וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לתהילה: עשרת הניצחונות החשובים של דיוויד בלאט עד לגמר ה-NBA

הניצחון על הלייקרס שהוציא את קליבלנד מנקודת השפל לדרך חדשה, הצהרת הכוונות מול גולדן סטייט והספרס, הדקה הקריטית שהסתיימה בטעם חמוץ-מתוק מול שיקגו ומפגן הכוח מול אטלנטה. קבלו את הניצחונות החשובים של דיוויד בלאט העונה. צפו במשדר מיוחד באולפן וואלה

אימג'בנק GettyImages

צפו במשדר מיוחד באולפן וואלה

דיוויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
מסע ארוך, קשה ומספק עד לטופ של ה-NBA. בלאט/AP

1 בנובמבר 2014: שיקגו - קליבלנד 114:108 (בהארכה)

אחרי הפסד לניקס במשחקו הראשון כמאמן ב-NBA, דיוויד בלאט הגיע לשיקגו, שסומנה בתחילת העונה כיריבה פוטנציאלית בגמר המזרח, וכבר אז הייתה אווירת פלייאוף ביונייטד סנטר, שרמזה על הבאות. בתוספת הזמן לברון קלע שש נקודות רצופות שהעניקו לקליבלנד יתרון אותו לא שמטה, ובלאט רשם ניצחון ראשון כמאמן בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
ההתחלה רמזה על הבאוץ. בלאט בשיקגו, רושם את הניצחון הראשון שלו עם קליבלנד/AP

25 בנובמבר 2014: קליבלנד - אורלנדו 74:106

אורלנדו החלשה הגיעה לבלאט ולקאבס בדיוק בזמן. קליבלנד חוותה שבוע קשה שכלל ארבעה הפסדים רצופים, וסימני השאלה סביב הפרויקט שנבנה באוהיו החלו לצוץ. לברון, קיירי וחבריהם התנפלו על המג'יק, ורשמו ניצחון שהרים מוראלית את הקבוצה ופתח רצף של שמונה ניצחונות. אחרי אורלנדו, בלאט שוב היה על הסוס.

אנדרסון ורז'או, קליבלנד קאבלירס, מול ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו מג'יק. AP
הקאבס התנפלו על המג'יק ורשמו ניצחון שהרים אותם מוראלית. ורז'או עוצר את ווצ'ביץ'/AP

16 בינואר 2015: ל.א לייקרס - קליבלנד 109:102

הניצחון על הלייקרס הוא אולי הניצחון הכי חשוב של בלאט העונה, ניצחון שמהווה נקודה ארכימדית במסע שעבר המאמן הישראלי. זה לא היה ניצחון הרואי על יריבה כבירה, הלייקרס הם מנמושות הליגה, אבל מה שהופך אותו למשמעותי כל כך זה שהוא הושג כשבלאט היה בנקודת השפל הגדולה ביותר שלו. הקאבס הגיעו לעיר המלאכים אחרי שישה הפסדים רצופים, כשלפי השמועות בלאט עם רגל מחוץ לקבוצה, ואם לא די בכך, בהפסד בפיניקס יומיים קודם לברון דחף את בלאט במהלך המשחק, במה שנתפס כאקט של זלזול מצד הכוכב כלפי מאמנו. קליבלנד שאחרי הטריידים שהביאו את ג'יי אר סמית', אימאן שאמרפט וטימופיי מוזגוב, נראתה אבודה, אבל אז הגיע הניצחון על הלייקרס, ויום למחרת על הקליפרס החזקים, ופתאום קליבלנד התחברה ורצה ל-12 ניצחונות רצופים. קבוצה חדשה נולדה.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס אחרי הדחיפה של לברון ג'יימס. רויטרס
אחרי הדחיפה של לסברון ורצף של שישה הפסדים, בלאט וקליבלנד יצאו מהסטייפלס סנטר אחרים לגמרי/רויטרס

29 בינואר 2015: קליבלנד - פורטלנד 94:99

בתוך אותו רצף 12 הניצחונות, קליבלנד אירחה את פורטלנד וקיבלה תצוגת שיא של 55 נקודות מקיירי אירווינג. בלאט הצליח לנצח גם בלי לברון ג'יימס הפצוע, בזכות הגארד האקספלוסיבי שלו, שהוכיח שהוא יודע להיות מספר 2, אבל בהיעדרו של קינג ג'יימס יודע גם לקחת את הקאבס על גבו.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
גם ללא לברון הקאבס הצליחו להסתדר. אירווינג עולה לעוד שתיים מול פורטלנד/רויטרס

27 בפברואר 2015: קליבלנד - גולדן סטייט 99:110

ניצחון שכולו הצהרה #1: הווריורס נחשבו למועמדים לאליפות כבר באמצע העונה, עם הספלאש בראת'רס המופלאים קרי ותומפסון, וקליבלנד הייתה צריכה להוכיח שהיא עשויה מהחומר הנכון, שהיא עמידה לכל אתגר, שיש לה את האופי להכות גם בקבוצה הלוהטת מהמפרץ, שהחזיקה במאזן הטוב בליגה גם נכון לאותו זמן. לברון ג'יימס הפציץ שיא עונתי של 42 נקודות ובלאט עמד באתגר, וההגנה שלו עצרה את קרי על 18 נקודות בלבד. בלאט סגר בהתמודדות הזאת רצף של 11 ניצחונות ביתיים ועשרה ניצחונות על יריבות מהמערב.

שחקן גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי מול שחקן קליבלנד קיירי אירווינג. GettyImages
ההגנה של בלאט עצרה את קרי וקליבלנד הוכיחה שהיא עשויה מהחומר הנכון/GettyImages

13 במרץ 2015: סן אנטוניו - קליבלנד 128:125 (בהארכה)

ניצחון שכולו הצהרה #2: בלאט ניצח את גרג פופוביץ' האגדי ואמר אחרי הדרמה הגדולה שזה "מהמשחקים הטובים שהייתי בהם". שיא קריירה בלתי נשכח של קיירי אירווינג עם 57 נקודות החזיר את קליבלנד מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון בדרך לניצחון חוץ אדיר על האלופה. הקאבס עצרו את הספרס שהגיעו אחרי שישה ניצחונות רצופים ובלאט רשם את הניצחון הכי גדול שלו ב-NBA בעונה הסדירה.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס מול שחקני סן אנטוניו ספרס. רויטרס
החזיר את קליבלנד מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון בדרך לניצחון חוץ אדיר על האלופה. אירווינג/רויטרס

18 באפריל 2015: קליבלנד – בוסטון 100:113

בלאט פתח את הפלייאוף, ומגמת השיפור לקראת סיום העונה הסדירה הביא גל של אופטימיות לקאבס, שרק גבר אחרי הפתיחה החיובית לסדרה בסיבוב הראשון. קיירי אירווינג נראה מצוין במשחק הבכורה שלו בפוסט-סיזן עם 30 נקודות, לברון שייט בדרך ל-20, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ולאב תרם את חלקו עם 19 ו-12 ריבאונדים. בקליבלנד חשבו שזו רק יריית הפתיחה לפלייאוף גדול של הטריו לברון-אירווינג-לאב. אולי הם התבדו בהמשך כשכל אחד נפצע בתורו, אבל בלי קשר, זה היה ספתח טוב לפלייאוף מצוין.

דיוויד בלאט, טימופיי מוזגוב, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
מול בוסטון בלאט רשם ספתח טוב לפלייאוף מצוין/AP

11 במאי 2015: שיקגו – קליבלנד 86:84 (המשחק הרביעי בחצי גמר המזרח)

את הדקה האחרונה במשחק הזה דיוויד בלאט בעיקר מנסה לשכוח. זה החל מהדרישה לפסק הזמן הבלתי חוקי שנעלם מעיני השופטים, נמשך בשרטוט שהיה ונמחק לתרגיל במהלך האחרון והסתיים בטעם חמוץ מתוק, עם סל ניצחון עצום של לברון. הקאבס ניצלו מפיגור 3:1 שעלול היה לשבור אותם מנטלית, בלאט ספג אש מכל הכיוונים, אבל ידע לצאת גם מזה באלגנטיות.

21 במאי 2015: אטלנטה – קליבלנד 97:89 (המשחק הראשון בגמר המזרח)

קליבלנד הגיעה לג'ורג'יה במצב רוח מרומם אחרי רצף ניצחונות של שלושה ניצחונות על שיקגו, אטלנטה נראתה קצת חסרת ביטחון אחרי סדרה קשה מול וושינגטון, וג'יי אר סמית' דאג להפיג את החששות של בלאט עם תצוגת ענק מחוץ לקשת ו-8 שלשות, שנתנו לו ולקאבס רוח גבית בדרך לסדרה שכל כולה מפגן כוח אחד גדול. משם קליבלנד המשיכה לניצחון חוץ נוסף, והדומיננטיות שלה כבר לא הוטלה בספק.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
פתח את גמר המזרח עם ניצחון חוץ באטלנטה, והמשיך לעוד אחד שהבהיר מי הקבוצה הדומיננטית/AP

25 במאי 2015: קליבלנד – אטלנטה 111:114 (בהארכה, המשחק השלישי בגמר המזרח)

המשחק שהיה גם מיקרוקוסמוס לעונה של קליבלנד. זה התחיל רע, עם עשר החטאות רצופות של לברון מהשדה, ונמשך בהתפוצצות אדירה וטריפל דאבל ראשון שלו בפלייאוף. טריסטן תומפסון במשחק עילאי ולברון ג'יימס המדדה על רגל אחת עם שני סלים מכריעים בהארכה העניקו לבלאט ניצחון מתוק ודרמטי, שלבטח ייזכר כאחד המשחקים המשוגעים ביותר של הקאבס העונה. ללא קיירי אירווינג וקווין לאב כמובן, הקאבס צלחו עוד משוכה מנטלית קשה. משם היא כבר השאירה למייק בודנהולצר וקבוצתו החביבה אבק.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט (ימין) לברון ג'יימס (שמאל). AP
ועכשיו: גמר ה-NBA/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully