וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליפה רייס: "יש לנו הזדמנות לעשות דבר גדול מול האוהדים שלנו"

הסמל של ריאל מדריד דרוך לקראת חצי הגמר מול פנר/אולקר (שישי, 22:00, ספורט5). בייליצה נבחר ל-MVP של העונה. ספאנוליס בונה על הקבוצתיות מול צסק"א (שישי, 19:00, ספורט5)

פליפה רייס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
פעם שלישית גלידה? רייס/GettyImages

צסק"א מוסקבה - אולימפיאקוס (19:00, ספורט 5)

שתי הקבוצות נפגשות בפעם השלישית העונה, ובפעם השלישית בהיסטוריה של הפיינל פור. במפגשים העונתיים כל קבוצה ניצחה בביתה, ואילו בפיינל פור המאזן עומד על 0:2 לטובת היוונים, שניצחו בגמר 2012 61:62 ובחצי גמר 2013 52:69. הקרב במדריד יהיה בין שתי סגנונות שונים - צסק"א היא קבוצת ההתקפה הטובה ביותר של המפעל עם 87.8 נקודות בממוצע למשחק, ומנגד היוונים מחזיקים את קבוצת ההגנה הטובה ביותר כשהם סופגים רק 71.2 נקודות בממוצע. היתרון מבחינת ניסיון במעמדים עומד ללא ספק לצידה של צסק"א, שהשתתפה בלא פחות מ-12 גמרים אירופיים, מתוכם זכו בשישה משחקים. בעשרה מקרים נוספים נעצרה צסק"א בחצי הגמר. מנגד, האדומים מפיראוס היו רק בשישה גמרים וזכו 3 פעמים בתואר האירופי, כשפעמיים נוספות נעצרו בחצי גמר הפיינל פור.

ממשחק הבכורה, צסק"א מוסקבה הייתה העונה אחת משתי הקבוצות המובילות ביבשת ביחד עם ריאל מדריד. הרוסים, שהגיעו לעונה במשבר לאחר סיום דרכו של אטורה מסינה ומינויו של דימיטריס איטודיס הצעיר כמאמן ראשי, סיימו עונה מרשימה עם 25 ניצחונות ו-3 הפסדים בלבד. צסק"א התחזקה בעיקר בנאנדו דה קולו, דימיטריס ניקולס ומנוכבר מרקוישוילי ובמאני טיים של העונה הגיע אנדריי קירילנקו שנכנס לכושר בדיוק כשהקבוצה שלו הייתה צריכה אותו. ועדיין, בדיוק כמו בעונה שעברה, הקבוצה נשענת בעיקר על מילוש תאודוסיץ' שקולע 15 נקודות ומוסיף 7.1 אסיסטים וסוני ווימס עם 13.5 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים, כשדה קולו רושם 14.2 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים.

אולימפיאקוס עברה גם היא טלטלה הקיץ כשגיורגיוס ברצוקאס המאמן התפטר ומילאן טומיץ' החליפו באופן זמני עד למינויו של יאניס ספיירופולוס. בתוך כל השינויים הללו היו האדומים מפיראוס לאחת הקבוצות החזקות ביבשת לאורך כל העונה והגיעו לפיינל פור עם מאזן 7:21. בנוסף, היו ליחידים שהגיעו למעמד ללא יתרון ביתיות בשלב ההצלבה. אולימפיאקוס מחזיקה בסגל חמישה אמריקאים כשאל בריאנט דנסטון, שחקן ההגנה של היורוליג בפעם השנייה ברציפות, ברנט פטווי ומאט לוג'סקי האמריקאי-בלגי הצטרפו העונה טרמל דארדן הוותיק, אות'לו האנטר ואוליבר לאפייט, אקס מכבי אשדוד. ועדיין, הקבוצה בנויה על שני היוונים המובילים - ואסיליס ספאנוליס עם 14.9 נקודות ו-5.7 אסיסטים בממוצע וג'ורג'יוס פרינטזיס, שקלע את השלשה שהעלתה את הקבוצה לפיינל פור, שרושם העונה 12.2 נקודות ו-4.8 ריבאונדים בממוצע.

ואסיליס ספאנוליס: "נתמודד מול אחת הקבוצות הטובות באירופה. כדורסל הוא משחק קבוצתי, אף אחד לא משחק לבד. אני שמח מהקבוצה שיש לנו, כולנו משחקים בשביל הקבוצה. נעשה כל מה שאפשר כדי לנצח".

מילוש תאודוסיץ': "שיחקנו כדורסל מדהים, אם נשחק מחר כפי ששיחקנו כל העונה, אני מאמין שננצח. ספאנוליס הוא האיש המרכזי שלהם, לא רק העונה אלא בחמש העונות האחרונות, אבל הוא לא האיום היחיד שלהם. לא יהיה קל".

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מול צסק"א מוסקבה. GettyImages
אם לאולימפיאקוס יש סיכוי, זה רק אחרי משחק ענק שלו. ספאנוליס מול צסק"א מוקדם יותר העונה/GettyImages

המבחנים:

צסק"א מוסקבה: קירילנקו בא לנקום

שביתת ה-NBA בקיץ 2011 הובילה את אנדריי קירילנקו בחזרה לצסק"א מוסקבה. בניגוד לשאר הכוכבים הפורוורד נשאר עד לסיום העונה, והיה לשחקן המוביל ביורוליג באותה עונה כשהרוסים נחשבו לפייבוריטים לזכייה בגביע. אלא שלמרות המספרים הנהדרים, אותה עונה נגמרה בטעם מר מאוד עבור אנדריי עם סל הניצחון הבלתי נשכח של פרינטזיס וההפסד בגמר. העונה הוא חזר לצסק"א במהלך הטופ 16, והחל לפרוע שטרות בהצלבה עם 13 נקודות ו-6.3 ריבאונדים בממוצע. כעת נשאר לאחד האירופאים הגדולים ששיחקו ב-NBA משימה אחת: להחזיר את הגביע אותו איבד לפני ארבע שנים.

אולימפיאקוס: השיטה האמריקאית במבחן

בשנים האחרונות התרגלנו כי מכבי תל אביב היא הקבוצה האמריקאית ביותר ביורוליג, כשבעונה שעברה היו אלה טייריס רייס, ריקי היקמן, דווין סמית', אלכס טיוס וסילבן לנדסברג שפרחו במאני טיים והובילו את הצהובים לגביע אירופה. אולימפיאקוס, שבדרך כלל החזיקה שלושה אמריקאים בסגל, שברה את המסורת העונה עם שישה אמריקאים, לא מהשורה הראשונה באירופה, ויחד עם היוונים המעולים הגיעה עד לפיינל פור שלישי בארבע שנים. כעת נשאר לראות האם השיטה של מכבי שאומצה בפיראוס תוביל לזכייה נוספת בתואר האירופי.

עוד באותו נושא

כתב ההגנה: בריאנט דנסטון עשוי להיות האיש שיכריע את הפיינל פור

לכתבה המלאה
שחקן צסק"א מוסקבה אנדרי קירילנקו. Mikhail Serbin, GettyImages
התחמם בדיוק ברגע הנכון. קירילנקו/GettyImages, Mikhail Serbin

פנרבחצ'ה/אולקר-ריאל מדריד (22:00, ספורט 5)

אם במשחק הראשון ייפגשו שתי קבוצות עם ניסיון בפיינל פור, זה השני הוא חד-צדדי במובן הזה. פנרבחצ'ה/אולקר מגיעה למעמד בפעם הראשונה, בעוד ריאל מדריד הייתה בפיינל פור ובגמרים 21 פעמים, וזכתה בשמונה אליפויות אירופה. הבדלי הניסיון אמורים קצת להצטמצם בזכות המאמן של הטורקים, ז'ליקו אוברדוביץ' הגדול, שזכה בשמונה תארי יורוליג, כולל אחד עם ריאל מדריד ב-1995, גביע אירופה האחרון של הבלאנקוס. כשמסתכלים על הסגלים של הקבוצות, השחקן היחיד שהניף את גביע היורוליג נמצא דווקא בצד הטורקי - ניקוס זיסיס שעשה זאת עם צסק"א מוסקבה על חשבון מכבי תל אביב ב-2008. בריאל יש לא מעט שחקנים שהיו בגמר, אך מעולם לא הניפו גביע. שתי הקבוצות נפגשו 12 פעמים בעבר, אך בפעם האחרונה לפני 3 שנים, כשהמאזן עומד על 3:9 לטובת הספרדים. לכל זה צריך להוסיף את הלחץ שיש על ריאל עם פיינל פור ביתי, כשהמארחת האחרונה שהניפה גביע באולמה הביתי היתה מכבי תל אביב ב-2004.

פנרבחצ'ה/אולקר, שעברה את מכבי תל אביב בהצלבה בדרך לפיינל פור, צירפה בקיץ כמה שחקנים מרכזיים, ביניהם אנדרו גאודלוק, בוגדן בוגדנוביץ', יאן וסלי וריקי היקמן. האחרון נפצע לפני שלב ההצלבה וגמר את העונה, ואת מקומו ברוטציה תופסים זיסיס, קנאן סיפאהי ומליח מחמוטוגלו. פנר סימנה את דרכה כקבוצה משמעותית משלב הבתים, עם ניצחון גדול על ברצלונה, והמשיכה בשלב הבתים השני כשעקצה במוסקבה. בסופו של דבר הפסידה רק בחמישה משחקים עד הפיינל פור והוסיפה 22 ניצחונות. אוברדוביץ' מקבל ארבעה שחקנים בספרות כפולות - 16.4 נקודות מגאודלוק, 11.9 נקודות ו-8.6 ריבאונדים מנמנייה בייליצה הפנטסטי, 11.1 נקודות מיאן וסלי ו-10.7 נקודות מבוגדנוביץ'. אך כפי שהוכיח לאורך כל העונה (ולאורך כל הקריירה, למען האמת) - הוא מסוגל לשלוף שחקן מפתיע גם בפיינל פור.

מצד שני בריאל מדריד החליטו שלא לבצע זעזוע בעמדת המאמן גם אחרי ההפסד המתסכל בגמר היורוליג למכבי תל אביב בעונה שעברה. למעשה הבלאנקוס נשארו עם אותו הבסיס של השנים האחרונות אליו הצטרפו אנדרס נוצ'יוני, גוסטבו איון, קייסי ריברס ויונאס מצ'יוליס. ריאל, בדיוק כמו צסק"א מוסקבה, סומנה מתחילת העונה כמועמדת בכירה להגיע לפיינל פור ועמדה בציפיות עם מאזן 5:22, וסדרת הצלבה לא פשוטה מול אפס אנאדולו. גם פאבלו לאסו השנוי במחלוקת מקבל ארבעה שחקנים בספרות כפולות - רודי פרננדס עם 13 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים, פליפה רייס בעונה נהדרת עם 11.4 נקודות ו-5.5 ריבאונדים, סרחיו רודירגס עם 11 נקודות ב-21 דקות וסרחיו יול עם 10.3 נקודות ו-5.8 אסיסטים בממוצע.

נמניה בייליצה, שנבחר ל-MVP של העונה: "זהו רגע היסטורי למועדון ולהרבה שחקנים כאן. מגיע לנו להיות פה ויש לנו סיכוי להילחם על התואר".

פליפה רייס: "חשוב לנו מאוד לשחק בבית. אנחנו יודעים שזה יהיה קשה, אבל זה פיינל פור שלישי רצוף ויש לנו הזדמנות לעשות דבר גדול מול האוהדים שלנו. כבר היינו תחת לחץ, כולם מבקשים מאיתנו לזכות ביורוליג".

מאמן פנרבחצ'ה אולקר, זליקו אוברדוביץ'. ברני ארדוב
היתרון הגדול של פנר/אולקר. אוברדוביץ'/ברני ארדוב

המבחנים:

פנרבחצ'ה/אולקר: בוגדנוביץ' רוצה NBA

כל קבוצות ה-NBA ישלחו בסוף השבוע הקרוב את נציגיהם למדריד כדי לצפות בכוכבי אירופה שאולי יעשו את קפיצת המדרגה כבר בעונה הבאה ל-NBA, ומי שכבר נמצא בדרך לשם הוא בוגדן בוגדנוביץ', הסרבי של פנר, שנבחר בשנה שעברה על ידי פיניקס במקום ה-27 בדראפט. הסאנס החליטו להשאיר את השחקן שנה נוספת באירופה, אבל כבר בעונה הבאה הם צפויים לצרפו, כשלא מעט זרקורים יופנו אל הסקורר הצעיר. בסדרת ההצלבה נגד מכבי תל אביב, בפעם הראשונה שהלחץ עלה, בוגדנוביץ' היה בינוני מאוד, והוא יודע שייתכנו ספקות לגבי מוכנותו לליגה הטובה בעולם אם לא ירשים בפיינל פור.

ריאל מדריד – הנפת בכורה לרייס מול הקהל הביתי?

בשנתיים האחרונות הצליחה ריאל מדריד לחזור למעמד הגמר וכולם חיכו שפליפה רייס, שביחד עם סרחיו יול נחשב לשחקן האהוב ביותר על הקהל של הבלאנקוס, יניף סוף סוף את הגביע הקדוש. בחצי הגמר ב-2013 הוא היה מדהים נגד ברצלונה, אך בגמר נגד אולימפיאקוס קלע רק 4 נקודות. בשנה שעברה רשם פיינל פור סביר, אך ראה בדקות הסיום את מכבי תל אביב גונבת לו את התואר. העונה רייס רושם את עונתו הטובה ביותר מזה 7 שנים, ובגיל 35, כשהקריירה מגיעה לסיום, הוא יכול לזכות סוף כל סוף בתואר הנכסף ועוד באולם הביתי, כשלא מעט ממשחק הפנים של קבוצתו על כתפיו.

שחקן פנרבחצ'ה אולקר, בוגדן בוגדנוביץ', מול שחקני מכבי תל אביב, נייט לינהארט, אלכס טיוס. GettyImages
משחק אחרון ביורוליג? בוגדנוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully