וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לא מתבייש לומר שאני עוד לומד. שמח לצאת עם השחקנים לקרב"

המאמן מוכן למשחק 1 בגמר המזרח מול אטלנטה (בין רביעי לחמישי, 3:30, דיווח חי בוואלה ספורט): "אלו הימים בשבילם השחקנים משחקים. אנחנו במצב טוב יותר מאשר לפני הסדרה הקודמת"

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. GettyImages
מתי מתחילים כבר? בלאט/GettyImages

קליבלנד כבר לא יכולה לחכות. סדרת גמר המזרח, בה משתתפים הקאבלירס לראשונה מזה שמונה שנים, תצא לדרך בלילה שבין רביעי לחמישי (3:30, דיווח חי בוואלה ספורט) כאשר לברון, בלאט והחבורה יתארחו אצל המדורגת 1, אטלנטה. הערב (שלישי) ערכה קליבלנד אימון אחרון באוהיו לפני הטיסה לג'ורג'יה והמאמן דיוויד בלאט אמר: "אטלנטה היא קבוצת קליעה נהדרת. הם שמים חמישה קלעים על המגרש וגם הגבוהים שלהם קולעים. צריך לעשות עבודה טובה בסגירה שלהם ולשים לב להרבה חבר'ה שונים שם. הקבוצה שלנו בגמר המזרח, השחקנים עשו עבודה נהדרת כדי להגיע לכאן ואלו הם הימים שבשבילם השחקנים משחקים. הם משקיעים המון לאורך העונה בשביל להגיע למעמדים האלה ואני יודע שכולם מלאי מוטיבציה ונרגשים והם צריכים להרגיש טוב עם עצמם, כי יש להם צ'אנס לעשות משהו מיוחד".

בלאט הוסיף: "למדתי לאורך הפלייאוף הזה שאנחנו גמישים, לא מוותרים, יודעים להסתגל למצבים שונים ושיש לנו כאן הרבה שחקנים שממש רוצים לנצח. על עצמי כמאמן למדתי הרבה דברים השנה ואני לא מתבייש לומר שאני עדיין לומד. זו סיטואציה מאוד שונה ממה שהתרגלתי אליה ויש לי מזל שהייתה לי את הקבוצה הזו השנה ואת ההנהלה הזו, שעשתה את הצעדים שהיינו צריכים כדי להיות תחרותיים העונה. אני שמח לצאת לקרב עם השחקנים שיש לנו בקבוצה. לא למדתי ממש על עצמי, אבל כן על איך זה לאמן ב-NBA".

על השינויים בסגל לאורך העונה אמר המאמן: "בינואר, כשקיבלנו בחזרה את לברון והבאנו את טימו, שאמפרט וג'יי אר, זו הייתה נקודת המפנה. כולם התרגלו במהרה לשינויים בסגל ולחבורה החדשה. התחלנו לשחק טוב מאוד מאותו רגע והייתה לנו ריצה טובה, שהביאה אותנו כל הדרך לגמר המזרח. עשינו את השינויים בסגל כי הבנו שאנחנו חייבים לשנות את המצב. הייתה תחושה של בהילות והגבנו אליה".

שחקני קליבלנד קאבלירס טריסטן תומפסון, ג'יי אר סמית', אימן שאמפרט, אנדרסון ורז'או. AP
החבר'ה שעזרו לשנות הכול. סמית' ושמפארט עם החברים/AP

בלאט נשאל האם הוא מודאג מכך שהפעם, בניגוד לשתי הסדרות הקודמות בפלייאוף, לקבוצה שלו אין יתרון ביתיות: "אם מסתכלים על מאזן החוץ שלנו מאז ינואר, הוא די טוב וזה נותן לנו ביטחון שאנחנו יכולים לצאת ולנצח בחוץ. ניצחנו ארבעה משחקי חוץ בשני הסיבובים הראשונים. זה לא מבטיח כלום, אבל אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים וזה נותן לנו ביטחון. אתה מגיע לכל משחק עם תכנית די ברורה וממשיך משם. אתה מקווה שהדברים שתיכננת יעבדו ויובילו אותך להצלחות. אבל גם המאמן ממול עושה אותם דברים ואתה צריך לבצע התאמות. עשינו את זה טוב בשתי הסדרות הראשונות. אתה צריך להיות מוכן לשנות דברים כשלא הולך לך. בצד השני מנסים להקשות עליך ואתה צריך לכבד את זה".

על השאלה מה הוא עושה בזמנו הפנוי במהלך הפלייאוף ענה המאמן: "אני אוהב לראות את המשחקים האחרים בפלייאוף בזמן שיש לי וקורא את דוחות הסקאוטינג. אני גם מדבר הרבה עם המאמנים והשחקנים שלי ואם יש לי ממש מזל, לפעמים קורא איזה ספר. אבל לא יותר מדי".

על המנוחה לה זכתה הקבוצה אמר בלאט: "בסדרה הזו אנחנו במצב טוב יותר מאשר בסדרה הקודמת. הגענו לשם אחרי סוויפ ושמונה ימי מנוחה. עכשיו אנחנו עם שישה ימי מנוחה, זה קצת פחות וזה משמעותי. היריבה שלנו בערך באותה סיטואציה. היינו צריכים את המנוחה הזו הפעם, כי היו לנו כמה פצועים והיינו צריכים להתאמן קצת. כולם מרגישים טוב עכשיו. בשלב הזה של העונה, אף אחד לא בריא ב-100 אחוז, אבל הם מוכנים ב-100 אחוז ברמה המנטלית וזה טוב. לקיירי היה יום קל אבל טוב ואני מקווה שמחר הוא יקום וירגיש טוב".

לסיום אמר המאמן: "לקליבלנד יש את האוהדים הכי טובים ב-NBA וכשהחלטתי לבוא לכאן הצטרפו למועדון עוד שבעה מיליון אוהדים. כל המשחקים שלנו משודרים בטלוויזיה בישראל ואנשים רואים אותם כל הזמן. הם פשוט לא ישנים. כולם קמים בשתיים או שלוש לפנות בוקר. אנשים מספרים לי שהם רואים הרבה טרוטי עיניים בישראל, כי כולם נשארים ערים לראות את המשחקים וזה נהדר".

עוד באותו נושא

אזור הנוחות שלו: הדומיננטיות של לברון לעומת ג'ורדן בגמרים אזורים

לכתבה המלאה
פורוורד קליבלנד קאבלירס טריסטן תומפסון. GettyImages
מרגיש טוב. תומפסון/GettyImages

טריסטן תומפסון אמר: "המנוחה הייתה נהדרת כי הסדרה האחרונה הייתה פיזית. טוב שהיו לנו כמה ימי התאוששות, אבל ברור לנו שאנחנו חייבים לבוא מוכנים מהרגע הראשון. אנחנו מלאי ביטחון, יודעים מה צריך לעשות. ראינו המון וידיאו, ניתחנו את ההגנה וההתקפה שלהם. יש להם קבוצה טובה באטלנטה, מאמן מצוין ויהיה לא פשוט".

תומפסון הוסיף: "בניגוד לנואה וגאסול, הגבוהים שלהם אוהבים לשים את הכדור על הריצפה. זה מצ'-אפ אחר וצריך להיות מוכנים. הראנו לאורך הפלייאוף שגם אם אנחנו בפיגור, יש לנו את היכולת לייצר ריצה ולחזור. כל פוזשן חשוב קצת יותר מהרגיל בפלייאוף, אתה רוצה לנצח בחוץ ולהביא את ההכרעה הביתה. הכתף שלי בסדר, אני מוכן למכות. אין לי זמן לקרוא מה כותבים עלינו, יש לי עבודה".

על יכולתו מתחת לסלים אמר תומפסון: "אני 'גרידי' לגבי ריבאונד ההתקפה, אני מרגיש כמו גנב שם. אני מרגיש שזה נותן לנו עוד הזדמנויות והורס את מצב הרוח של היריבות, הם מנסים לסגור אותי לריבאונד ולא מסוגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully