וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים ספגה עונש הפחתה של שתי נקודות

7.5.2015 / 13:50

קריאות האוהדים לעבר עאבד עלו לקבוצה ביוקר כשהיא הידרדרה למקום ה-5: בית הדין החליט גם לסגור את היציע המזרחי. גורם בקבוצה: "כולנו מקווים שטביב יירגע ולא ינטוש". בית"ר תערער

צילום ועריכה: קובי אליהו

בית"ר ירושלים ספגה היום (חמישי) עונש קשה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שפסק על הפחתת שתי נקודות בפועל. הקבוצה שעמדה לדין בפעם הרביעית העונה בשל קריאות גזעניות של אוהדיה נענשה הפעם אחרי שאוהדים קראו "מחבל" לעבר שחקן קרית שמונה, אחמד עאבד, במהלך משחק הליגה האחרון בין שתי הקבוצות. בית הדין החליט להפעיל את התנאי שעמד כנגד הקבוצה, והעונש יפגע בסיכוייה של הקבוצה לסיים במקום הרביעי שמוביל בתום העונה לאירופה. בכל מקרה, בבית"ר ירושלים מתכוונים לערער על ההחלטה.

מלבד עונש הפחתת הנקודות, הקבוצה נענשה בסגירת היציע המזרחי בטדי שממנו הושמעו הקריאות למשחק אחד. הדיין גיורא לנדאו ציין כי הוא נמנע ממתן קנס כספי "כאות הערכה למאמצים הרבים שהוצגו בפני על ידי נציגי הנאשמת למניעת התופעה בקרב אוהדיה, לרבות התבטאויותיו הפומביות של בעלי הקבוצה והן לאור העובדה כי עונש סגירת היציע המזרחי טומן בחובו גם פגיעה כלכלית בקבוצה".

בהכרעת הדין ציין לנדאו כי זוהי הפעם הרביעית בעונה הזו שבית"ר עומדת לדין בעקבות קריאות גזעניות. "למיטב ידיעתי אין אח ורע לתופעה זו של העמדה לדין של אותה נאשמת מספר כה רב של פעמים באותה עונה בעבירה זו ומן הראוי ליתן לכך את הדעת", כתב לנדאו בהחלטתו.

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ממשיך להיפגע מהתנהגות הקהל. אלי טביב/קובי אליהו

עוד הוסיף הדיין כי "רק מעשים יובילו לשיפור המצב. אין די בדיבורים. בשולי הדברים אציין עוד כי עונש חובה המוטל בתקנון, כשמו כן הוא. אין כלל שיקול דעת לסטות ממנו. התקנון מחייב במקרה זה הפחתת נקודות ויש לפעול על פיו. אין זה ברור מהו המקור המשפטי המאפשר כלל ועיקר חריגה מכך".

בעקבות העונש, ירדה בית"ר ירושלים למקום החמישי כשכעת היא נמצאת בשוויון נקודות עם מכבי חיפה, ולשתיהן יש כעת 43 נקודות. עונש סגירת היציע אמור לחול עליה במשחק נגד מכבי תל אביב טדי ב-24 במאי.

אתמול ניסה אלי טביב להתנער מהאוהדים המקללים ואמר בדיון: "אני מגנה הכול, אבל ברמת האלימות אצלנו לא נרשמו אירועים יוצאי דופן. מסכים שיש כאן נגע רע שצריך למגר אותו. לאוהדים האלו לא אכפת מהעונשים. אנחנו במלחמה, תביעות וצילומים כדי לתפוס את אותם אוהדים. אם נקבל עונש מי שינצח אלו האלימים והגזענים, אז אני ארים ידיים וזהו. תנו לנו כח. אנחנו צריכים את הגב שלכם למלחמה הזו. אוהדים מתקשרים ומתחננים שנבטל תביעות אבל אני מסרב. הם באים שותים והורסים למועדון. זה אנשים שלא אכפת להם מבית"ר, שצריכים לשבת בכלא. הרדיוסים עולים לנו מיליונים".

אוהדי בית"ר עלו לטביב יותר מהשחקנים שלו: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully