וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל חייהם: עתידה של הפועל ירושלים תלוי בהשתתפותה ביורוליג

25.6.2015 / 23:25

מי נשאר, מי עוזב, מי מתנדנד ומה ישתנה אם האלופה הטרייה תשתלב במפעל היוקרתי באירופה. תמונת מצב של הפועל ירושלים לקראת 2015/16, כולל המועמדים להצטרף. האלופה תשמור על כוחה ותמשיך לגדול?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

רגע אחרי הזכייה ההיסטורית באליפות, ועוד לפני החגיגות שצפויות לאורך כל הלילה בבירה, הגיע הזמן לבחון את מצבה של האלופה הטרייה לקראת העונה הבאה. מי נשאר, מי הולך, מי מתנדנד, וחשוב מכל - האם הקבוצה תשתתף ביורוליג בעונה הקרובה, ואם כן, מה יהיה ההשלכות. בבירה מקווים לשמור כמה שיותר על המשכיות, אך ינסו לחזק את הסגל נקודתית מבלי להפר את האיזון שנבנה העונה.

היסטוריה: ירושלים זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות

הלפרין ואליהו חגגו: "יזכרו את זה גם עוד 200 שנה"

מד כוח: דירוג חמשת האנשים שהביאו לירושלים אליפות

כל הרגעים שלא נשכח מעונת האליפות של ירושלים

seperator

ימשיכו

דני פרנקו: חתום לעונה נוספת עם אופציית שחרור, צפוי להמשיך.

יותם הלפרין: חתום לעוד עונה.

ליאור אליהו: חתום לעוד עונה.

דונטה סמית': חתום לעוד עונה עם אופציה לעונה נוספת.

בר טימור: חתום לעוד עונה עם אופציה לעונה נוספת. בקבוצה מרוצים מההתפתחותו והשפעתו החיובית בחדר ההלבשה.

טוני גפני: הנטייה לממש עליו את העונה את האופציה לעונה הבאה, בקבוצה מעריכים מאוד את ההתנהלות שלו.

תום מעיין: חתום לעוד ארבע שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון עמית בן דוד ברייסי רייט. קובי אליהו
הפרידה בדרך? ברייסי רייט/קובי אליהו

מתנדנדים

ברייסי רייט: הנטייה לשחרורו, למרות שהוא מחזיק בחוזה לשלוש שנים. היחסים בין ההנהלה לגארד ידעו לא מעט עליות ומורדות. לפני מספר חודשים אף שקלו לשחררו, זאת לאחר שלא הצטרף לקבוצה לפעילות קהילתית ולארוחה משותפת. במהלך המתיחות בין הצדדים הגיעה ירושלים להבנות עם רייט לפיהן אם אחד מהצדדים ירצה להשתחרר בסיום העונה, ניתן יהיה לעשות זאת. הגארד מעוניין לשחק בקבוצת יורוליג כך שגם מבחינתו ההישארות אינה בטוחה. מצד אחד הוא היה אחד הבולטים בקבוצה במשחק הראשון מול אילת, אך מצד שני במשחק השלישי בסדרת חצי הגמר היו גורמים בהנהלה שביקשו מפרנקו לא לרשום אותו בסגל.

דיון תומפסון: בירושלים רוצים להמשיך עם הסנטר ולהחתימו על חוזה ארוך טווח. תומפסון אוהב את הקבוצה, אך רוצה לשחק ביורוליג. באמריקאי, שסומן על ידי מכבי תל אביב, מעוניינות לא מעט קבוצות, בין השאר בגרמניה, ספרד ורוסיה.

דרווין קיצ'ן: היה פצוע במשך שלבים רבים של העונה, וישוחרר אם הקבוצה תשתתף ביורוליג, וגם אם לא כרגע הנטייה היא לוותר עליו. המכשול הוא שקיצ'ן חתום לעונה נוספת, וכדי להתירו ירושלים תצטרך לפצות אותו.

טיוואן מקי: לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. יש הסבורים כי כדאי לשחררו, אולם טרם הוחלט סופית.

יניב גרין: לקבוצה יש אופציה לשחררו בקיץ. קיימים חילוקי דעות לגביו, ובמועדון יעקבו אחרי קצב החלמתו מהפציעה.

עוזבים

ג'וזף ג'ונס: לא מעט פעמים דנו בקבוצה על שיחרורו של הסנטר, ולפני מספר שבועות אף החלו במהלכים להתרת חוזהו, אולם לאחר דיון פנימי החשש מצורך בשחקן נוסף במקרה של פציעה הוביל להחלטה להשאירו. עם זאת, הוא לא נרשם למשחקים האחרונים.

אדם אריאל: הגארד בן ה-21, שרצה לקבל יותר דקות משחק, מסיים את חוזהו ונמצא בדרך לברמרהבן של מולי קצורין בליגה הגרמנית.

שחקן הפועל תל אביב יינסי גייטס. ניב אהרונסון
יגיע במקום ג'וזף ג'ונס. יינסי גייטס/ניב אהרונסון

יצטרפו

יינסי גייטס: הסנטר שעל הסיכום עימו פורסם בוואלה ספורט סגר לשלוש שנים, אך בשיחות פנימיים אמר פרנקו שאם הקבוצה לא תשתתף ביורוליג ייתכן ויהיה עדיף להשאיל אותו בעונה הבאה.

רפי מנקו: עקב עזיבתו של אדם אריאל, ובשל מספר הישראלים הדרוש לכל משחק, ירושלים צפויה להשיב אליה את מנקו, שחתם בעונה שעברה על חוזה לארבע שנים והושאל העונה לגלבוע/גלבוע.

seperator

מועמדים

מבין הזרים, אחד המועמדים הוא ג'רום דייסון, הגארד האמריקאי בן ה-28 ששיחק בעונה החולפת בססארי האיטלקית, וביקר בליגת העל בעונת 2012/13 במדי הפועל חולון. בגזרת הישראלים, דגן יבזורי, דיאור פישר ואלכס טיוס מועמדים, כשלטיוס רוצים להציע בירושלים חוזה לשלוש שנים תמורת כ-700 אלף דולר לעונה. גם הצטרפותם של אלישי כדיר ואייזק רוזפלט נלקחות בחשבון.

אורי אלון בעלי הפועל ירושלים. קובי אליהו
מוכנים לחרוג מהתקציב. אורי אלון/קובי אליהו

תקציב

תקציב הקבוצה העונה עמד על יותר 30 מיליון שקל, אחרי שגדל בשל הוצאות המעבר לארנה והעלויות הכרוכות בכך כמו שיטור ואבטחה. גם חילופי השחקנים- החתמתם של תומפסון ומקי והחלפתו של פופס מנסה בונסו העלו את התקציב. בנוסף נוספו השנה לא מעט אנשי צוות למשרדי המועדון. במקביל, בירושלים רוצים לפתח את דור העתיד, ולכן תקציב קבוצת הנוער גדל, כשבמועדון מינוי מספר אנשי מקצוע, כמו ארז כץ, לסייע למטרה זו.

ירושלים הגבירה מאוד את מאמציה להצטרף ליורוליג, ואורי אלון אף יערוך גיחה לברצלונה בשבוע הבא בכדי לקדם את המהלך. אם ירושלים תצליח להתקבל למפעל, תקציבה יעלה משמעותית. כמו כן, הבעלים לא שוללים לחרוג מהתקציב המתוכנן אם יצרפו שחקנים בכירים דוגמת טיוס, בשל התוספות המשמעותיות הצפויות להכנסות כתוצאה מהגדלת מספר המנויים והכספים שיוזרמו מחסויות, ספונסרים וזכויות שידור.

אז מה הסיכוי של הפועל ירושלים להגיע ליורוליג? גורם במפעל אמר לוואלה ספורט: "לא הוחלט אם להכניס את הפועל ירושלים, אך נדון בכך, יש קבוצות מטורקיה וגרמניה שכנראה יצטרפו, נשב ונחליט לגבי ירושלים. גם בפגישה עם אורי אלון הובהר לקבוצה שחשוב שירושלים תראה תחרותיות ויציבות, ואלו דברים אשר אנחנו בודקים לגביהם. לאחרונה אנו בודקים אם ירושלים עומדת בקריטריונים בכדי להתקבל ליורוליג על פי המידע שלנו עליהם, ובשיתוף פעולה עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully