וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם אש: משחקי 5 הגדולים בהיסטוריה של סדרות גמר ה-NBA

שיא הנקודות למחצית של ג'ורדן נגד פורטלנד, משחק השפעת שלו מול יוטה, ההיחנקות של לברון בדאלאס, ההפצצה של ג'באר נגד בוסטון, השלשה של רוברט הורי במו טאון. חזרנו אל ההיסטוריה והבאנו לכם את משחקי 5 הקריטיים שהפכו אלופים לאגדות וכוכבים לאכזבות. הכל בגלל משחק 5

הסדרה הנפלאה בין מיאמי לספרס, שעומדת על 2:2, תגיע הלילה (בין ראשון לשני) למשחק חמישי קריטי בסן אנטוניו. ההיסטוריה מלמדת שמי שמנצחת את המשחק החמישי, ממשיכה לרוב בדרכה אל הטבעת. אבל לא תמיד.

מתוך עשר סדרות גמר שהגיעו למשחק חמישי במצב של 2:2, רק שלוש פעמים בהיסטוריה הצליחה קבוצה לחזור מפיגור 3:2 כדי לקחת את האליפות (מאז שהחלה שיטת המשחקים 2:3:2), כשבשאר הפעמים היה המשחק החמישי זה שהטה את המומנטום עבור המנצחת בדרך אל התואר. אז עד כמה חשוב המשחק החמישי? עד כמה קריטי עבור לברון, דאנקן, ווייד ופארקר לקחת את המשחק הלילה? כנסו אל מכונת הזמן.

שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן מול שחקן יוטה ג'אז ביירון ראסל במשחק 5 בגמר 1997. GettyImages
אחד ממשחקי 5 המפורסמים ביותר: משחק השפעת של ג'ורדן ב-1997/GettyImages

1985: לוס אנג'לס לייקרס - בוסטון סלטיקס 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

הסלטיקס ניצחו 3:4 בגמר של העונה שעברה והחזיקו במאזן 0:8 בסדרות גמר נגד הלייקרס. משחק מספר 1 רמז על כך שגם הפעם לא יהיה שינוי. במשחק שנודע בשם Memorial Day Massacre ("טבח יום הזיכרון") שהתקיים ביום הזיכרון האמריקאי, בוסטון ניצחה 114:148. כולם שאלו אז אם הלייקרס מסוגלים להתאושש מהתבוסה הגדולה ביותר בתולדות סדרות גמר ה-NBA והתשובה הייתה כן. 30 נקודות ו-17 ריבאונדים של קארים עבדול ג'באר במשחק מספר 2 הצעידו את ל.א ל-102:109 ול-1:1 בסדרה. בקליפורניה הלייקרס השלימו מהפך, לפני שבוסטון ניצחה 105:107 וקבעה 2:2.

מה קרה במשחק מספר 5?

סדרת גמר 1985 הייתה הראשונה שהתקיימה במתכונת של 2-3-2 ולכן גם משחק מספר 5 התקיים בפורום. אחרי ארבעה משחקים מלאי תהפוכות, הלייקרס היו טובים מעט יותר, הובילו לאורך כל המשחק ונעזרו ב-36 נקודות של ג'באר וב-17 אסיסטים של מג'יק ג'ונסון בשביל לנצח 111:120. 2:3 לקבוצה מעיר המלאכים, שזקוקה עכשיו לניצחון אחד בלבד כדי לחגוג תואר.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

בוסטון שהתחילה את הסדרה בצורה כל כך משכנעת, ידעה שהיא מרוחקת הפסד אחד מכניעה ראשונה ללייקרס בסדרת גמר, אבל בניגוד לשנים עברו לא הצליחה לעמוד מול הקבוצה מקליפורניה. ג'באר המצוין שוב הוביל את הקלעים של האורחים, הפעם עם 29 נקודות, לארי בירד השליך 12 מ-29 מהשדה והלייקרס ניצחו 100:111 והפכו לקבוצת החוץ הראשונה שחוגגת אליפות בגארדן. ג'באר שבארבעת הניצחונות של הלייקרס העמיד ממוצעים של 30.2 נקודות, 11.3 ריבאונדים, 6.5 אסיסטים ו-2 חסימות, נבחר ל-MVP של הסדרה.

1988: לוס אנג'לס לייקרס - דטרויט פיסטונס 3:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

הלייקרס שסיימו את העונה עם המאזן הטוב בליגה, ניצחו את הפיסטונס בשני המשחקים בעונה הסדירה, אבל הגיעו לגמר מותשים אחרי סדרות של שבעה משחקים נגד דאלאס ויוטה וכבר במשחק הראשון נכנעו בבית 105:93. בשני המשחקים הבאים ג'יימס וורת'י נטל את המושכות וביחד עם מג'יק ג'ונסון הוביל את הקבוצה של פט ריילי למהפך. במשחק מספר 4 צ'אק דיילי שינה אסטרטגיה והפיסטונס התחילו ללכת פנימה באגרסיביות. ניצחון מוחץ של הקבוצה ממו טאון 86:111 קבע 2:2.

מה קרה במשחק מספר 5?

אחרי ההצלחה הגדולה במשחק 4, הפיסטונס המשיכו להציג כדורסל אגרסיבי. הם לא נבהלו מפיגור 12:0 בפתיחת המשחק ובעזרת רבע שני של 20:32 נטלו את ההובלה, כשאדריאן דנטלי קולע 19 מ-25 הנקודות שלו במחצית הראשונה. ערב קליעה מצוין של ג'ו דומארס (19 נקודות ב-9 מ-13 מהשדה) ועבודה קשה של ביל ליימביר ברחבות סייעו לדטרויט לנצח 94:104 ולקבוע מהפך שני בסדרה, הפעם לזכותה. זה היה המשחק האחרון של הפיסטונס בפונטיאק סילברדום ובעונה הבאה הם עברו לאובורן הילס.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

כשהם מוליכים 2:3, הפיסטונס ידעו שהם צריכים ניצחון אחד בפורום כדי לחגוג אליפות בקליפורניה. משחקים 6 ו-7 היו צמודים וצ'אק דיילי ושחקניו לא היו רחוקים משם, אבל החיפושים שלהם אחר הטבעת העלו באותה עונה חרס. 43 נקודות של אייזיה תומאס במשחק 6 לא עזרו לקבוצה שלו והלייקרס ניצחו 102:103 בזכות שתי נקודות של קארים עבדול ג'באר מהקו, 14 שניות לסיום. במשחק מספר 7 ג'יימס וורת'י השתלט על הפרקט ורשם את ההופעה הטוב ביותר בקריירה המקצוענית שלו - 36 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים - תצוגה מפלצתית שהובילה את הלייקרס ל-105:108. לוורת'י שנבחר ל-MVP של הסדרה זה היה הטריפל דאבל היחיד בקריירה.

1992: שיקגו בולס - פורטלנד טריילבלייזרס 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

1992 בישר על הגמר הקלאסי והפגיש את אלופות המזרח והמערב - הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה עם המאזנים הטובים ביותר. משחק מספר 1 שימש כהצהרת כוונות של הבולס ובעיקר של מייקל ג'ורדן, ששבר שיא נקודות במחצית הראשונה במשחק בפלייאוף (35 לעומת 33 של השיאן הקודם אלג'ין ביילור) והוביל ל-89:122. הפנומן אגב, הוסיף 4 נקודות בלבד במחצית השנייה. הבלייזרס נראו אז מחוץ לתמונה, אבל חזרו בגדול עם 104:115 אחרי הארכה בעיר הרוחות. באורגון כל קבוצה ניצחה פעם אחת והקבוצות נפגשו למשחק האחרון בממוריאל קוליסאום כשהסדרה נמצאת במצב של 2:2.

מה קרה במשחק מספר 5?

סקוטי פיפן אמנם לא היה רחוק מטריפל דאבל עם 24 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל משחק מספר 5 שוב בישר על הצגה של איש אחד. מייקל ג'ורדן צלף 46 נקודות (14 מ-23 מהשדה, 16 מ-19 מהקו) למרות כאבים בקרסול, שיקגו טסה ל-26:39 ברבע הראשון והפער זה בן 13 הנקודות היה זה שעשה את ההבדל גם בסיום.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

שתי הקבוצות חזרו לשיקגו למשחק מספר 6 כשהבולס מוליכים 2:3, אבל הבלייזרס סירבו להיכנע. קלייד דרקסלר וג'רום קרסי הובילו את האורחים ליתרון 28:43 במהלך הרבע השני ול-64:79 אחרי שלושה רבעים, אבל כאן העירו את המארחת. לרבע האחרון פיל ג'קסון עלה עם סקוטי פיפן ועוד ארבעה שחקני ספסל ודווקא הם עשו את העבודה. הפועלים של הבולס כרסמו בפער של פורטלנד, ג'ורדן נכנס בהמשך, סיפק שתי חטיפות חשובות, סיים את המשחק עם 33 נקודות ורבע אחרון של 14:33 נתן לבולס אליפות שנייה ברציפות. ג'ורדן - כמעט מיותר לציין - זכה בתואר ה-MVP של הסדרה.

1994: יוסטון רוקטס - ניו יורק ניקס 3:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

בעונה שלאחר פרישתו של מייקל ג'ורדן, כמעט כל שחקן בליגה חש שחלום האליפות פתאום שוב אפשרי. פטריק יואינג הוביל את הניקס לגמר NBA ראשון שלו, נחוש לזכות בטבעת. אלא שמולו ניצב אחד, האקים אולאג'ואן, שהיה נחוש לא פחות. את המשחק הראשון לקחו הרוקטס (78:85) בבית. הניקס איזנו, אך שמטו את משחק שלוש שכבר היה להם בידיים, כשרוקי בשם סם קאסל קולע עבור יוסטון שבע נקודות רצופות בחצי הדקה האחרונה. למרות זאת, ניו יורק חזרה במשחק הרביעי בגארדן, למרות הצגה של האקים עם 32 נקודות. המצטיין של הניקס במשחקים 3 ו-4 אגב, לא היה יואינג או ג'ון סטארקס, אלא דווקא דרק הארפר עם 21 נקודות בכל משחק.

מה קרה במשחק מספר 5?

כל אחד מהמשחקים שהובילו למשחק 5, היו צמודים מאוד כשנגמרו ב-9 הפרש או פחות, והמשחק החמישי לא היה שונה. הפעם קיבלו הניקס בחזרה את פטריק יואינג ביכולת שיא, ו-25 נקודות בצירוף 12 ריבאונדים, הובילו את ניו יורק לניצחון ביתי שני ברציפות, 84:91, כמעט תוצאה זהה למשחק 4 שנערך יומיים קודם לכן (אז ניצחה ניו יורק 82:91). אולאג'ואן שוב הצטיין עם 27, אבל הקבוצה שלו איבדה את המומנטום ונדמה היה שהאליפות נמצאת בידיים של ניו יורק, לראשונה מאז 1973.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

כשהם יודעים שהם במרחק 48 דקות מאליפות, נהנו הניקס ממשחק שיא של ג'ון סטארקס שסיים עם 27 נקודות, 16 מתוכן ברבע האחרון. אלא שדווקא הרוקטס יצאו מנצחים, כשהאקים רושם את אחת החסימות הגדולות של אותן שנים, על אותו סטארקס המדובר, כדי להבטיח את הניצחון. יוסטון ניצחה 84:86 וכפתה משחק שביעי בטקסס. הרוקטס הובילו לכל אורכו עם הצגה נוספת של אולאג'ואן, ושלשה של ורנון מקסוול (21 נקודות במשחק), פחות משתי דקות לסיום קבעה יתרון 8 לרוקטס. יוסטון ניצחה, חגגה אליפות והפכה לקבוצה השישית בלבד בהיסטוריה של ה-NBA, שמצליחה לחזור מפיגור 3:2 לזכייה באליפות מאז המעבר לסדרות של הטוב מ-7.

1997: שיקגו בולס - יוטה ג'אז 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

הבולס שבאותה עונה היו רחוקים ניצחון אחד מהשוואת העונה החלומית שלהם ב-1995-96 הגיעו כפייבוריטים ברורים מול הג'אז, עבורם היה זה הגמר הראשון בהיסטוריה. המשחק הראשון ייזכר בעיקר בגלל שתי החטאות העונשין הקריטיות של קארל מאלון 9.2 שניות לסיום, שהיו נותנות ליוטה את ההובלה (לימים יסופר כי פיפן ניגש אל מלון ולחש לאוזנו: "הדוור לא עושה משלוחים ביום ראשון", כדי לערער את בטחונו). ג'ורדן לקח את הכדור האחרון ונעץ סל גדול על הבאזר. הבולס לקחו גם את המשחק השני, אבל מאלון החזיר בענק עם 37 נקודות במשחק השלישי, ואף קלע שתיים קריטיות מהקו במשחק 4, כדי להעלות את יוטה ליתרון 3. ג'ורדן, מי אם לא, הלך לשלשה קריטית אבל החטיא. הולכים למשחק חמישי.

מה קרה במשחק מספר 5?

ובכן, קרה הרבה. מדובר אולי באחד ממשחקי 5 הגדולים בהיסטוריה, משחק הידוע בכינויו, "משחק השפעת". מייקל ג'ורדן סבל יממה לפני כן מחום כבד של 38.5 מעלות ונאמר לו כי לא יוכל לשחק. ג'ורדן כמו ג'ורדן אף פעם לא ממש הקשיב למה שאומרים לו ושעתיים לפני המשחק קם ממיטתו. השאר היסטוריה: אלוהים סיים עם 38 נקודות, 15 מתוכן ברבע האחרון, כולל שלשה ענקית 25 שניות לסיום. עוד ייזכר מהמשחק הזה: החטאת עונשין נדירה וקריטית של ג'ון סטוקטון, שסייעה לבולס לקחת את המשחק.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

שיקגו סגרה את הסיפור. ג'ורדן אמנם לא החלים לחלוטין ממחלת השפעת, אבל בשלב הזה נדמה שביוטה כולה היו מעדיפים שהמחלה המקוללת הזו כלל לא היתה קיימת. 39 נקודות היו לג'ורדן במשחק מספר 6, אבל את הזריקה המכרעת הוא בכלל לא לקח: 5 שניות לסיום כל אחד ביונייטד סנטר ציפה שהכדור יילך לכוכב הגדול, אבל הוא העדיף למצוא את סטיב קר לזריקה פנויה, שסללה את הדרך לניצחון ולזכייה חמישית של השוורים באליפות.

2003: סן אנטוניו ספרס - ניו ג'רזי נטס 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

דייויד רובינסון הודיע כי יפרוש בסיום העונה והוא רצה לעשות זאת עם טבעת נוספת עבור הספרס. אלא שדווקא ממשיך דרכו, טים דאנקן היה ענק במשחק הראשון. 32 נקודות, 20 ריבאונדים ו-7 חסימות היו לו, באחת ההופעות הגדולות של משחקי הגמר, וסן אנטוניו ניצחה 89:101 את המשחק הראשון. ג'ייסון קיד במשחק ענק החזיר את הנטס, וארבע קליעות עונשין רצופות שלו במשחק הרביעי שמרו את ניו ג'רזי בחיים.

מה קרה במשחק מספר 5?

טים דאנקן, זה מה שקרה. 29 נקודות, 17 ריבאונדים ו-4 חסימות הובילו את סן אנטוניו ל-83:93 בניו ג'רזי, זאת למרות עוד הופעה גדולה של קיד שסיים עם 29 נקודות בעצמו, 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. סטיב קר קלע 5 נקודות שהוליכו את הספרס לריצה ברבע האחרון, וטוני פארקר הצעיר הוסיף ארבע חשובות משלו בדקה האחרונה כדי להבטיח את הניצחון.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

דייויד רובינסון קיבל את משחק הפרישה עליו חלם. ניו ג'רזי דווקא נראתה כאילו היא בדרכה לכפות משחק שביעי, כשהוליכה 63:72 ברבע האחרון, אלא שאז הגיעה ריצת 0:19 מדהימה של סן אנטוניו כדי לחולל מהפך מדהים. שלשה דרמטית של סטיבן ג'קסון הבטיחה את הניצחון והתואר עבור הספרס. רובינסון סיים עם טבעת על האצבע ומשחק מצוין של 13 נקודות ו-17 ריבאונדים, בעוד טים דאנקן היה רחוק שתי חסימות מקוואדרופל-דאבל מהמם והיסטורי, כשסיים עם 21 נקודות, 20 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-8 חסימות.

2005: סן אנטוניו ספרס - דטרויט פיסטונס 3:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

הספרס שסיימו את העונה עם מאזן טוב יותר מזה של הפיסטונס, שמרו על הבית בקנאות רבה, תוך תצוגות הגנתיות בלתי נשכחות. הפיסטונס המותשים מסדרה של שבעה משחקים נגד מיאמי בגמר המזרח, לא הצליחו למצוא את הטבעת, לא קלעו יותר מ-20 נקודות בשום רבע במשחק 1 והפסידו 84:69. לטקסנים זה לא הספיק ותצוגת תכלית שלהם במשחק השני העניקה להם 76:97 ו-0:2 מבטיח. הסדרה נראתה אז בידיים של מאנו ג'ינובילי המצוין והספרס, אבל דטרויט השיבה אש באובורן הילס, ניצחה 79:96 ואחר כך 71:102 והשוותה ל-2:2.

מה קרה במשחק מספר 5?

משחק מספר 5 בסדרת גמר 2005 היה מותח מאין כמוהו והסתיים בצורה זכורה. אחרי שני ניצחונות קולניים, בדטרויט קיוו להשלים מהפך מרשים ולעלות ל-2:3, אבל לא הצליחו לפתוח פער על פני היריבה המתעוררת. ההובלה התחלפה 12 פעמים, מצב של שוויון נרשם 18 פעמים ו-48 דקות של כדורסל הסתיימו ב-89:89. צ'ונסי בילאפס, שסיים את המשחק עם 34 נקודות, קבע 93:95 לפיסטונס 9.4 שניות לסיום ואז הגיע המהלך הזכור ביותר בסדרה. רוברט הורי הוציא כדור מהצד למאנו ג'ינובילי, ראשיד וואלאס דהר לדאבל טים על הארגנטינאי והשאיר את הורי בלתי מכוסה, ג'ינובילי החזיר להורי וזה תפר שלשה 5.9 שניות לסיום. 95:96 לספרס, תוצאה שהחזיקה עד הבאזר האחרון.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

גם משחק 6 היה צמוד, אבל הפעם הפיסטונס היו אלו שניצחו (86:95), השוו ל-3:3 וחלמו על חגיגות אליפות בטקסס. משחק 7 היה ה-25 של דטרויט בפלייאוף - השוואת השיא של ניו יורק ניקס מ-1994 (שיא שנשבר ב-2008 על ידי בוסטון). גם כאן נרשמו דקות ארוכות של משחק צמוד ובכניסה לרבע האחרון לוח התוצאות הראה 57:57, בדקות הבאות טים דאנקן נכנס לפעולה. הסופרסטאר של הספרס קלע 10 מ-18 הנקודות האחרונות של הקבוצה שלו במשחק, סיים עם 25 ו-11 ריבאונדים וחגג אליפות בזכות ניצחון 74:81. דאנקן זכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר בפעם השלישית בחייו.

2006: מיאמי היט - דאלאס מאבריקס 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

דאלאס של דריק נוביצקי הייתה הרביעית במערב והעיפה בחצי הגמר את הספרס בשבעה משחקים ובגמר את פיניקס. ההיט, עם דווין וויד הצעיר ושאקיל אוניל, טיילו בנינוחות יחסית בדרכם אל הגמר הראשון בתולדות המועדון. המאבריקס, שגם להם זו הייתה הופעה ראשונה בגמר הליגה, ניצחו די בקלות את שני המשחקים הראשונים, אבל אז הגיעה החטאת העונשין המפורסמת של נוביצקי ומיאמי ניצחה בקושי (96:98). מיד לאחר מכן היא השוותה את הסדרה.

מה קרה במשחק מספר 5?

ההיט היו בטירוף וגם השופטים ניצבו לצידם. וויד זרק 25 פעמים מהקו, בדיוק כמו כל שחקני דאלאס ומיאמי לקחה גם את המשחק השלישי בבית שלה ועלתה ליתרון עם 100:101 דרמטי בהארכה. 9.1 שניות לסיום ההארכה, ההיט עוד ניצבו בפיגור נקודה והתקשו בהוצאת הכדור. פלאש קיבל אותו לבסוף וחזר אל חצי המגרש שלו, אך לא נשרק נגדו איבוד כדור והניצחון נשאר בפלורידה.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

מיאמי נסעה לטקסס, נישאת על גל המומנטום האדיר. וויד ירה 36 נקודות, שאק שלט ברחבות וגם משחק שיא של נוביצקי, שסיים עם 29 נקודות ו-15 ריבאונדים לא הספיק אחרי שג'ייסון טרי החטיא שלשה משווה בשנייה האחרונה. פלאש נבחר ל-MVP.

2010: לוס אנג'לס לייקרס - בוסטון סלטיקס 3:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

הלייקרס הגיעו לגמר בתור האלופה המכהנת ועם רצון עז לנקום בסלטיקס על ההפסד בגמר 2008. לוס אנג'לס העמידה את המאזן הטוב במערב באותה עונה, בעוד בוסטון עשתה את כל הדרך מהמקום הרביעי במזרח והיממה בדרך לגמר גם את לברון וקליבלנד וגם את אלופת המזרח היוצאת אורלנדו. בפתיחת הסדרה עצמה, הלייקרס עלו פעמיים ליתרון ובוסטון השוותה פעמיים, כאשר אף אחד מארבעת המשחקים הראשונים לא מסתיים בפחות משבע הפרש.

מה קרה במשחק מספר 5?

ה-TD גארדן בעיר השעועית היה מפוצץ ופול פירס ענה בהתאם וניהל קרב אדיר עם קובי בריאנט. "האמת" סיים עם 27 נקודות ב-57 אחוזים מהשדה, בעוד כוכב הלייקרס צלף 38 אדירות, שהחזירו את LA למשחק פעם אחר פעם. לשמחתו של פירס, גם קווין גארנט ורייג'ון רונדו עמדו לצידו ו-18 נקודות מכל אחד מהם, כולל הרבה מאוד סלי קלאץ', נתנו לבוסטון 86:92 דרמטי.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

הסדרה חזרה לעיר המלאכים ובמשחק השישי הגיע רגע מכריע, כאשר פציעה בברך גמרה את העונה של קנדריק פרקינס וגם את זו של בוסטון פחות או יותר. הסלטיקס התפרקו וחטפו 89:67 מביך. למרות זאת, במשחק השביעי הם היו בשליטה לאורך דקות ארוכות ונכנסו לרבע האחרון בפלוס ארבע. גם זה לא הספיק, כשלצד כמה שריקות בעייתיות משהו מצד אנשי הזברה, בריאנט ופאו גאסול דאגו לקאמבק מול בוסטון הקצרה. זה נגמר ב-79:83 והטבעת האחרונה, לפחות בינתיים, של קובי בריאנט.

2011: דאלאס מאבריקס - מיאמי היט 2:4

מה הוביל למשחק מספר 5?

זה היה אמור להיות התואר הראשון של לברון ג'יימס, שאחרי שלקח את כישוריו וכו', הביא את מיאמי בקלילות לגמר עם 1:4 בשלוש הסדרות הקודמות. דאלאס, השלישית במערב, סידרה שיחזור של גמר 2006 הבלתי נשכח בזכות פלייאוף עוצמתי משלה, שכלל סוויפ על הלייקרס ו-1:4 על הת'אנדר בגמר החטיבה. המאבריקס, שחיפשו נקמה, נקלעו פעמיים לפיגור, אבל הצליחו להשוות, כאשר משחקים 2, 3 ו-4 מסתיימים בהפרש כולל של שבע נקודות, כאשר את משחק 4 מסיים קינג ג'יימס עם שמונה נקודות עלובות.

מה קרה במשחק מספר 5?

חמש דקות לסיום, ריצה של מיאמי העלתה אותה ל-95:99, אבל מול מטח השלשות הביתי של דאלאס לא היה להיט סיכוי. המאבס צלפו 13 מ-19 (ג'ייסון טרי, ג'ייסון קיד וג'יי ג'יי בראה סיימו עם 10 מ-13) וריצת 3:15 מוחצת ברגעי הסיום סידרה להם ניצחון 102:113 ויתרון ראשון בסדרה, כשהטריו של מיאמי לא מפסיק לטעות.

מה קרה אחרי משחק מספר 5?

ההיט האמינו ביכולתם לתקן ולנצח פעמיים בבית כדי לזכות באליפות, אבל לנוביצקי וטרי היו תוכניות אחרות. במשחק שש, הם עלו ליתרון מהיר וגם נפילה קלה במהלכו לא עצרה אותם. לאט לאט החלום של מארק קיובן הפך למציאות והג'רמינייטור הוכתר ל-MVP של הגמר ורץ לבכות מאושר בחדר ההלבשה עוד לפני הבאזר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully