וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב זעם: "אם הערעור לא יתקבל, אני לא נשאר בכדורגל"

7.5.2015 / 14:38

הבעלים של בית"ר היה נסער בעקבות ההחלטה להפחית ממאזן הקבוצה שתי נקודות: "בית הדין רוצה לחסל את בית"ר, הוא מעודד אלימות". גורם במועדון: "כנראה שישנם אינטרסנטים שרוצים לראות את מכבי חיפה באירופה". חיפה הגיבה: "מוטב שהם יתעסקו בנגע הגזענות, פחות בבכיינות"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בבית"ר ירושלים מנסים לעכל את עונש הפחתת הנקודות שספגו היום (חמישי) מבין הדין של ההתאחדות. הקבוצה עמדה היום לדין בפעם הרביעית העונה בשל הקריאות הגזעניות ובנוסף להפחתת שתי נקודות, היא נענשה גם בסגירת היציע המזרחי בטדי שממנו הושמעו הקריאות.

העונש הזה מסעיר את הקבוצה מהבירה ואלי טביב הגיב בזעם על ההחלטה: "בית הדין רוצה לחסל את בית"ר ירושלים, הוא מעודד אלימות בהחלטות שלו. אין לנו מה להמשיך להילחם, כל עוד הם מתנהגים ככה. הם רוצים לקבוע בצורה לא ספורטיבית מי הקבוצה שתשחק באירופה".

טביב הוסיף: "אנחנו עושים הכל כדי להילחם בתופעות של אלימות וגזענות, אבל זוכים ליחס אחר ביחס לקבוצות אחרות. אנחנו נילחם עד הסוף נגד ההחלטה הזו. ברור שנערער ואם הערעור לא יתקבל, אני לא ממשיך בכדורגל. אין טעם, כבר לא נהיה באירופה. ישנה חבורה של פחדנים שרושמים דו"חות ומקבלים החלטות ואם זה לא ישתנה לא נמשיך. גם ככה הם החליטו לחסל את בית"ר".

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
נסער בעקבות ההחלטה. אלי טביב/קובי אליהו

בבית"ר ירושלים הגיבו להחלטה: "אנחנו בהלם מוחלט, בית הדין הוכיח בפעם המי יודע כמה כי ההחלטותיו אינן קשורות למציאות וכי אין תמיכה כלל לאלו הנלחמים באלימות ובגזענות. התחושה היא שבית הדין מעוניין למחוק את בית"ר ירושלים למרות כל המלחמה של המועדון באלימות ובגזענות. כנראה שישנם בעלי אינטרסים הרוצים לראות את מכבי חיפה משתתפת במפעל אירופי ולא אותנו מתוך שנאה יוקדת לבית"ר".

עוד נמסר מהמועדון: "היכן השוויוניות כאשר אלי דסה ספג קריאות גזעניות מול קרית שמונה? היכן הייתה מדיניות היד הקשה באירועי הדרבי התלאביבי, היכן היו דייני בית הדין כשהושלכו מוטות אשאר יכלו לפגוע בחיי אדם מיציעי מכבי חיפה לעבד שחקן מכבי תל אביב? העונש שאינו מידתי כלל הוא מתן פרס לשחקן קרית שמונה על התגרות והתססה ולחלק בקהל אשר מטרתו לפגוע ולהרוס. חבל שבמצב רגיש ועדין כל כך העונה תוכרע על השולחן הירוק ולא על המגרש".

"אין ערך ספורטיבי למשחקים, מוטב שלא להופיע כלל למשחקים הבאים ושמכבי חיפה יקבלו באופן אוטומטי את הכרטיס לאירופה. אנחנו נערער על העונש ועם זאת, אנו קוראים לכל מי שהמועדון יקר ללבו, להגיע ביום ראשון לטדי ולהראות את הכוח של המועדון באהבה ובאחדות שלו.

"מה אשמים בעלי המועדון, עובדיו ושחקני הקבוצה שעמלים כל כך קשה כדי להצליח וכל זאת בגלל קבוצת אוהדים שמקומה אינו במגרש הכדורגל, יש משטרה ורשות שופטת שיתגייסו גם הם למלחמה הזאת. החלטת בית הדין היא תעודת עניות להגיון ולקול השפוי ומתן גושפנקה לאלו שאמורים להיות מטופלים בידי רשויות החוק".

איציק כהן הגיב בדף הפייסבוק שלו: "בושה וחרפה, לא מגיע לליגה הזאת קבוצה כמו בית"ר. כל אחד שיוצא נגד בית"ר מיד עושים אותו מלך, ערמה של צבועים על אריה אחד. נקודות ומיקום צריכים להיקבע על המגרש ולא בשום מקום אחר".

מאמן בית"ר ירושלים, גיא לוי. ניב אהרונסון
מה הוא יגיד על העונש? גיא לוי/ניב אהרונסון

גורם בקבוצה מסר: "אנחנו מתכוונים לערער על ההחלטה. מדובר בעונש קשה מאוד ולא מידתי. יחד עם זאת ובמקביל, צריך שכל מי שאכפת לו מבית"ר ירושלים יעצור ויתעורר. יש נגע בקהל שלא צריך להיות חלק מאוהדי בית"ר ירושלים, חבורה של מטוטמטים שלא משנה כמה מדברים איתם ומתריעים, באים אך ורק להרוס, והם בדרך הנכונה לשבור את אלי טביב. כולנו תקווה שאלי יירגע ולא ינטוש את המערכת בעקבות העונש".

גם עמותת האוהדים הגיבה לעונש הקשה: "עמותת אוהדי בית"ר מצרה ומאוכזבת מהעונש הכבד שהשית היום בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. עונש זה פוגע הלכה למעשה במאבקה של הקבוצה על מקום באירופה. חבל שבית הדין אינו שם ליבו לטיפול בקומץ ומטיל עונשים ללא אבחנה אשר יש בהם בכדי למוטט מועדון מהמפוארים בכדורגל הישראלי. בתוך כך עמותת האוהדים תשלב ידיה יחד עם המועדון, מנהליו, בעליו אלי טביב והקהל העצום והטוב של ביתר בניסיון להילחם ולמגר את הגזענות מביתר ולהוקיע אותה מקרבנו".

במכבי חיפה התייחסו בביטול להאשמות של בית"ר לפיהן היא כביכול מקבלת יחס מועדף מבית הדין. "מוטב שבבית"ר ירושלים יתעסקו באמת בנגע הגזענות, ופחות בבכיינות. לראיה, לפני כשבוע בית"ר ירושלים ספגה בבית הדין קנס של 5,000 שקל על הדלקת אבוקה, כשעל מקרה זהה ספגנו בעונה שעברה עונש רדיוס. מוטב שכל מועדון יתעסק בעניינים שלו".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים ספגה עונש הפחתה של שתי נקודות

לכתבה המלאה

עובדים קשה יום יום באימונים, מתגברים על משברים, הפסדים, תקופות לא טובות, עולים לשחק פצועים, מקריבים הכל בשביל הקבוצה, נ...

Posted by Ofir Kriaf on Thursday, May 7, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully