וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בפיפ"א: ספ בלאטר התפטר מתפקידו

ארבעה ימים בלבד לאחר שנבחר בפעם החמישית כנשיא הארגון, בלאטר הודיע על עזיבה בעקבות פרשת השחיתות שבה מעורבים בכירי הארגון: "האינטרס של פיפ"א חשוב לי יותר מהכל"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר. Philipp Schmidli, GettyImages
סוף דרכו בפיפ"א. ספ בלאטר/GettyImages, Philipp Schmidli

ארבעה ימים אחרי שנבחר בפעם החמישית ברציפות לנשיא פיפ"א, ספ בלאטר התפטר הערב (שלישי) באופן רשמי מתפקידו. בלאטר בן ה-79, שמונה לתפקיד ב-1998, קיבל את ההחלטה בעקבות חקירת ה-FBI נגד ארגון הכדורגל העולמי, מעצרם של תשעה בכירים בשבוע שעבר לפני הקונגרס בציריך ובעיקר לאחר שהתברר כי המזכ"ל ז'רום ואלקה ידע על שוחד בסך 10 מיליון דולר שהועברו מדרום אפריקה לסגן הנשיא לשעבר ג'ק וורנר.

בארגון הבהירו כי הם מתכוונים לקיים קונגרס מיוחד בין דצמבר למרץ שבו ייבחר נשיא חדש. יש לציין שלמרות התפטרותו, בלאטר ימשיך להחזיק בסמכויות של נשיא עד הבחירות הבאות בארגון.

בלאטר הסביר את ההחלטה ואמר במסיבת עיתונאים בהולה שערך הארגון: "האינטרס של פיפ"א חשוב לי. זו הסיבה שלקחתי את ההחלטה הזו. מה שחשוב לי מעבר להכל זה המוסד של פיפ"א ברחבי העולם, אני אוהב את פיפ"א ואני חושב שזו ההחלטה הכי נכונה עבור הארגון. אנחנו צריכים לעצור את הטירוף סביב פיפ"א בתקופה האחרונה. אני נלחמתי עבור השינויים בארגון, חשבתי על כהונתי וכל שנותיי בארגון. אמשיך למלא את התפקיד שלי בארגון עד שתהיינה בחירות חדשות. אני לא מרגיש שיש לי מנדט מכל עולם הכדורגל - האוהדים, השחקנים, המועדונים, האנשים שחיים, נושמים ואוהבים כדורגל כמו שכולנו בפיפ"א אוהבים".

דומיניקו סקאלה, יו"ר וועדת הביקורת והציות של הארגון אמר: "פיפ"א נחושה לטפל בנושא הזה שמייסר את הארגון. אנחנו רוצים לשנות את האופן שבו אנשים רואים את פיפ"א".

פרט לפלאטיני, המוביל בבורסת ההימורים כמועמד להחליף את בלאטר בתפקיד, הוזכר כמועמד גם הנסיך הירדני עלי בין אל חוסיין, שהפסיד לבלאטר בשישי האחרון. מועמדים נוספים הם כדורגלן העבר הפורטוגלי לואיס פיגו, כדורגלן העבר הצרפתי דויד ז'ינולה, הטורקי סנס ארזיק המכהן כיום כסגן נשיא אופ"א, חבר פיפ"א טד הווארד ונשיא הקונפדרציה האפריקנית עיסא הייאטו.


מישל פלאטיני מועמד לתפקיד נשיא פיפ"א, ברשת לועגים לבלאטר

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully