וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלורנטינו פרס הרס את קסיאס, הוא מכר אותו לקבוצה קטנה בכוונה"

בספרד מבקרים קשות את ההתנהלות של פרס וריאל ביום שאחרי העזיבה, אביו תקף בראיון: "בגללו איקר לקח פסיכולוג, רצינו שיסיים את הקריירה בברצלונה". וגם: השתיקה הרועמת של רונאלדו ובייל

רויטרס

ריאל מדריד התעוררה הבוקר (ראשון) למציאות מוזרה. אחרי 25 שנה, שכללו אינספור תארים ורגעים מופלאים, איקר קסיאס כבר לא חלק מהבלאנקוס. ריאל הודיעה אמש (שבת) באופן רשמי על מעברו של השוער האגדי לפורטו, ומה שהיה צפוי זה זמן רב הפך ברגע אחד למציאות.

הבלאנקוס ארגנו לסן איקר פרידה ראויה עם התייחסות נרחבת באתר הרשמי והודעת מועדון נרגשת וארוכה מהרגיל, בה נכתב: "אחד השוערים הגדולים בהיסטוריה של ריאל מדריד מתחיל פרק חדש. איקר היה הקפטן שלנו והפך לאגדה מאז שהגיע למועדון בגיל 9. אנחנו מועדון שקיים 113 שנה וקסיאס הגן על השער שלנו 25 שנה. במהלך הזמן הזה איקר הפך להיות זמן במועדון והרוויח את הכבוד, ההשפעה וההערצה של האוהדים... תודה לך איקר על כל מה שנתת, תודה שהיית סמל, והטוב בתולדות המועדון, לעולם לא נשכח אותך, לנצח תהיה בלב של ריאל מדריד".

שוער ריאל מדריד איקר קסיאס. GettyImages
יחס לא הוגן. קסיאס/GettyImages

גם הרשתות החברתיות התמלאו בדברי פרידה מהשוער המצוין, שיערוך היום בשעה 13:00 מסיבת עיתונאים אחרונה כמדרידיסטה וייפרד מהסנטיאגו ברנבאו. כמה משחקני ריאל מדריד, רובם לא בכירים, הביעו הוקרה לסן איקר בטוויטר. "היה כבוד עצום לשתף פעולה עם אגדת כדורגל ואגדה של ריאל מדריד כמוך, איקר. תודה על הכול, קפטן". אסייר יראמנדי כתב "לשחק לצידך הייתה חוויה מדהימה", בעוד שמרסלו צייץ "למדתי ממך המון בשמונה השנים שלנו יחד בריאל. עבורי תמיד תישאר הטוב ביותר".

לצד השבחים והמילים המשתפכות, בבירת ספרד ממשיכים לבקר את ההתנהלות של הנשיא פלורנטינו פרס והמאמן רפא בניטס, שהראו לקסיאס את הדרך החוצה בצורה עדינה. ביום שאחרי, וכשמנכ"ל ריאל נמצא בדרכו לאנגליה כדי לסגור עם ראשי מנצ'סטר יונייטד את תנאי העברתו של היורש דויד דה חאה, פרשני ספרד חותכים את אנשי ריאל. כך, למשל, תהו בחלק מהאתרים מדוע רק כמה שחקנים זניחים יחסית בשורות ריאל הקדישו לקסיאס מילות פרידה ברשתות החברתיות, בעוד שכריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל וסרחיו ראמוס נאלמו.

רק ביום ראשון בשעות הצהריים צייץ בייל: "זה היה עונג מוחלט לשחק לצד קסיאס בשנתיים האחרונות. הוא אגדה אמיתית של המשחק ואני מאחל לחבר שלי בהצלחה".

עוד באותו נושא

קסיאס נפרד בדמעות: "זה הרגע הקשה בקריירה הספורטיבית שלי"

לכתבה המלאה
איקר קסיאס, רונאלדו, ריאל מדריד. GettyImages
למה הוא לא הגיב? רונאלדו עם קסיאס/GettyImages

"קסיאס היה שווה לאורך כל השנים הללו יותר שערים מכריסטיאנו רונאלדו, מדייויד בקהאם, מזינדין זידאן ומכל שחקן רכש אחר, יקר ומוכשר ככל שיהיה. השנים הקסומות של ריאל מדריד היו קודם כל בזכותו, הוא הפך את זה לאפשרי. ובכל זאת, הוא אף פעם לא קיבל את הכבוד שהיה ראוי לו", כתב הפרשן הבכיר של 'אס' אלפרדו רליאנו. "במשך כל השנים האלה הוא הרגיש שבריאל מדריד רוצים אותו רק תחת הגבלות מסוימות. פלורטינו פרס השתעשע במשך שנים במחשבה להחתים את ג'אנלואיג'י בופון במקומו, במסגרת מדיניות ההחתמות הבומבסטית שלו. ריאל מדריד, כארגון, אף פעם לא השוויץ בקסיאס. במידה מסוימת הוא היה עבורם סימן של חולשה. לכן דווקא בנבחרת הוא הרגיש יותר בבית. בשנתיים האחרונות הוא כבר הרגיש לא נחוץ, הוא הרגיש כמו נטל. אולי עכשיו, כשהוא עוזב, ריאל תבין מה היה לה בידיים כל השנים האלה, ותתחיל להודות באמת ובתמים על תרומתו".

ניקולאס ריג, המסקר את ריאל מדריד עבור רשת ESPN, כתב: "הפרידה של ריאל מקסיאס מגיעה בקיץ שבו ברצלונה נפרדת בדמעות מצ'אבי וליברפול נפרדת בדמעות מסטיבן ג'רארד. על הנייר, קסיאס היה צריך לקבל יחס דומה מהברנבאו. על הנייר היו אמורות להיות הרבה מאוד דמעות, אבל האמת המרה היא שהדמעות שהציפו את קאמפ נואו ואנפילד לא הגיעו לברנבאו. הפרידה ממנו לא תהיה יפה שהייתה צריכה להיות. יש גם כאלה ששמחים לראות אותו עוזב. האוהדים שהפכו את ראול וזינדין זידאן לאלילים ועמדו מאחוריהם בכל צעד, שרקו בוז לעבר קסיאס, שגדל במועדון מגיל 9. הוא זכה ליחס מחפיר, גם כשסחב את ריאל לזכייה בכל התארים. הוא עוזב את ריאל כשנותר רק הצל של עצמו, וכשהמעמד שלו נמוך מאי פעם".

גם הוריו של קסיאס הצטרפו למקהלת המבקרים. בראיון שהעניק אביו של איקר, חוסה לואיס, ופורסם היום ב'אל מונדו דפורטיבו', הוא תוקף את פלורנטינו פרס על ההחלטה להעביר את בנו לפורטו. "איקר קיבל יחס טוב מהנשיאים הקודמים של ריאל, אבל לא מפרס. הוא אף פעם לא אהב אהב אותו. בגללו איקר נאלץ ללכת לטיפול פסיכלוגי".

קסיאס האב המשיך להאשים את פרס: "לבן שלי היו הצעות מקבוצות גדולות יותר מפורטו, אבל פרס לא רצה שתקדים אלברו מוראטה, שעבר ליובנטוס ובלט, יחזור על עצמו. פלורנטינו לא רצה שאיקר יצליח. פורטו קבוצת ליגה שנייה בספרד, ולבן שלי מגיע לשחק בקבוצה ברמה של ברצלונה. אלוף עולם לא יכול לסיים את הקריירה בקבוצה כמו פורטו. לא היה לנו אכפת אם הוא מסיים את הקריירה בברצלונה".

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס. AP
חוטף. פרס/AP

קסיאס בן ה-34 הצטרף לריאל מדריד כשהיה בן 9 וב-15 השנים האחרונות הפך לאחד מהסמלים הגדולים של המועדון. הוא ערך בכורה בעונת 1999-2000, הגן על שערה של הקבוצה ב-510 משחקי ליגה ובסך הכול עמד בין הקורות ב-725 משחקים בכל המסגרות.

קסיאס זכה עם ריאל מדריד ב-5 אליפויות, 3 גביעי ליגת האלופות, 2 גביעים ספרדיים, 4 סופרקופה ספרדים, 2 סופרקאפ אירופים ו-2 גביעי העולם לקבוצות. לאורך השנים גם זכה בעשרות תארים אישיים.

בשנתיים-שלוש האחרונות חלה ירידה תלולה בכושרו של השוער הוותיק ובינואר 2013, כשז'וזה מוריניו עדיין כיהן כמאמן הקבוצה, הוא איבד את מקומו בהרכב לראשונה אחרי כ-14 שנים. בעונה הבאה, 2013-14, הוא שותף רק בשני משחקי ליגה למרות שמוריניו עזב וקרלו אנצ'לוטי מונה במקומו. השוער הספרדי אמנם שימש שוער ראשון במפעלים האחרים ובעונה הבאה חזר להיות השוער הראשון, אבל מעמדו כבר היה בירידה והוא אפילו ספג שריקות בוז מהאוהדים לא פעם. כעת גם הקבוצה וגם השוער מקווים לצאת לדרך חדשה, טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully