וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק החיים: החשיבות של המשחק מול מכבי חיפה לבית"ר ירושלים

10.5.2015 / 13:30

העובדים חוששים שהפסד יגרום לטביב לעזוב את המועדון לאנחות. השחקנים רוצים להוכיח משהו למכבי חיפה, גם כי הם מכירים את הסטטיסטיקה של הפלייאוף. וטביב איבד את הצעצוע האחרון, למרות הגיבוי מראשי ההתאחדות. בית הדין גרם למשחק הערב בטדי להיות גורלי לעתיד בית"ר

צילום ועריכה: קובי אליהו

נכון להבוקר (ראשון), כ-12 אלף אוהדי בית"ר הבטיחו את מקומם במשחק מול מכבי חיפה בטדי (20:30, ספורט 1). עד תחילת המשחק, סביר להניח שיגיעו כ-15 אלף צהובים שחורים לאצטדיון, ולצדם לא מעט אלפים בירוק. למה אנחנו מתחילים מהנתון הזה? כי אם הייתם שואלים אוהד ממוצע של בית"ר בתחילת השבוע, הוא היה מסביר לכם שקשה להאמין שיגיעו יותר מ-8,000 אוהדים למשחק. אבל האווירה סביב הגזענות, הפילוג בתוך הקהל, התחושה שטביב על סף עזיבה ואו-טו-טו למועדון כבר אין תקומה, עשתה את שלה.

כן, זו הייתה האווירה שליוותה את כל מי שקשור לבית"ר בתחילת השבוע. תחושות קשות, חששות ודיכאונות, וחיפוש לא קל אחר פתרונות. במהלך השבוע, מאז התקרית הגזענית עם אחמד עאבד, האוהדים שוחחו והתעמתו בפורומים השונים, חיפשו פתרונות ומוצא מהסיטואציה. אפשר היה להבחין בבירור כי כמעט כולם מסכימים על דבר אחד- צריך לעשות סוף לקריאות גזעניות ולתדמית שמלווה את המועדון. אף אחד לא התעסק בצורך להביא שחקן ערבי או מוסלמי, שלא תטעו, אלא אך ורק איך לעשות סוף לנזק מהיציע שעשוי להשאיר את המועדון ללא בעלים וללא תקווה.

האווירה קיבלה תפנית ביום חמישי בצהריים. ברגע שיצאה לתקשורת הודעת בית הדין המשמעתי על כך שלבית"ר הורדו שתי נקודות בפועל, הלך הרוח במועדון ובקרב האוהדים הפך מכזה שמתמודד בייאוש עם בעיית הגזענות ומנסה למצוא פתרונות, לכזה שמתאחד סביב התחושה כי בית הדין פועל נגד בית"ר בצורה לא שוויונית ורוצה להכריע את המאבק על הכרטיס לאירופה. לרגע אחד בית"ר קיבלה את התחושה שהיא הכי אוהבת – תחושת הקיפוח.

בית"ר ירושלים - מכבי חיפה (20:30, ספורט 1)

שלושה אוהדי בית"ר נעצרו לאחר שזוהו במצלמות

טביב: "אם הערעור לא יתקבל, אני לא נשאר בכדורגל"

אוהדי בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
התאחדו בזכות תחושת הקיפוח. אוהדי בית"ר/סוכנות ג'יני
"בית"ר בבעיה קשה אם הגזענות לא תרד באופן משמעותי. היא לא יכולה לעמוד לדין ארבע פעמים בשנה על גזענות, זה יגמור אותה"

רק לשם המחשה, עד הכרעת בית הדין הבטיחו את מקומם בטדי כ-7,000 אוהדי בית"ר. ביממה שאחרי הפחתת הנקודות ותחושת הנרדפות, נמכרו כ-5,000 כרטיסים. בעוד חלק מהאוהדים עדיין מרגישים כי אינם רוצים להיות חלק מהאווירה הזו, חלק אחר בחר להגיע ולהילחם על בית"ר, בתחושה שהיא נאבקת על קיומה וחייבת לסיים את העונה הזאת עם היד על העליונה. הפסד למכבי חיפה יהיה הנוקאווט אחרי המכה מבית הדין.

גם אלי טביב יצא מכליו לאחר ששמע על העונש. הוא עלה לכל גוף תקשורת אפשרי ביממה שאחרי ושפך את כל אשר על ליבו. קשה להיות במצבו של טביב. בכל שבוע מעלים לו את רף ההוצאות על אבטחה ותפיסת אוהדים סוררים. עונשי הרדיוס גורמים לכך שכמעט ואין הכנסות וכל מה שנשאר לו זו ההצלחה המקצועית, קרי מאבק על כרטיס לאירופה. ברגע שטביב הרגיש שלוקחים לו גם את זה, הוא הוציא את כל מה שיש לו בבטן.

טביב, אגב, קיבל מאז פרסום העונש גיבוי מבכירים בהתאחדות לכדורגל. כולם אמרו לו שהצעד מוגזם, שבית הדין היה צריך למצוא פתרון יצירתי ולא להכריע את המאבק על כרטיס לאירופה בצורה לא ספורטיבית. יחד עם זאת, אותם אנשים הסבירו לטביב שהוא צריך לאגד כח סביב המאבק בגזענות, מאבק שעשוי לגרום לבית"ר נזקים שלא תוכל להתמודד איתם יותר בעתיד.

אחד מבכירי ההתאחדות סיפר השבוע: "טביב היה באירוע של אבי לוזון ביום שישי. כמעט כולם שם הסכימו שאין מקום לעונש של הפחתת שתי נקודות, במיוחד כשאנחנו בפיניש של הליגה ויש מאבק על מקום באירופה. יחד עם זאת, בית"ר בבעיה קשה אם הגזענות לא תרד באופן משמעותי. היא לא יכולה לעמוד לדין ארבע פעמים בשנה על גזענות, זה יגמור אותה. מישהו חשב מה יקרה אם שחקן ערבי יירד מהמגרש ובכל העולם יראו את זה? פיפ"א תיכנס לתמונה ובית"ר תתגעגע לבית הדין. המזל של בית"ר שבני לוד כנראה לא עולים. לא מספיק העונשים שלהם נגד סכנין? שתי קבוצות ערביות זה משהו שהיה מחסל את המועדון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה (אמצע) עם עודד אלקיים. ניב אהרונסון
"אם שחקן ערבי יירד מהמגרש ובכל העולם יראו את זה, בית"ר תתגעגע לבית הדין"/ניב אהרונסון
"כולם גם מקווים כי בית הדין יחזיר משהו, אבל לא בונים על זה. למדנו מה חושבים שם על בית"ר. רק שלא ישנו את העונש לשלוש נקודות בערעור, עם מה שהולך שם, הכל יכול להיות"

גם על שחקני בית"ר עברו ימים לא פשוטים. בחמישי, כאשר פורסם העונש, הם היו בחופש. כאשר חזרו לאימונים בשישי אפשר היה לשמוע את התחושות. דושאן מאטוביץ' שאל: "זה אמיתי? איך יכול להיות שמחליפים מקומות בין הקבוצות, זה לא כדורגל. אמרו לי שאולי יחזירו לנו נקודה, זה נכון? זה לא ספורט ולא כדורגל מה שהולך כאן".

שחקנים נוספים החלו לשוחח על הנושא עם הרבה עצבים. על בית הדין, על ההתאחדות, על יעקב שחר. כולם טוענים שיש כאן קנוניה. אבל איכשהו, אחר שהוציאו קיטור, החל שינוי קיצוני בגישה. שחקן בקבוצה סיפר: "זה לא שעצרנו ואמרנו שנעשה משהו לשנות את המצב. אלא קרה משהו שמראה כמה הקבוצה הזאת חזקה. אוטומטית כולם התחילו לדבר שאנחנו נראה על המגרש שאנחנו יותר טובים ומגיע לנו להיות באירופה. עשינו עונה טובה, עונה שבתחילתה העריכו שניאבק על הירידה ואנחנו מסיימים אותה במאבק על כרטיס לאירופה. כולם גם מקווים כי בית הדין יחזיר משהו, אבל לא בונים על זה. למדנו מה חושבים שם על בית"ר. רק שלא ישנו את העונש לשלוש נקודות בערעור, עם מה שהולך שם, הכל יכול להיות".

כדי להבין כמה זה באמת משחק על כל הקופה, צריך להציץ במאזן הנקודות של "שלוש הקטנות" בפלייאוף העליון:

מכבי חיפה צברה עד עתה 6 נקודות מתוך 18 אפשריות בפלייאוף, 33% הצלחה

בית"ר ירושלים צברה 5 נקודות מתוך 18 אפשריות בפלייאוף, 28% הצלחה

מכבי פתח תקוה צברה 3 נקודות מתוך 21 אפשריות בפלייאוף, פחות מ-15% הצלחה.

המספרים מסבירים הכל - שלוש הקבוצות מתקשות מאוד בשלב הפלייאוף מול הקבוצות החזקות יותר. מכבי חיפה ובית"ר צברו ניצחון אחד כל אחת, פתח תקוה על אפס ניצחונות. המשמעות לגבי המשחק הערב היא ברורה: עם קצב צבירת נקודות כזה, קבוצה שתנצח הערב תהיה עם יותר מרגל וחצי באירופה. במקרה של בית"ר, בהתחשב בעובדה כי ייתכן ובית הדין ימתיק לה חלק מהעונש, ניצחון באמת עשוי לסגור את הסיפור מבחינתה בצורה חלקה. ניצחון, וכל השבוע הקשה והמרירות יהפכו לשביעות רצון ואמונה שקשה מאוד יהיה לקחת מהצהובים שחורים את הכרטיס לאירופה.

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"יש הרגשה שהמקום הרביעי ואירופה ישאירו את טביב". אלי טביב/קובי אליהו

המתח בבית"ר הוא רחב יותר מאשר – משחק על אירופה. מעבר לשחקנים, גם בקרב עובדי המועדון התחושות דומות, והן אולי הכי משמעותיות בהקשר של המשחק מול מכבי חיפה. לא מעט עובדים חוששים שטביב יעזוב והמועדון יישאר מיותם בעקבות הצונאמי של בית הדין. אחד מהם סיפר השבוע: "תמיד אומרים שאם טביב יילך ראש העיר ימצא מישהו, אבל זה כבר לא נכון. אפילו ראש העיר התייאש מהמועדון. אם טביב הולך במצב הזה בית"ר תהיה בבעיה קשה. בגלל זה המשחק והמקום הרביעי הפכו לכל כך משמעותיים. יש הרגשה שהמקום הרביעי ואירופה ישאירו את טביב".

עובד אחר של המועדון הוסיף: "זה נכון שתמיד שיש את האווירה של בעיית גזענות ואוהדים בורחים ומעדיפים להישאר בבית, כמו בתקופת הצ'צ'נים. אך כאן כולם צריכים להתאחד ולתת כוח. בכל שנה יש משחק שהוא המשחק של העונה. כאן זה המשחק הכי משמעותי של בית"ר בשנים האחרונות - הוא מעבר למקום רביעי, אירופה והצלחה. הוא על כל הקופה של המועדון גם ברמה הבעלים והעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully