וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק השחקנים שג'ורדי מחפש: מכבי תל אביב בונה על דסה ואזולאי

11.8.2015 / 9:53

פאקו היה הראשון ששם עליהם עין, גוטמן נתן חיזוק, גולדהאר עוד היסס, אבל ג'ורדי קרויף מחפש שחקנים צעירים ונחושים ונשבה בקסם סיפור חייהם המיוחד. הבלוג של יניב טוכמן מסביר למה מכבי תל אביב בונה על אלי דסה ושלומי אזולאי

one

ג'ורדי קרויף מאוד מתעניין באנשים. בעולם הכדורגל הציני אין בדרך כלל זמן לעצור ולהתעכב וכשאתה מנהל מקצועי של מועדון שאפתני, אתה בדרך כלל מפיל כל מה שעומד מולך בדרך למטרה, אבל סיפור החיים של אלי דסה ושלומי אזולאי, עשה להולנדי לא פחות מאשר היכולת שלהם על כר הדשא.

דסה, בן העדה האתיופית, שהתגבר על מכשולים רבים ולמד בגיל צעיר מהי אחריות משפחתית ומהו מוסר עבודה ואזולאי שאיבד את אביו אליו היה כה קשור ויצא לנדודים בליגה הלאומית אחרי שכבר חבש את סרט הקפטן בנוער של מכבי חיפה. השניים היו יכולים בקלות להתדרדר למקומות מהם קשה לצמוח שוב, ועם כל הקשיים הם לא ויתרו וקיבלו בזכות את החוזים במכבי תל אביב. "כשאתה בוחן את הפרמטרים לפני שאתה מבצע עסקה, יש מעבר ליכולת על כר הדשא", הסביר אתמול (שני) גורם המצוי היטב בפרטי העסקה שנסגרה מול אלי טביב. "לא בטוח שמכבי תל אביב היתה קונה את שניהם, אם היה מדובר בעוד שני שחקנים טובים בליגת העל. יש לאלי דסה ולשלומי אזולאי את כל המרכיבים כדי להיות שחקנים מובילים במכבי תל אביב".

אלי דסה מגן מכבי תל אביב (ימין) עם שלומי אזולאי. קובי אליהו
אחרי שרלרואה, זה כבר היה ברור. דסה ואזולאי/קובי אליהו

פאקו אייסטרן היה הראשון במכבי תל אביב שזיהה את הכישרון של השניים. בכל פעם שמכבי תל אביב היתה פוגשת את בית"ר ירושלים, הוא היה שם דגשים על השניים. בתום העונה שעברה, כשהתבקש כמו יתר המאמנים בליגה לבחור את נבחרת העונה שלו, הוא נקב קודם בשמות השניים ואחר כך צירף עוד תשעה. אם היה ממשיך לעונה נוספת במכבי תל אביב, היה מיישר קו עם ההחלטה להביא את השניים ואולי אפילו מוביל אותה.

כבר בחודש מאי של העונה שעברה התנהלה השיחה הראשונה בין קרויף לאבי נמני, סוכנם של השניים. קרויף שהתביית עד אז על הטאלנטים של הפועל תל אביב, רצה להמשיך בקו הישראלי ולצרף את הטובים ביותר. דסה ואזולאי היו אז בסגל של אלי גוטמן לקראת המשחק מול בוסניה. דסה העריך כי גוטמן יעדיף את אוראל דגני, אבל לאזולאי היה שמור מקום בהרכב הנבחרת הלאומית עד שנפצע. בין קרויף לגוטמן יש מערכת יחסים מצוינת וקיימת הערכה הדדית. ברגע שההולנדי ראה כי המאמן הלאומי מחזיק כל כך מאזולאי, זה נתן לו עוד דחיפה לקראת המטרה, הבאת השניים למכבי לקראת העונה הנוכחית.

המו"מ כאמור נמשך כשלושה חודשים. לא תמיד ברצף. "היו לא מעט פסקי זמן", הודה אתמול נמני. "אלי דסה היה בחופשה, אלי טביב היה בחו"ל, אחר כך היתה הנבחרת, אבל הכל קיבל תאוצה אחרי אירועי שרלרואה. אחרי אותו משחק מפורסם, ידענו שגם אם ייקח זמן והמו"מ יתארך, אלי דסה ושלומי אזולאי יהיו במכבי תל אביב".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים נפרדה מדסה ואזולאי: "הם רצו לעזוב, המכירה הייתה בלתי נמנעת"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה. יוסי ציפקיס
אם שפונגין יוכיח את עצמו במשחקים מול באזל, תהיה לדסה תחרות קשה מולו/יוסי ציפקיס

קרויף רצה את השניים לפני המשחקים מול היברניאנס, אבל הסכום היה גבוה בעיניו של מיטש גולדהאר. אחרי שמכבי קיבלה על עסקת בן רייכרט מיליון יורו, הבין הקנדי כי גם בית"ר רוצה סכומים דומים וצריך לשלם. כשהגיעה ההדחה של פלזן והכסף הגדול שמחכה בהמשך הדרך באירופה, נכנסו המגעים למיאוץ ובסוף השבוע הכל נסגר אחרי שהושג מתווה מאוד מעניין לפיו מכבי תל אביב תשלם באופן מיידי 1.2 מיליון יורו עבור השניים ותוסיף בכל פעם שתגיע לליגת האלופות, לליגה האירופית או תזכה באליפות ליגת העל 100 אלף יורו לכל שחקן. משמעות הדבר שכבר בקרוב יתווספו 200 אלף יורו ל-1.2 מיליון יורו שכן מכבי כבר הבטיחה מקומה בליגה האירופית. בטוטאל תקבל בית"ר עד 1.8 מיליון יורו בעסקה המורכבת.

אחרי שהושג הסיכום בין המועדונים ישבו דסה ואזולאי לסגור את פרטי החוזים שלהם. במכבי הבהירו כי לא יסכימו לשלם יותר ממה שהם משלמים לדור מיכה ושחקנים בני גילו ומהמעמד שלו. "אם הם יוכיחו את עצמם, הם ירוויחו יותר בעתיד", אמרו במכבי. כך או אחרת, כל אחד יזכה לחוזה בגובה של 210 אלף יורו נטו בחישוב של 150 אלף יורו בסיס ו-אלף יורו לנקודת ליגה.

בניסיון להבין מדוע מכבי תל אביב רצתה דווקא את השניים, קיבלנו אתמול מגורם בקבוצה את ההסבר במשפט אחד שממצה הרבה: "הם צעירים, רעבים ורוצים להוכיח את עצמם".

שלומי אזולאי בית"ר ירושלים חוגג. קובי אליהו
ייקח מן הסתם את הדקות של ניקולה מיטרוביץ' וייאבק יותר מול אבי ריקן. אזולאי/קובי אליהו

טועה מי שחושב שקרויף הביא את השניים כדי להצליח בטווח המיידי. הרי דסה בכלל לא יכול להשתתף בפלייאוף המוקדמות מול פ.צ. באזל ואזולאי רק גומר עם פציעה. "אלה שחקני העתיד של המועדון", הסבירו במכבי. "שחקנים לארבע השנים הקרובות".

דסה יתחרה בשפונגין על עמדת המגן הימני וזו כבר מחמאה למגן הימני של מכבי שבקושי קיבל דקות מפאקו בעונה שעברה. ארבע הפציעות של שפונגין בעונה החולפת הדליקו אור אדום חזק ואחרי ששרן ייני עזב, קרויף לא הסכים להשאיר את העמדה רק ברגליים של שפונגין ויואב זיו. זו תהיה תחרות גדולה בין שפונגין לדסה שהצד ההגנתי הוא דווקא לא החזק יותר שלהם בעבודת המגן. מדובר בשני שחקנים בעלי כושר גופני אדיר ושניהם תומכים בהתקפה הרבה יותר ממה שתמך בה ייני. אם שפונגין יוכיח את עצמו במשחקים מול באזל, תהיה לדסה תחרות קשה מולו.

אזולאי ייקח מן הסתם את הדקות של ניקולה מיטרוביץ' וייאבק יותר מול אבי ריקן. בקישור של סלאבישה יוקאנוביץ' גל אלברמן ובעיקר נוסא איגייבור זוכים לקרדיט גדול, והמקום הנוסף עשוי להיות של אזולאי, בטח אחרי מה שהציגו מספר שחקנים ובראשם ניקולה מיטרוביץ' בגביע הטוטו אמש.

"יותר מהכל אני שמח שמכבי תל אביב סידרה לשני שחקנים את החיים", אמר אתמול גורם שהיה מעורב מאוד בעסקה. "מיטש גולדהאר הרי מאוד אוהב את הפן האישי ואת הסיפור המשפחתי וכאן הוא לקח שני בחורים שנלחמו בשיניים כדי לשרוד. יש כיף גדול מזה? גם לדעת שקיבלת שחקנים טובים וגם לדעת שהכסף שאתה משלם, הולך למקום טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully