וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון: "אין הרבה קבוצות כמונו באירופה". פרנקו: "זה צעד ראשון"

הבעלים של ירושלים מחכה לקיץ: "אני רוצה את מקל". המאמן חוגג "עונה מטורפת". הלפרין: "יזכרו את זה גם עוד 200 שנה". אליהו: "אין לי מילים". דונטה: "אני ווינר". ברקת: "לילה היסטורי"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים השלימה הערב (חמישי) היסטוריה, ואיזו היסטוריה מתוקה זו היתה. לאחר שניצחו ב-15 הפרש באילת במשחק הראשון של גמר הפלייאוף, השלימו האדומים את העבודה עם 68:88 ענק שהקפיץ 11 אלף אוהדים על הרגליים בארנה. אחרי ארבע זכיות בגביע המדינה (האחרונה ב-2008) ואחת בגביע יול"ב (2004), חגגה סוף סוף הקבוצה מהבירה את התואר האחד שהיה חסר לה, התואר האחד שכל כך רצתה ולא הצליחה להשיג לאורך השנים. זה לא היה פשוט: ברבע השלישי ברחה אילת ליתרון 11 נקודות ולרגע שוב היה נראה שהלוזריות המפורסמות שוב תרים את ראשה, אך דונטה סמית' (20 נקודות ו-10 ריבאונדים) וברייסי רייט (20 נקודות ב-8 מ-11 מהשדה) הנהיגו ריצת 2:20, דאגו לקטוע את ניסיון הקאמבק ולהעניק לקבוצתם ערב שלא יישכח עוד זמן רב. ירושלים סוגרת את הפלייאוף על 0:8 מושלם, ונכון, היא לא פגשה את מכבי תל אביב בגמר, אבל את העונה הנפלאה שסיפקה אי אפשר לקחת ממנה.

השחקנים והצוות המקצועי חגגו במשך כחצי שעה בחדרי ההלבשה, והרצפה נצבעה אדום מהיין והשמפניות שנשפכו מכל כיוון. ביום ראשון ב-10 בבוקר תתארח האלופה הטריה אצל נשיא המדינה רובי ריבלין, ובהמשך הלילה תמשיך לחגיגות בכיכר ספרא. נכון לשעה 1:15 התאספו בכיכר כ-4,000 אוהדים אדומים שלא רוצים שהלילה ייגמר וחגגו עם צפירות מכוניות וזיקוקים.

אליפות היסטורית להפועל ירושלים:

הפועל ירושלים הביסה את הפועל אילת 68:88 וזכתה בתואר

מד כוח: חמשת האנשים שהביאו לירושלים אליפות ראשונה

מי נשאר, מי עוזב, ומה ישתנה בעונה הבאה בירושלים? הצצה ל-2015/2016

הרגעים שלא נשכח מהעונה ההיסטורית של הפועל ירושלים

מאות מאוהדי ירושלים חגגו בכיכר ספרא: "יש אליפות להפועל"

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. ברני ארדוב
הערב המאושר בקריירה הספורטיבית שלו. אורי אלון/ברני ארדוב

ליאור אליהו, סיפק ערב גדול של 10 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, חגג: "יש פה 11 אלף אדומים שעומדים. הכל מלא, כולם מעודדים. מגיע לעיר הזו ולקהל הזה שחיכה כל כך הרבה זמן לרגע הזה. גדלתי גם על הפועל ירושלים ואני שמח שהצלחנו להביא את הרגע הזה למועדון הזה. כשנכנסתי לאולם הרגשתי בשוק, אני מאושר באמת שאין לי מילים. יש לנו קבוצה מדהימה של גברים, עשינו עונה מדהימה. לקחתי אליפויות במקומות אחרים, אבל פה, עם הקהל הזה - אני הכי שמח בעולם. יש פה חבר'ה מדהימים. לא ראיתי קהל כזה".

הקפטן יותם הלפרין הוסיף: "הכל טוב ויפה, כל תואר הוא חשוב בקריירה. אבל לעשות היסטוריה זה משהו אחר, זה משהו שיראו ויזכרו את זה גם עוד 200 שנה. יש לנו קבוצה שהתחברה עם הזמן. לא התחלנו כמו שסיימנו. אני הכי שמח בשביל הקהל הזה. חיכינו יותר מ-20 ו-30 שנה כדי שזה יקרה. כשהגעתי להפועל ירושלים וידעתי שעומד להיבנות פה משהו גדול. התואר הזה הגיע מהר. זה לא קל להביא תואר כשאתה לא מכבי תל אביב. החבר'ה פה הם לא חבר'ה רגילים. יש פה בעלים ברמה הכי גבוהה שיש. יאללה הפועל. יש פה חבר'ה שרוצים הלאה, והלאה זה לבנות קבוצה עוד יותר עמוקה ולהצעיד את הפועל ירושלים ליציבות גם בליגה וגם באירופה. אלה דברים שלוקחים זמן".

דונטה סמית', ששוב הוכיח איזה שחקן ענק הוא עם הצגה גדולה ברגעי האמת, אמר: "תמיד אמרתי שעדיף המאמץ הקבוצתי והוא יביא תוצאות. אני שמח בשביל הקבוצה ובשביל אוהדי ירושלים. דונטה הוא ווינר, לא משנה איפה אני משחק אבל אני ווינר. אני מודה לאלוהים ועכשיו אנחנו נהנה מהאליפות הזו ונחגוג כמו שצריך. זה מה שקורה כשעובדים קשה, אני גאה בקבוצה שלי. אני אוהב את דני פרנקו, הוא מאמן של שחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו חוגג אליפות. קובי אליהו
איזה ערב מתוק. אליהו/קובי אליהו

ברייסי רייט, שהיה מצוין גם כן הוסיף: "אני חושב שבמחצית הראשונה היינו לחוצים. האנרגיה באולם הייתה מדהימה. ברבע השלישי השתחררנו והרבע הזה שחרר הכל בשבילנו. זה לא ייאמן. זה אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלו. אף פעם לא זכיתי באליפות וחיכיתי לרגע הזה הרבה זמן".על עתידו בקבוצה אמר: "אני פה כרגע ולא רוצה להיות במקום אחר"

טוני גפני, שהשתפר ככל שהעונה התקדמה, סיכם: "לאף קבוצה זה לא מגיע יותר מאיתנו, היתה לנו עונה עם עליות ומורדות, אבל בארבעת החודשים האחרונים לא היתה קבוצה טובה יותר וכמו שאורי אלון אמר, זו רק ההתחלה. היה לי מאוד קשה לעלות מהספסל, אבל ידעתי לאיזה מצב אני מגיע. כולם האמינו בי, גם כשהיו שמועות שישחררו אותי, ואני שמח שהצלחתי לעמוד בציפיות".

בר טימור, אקס פקטור נוסף בהצלחה האדומה, הוסיף: "אני כל כך רוצה להודות למועדון הזה על ההזדמנות שהוא נתן לי, ואני כל כך שמח שהצלחתי להחזיר. זו האליפות הכי קבוצתית שהיתה פה. זה מדהים".

דיון תומפסון נשאל האם יישאר לעונה נוספת והשיב: "אשמח לשחק פה, הלב שלי כאן, אבל יהיו הרבה שיקולים בהחלטה שאקבל".

שחקן הפועל ירושלים בר טימור חוגג אליפות. קובי אליהו
נרגש. בר טימור/קובי אליהו

"היה יום קשה", אמר דני פרנקו. "היתה תכונה מטורפת סביב הקבוצה והיה ברור שאנחנו נהיה בלחץ. עברנו שנה מטורפת וארוכה והיינו יותר טובים משבוע לשבוע. צריך לפרגן לחבר'ה ולקהל המדהים הזה. עד לפני שנה מישהו חלם שיכול להיות אולם כזה מלא באוהדים אדומים? זה רגע מדהים, אני לא יודע כמה כאלה יש בחיים שלנו. המקום הזה היה כל כך רעב לרגע הזה וכל כך חרד שתקרה תקלה. זה תענוג גדול. קיבלנו פה שקט לעבוד, היה לי צוות מדהים. התבגרנו משבוע לשבוע, שכללנו את עצמנו והפכנו להיות קבוצה. יש פה חבורה של טורפים בקבוצה. אני מקווה שזה צעד ראשון קדימה לקראת הבאות. יורוליג? אנחנו ב-26 לחודש, הדבר היחיד שאני יודע זה שבתחילת שבוע הבא נדע כן או לא. לא רוצה לדבר על הסיכויים".

במסיבת העיתונאים הוסיף פרנקו: "למדתי המון בשנה הזאת על הפועל ירושלים, על כל מי שמסביב, למדתי מי החברים שלי, אבל בסופו של דבר עשינו ריצה מאוד יפה והתקדמנו כקבוצה. היינו בשלושה גמרים השנה ולקחנו שניים וכל הזמן ניסינו להסיק מסקנות מה אפשר לעשות יותר טוב. רציתי לבוא למועדון הזה, רציתי את האתגר הזה ומהשניה הראשונה לא היה לי ספק בזה. המשבר לא היה כזה גדול, עשינו פה דבר מאוד יפה, פגשתי חבורה מאוד רצינית ומכובדת של אנשים שלקחה את המועדון הזה והרימה אותו על הרגליים והאמינה בי שאני יכול להיות הבן אדם שיכול לקחת את הקבוצה הזאת קדימה, ולהגשים את החזון של הפועל ירושלים. נבנה פה מועדון מדהים".

בראיון לאולפן חמישיות אמר אורי אלון: "היינו צריכים להוריד את הקוף מהגב, כשלקחנו את הקבוצה לפני שנתיים אמרו לנו - הפועל ירושלים הלוזרים האלה. עכשיו אנחנו אלופים. אין קהל כזה בארץ, ואני כבר מחכה לקיץ, מחכה להחתמות ומחכה לעונה הבאה. יהיה מעניין. בדרך כלל, אתה לא מפרק קבוצה שלוקחת אליפות, אתה נשען על הבסיס ומנסה לחזק איפה שצריך, אולי בישראלים. חסר לנו עוד משהו. דני פרנקו יהיה פה הרבה שנים לדעתי".

הבעלים נשאל כיצד קבוצתו התגברה על המכשולים ואמר: "יש לי תשובה פשוטה - טיי מקי ודיון תומפסון. זה לא היה הכי כיף בעולם, אבל היו לי שתי אפשרויות - או להגיד שנגמרה העונה, או להביא שני שחקנים כאלה. אני לא מאמין בלוותר. החתמנו אותם והם עשו שינוי גדול. אבל בסופו של דבר, הקטע פה הוא הישראלים. אנחנו צריכים שהישראלים הכי טובים צריכים לשחק כאן. אני רוצה את גל מקל, הוא יודע שאני רוצה אותו, ואני חושב שהבחירה הכי טובה שלו היום זה הפועל ירושלים. אני רוצה עוד ישראלים. זה לא ייגמר בגל מקל או שחקן אחר - זו הגישה. זו העדיפות שלנו, אנחנו רוצים את הישראלים הכי טובים פה.

"צריך לשחק ביורוליג, אמרתי את זה מהרגע שקיבלתי את הקבוצה. יש סיכוי סביר שזה יקרה, זה תלוי בדברים שלא קשורים אלינו. אנחנו עשינו את המקסימום, ומגיע לנו לשחק ביורוליג כאלופי המדינה. אין הרבה קבוצות כאלה באירופה, שיכולות להביא 11 או 12 אלף איש, ועם תקציב כזה. זה לא יהיה אינסטנט, זה יכול לקחת כמה שנים, יש פה הרבה דברים מעבר לאם אתה אלוף או לא לצערי".

גיא הראל אמר לוואלה ספורט: "דני פרנקו ממשיך, מה שהוא עשה כאן ואיך שהרים את הקבוצה מהמשבר - לא נתנו לו את הקרדיט לו היה ראוי".

ראש העיר ניר ברקת: "יש אליפות, יש ארנה, יש לילה אדום בירושלים. זהו לילה היסטורי שלא יישכח עוד שנים רבות. בשם כל תושבי ירושלים אני מודה להפועל ירושלים על הכבוד הגדול שהביאה לבירת ישראל. אין מי שיכול לעמוד מול השילוב של שחקני הנשמה, ההיכל המתקדם בארץ והאוהדים הירושלמים. יש בנו אהבה והיא ניצחה!"

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו חוגג אליפות. קובי אליהו
כל הלחץ השתחרר. דני פרנקו/קובי אליהו

בר טימור מציג את הטבעת

אמארה סטודמאייר מברך

Congratulations. Hapoel Jerusalem just won the Israeli Basketball Championship. @jerusalembasket We are the Champions !!!

A photo posted by (əˈ•mär•ray) Amar'e Stoudemire (@amareisreal) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully