וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות: "בלאטר סייע לכדורגל הישראלי". פלאטיני: "זו ההחלטה הנכונה"

בהתאחדות הבהירו: "אין השפעה על החלטות הקונגרס", נשיא אופ"א בירך. רומאריו צהל "אלוהים הוא גדול". היו"ר האנגלי: "במקום קטאר, הייתי מתחיל לדאוג". ברשת חוגגים את "הסוף של בלאטר"

ספ בלאטר נשיא פיפ"א הפורש. רויטרס
הביתה. ספ בלאטר/רויטרס

עולם הכדורגל יתעורר ב-3 ביוני לעידן חדש. ספ בלאטר, נשיא פיפ"א מאז 1998 שנבחר לתפקידו בפעם החמישית רק ביום שישי האחרון, הודיע הערב (שני) על התפטרותו בעקבות פרשת השחיתות בה מעורבים בכירי הארגון וחקירת ה-FBI. בלאטר ספג ביקורות קשות בתקופה האחרונה, ונראה כי ההתפתחות האחרונה, לפיה גם המזכ"ל ז'רום ואלקה ידע על שוחד שניתן לכאורה, הייתה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל ולא הותירה לשוויצרי בן ה-79 כל ברירה. בלאטר, אגב, ימשיך לשאת בכל סמכויות התפקיד עד למועד הבחירות הבאות (בין דצמבר למרץ). מי שעשוי להתמודד לתפקיד הוא מישל פלאטיני, נשיא אופ"א המכהן.

פרט לפלאטיני, המוביל בבורסת ההימורים, מי שכבר הכריז על כוונתו להתמודד שוב הוא הנסיך הירדני עלי בין חוסיין, שהפסיד לבלאטר בשישי האחרון. מועמדים נוספים שהוזכרו הם כדורגלן העבר הפורטוגלי לואיס פיגו, כדורגלן העבר הצרפתי דויד ז'ינולה, הטורקי סנס ארזיק המכהן כיום כסגן נשיא אופ"א, חבר פיפ"א טד הווארד ונשיא הקונפדרציה האפריקנית עיסא הייאטו.

ספ בלאטר התפטר מתפקידו כנשיא פיפ"א

17 שנים של סקנדלים: ימי כהונתו של ספ בלאטר

נשיא פיפ"א ספ בלאטר ליד נשיא אופ"א מישל פלאטיני והמועמד הירדני הנסיך עלי במהלך קונגרס פיפ"א. Philipp Schmidli, GettyImages
היורש? פלאטיני יושב כשבלאטר מאחוריו בקונגרס האחרון/GettyImages, Philipp Schmidli

ברחבי העולם קיבלו את הבשורה בשמחה גדולה. בלאטר נחשב לנשיא לא אהוד, בלשון המעטה, ובתקופת כהונתו השחיתות הפכה שם נרדף לארגון בראשו עמד. מי שצריכים להיות מודאגים הם אנשי הכדורגל ברוסיה וקטאר, שתי מארחות המונדיאלים הבאים (רוסיה 2018, קטאר 2022) שבעקבות כל ההתפתחויות האחרונות עלולות לאבד את זכות האירוח.

באנגליה, אגב, מיהרו להזכיר את הראיון של בלאטר לטלוויזיה השוויצרית רק ביום שישי האחרון, בו אמר: "למה שאתפטר מתפקידי? אם אעשה זאת, זה אומר שאני מכיר בזה שעשיתי משהו רע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. נועם מושקוביץ
בהתאחדות מציינים שהוביל לנוסחת פשרה במשבר האחרון. ספ בלאטר לצד עופר עיני/נועם מושקוביץ

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "ההתאחדות הישראלית מכבדת את החלטתו של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, לסיים את תפקידו. בלאטר סייע לכדורגל הישראלי וגם במשבר האחרון הוביל לנוסחת פשרה, שייתרה הצבעה על השעיית ישראל. למען הסר ספק, ההתפטרות של בלאטר אינה משפיעה על ההחלטות שהתקבלו בקונגרס לפני כשבוע והדבר לא יידון שוב בבחירות הקרובות לתפקיד הנשיאות".

מישל פלאטיני, ממתנגדיו הבולטים של בלאטר לאחרונה וכאמור אחד המועמדים לרשת אותו בפיפ"א, אמר הערב: "זו הייתה החלטה קשה, החלטה אמיצה וההחלטה הנכונה".

גרג דייק, נשיא ההתאחדות האנגלית, התייחס להודעה ואמר: "הוא עזב את תפקיד, הוא הלך. בואו נחגוג... אין לזה שום קשר לרצונו של בלאטר להישאר מכובד, הוא לא היה מכובד כבר שנים. עכשיו נוכל להחזיר את הסדר לפיפ"א. אם הייתי עכשיו במקום קטאר, לא הייתי כל כך נינוח".

נואל לה גרט, נשיא ההתאחדות הצרפתית שתמך בבלאטר בבחירות ביום שישי, תיאר את הודעתו של השוויצרי כ"הפתעה" והוסיף: "זה לא רע, זו אפשרות להתחיל לבנות בסיס חדש. פלאטיני נותר הפייבוריט שלי. האם הוא מוכן להרפתקה הזו? אני לא יכול לשים את עצמי בעמדה שלו. אני חושב שאם אירופה תציג מועמד, זה יכול להיות רק מישל".

מיכאל ואן פראג, נשיא ההתאחדות ההולנדית שרצה להתמודד לתפקיד נשיא פיפ"א אך פרש מהמירוץ בינואר והעביר את תמיכתו לנסיך עלי, אמר: "אלו חדשות טובות מאוד. להתמודד? קודם אתייעץ עם בעלי המניות בשבוע הבא בברלין (בגמר ליגת האלופות, כיו"ר הוועד המנהל של אופ"א) ולאחר מכן אשקול את צעדיי".

סוניל גולאטי, נשיא ההתאחדות האמריקאית, הוציא הודעה ובה נכתב: "הצהרתו של הנשיא בלאטר מייצגת הזדמנות מיידית ונדירה לשינוי חיובי בתוך פיפ"א. אני משבח אותו על שלקח החלטה ששמה את פיפ"א והספורט שאנו כה אוהבים מעל כל האינטרסים. זהו צעד ראשון לעבר רפורמה אמיתית ומשמעותית בפיפ"א. היום הזה נותן תקווה ואמונה לכל מי שחולק את התשוקה למשחק שלנו".

כדורגלן העבר, רומאריו. AP
"הדבר הכי טוב ששמעתי בכדורגל". רומאריו/AP

וינסנט קומפני, קפטן נבחרת בלגיה, הגיב: "בלאטר הוא לא האחראי היחידי, אחרים צריכים ללכת בעקבותיו. שקיפות ושינוי בתהליך ההצבעה, ואז נוכל להתקדם ולהחזיר את האתיקה".

רומאריו, אחד המתנגדים הנחרצים לבלאטר, חגג וקרא ליו"ר ההתאחדות הברזילאית ללכת בעקבותיו: "ההתפטרות של בלאטר זה הדבר הכי טוב ששמעתי בכדורגל! עכשיו תורו של דל נרו. אלוהים הוא גדול, אז בואו נקווה".

לואיס פיגו, מועמד לנשיאות לשעבר ואולי גם בעתיד, אמר: "הצעד של בלאטר - חדשות טובות מאוד עבור הכדורגל העולמי".

חלק מהתגובות בטוויטר, כולל "רגע השיא" של בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully