וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן גילברט: "יש בבלאט משהו מיוחד, קשה לשים על זה את האצבע"

הבעלים של קליבלנד מהלל את המאמן שלקח אותו לגמר ה-NBA: "כשבדקנו עליו דיברנו עם 70 או 80 אנשים. לא מצאנו אחד שאמר עליו מילה רעה. פיטוריו לא עלו על הפרק בשום שלב של העונה"

אימג'בנק GettyImages
דיוויד בלאט מאמן קליבלדנ קאבלירס. AP
"הוא נשמה טובה שיודע איך לגרום לשחקנים לאהוב אחד את השני ולשחק בשביל הקבוצה". בלאט/AP

למשך רגעים מסוימים בעונה מלאת העליות והמורדות של דיוויד בלאט ב-NBA, נדמה היה שהמאמן הישראלי עלול לשלם במשרתו על תוצאות הקבוצה. בחצי הראשון של 2014/2015 הקאבלירס בעיקר אכזבו, ובשלב מסוים אפילו היו מחוץ לתמונת הפלייאוף במזרח. מה קרה מאז כולנו יודעים.

היום (רביעי) דיבר הבעלים של המועדון דן גילברט על הימים ההם, וסיפר שבשום שלב לא חשב לפטר את בלאט: "זה לא עלה על הפרק. לא היה אכפת לי מהציפיות, בעיקר אחרי שהחלפנו מאמנים פעמיים בשנתיים האחרונות. מדובר בבחור עם רקורד גדול מאוד של הצלחה לאורך זמן. אתה חייב לתת לו לפחות עונה, אם לא יותר. לפטר אותו היה לערער את כל המועדון".

גם כשדיבר על משחק מספר 4 בחצי גמר המזרח, במהלכו ניסה בלאט לקחת פסק זמן שלא היה לו ולאחר מכן שרטט תרגיל מכריע בו לברון אמור היה להוציא את הכדור מהחוץ, התעקש גילברט כי אם הטעויות של המאמן היו עולות לו במשחק, הוא לא היה מפוטר. "אין אדם בעולם שלא עושה טעויות", אמר הבעלים. "השחקנים הכי טובים, אנשי העסקים הכי טובים, המאמנים הכי טובים. טעות אחת לא אמורה להגדיר את האדם".

"כשיש מקבוצה כל כך הרבה ציפיות והיא לא במאזן חיובי לקראת אמצע העונה, זה טבעי שיבקרו את המאמן החדש", הוסיף גילברט. "אבל חייבים ללכת לפי העבר שלו. הבחור ניצח ב-17 מתוך 21 העונות שלו. הוא זכה באליפויות בארבע או חמש מדינות והביא לרוסים מדליה. כשבדקנו עליו, בטח דיברנו עם 70 או 80 אנשים. לא מצאנו אדם אחד שאמר עליו מילה רעה. יש בו משהו, קשה לשים על זה את האצבע, אבל יש בו משהו. הוא נשמה טובה שיודע איך לגרום לשחקנים לאהוב אחד את השני ולשחק בשביל הקבוצה, ועבורי זה הדבר החשוב ביותר".

קליבלנד הביסה 88:118 את אטלנטה ועלתה לגמר ה-NBA

דיוויד בלאט התרגש בסיום: "עזבתי את הבית כדי להגשים חלום"

כך הפכה קליבלנד מקבוצה חבולה לקבוצה עוצמתית

הפרשנים משבחים את בלאט, מירי רגב מפליאה במחמאה

החגיגות, האושר, ההיסטוריה: אלבום הניצחון של קליבלנד

הדרך לתהילה: עשרת הניצחונות החשובים של דיוויד בלאט עד לגמר

הבעלים של קליבלנד קאבלירס דן גילברט. רויטרס
מאושר עד הגג. דן גילברט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully