וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - מכבי חיפה: הקרב על המקום הרביעי. קינן יפתח

לאחר יומיים סוערים בעקבות הפחתת הנקודות, גיא לוי ביקש להתמקד במשחק החשוב (א', 20:30, ספ'1 ו-HD): "נתרכז בכדורגל ובמטרות שלנו". בלבול מתלבט בנוגע לחוליית ההתקפה. קינן יפתח

מחזור 33מחצית10/05/2015
בית"ר ירושלים
    0
      מכבי חיפה
      one

      בווידאו: תקציר המשחק הקודם בין הקבוצות (0:1 למכבי חיפה)

      אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
      אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

      טריוויה

      * מכבי חיפה הפסידה 1:0 בשני הביקורים האחרונים שלה בטדי במסגרת הליגה. הניצחון הקודם שלה שם הושג ב-26 בנובמבר 2012, כשחן עזרא קבע 1:2. מי שהשווה אז לבית"ר היה קובי מויאל, כיום שחקנה הפצוע של מכבי חיפה.

      * אופיר קריאף הוא היחיד שעלה אז בהרכב בית"ר וצפוי לפתוח גם הפעם (אלי דסה נכנס אז כמחליף). אצל הירוקים נותרו עזרא, אוראל דגני ואביחי ידין (ויאם עמאשה ועידן ורד שותפו כמחליפים).

      * יוסי בניון אוהב לשחק נגד בית"ר. הקפטן הירוק כבש את שער הניצחון מולה במפגש הקודם, אבל גם את אחד משערי האליפות במאי 2001, בחצי גמר הגביע ב-2002 וכן את שער הפרידה שלו מליגת העל, במאי 2002.

      * המאזן הכללי בין הקבוצות בטדי: 12 ניצחונות למכבי חיפה, 10 לבית"ר ועוד שמונה משחקים שהסתיימו בתיקו. יחס השערים: 36:39 לירוקים.

      * בית"ר לא ניצחה בחמשת משחקיה האחרונים והפסידה שלושה מהם, בעוד מכבי חיפה לא ניצחה בארבעת האחרונים שלה (סיימה שלושה בתיקו).

      sheen-shitof

      עם הנחה בלעדית

      השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

      בשיתוף HairMax
      יוסי בניון שחקן מכבי חיפה חוגג. קובי אליהו
      אוהב לפגוש את בית"ר. יוסי בניון/קובי אליהו

      מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

      בית"ר ירושלים ערכה היום את האימון המסכם לקראת המשחק המסקרן מחר (א', 20:30, ספורט 1 ו-HD) מול מכבי חיפה בטדי. כזכור, בית"ר נענשה בהפחתת שתי נקודות על ידי בית הדין שלשום ולכן כעת לשתי הקבוצות 43 נקודות, כאשר מכבי חיפה ממוקמת במקום הרביעי בשל הפרש שערים עדיף.

      אחרי היומיים הסוערים, נראה כי דווקא העונש נתן דחיפה לקהל להגיע למשחק. לאחר שבמהלך השבוע מכירת הכרטיסים הייתה איטית יחסית, אתמול נמכרו מעל 4,000 כרטיסים לאוהדי הקבוצה ובסך הכול הבטיחו מקומם בטדי כ-11 אלף אוהדי בית"ר, כולל מנויים והזמנות. בקבוצה מאמינים כי לפחות 15 אלף אוהדים יהיו בטדי.

      טל כחילה סיפר על התחושות של שחקני בית"ר ביומיים האחרונים: זאת מכה כואבת. בהתחלה זה שבר כי אתה מרגיש שמנסים להכריע את הקרב על אירופה בצורה לא ספורטיבית. בכל יום שעובר אנחנו מתאוששים ומקבלים כח. הקהל גם קיבל כח ומרגישים את ההתעוררות והרצון של האוהדים לבוא ולתמוך בנו, מעריכים אותנו על העונה שעשינו וכולנו רוצים לסיים את העונה הזאת במקום הרביעי למרות שיש מי שלא רוצה שנצליח".

      כחילה התייחס למשחק ואמר: "אנחנו מרגישים שאנחנו שווים ניצחון ומאמינים מאוד בעצמנו. יהיה משחק קשה ונצטרך להיות מאוד חכמים ולא להתפתות ולהפקיר את ההגנה. בבית שלנו, עם הקהל שלנו, אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים וצריכים לעשות את זה, אבל זה לא יהיה פשוט, אנחנו צריכים את הקהל איתנו לאורך כל המשחק, זה יכול להיות משחק שאין ממנו דרך חזרה".

      המאמן גיא לוי אסף היום את השחקנים והתייחס בקצרה לאירועי השבוע: "אנחנו צריכים לדעת לשים את כל האמוציות והרגש של השבוע הזה בצד ולא לתת לזה להשפיע לרעה. מי שצריך יטפל בדברים, אנחנו צריכים להתרכז בכדורגל ובמטרות שלנו, בדיוק כפי שעשינו עד היום".

      בצד המקצועי, ליביו אנטל סובל מכאבים באיזור הקרסול, אך צפוי להיות כשיר למשחק. לידור כהן או איציק כהן צפויים להחליף את עומר נחמני. יחד עם זאת, על פי התרגולים באימון היום ייתכן ששניהם יפתחו וחנן ממן יירד לספסל. תומר סוויסה תורגל בחלק מהאימון בהרכב, אך לא צפוי לפתוח. אלי דסה יחזור להרכב לאחר שנעדר נגד עירוני קרית שמונה עקב רגישות בשריר.

      בתחילת השבוע הבא תגיש בית"ר ערעור על עונש הפחתת שתי הנקודות כאשר כבר ביום ראשון תבקש דו"ח מהמשטרה בנוגע לשלושת האוהדים שנעצרו בבית וגן. מעבר לכך, בבית"ר תיגברו כוחות אבטחה וצילום ביציעים על מנת למנוע אפשרות של קריאות גזעניות והתפרעות.

      שחקן בית"ר ירושלים, ליביו אנטל. ניב אהרונסון
      סובל מרגישות אך צפוי לשחק. ליביו אנטל/ניב אהרונסון

      מפתחות והכנות: מכבי חיפה

      הירוקים זכו מן ההפקר ועלו למקום הרביעי בעקבות הפחתת הנקודות של בית"ר ירושלים, אבל כדי לשמור עליו תצטרך מכבי חיפה לצאת עם נקודות מטדי, שם הפסידה 1:0 בשני ביקוריה האחרונים. מרקו בלבול יחסר את אלעד גבאי, אייל משומר ואלירן עטר הפצועים, כאשר מי שייכלל לראשונה בסגל הוא נטע לביא, קפטן קבוצת הנוער, קשר אחורי שיכול לשחק גם כבלם.

      בלבול נוהג בדרך כלל לתרגל את ההרכב הראשון שלו באימון המסכם, או לפחות או רובו. באימון היום הוא בחר לערבב בין שחקני ההרכב הראשון לשני, ומכך ניתן ללמוד כי הוא סגור בעיקר על חוליית ההגנה. אוראל דגני יפתח בצד ימין ודקל קינן כבלם, בעוד שלצד אביחי ידין הוא תרגל ברוב שלבי האימון את מיצ'ל. רובן ראיוס תורגלו גם הם לסירוגין, ונראה ששניהם יפתחו, אם כי ייתכן שינוי ברגע האחרון כשעידן ורד תורגל גם הוא לפרקים. בחוד ישנה התלבטות בין ויאם עמאשה לאיתי שכטר שסופסל במשחק האחרון.

      בחיפה יכריזו על מינויו של רוני לוי לתפקיד המאמן לאחר המשחק מול בית"ר ירושלים. ייתכן שמסיבת העיתונאים תיערך רק בתום העונה, כדי לאפשר למרקו בלבול לסיים את העונה בכבוד. מיד לאחר ההכרזה על המינוי לוי ייפגש עם יעקב שחר לגבי נושא הרכש. כפי שפורסם בוואלה ספורט, לארי קאיודה ורועי קהת נמצאים בראש הרשימה והכוונה היא להחתים לפחות אחד מהם בקבוצה.

      עידן שמש שחקן מכבי פתח תקוה (ימין) מול דקל קינן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
      לא שיחק מאז ההפסד למכבי פתח תקוה בסוף ינואר. דקל קינן/ברני ארדוב

      יעמדו למבחן

      בית"ר ירושלים: אופיר קריאף

      עד לפני שבועיים נראה היה שהסיכויים שיישאר בבית"ר אפסיים. המעבר לעמדת הבלם והמשחקים הטובים שלו נגד קרית שמונה ובאר שבע, החזירו אותו לחיים. על אף שזאביק חיימוביץ' כשיר, גיא לוי ממשיך להאמין בקריאף במרכז ההגנה. אם הוא ימשיך מחר את מה שהתחיל בשני המשחקים האחרונים, מעמדו המקצועי ישתנה בצורה משמעותית לקראת הקיץ.

      מכבי חיפה: דקל קינן

      כי מי אם לא הוא? בלם מכבי חיפה לא שיחק יותר משלושה חודשים, ועכשיו הוא חוזר להרכב הראשון כדי לנסות להוכיח למרקו בלבול שהיה מוקדם להספיד אותו. בלם הנבחרת לשעבר מוערך על ידי רוני לוי, שמכיר אותו היטב. האם הוא יצליח לשנות את מעמדו בקבוצה כפי שעשו אלעד גבאי ואביחי ידין, לקראת העונה הבאה?

      הרכבי הקבוצות

      שופט: אוראל גרינפלד
      אצטדיון: טדי
      קהל: 16200
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully