וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים בתשובה: המינוי של רוני לוי במכבי חיפה, מאחורי הקלעים

19.5.2015 / 9:00

המגעים בין מכבי חיפה לרוני לוי עלו על שרטון בסוף השבוע, אבל הפגישה האחרונה עם שחר הסתיימה בקדנציה שנייה. הבלוג של איציק יצחקי על דרך המינוי המפתיעה, מהתמיכה של קייסי אותו זרק בעבר ועד ההתערבות של קטן

one

ההחלטה למנות את רוני לוי לתפקיד מאמן מכבי חיפה התקבלה לפני קצת יותר משלושה שבועות. השיחות בינו לבין יענקל'ה שחר החלו, אבל ככל שחלף הזמן העיכוב בהודעה הרשמית הוביל לחשד שמשהו במגעים אינו עובד כשורה. במכבי חיפה היה מי שחשד שהעיכוב לקראת מעמד החתימה, שאגב לא התקיים עד היום, עשוי להוביל את לוי לכיוון אחר לגמרי. ג'ורדי קרויף לחץ, אלונה ברקת גיששה פעמיים והציעה לו סכומים שמכבי חיפה לא התכוונה לשלם, אבל לוי הדף בנימוס את הגישושים והמתין לסיכום סופי עם חיפה. את המילה של שחר, אמרו בחיפה, הוא לא התכוון לשבור בקלות.

ועל אף אופי ההודעה, שנראתה כאילו הגיעה לאחר המשחק האחרון של רוני לוי בנתניה כדי לגרום למאמן להתרכז במשימה החשובה ביותר שלו העונה – להשאיר את מכבי נתניה בליגה על אף הצרות הכלכליות של המועדון הזה, ולשחק עד הסוף, בלילות האחרונים היו כמה אנשים במכבי חיפה שהתקשו להירדם. לא הרבה יודעים, אבל המשא ומתן בין לוי לחיפה כמעט עלה על שרטון בסוף השבוע, וכפי שתיאר זאת גורם במכבי חיפה: "היו פערים כספיים בין הצדדים שבגללם הפסדתי כמה שעות שינה". אבל שחר ולוי הגיעו לעמק השווה, יצאו עם חיוך מהפגישה האחרונה, ולבעלים של מכבי חיפה לא היה לרגע ספק שהמינוי הזה לא יעבור בשלום. רוני לוי חוזר לקדנציה שנייה במכבי חיפה אחרי ימים לא קלים במשא ומתן, ובעיקר במכבי נתניה, בתקווה לצאת לדרך חדשה – בטח לא מבחינת הקריירה שלו, אלא יותר מבחינת המטרות שאליהן שואפת מכבי חיפה לקראת העונה הבאה.

רוני לוי, יעקב שחר, מכבי חיפה. מכבי חיפה
כולם תמכו. שחר ורוני לוי/מכבי חיפה

המינויים האחרונים של שחר גררו גל של ספקות לגבי המאמנים אותם מינה בשנים האחרונות. על עטר אמרו שהוא מסוגל להצליח רק בקבוצות קטנות, על בנאדו שהוא חסר ניסיון, אבל המינוי של לוי - לפחות מבחינת הבעלים של מכבי חיפה, הסובבים לו והשחקנים ששיחקו בעבר תחת המאמן - גררו תמיכה פומבית מלאה. "כל הבכירים תמכו במינוי, מאור שחר ויענקל'ה, ועד עוזי מור", סיפר אתמול גורם במועדון. "אם היה מישהו שלא אהב את זה? אולי אחד".

במהלך השבועות האחרונים היה עוד גורם שניסה להשפיע לטובה על המהלך הזה. יניב קטן. הקפטן לשעבר שוחח מספר פעמים עם שחר, והסביר לו את החשיבות הרבה במינוי של לוי. "רק עם רוני לוי נוכל להצליח. שום דבר לא עבד עד עכשיו, הגיע הזמן שלו לחזור", הבהיר קטן. היחסים בין לוי לקטן ידעו עליות וירידות במהלך השנים, אבל בשלוש השנים האחרונות השניים שומרים על קשר הדוק. לאחרונה עלה רעיון למנות את יניב קטן לתפקיד מקצועי לצדו של לוי, והעניין הזה עוד עשוי לקרום עור וגידים בהמשך, אך לפחות כרגע עדיין לא מדובר על תפקיד מוגדר. ויש לנו גם הפתעה בשבילכם, לגבי עוד אדם שתמך במינוי. קוראים לו אדורם קייסי, האיש שלוי זרק ממכבי חיפה בעקבות שמועות על חוסר לויאליות, ולפני מספר ימים סיים, ללא קשר ללוי, את דרכו במועדון. קייסי המליץ להחתים את לוי, ועשה זאת על בסיס מקצועי בלבד. "אם קייסי חזר בתשובה, לא היה לאף אחד ספק שזה המינוי היחיד שמקובל על כולם", הסביר גורם במועדון ששמע את ההתבטאויות המפתיעות של מנהל הקבוצה היוצא לאחרונה. על התמיכה הגורפת של אריק בנאדו אין צורך להרחיב.

עוד באותו נושא

אליפות עם מאמן: המטלות החשובות שמחכות לרוני לוי במכבי חיפה

לכתבה המלאה
מאמן מכבי נתניה, רוני לוי, לצד עוזרו רונן גבאי. ברני ארדוב
האיש שיאזן אותו. גבאי/ברני ארדוב

לוי רוצה להביא איתו, כמובן, את עוזרו ממכבי נתניה רונן גבאי. כמו במגרש, הוא יהיה האיש שיאזן אותו. הקשר הקשוח שלא מפחד להתעמת עם אודי אשש מצד אחד, וגבאי הצנום והטכני, טיפוס חיובי, מהצד השני. בימים האחרונים דובר על מינויו של סלובודאן דראפיץ' כעוזר נוסף, אבל שחר סירב לשמוע על מהלך כזה, בעיקר לנוכח מקרה עבר שקשור לניסיון להעביר את אייל גולסה ללאציו. לנוכח ההחלטה של שחר, דראפיץ' שהוזכר כמועמד למכבי נתניה לא יגיע למועדון. עד שיוחלט אחרת, לוי עשוי להביא איתו עוזר נוסף, אך לא מדובר בדמות דומיננטית. לוי ימשיך להתייעץ עם הפיזיולוג בוקי ירון, שלפחות בשלב הראשון לא יצטרף באופן רשמי למועדון. בימים הקרובים הוא ייפגש עם גיורא אנטמן ואורי הראל. הראשון ימשיך בתפקידו, השני צפוי להמשיך גם הוא לנוכח ההערכה שהוא מקבל במועדון וההיכרות עם המאמן החדש.

ועכשיו צריך לדבר על שחקנים. עוד בחודש פברואר פרסמנו כי מכבי חיפה סימנה את רוני לוי יחד עם שחקן נוסף, לארי קאיודה. חלוץ מכבי נתניה באוסטריה, ולוי ינסה להחתים שחקנים אחרים. חיפה רוצה מאוד את רועי קהת, והמאמן כבר נשאל בעניין ונתן אור ירוק למהלך, מה שהוביל להתחלת השיחות אתמול. הגעה של קהת תוביל לשחרור מיידי של ראיוס, אבל גם אם לא יתום לא בטוח שהספרדי יישאר.

דור פרץ מכבי תל אביב מול רועי קהת עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
המאמן החדש תומך, השיחות החלו. קהת/ברני ארדוב

השאלה כעת היא בעיקר כלכלית. לוי רוצה להביא זרים ולחזק את עמוד השדרה של מכבי חיפה – בלם זר על חשבון קינן או פאס, שני קשרים אחוריים וחלוץ, להפריש את בוקולי ולהשאיל מחדש את רוב השחקנים המושאלים. מבחינת לוי, לא מעט מהשחקנים בסגל הם כאלה שיוכל להפוך לשחקני רכש איכותיים יותר עם מעט שיוף – הוא יסביר לחן עזרא מתי לשחרר את הכדור, יגדיל את האחריות על הקשרים האחוריים שלו וירגיע את איתי שכטר כשהוא נמצא בשליש האחרון. רוני לוי לא מחפש שחקנים מוכשרים, אלא שחקנים עם מספרים, כאלה שמסוגלים באמת להפוך את מכבי חיפה לכל מה שראיתם במכבי תל אביב של השנים האחרונות ולא העזתם לשאול.

ומה לגבי הקהל? טוב ששאלתם. בעזרת המוטות שהשליכו על המאמן לפני כמה שנים, היום הקופים מרכיבים בית חדש למאמן שהכי רצו לראות כאן. "כי מה אנשים רוצים לראות כאן? קבוצה מסודרת, מתוקתקת, שיודעת לשחק כדורגל ולהניע כדור", הסביר לנו אוהד ותיק השבוע. "והכי חשוב, ששחקנים לא ייקחו את הקבוצה הזאת כמובן מאליו". באליפות, הם מבינים, אפשר לזכות רק עם מאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully