמרי בן הרוש במכבי תל אביב היה בדיוק לפני שנתיים מול פ.צ. באזל. אז הוא נכנס כמחליף. הערב הוא אמור לפתוח בהרכב ולא מעט לחץ יהיה עליו. אחרי השער המהמם של ערן זהבי בבאזל ואחרי שמכבי חזרה ממגרש כל כך קשה עם תוצאה נהדרת, אפשר להאמין, אולי לקוות, שגם בן הרוש יכול להתגבר על עצמו ולסדר למכבי ולו ערב בלתי נשכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully