וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך: המורשת של ג'ורדי קרויף במבחן

21.7.2015 / 14:00

את גרסיה לא היה נכון להחליף, איגייבור יסתום לכולם את הפה ולדאבור יש הגיון כלכלי. למרות שרוב הסיכויים שמכבי תל אביב תעבור, ג'ורדי קרויף יודע שהמורשת שלו תעמוד הערב למבחן. ההסברים למהלכים שלו הקיץ. האם תהיה רעידת אדמה בגזרתו בסיום?

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מרום שפיצר

חואן טוריחו פתח עם חלק החימום שלו באימון המסכם אתמול בבוקר, כשג'ורדי קרויף בדיוק נכנס לבלומלפילד. קונצרט אחד היה על הדשא של האיצטדיון בפגרה, ארט גרפונקל מהצמד סיימון וגרפונקל, שהיה רחוק מסולד אאוט ובכל זאת הדשא לקראת המשחק הערב (20.30, שלישי, ספ' 1) רחוק משיאו.

קרויף נשען על המעקה שמתחת לשער 7 והקדיש תשומת לב לעבודת השוערים. חואן פאבלו שתמיד חוזר בזהירות מפציעות התלונן ביום שבת על כאבים בגב התחתון וההולנדי, הציץ על ביצועיו בעבודה מול שורה אובארוב.

זה השבוע הכי לחוץ של קרויף מאז הגיע למכבי תל אביב. יותר מהקיץ שעבר בו נאלץ לעמוד על הקווים בלרנקה מול אסטרס טריפוליס כי אוסקר גארסיה ברח. הרבה יותר מימי ההדחה מהגביע מול אשדוד בתקופת פאולו סוזה או אחרי איזה הפסד במשחק ליגה. עד כמה שזה יכול להישמע מופרך לפני מספר חודשים, גם קרויף יודע שכל המוניטין שלו נמצא הערב על הדשא בבלומפילד. כל מה שבנה במשך שלוש שנים. התארים שהוביל את מכבי אליהם, התרבות האירופאית שהנחיל בקרית שלום. הכל עלול להישכח לו, אם מכבי תל אביב תודח הערב מול היברניאנס ממלטה. תמיד דגל במשפט "אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך" והערב זה המאני טיים הכי גדול.

במשחק החתול והעכבר שהוא מנהל מול התקשורת כבר שנה שלישית, הוא יודע שיזכרו לו את הערב הזה, במידה שמכבי תודח, יותר מאשר את ההצלחות. הסיכוי לכך לא ריאלי, אבל האם מישהו חשב שהפסד של הצהובים במלטה הוא דבר ריאלי?

מכבי תל אביב - היברניאנס (20:30, ספורט 1)

במכבי תל אביב מסבירים: "ננצח בתיק רייכרט גם אם נפסיד בו"

לו"ז גביע הטוטו: הדרבי התל אביבי ייערך בראשון באוגוסט ב-21:00

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. קובי אליהו
"יש לג'ורדי כבוד עצמי והוא לא יוכל לעבור לסדר היום בעקבות הדחה". קרויף/קובי אליהו
"עם כל האגו, עדיין מדובר בבחור שיש לו לב גדול ויהיה לו קשה להתמודד עם כישלון כזה גדול כבר בסיבוב הזה. יהיה מפתיע, אם הוא לא יציע לקחת על עצמו את האחריות"

לא במקרה מדברים במכבי תל אביב על האפשרות שהוא יציע ללכת הביתה במקרה של כישלון כבר הלילה. "יש לג'ורדי כבוד עצמי והוא לא יוכל לעבור לסדר היום בעקבות הדחה", העידו במכבי תל אביב בימים האחרונים. "עם כל האגו, עדיין מדובר בבחור שיש לו לב גדול ויהיה לו קשה להתמודד עם כישלון כזה גדול כבר בסיבוב הזה. יהיה מפתיע, אם הוא לא יציע לקחת על עצמו את האחריות".

קרויף כרגיל שותק. ממלא פיו טאפאס קטלוני. במיוחד כשהוא נדרש לדבר עם העיתונאים על אפשרות של זעזוע במידה שמכבי תודח. אתמול בבוקר, אחרי עשרים הדקות שהותרו לצפייה באימון על ידי התקשורת, הוא ביקש מהדובר עופר רונן ללוות את העיתונאים מחוץ לאיצטדיון כי סלאבישה יוקאנוביץ' בדיוק החל את החלק הטקטי. בדרך כלל הוא נשאר מרחוק, אבל הפעם התקרב קרויף ונראה היה במצב רוח עליז. הצחיקה אותו העובדה שהתקשורת לא מרפה מכמה שחקנים שכביכול מועמדים למכבי תל אביב ושהוא, לדבריו, בכלל לא מעוניין בהם. חזרו גם השיחות על ההופעה של אביו יוהן קרויף על הדשא בבלומפילד ב-1967 במדי אייאקס. ג'ורדי דפק את החיוכים הגדולים שלו, אבל אי אפשר היה שלא להבחין כי הוא במתח רב.

יותר מתמיד הוא יצטרך הערב את השחקנים איתם הוא הולך יחד זמן רב ואליהם הוא נאמן במיוחד. ערן זהבי וטל בן חיים להם דאג לפתוח את החוזים הקיץ; חואן פאבלו וקרלוס גרסיה אותם השאיר בחוזים חדשים; נוסא איגייבור ויובל שפונגין בהם הוא מאמין בניגוד לרבים אחרים. זו בסך הכל היברניאנס וזה סיבוב כל כך מוקדם. קרויף לא יכול היה לשער בחלומות הכי גרועים שלו, כי כבר באמצע חודש יולי יעמוד בפני המבחן הכי גדול שלו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתקשים לקבל ממנו הסכמות. מיטש גולדהאר/קובי אליהו
כשמיטש גולדהאר רחוק בקנדה וכשמרטין ביין מדיר את רגליו מכל עניין מקצועי ויושב רוב הזמן במשרד, קרויף נותר לבד בחזית

האחריות היא כאמור של קרויף. הוא החליף את פאקו אייסטרן שהוביל את מכבי לטרבל, הוא קבע מי ישאר ומי יעזוב מבין השחקנים, הוא אחראי על מדיניות הרכש שזוכה בינתיים לביקורת גדולה מצד רבים מהעיתונאים. כשמיטש גולדהאר רחוק בקנדה וכשמרטין ביין מדיר את רגליו מכל עניין מקצועי ויושב רוב הזמן במשרד, קרויף נותר לבד בחזית.

אלא שצריך להיות הגונים ולציין שהקיץ, יותר מתמיד, פועל המנגנון של גולדהאר בקצב איטי ובכלל לא בטוח שזה בגלל קרויף. סוכנים מספרים כי הם מבינים שקשה לקבל הסכמות מגולדהאר במשאים ומתנים. שהקנדי פחות נלהב לסגור פינות. לתקשורת ולאוהדים יותר קשה לבקר את גולדהאר. הוא שופך כאן כסף כמעט בלי שום אינטרס אישי. הוא לא מפריע במהלך העונה לצוות המקצועי. על פניו בעל בית אידיאלי. אבל בזמן שמכבי פותחת בתוך חודש וחצי חנות מותגים שלישית, קשה להישאר אדיש נוכח השחקן הבודד (טל בן חיים) שמכבי צירפה עד כה וגם לבוס יש חלק בכך.

הרבה החלטות של קרויף תמוהות בעיני חלק מהאוהדים, אבל לכולן יש תשובות מנומקות במכבי תל אביב. כך למשל, קרלוס גרסיה. בעיני רבים, היה צריך להיפרד ממנו בתום החוזה האחרון שהסתיים לפני חודשיים. קרויף ממש לא מסכים. במכבי מספרים כי הוא תופס את גרסיה כאיש שסידר את ההגנה של מכבי תל אביב וכאיש שאחראי על כל שינוי תפיסת משחק ההגנה של הקבוצה בשלוש האליפויות. בכסף שגולדהאר הקציב לבלם זר חדש, מתעקשים במכבי, אי אפשר היה למצוא מישהו טוב מגרסיה. גם לשאלת הצורך בשריפת עמדת זר על בלם כשטל בן חיים הובא הקיץ, ישנה תשובה הולמת והיא העובדה שמשחק גמר גביע המדינה מול הפועל באר שבע, לימד את אנשי מכבי כי הם חייבים שלושה בלמים חזקים בסגל. דור פרץ, שהיה בעיניו של פאקו הבלם השלישי, הפך אצל יוקאנוביץ' בהמלצת קרויף רק לשחקן קישור אחורי ולכן הוא לא אמור לשחק כבלם במכבי של העונה הקרובה.

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול אייל משומר שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מייצר את המחלוקת הכי גדולה. נוסא איגייבור/ברני ארדוב

באשר לחואן פאבלו, סביר להניח שיש כבר קונצנזוס גדול יותר. גם כאן, השאלה שעמדה למבחן היא העלות אל מול התועלת. סוכני שחקנים זרים שביקשו לחוות דעה בנושא, העריכו כי בסכומים שהשוער הוותיק מקבל, יהיה למכבי קשה למצוא מישהו טוב יותר.

אין ספק שנוסא איגייבור מייצר את המחלוקת הכי גדולה בין קרויף לעיתונאים. גם חלקים בקהל לא מבינים את האשראי לו הוא זוכה. בהיבט הזה לקרויף היתה תמיכה גדולה מצד פאקו שהחזיק מאוד מהניגרי וגם יוקאנוביץ' רואה את אותם דברים. עד כדי כך שברשימות פנימיות של מכבי תל אביב, מדורג איגייבור בין שלושת השחקנים הכי טובים וחשובים של הקבוצה. "הוא יסתום לכולם את הפה בעונה הקרובה", אומרים במכבי ומצביעים על כך שאצל הסרבי הוא ישחק בעמדה קדמית יותר ויהיה יותר מסוכן.

ערן זהבי צפוי לפתוח הערב בעמדת החלוץ. "אני לא יודע מה זה חלוץ מדומה", אמר אתמול הקפטן במסיבת העיתונאים. "כשאני חלוץ, אני חלוץ". מי שוודאי משתגע מזה שהוא שוב לא נספר ראשון הוא עדן בן בסט. במשחקי ההכנה וגם במשחק הראשון במלטה, זהבי היה פצוע. בן בסט קיבל את האשראי מיוקאנוביץ' ונראה כמי שמוריד מעצמו את חלודת העונה שעברה תחת פאקו, אבל אם זהבי יועדף הערב על פניו וכשבמכבי כל הזמן מדברים על מואנס דאבור, בן בסט ודאי לא יכול להיות מאושר. "אני דווקא חושב שעדן מאוד מרוצה ממה שקורה איתו", מתעקש סוכנו יונתן בן ברון. "טבעי שמכבי תביא עוד חלוץ כי ראדה פריצה שוחרר, אבל ממה שעדן הבין, המאמן החדש ישחק הרבה פעמים עם שני חלוצים קדימה. אם פאקו היה נשאר, עדן היה מחפש קבוצה אחרת, אבל ברגע שהוא שמע כי פאקו עוזב, הוא החליט שהוא נשאר והוא מאושר מההחלטה שלו".

מונס דאבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אותם מיליון יורו. מואנס דאבור/ברני ארדוב
"צריך לזכור שמכבי הסתדרה בלעדיו בשנה וחצי האחרונות וחסכה את הכסף שהוא היה אמור להרוויח, כך שבחישוב הדברים, זה מתקזז"

עם כל האושר, ברור שבן בסט יהיה הראשון להיפגע מהגעתו של דאבור. בינתיים, אגב, העסקה מול השוויצרים לא קורית ובמכבי קצת פסימיים. גולדהאר לא אוהב לרכוש כרטיסי שחקן ואחרי כמה עסקאות נטולות דמי כרטיס שביצע, הוא לא שש לעלות לסכומים שגראסהופרס רוצה. 1.5 מיליון יורו זה מה שהוא הקציב לעסקה ובשוויץ רוצים יותר משני מיליון. גולדהאר מכר את דאבור ב-450 אלף יורו ולא רוצה להוסיף יותר ממיליון כדי להחזיר אותו. במכבי מבינים את הטיעון של הבוס, אבל החישוב שעושים במועדון הוא קצת שונה. הרי אם דאבור היה נשאר לפני שנה וחצי, שכרו היה משודרג בצורה משמעותית. על פי כל החישובים העלות שלו במכבי תל אביב בשנה וחצי שהוא שיחק בשוויץ, היתה נאמדת במיליון יורו. אלה בדיוק אותם מיליון יורו שגולדהאר צריך עכשיו לשלם מעבר למה שקיבל עבורו כדי להחזיר אותו.

"ברור שזה יוצא דופן למכור שחקן בסכום איקס ולהחזיר אותו כעבור שנה וחצי בסכום הגבוה פי שלושה", מסכימים במכבי. "אבל צריך לזכור שמכבי הסתדרה בלעדיו בשנה וחצי האחרונות וחסכה את הכסף שהוא היה אמור להרוויח, כך שבחישוב הדברים, זה מתקזז". אגב, לג'ורדי קרויף מאוד מפריע שיש כאלה שלועגים לסכום בו נמכר דאבור לגראסהופרס. "מי שלועג ל-450 אלף יורו שקיבלנו, שוכח או משכיח בכוונה שאם לא היינו מוכרים את דאבור הוא היה יכול לעזוב בתום העונה ב-225 אלף יורו על פי סעיף בחוזהו", אומרים במכבי. "כל הנסיונות שלנו לערוך מול מואנס חוזה חדש, נתקלו בסירוב מצידו ומצד סבו שרצו שמואנס ייצא לאירופה. לא היה שום סיכוי להכריח אותו לחתום על חוזה חדש ולא היה מנוס אלא למכור אותו ולעשות כמעט חצי מיליון יורו".

במכבי כאמור פסימיים לגבי המו"מ מול גראסהופרס וגם אלי טביב לא עושה סימנים שהוא יורד מהדרישות העצומות שלו על אלי דסה ושלומי אזולאי. וכשטוטו תמוז לא בתכניות ואין כמעט שחקנים על המדף, צריך לעבור לשמות כמו אבי ריקן שהיה בעדיפות משנית. בבדיקות התברר לקרויף כי ריקן שיחק בעבר כמגן ימני בבית"ר ירושלים וזה מה שנתן לו את הדחיפה לרוץ על הסיפור. יובל שפונגין עדיין מקבל גיבוי מההולנדי שהביא אותו אחרי שהתרשם ממנו בזמנו באומוניה ניקוסיה, אבל אחרי העונה שעברה בה המגן הימני סבל מארבע פציעות שונות, אי אפשר לשים את כל הביצים בסל שלו ולקוות שהוא יצלח את העונה בלי תקלות.

את עמדת הזר החמישי שומרים במכבי, למרות שכבר ניתן היה לסגור מזמן עם מישהו מבין כל המועמדים שהוצעו. "התכנית היא להחליט על זר חמישי רק אחרי שנסיים את החתמות הישראלים", מסבירים בקרית שלום. "אל תשכח שהחלון גם פתוח עד סוף החודש הבא ויש עוד 40 ימים. אבל העניין הוא שקודם צריך להחליט על הישראלים ולפי זה, להחליט איזה זר מחתימים ובאיזו עמדה".

seperator

אבל לפני, כאמור, צריך לעבור את היברניאנס. קרויף שלא מקבל את התזה לפיה אי העפלה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג תהיה כשלון, יודע שתיק מלטה יהיה כבד מאוד, אם מכבי תיכשל במשימה. לא מזמן אמר בשיחה פתוחה עם עיתונאים: "אני מאוד מקווה שביום מן הימים אחרי שאעזוב את מכבי תל אביב תהיו מספיק הוגנים לומר שגם אם לא אהבתם את הדרך שלי וגם אם חסמתי את העבודה שלכם בקרית שלום, עדיין עשיתי כמה דברים טובים בהסטוריה של המועדון הזה". את המלטזים, הוא בטוח, לא רוצה בהסטוריה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully