וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הם חושבים שהם הפתיעו אותנו? זה לא נראה לי יותר מדי רציני"

מאמן קליבלנד בתגובה להתגאות של סטיב קר על כך שהפתיע אותו עם הקפצת איגודאלה לחמישייה: "אנחנו די הפתענו אותם בשלושת המשחקים הראשונים". קליי תומפסון לשליח וואלה ספורט לפני משחק 5 הלילה (3:00, ספ' 5): "אם נמשיך בשטף ההתקפי מהמשחק הקודם, יהיה קשה מאוד לשמור על

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: מתן חדד

במצב של 2:2 בסדרת גמר ה-NBA, קליבלנד וגולדן סטייט נערכות למשחק החמישי והקריטי, שייערך בלילה שבין ראשון לשני באוקלנד (3:00, ערוץ הספורט). המומנטום בסדרה עבר בבירור לצד של גולדן סטייט, אחרי שהביסה את הקאבס במשחק הרביעי באוהיו, ואלופת המערב, שהגיעה כפייבוריטית הברורה לסדרה, הצליחה לנצל את היתרון שלה בכל הנוגע לעומק וכישרון. הקאבס, מנגד, החלו לשלם את מחיר השחיקה של הסגל הקצר והפצוע שלהם, כשדיוויד בלאט ספג לא מעט ביקורת בקליבלנד על ההחלטה שלו לשחק עם רוטציה קצרה ולשתף שבעה שחקנים בלבד.

"אני חושב שלא הבאנו את האקסטרה במשחק הקודם, וזה מה שפגע בנו", אמר בלאט לוואלה ספורט. "אז צריך לחזור למה שעשינו". על העייפות של שחקניו במשחק הקודם אמר בלאט: "זה היה פקטור במשחק 4, שהיה משחק שלישי בתוך חמישה ימים. אי אפשר להתעלם מזה, הסגל שלנו יותר קצר מזה שלהם. במשחק הספציפי הזה לא הצלנו, אחרי ששלושה משחקים שלטנו לכל אורך המשחקים. זה חלק מסדרה, צריך להתמודד עם זה, לשים את זה עכשיו מאחורינו ולהמשיך הלאה".

כשנשאל על כך שסטיב קר התגאה בכך שהפתיע את בלאט עם הכנסתו של אנדרה איגודאלה לחמישייה אמר המאמן הישראלי: "אני חושב שאנחנו די הפתענו בשלושת המשחקים הראשונים. אם הם חושבים שהם הפתיעו אותנו באיך שהם התחילו או בזה שרשמו סגל אחד והחליפו כמה דקות לפני המשחק הרביעי, אני יודע, זה לא נראה לי יותר מדי רציני, האמת".

על תשומת הלב הרבה לה הוא זוכה בישראל אמר בלאט: "אני שמח מאוד שהסדרה הזו מביאה הרבה עניין לספורט בישראל. במיוחד כשיש ישראלי או ישראלים שמעורבים בזה. אני חושב שזה טוב לכדורסל במיוחד, שהרבה צעירים רואים ומתעניינים, זה יכול להביא עניין ולהביא ילדים וילדות לענף, וזה מאוד חשוב. זה גם יכול לתת הרבה מוטביציה לשחקנים לעבור ולעוד יותר להעלות את הרמה שלהם ואת האמונה שלהם שהם יכולים להגיע הכי רחוק שאפשר".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"במשחק הספציפי הזה לא הצלנו, אחרי ששלושה משחקים שלטנו לכל אורך המשחקים". בלאט/AP

קודם לכן התייחס בלאט במסיבת העיתונאים למצב הקבוצה שלו, ונשאל מה יצטרך לשנות למשחק הבא: "עשינו הרבה התאמות לאורך כל הפלייאוף, לא רק בסדרה הזאת. כל משחק דורש דברים חדשים, אתגרים חדשים. בשלושה מתוך ארבעה משחקים עשינו עבודה די טובה. נצטרך לעשות דברים מסוימים טוב יותר, אבל נשנה את מה שצריך לשנות".

בלאט נשאל אם יגדיל את הרוטציה: "הדבר המצחיק הוא שגולדן סטייט גם שיחקה עם שבעה שחקנים. אבל אנחנו נראינו עייפים, עם שלושה משחקים בחמישה ימים, כך שאם נצטרך, נעשה גם את זה.

"יש לנו הרבה שחקנים מנוסים בסגל, שעברו הרבה קרבות כאלה בעבר. חלקם לא שיחקו הרבה העונה, והיו לנו תוצאות טובות גם בלעדיהם, אבל אני עדיין מאמין בהם, ואם צריך, הם ישחקו.

"לא אחשוף כאן יותר מדי על המסקנות שלנו, אבל יש הרבה דברים שיכולנו לעשות טוב יותר. נצטרך לבוא עם אנרגיות גבוהות יותר, עם תחשות דחיפות, היו לנו כמה ימים לנוח וזה יעזור לנו. זו סדרה קשה לשתי הקבוצות. עכשיו זה הטוב משלושה על אליפות ה-NBA. אני אוהב את המצב שבו אנחנו נמצאים, אנחנו אוהבים את האתגר, וכבר מצפים בקוצר רוח למשחק.

על העייפות: "בשלב הזה בשנה, שתי הקבוצות כבר משחקו את משחקן ה-100 העונה. אתה בעיקר במצב של שיקום ומנוחה. עובדים על הראש, ועל הגוף. מקווים לעלות ולהיות מרוכזים ולהגיב טוב למה שקורה על המגרש".

על העובדה שקרי ותומפסון לא בלטו עד עתה בסדרה: "פשוט שמרנו עליהם, שמנו דגש על דברים מסוימים, התעמתנו עם האתגר, וכקבוצה עשינו עבודה טובה בעזרה ולהיות בעמדות הנכונות כדי לכפות עליהם זריקות קשות. הם יכולים לקלוע גם זריקות כאלה

על לברון ג'יימס: "אין ספק שאנחנו צריכים תרומה מלברון, מהרמה הכי גבוהה שלו, אבל לא רק ממנו. צריך לפעמים להוריד ממנו את הלחץ. הוא נושא משא כבד על כתפיו, ועושה את זה נהדר. מצחיק שאומרים עליו שהוא קלע "רק" 20 נקודות. מחר הוא יגיע אחרי מנוחה גדולה יותר, ונקווה שיוכל להיות במיטבו".

על ההכנות: "גולדן סטייט היא קבוצה שקשה לשמור עליה. לא כל מה שאתה רוצה לעשות מתגלה ביעילות שקיווית. יש שתי קבוצות, לפעמים הקבוצה השנייה טובה יותר, פשוט צריך לעשות את כל מה שאתה יכול ולקוות שזה יספיק. כל מה שהיה עד עכשיו נגמר".

* הנהלת הליגה הודיעה היום שמי שישירו את המנון ארה"ב לפני משחק מספר 5 יהיו חברי להקת מטאליקה, ג'יימס הטפילד וקירק האמט.

עוד באותו נושא

קר: "עד עכשיו לא היינו טובים בבית". קרי: "ננסה להדליק את הקהל"

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
לברון סבור ש"במצב של 2:2 בסדרת גמר, לאף קבוצה אין מומנטום"/רויטרס

לברון ג'יימס נשאל על ההתאמות והשינויים במערכים: "צריך לעשות התאמות, אין ספק, וכשאתה בתנועה זה יותר קשה, כי אתה לא יודע מה הקבוצה השנייה תעשה. זה הפך את ההכנות שלנו לאחרות. במקרה של הגבוהים שלנו, מוזגוב ותומפסון, טימופיי התחיל על איגואדלה, וזה שונה מאוד מבוגוט, כי אתה שומר על שחקן שמשחק בחוץ. זה שינוי עבורנו, אבל אני חושב שנגיע יותר מוכנים למשחק הבא אם הם ימשיכו במערך הזה. אין ספק שאין לנו הרבה זמן להגיב, ונקווה שנצליח להסתדר, אבל עם צוות האימון שלנו, נהיה חייבים להיות מתואמים עם מה שעלינו לעשות ולהגיב מהר עם ההתאמות, ולא לחכות".

לברון קלע כ-40 נקודות בשלושת המשחקים הראשונים, שהיו צמודים, ובמשחק השלישי קלע 20 וקליבלנד הובסה ב-20 הפרש. "אני בסיטואציה שבה אני חייב להיות יעיל", אמר ג'יימס, "תמיד זה היה ככה. מבחינתי, זה מצב שבו אני תמיד מפסיד. בשלושת המשחקים הראשונים קלעתי 40 נקודות אבל זרקתי יותר מדי, במשחק הקודם קלעתי 20 ולא זרקתי מספיק והפסדנו. אז מה אתם רוצים? אבל זה לא תהליך המחשבה שלי. לא אכפת לי מזה. כל מה שחשוב לי זה לתרום לקבוצה. אם אצטרך לזרוק 35 פעמים, אעשה את זה".

על המנוחה בין המשחקים: "לקבל מנוחה עוד יום אקסטרה שבו אתה יכול להתכונן פיזית ומנטלית, זה ללא ספק עוזר... חשוב לי מאוד לשמור על הגוף שלי, על מה שאני אוכל וכמה משקולות שאני מרים, וחשוב לי כמה הגוף שלי ינוח. ברור שצריך יותר מנוחה, אבל אני יודע מה הגוף שלי צריך בשביל לשחק ברמה הכי גבוהה".

על השינוי במשחק 4: "אני חושב שאפשרנו להרכב שלהם להוציא אותנו ממה שעשינו במשחקי 1, 2 ו-3, וזה לשלוט בקצב ולשים את הכדור בצבע. זרקנו 27 שלשות. חצי מהן או יותר הניו טובות, אבל חלק לא".

לברון סבור ש"במצב של 2:2 בסדרת גמר, לאף קבוצה אין מומנטום. ברור שכולם יגידו שזה אצלם, כי הם חוזרים הביתה אחרי שניצחו אותנו במשחק הקודם, אבל מומנטום מתחיל ברגע שמתחיל המשחק. נראה מי יתעלה".

על ג'יי אר סמית אמר לברון: "מבחינתי, כמנהיג, הדבר הכי חשוב עם ג'יי אר סמית זה לא כמה זריקות הוא מחטיא, לא אכפת לי מזה. אני פשוט לא רוצה שהוא יהיה עם הראש למטה כמו שהיה במשחק הקודם. כולנו ספורטאים מקצוענים, ואסור לתת לאף אחד מהתקשורת או מהקהל או מהיריבה להוריד לך את הביטחון. הוא יכול להחטיא אלף זריקות, אם הן טובות. הוא מרגיש בטוח, אני מרגיש בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully