וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק ממנו (כמעט) אין דרך חזרה: המספרים לקראת משחק 5 בגמר ה-NBA

מתוך 183 סדרות שהגיעו למצב של 2:2, המנצחת במשחק החמישי לקחה את הסדרה כולה ב-150 מקרים. החשיבות של המפגש הקרוב בין הווריירס לקאבס אדירה, זמן טוב להיזכר גם בכמה מרגעי השיא בעבר

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: מתן חדד
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
אם הוא רק ינצח את משחק חמש בחוץ... בלאט ואוהדי הווריירס מאחוריו/GettyImages

ה-NBA תראה הלילה מחזה כמוהו לא ראתה מאז השמיני ביוני 1984. אז, התייצבו בבוסטון גארדן בעיר השעועית שתי הקבוצות הגדולות בליגה באותם ימים, בוסטון סלטיקס של לארי בירד ולוס אנג'לס לייקרס של מג'יק ג'ונסון כאשר הן במצב של שוויון 2:2 בסדרת הגמר של הליגה ותחת שיטת המשחקים הישנה.

ארבעת המשחקים הראשונים בסדרה ההיא הסתיימו בשני ניצחונות של כל אחת מהקבוצות וכעת, הן התייצבו למשחק אחד בבוסטון, משחק נוסף בלוס אנג'לס ואם צריך (והיה צריך), משחק מכריע, שוב בבוסטון. הסלטיקס ניצחו בביתם, הפסידו בעיר המלאכים ואת המשחק השביעי, לקחו בבית כדי לזכות באליפות, תסריט שגולדן סטייט בהחלט תיקנה העונה.

גולדן סטייט - קליבלנד במשחק 5 הלילה (3:00, ספורט 5)

לפני שנתיים הכנו כתבה: בואו להיזכר במשחקי 5 הגדולים ביותר

מג'יק ג'ונסון לוס אנג'לס לייקרס מול לארי בירד בוסטון סלטיקס. AP
לראשונה מאז לארי ומג'יק/AP

בשנה שלאחר אותה סדרה סוערת בין הסלטיקס ללייקרס, הליגה החליטה לשנות את שיטת סדרת הגמר ל-2:3:2, כלומר, שני משחקים אצל הקבוצה עם יתרון הביתיות, שלושה רצופים אצל יריבתה ושניים נוספים בחזרה ביעד הראשון. מאז ועד לפני שנה, זו הייתה השיטה ותחתיה, היו בסך הכול 11 מקרים בהם סדרת הגמר הגיעה לשוויון 2:2. רק בארבעה מתוכם, הקבוצה שהפסידה את המשחק החמישי הצליחה לנצח את שני המשחקים הבאים, לקבוע מהפך בסדרה ולקחת אליפות. מיאמי של לברון ב-2013, העונה האחרונה תחת השיטה, הייתה גם הקבוצה האחרונה שעשתה מהפך שכזה.

בשנה שעברה כאמור, ה-NBA חזרה לשיטת 2:2:1:1:1 וסן אנטוניו ניצלה זאת כדי לפרק את ההיט ולקחת את המשחק החמישי ואת האליפות לעיני הקהל הביתי שלה עם 1:4 קליל. העונה, כבר יש הרבה יותר אקשן. אם גולדן סטייט תנצח במשחק החמישי, היא תהיה כמובן בעמדה מצוינת לזכייה בתואר, אך עדיין תצטרך לנסוע לקליבלנד, שיכולה להשוות בביתה את הסדרה ולהלחיץ את הווריירס לקראת המשחק הקובע באוקלנד. אם הקאבס יפתיעו שוב באורקל ארינה, הם יכולים לסגור את הסיפור בבית, כך שהמשחק הזה מסתמן כקריטי במיוחד.

אגב, לאורך השנים הסטטיסטיקה נוטה, שלא במפתיע, לטובת הקבוצות שמנצחות את משחק 5 בסדרות שנמצאות במצב של 2:2. מתוך 183 סדרות שהגיעו למצב הזה עד היום, 150 מהקבוצות שלקחו את המשחק החמישי גם לקחו את הסדרה כולה. רק 33 קבוצות שהפסידו אותו ידעו לבצע מהפך. השנה בפלייאוף למשל, חמש סדרות הגיעו למצב של 2:2 ובארבע מתוכן, זו שניצחה את המשחק החמישי עלתה לשלב הבא. היחידה שהצליחה לבצע מהפך היא לוס אנג'לס קליפרס, שלקחה את משחקים 6 ו-7 בסיבוב הראשון והדיחה את האלופה סן אנטוניו.

כריס פול שחקן לוס אנג'לס קליפרס עם טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
רק הקליפרס עשו מהפך השנה/AP

הקאבלירס הגיעו בהיסטוריית הפלייאוף שלהם עשר פעמים בעבר למצב של 2:2. בשבעה מתוך אותם מקרים, הקבוצה הביתית ניצחה את המשחק החמישי. בתשעה מתוך אותם מקרים, המנצחת של משחק חמש גם לקחה את הסדרה כולה. הפעם האחרונה הייתה העונה, מול שיקגו בחצי גמר המזרח. קליבלנד התייצבה למשחק 5 בחוץ במצב של 2:2 בחמישה מקרים בעבר ורק פעמיים הצליחה לנצח. בשני המקרים הללו, היא גם לקחה את הסדרה. זה קרה עם לברון ג'יימס ב-2006 ושוב ב-2007, פעמיים עם ניצחונות חוץ בדטרויט. בפעם הראשונה זה לא הספיק והקאבס הפסידו את שני המשחקים הבאים, ב-2007 הם כבר ידעו לקחת את הסדרה.

ב"פוקס ספורטס" חזרו למשחק חמש הכי גדול מהימים של השיטה המוקדמת שנערך במצב של 2:2 בסדרת הגמר. זה קרה ב-1980, כאשר קארים עבדול ג'באר תפר 40 נקודות על קרסול נקוע וסידר ללייקרס ניצחון נהדר מול פילדלפיה.

תחת שיטת ה-2:3:2, היו כמובן את ההצגות של מייקל ג'ורדן עם שיקגו. משחק 5 של 1992 מול פורטלנד, בו קלע הוד אווירותו 46 נקודות

ומעל כולם, "משחק כל הזמנים", משחק השפעת המפורסם בו ג'ורדן ניצח את יוטה ב-1997

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully