וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב המאה, והמיליונים: העולם מוכן לקראת מייוות'ר - פאקיאו

שש שנים המתינו כולם בקוצר רוח לרגע בו פלויד מייוות'ר, האמריקאי שמחזיק במאזן מושלם ומני פאקיאו, אליל הפיליפינים, ייכנסו לאותה זירה. עכשיו זה סופסוף קורה. הקרב שאחריו שום דבר כבר לא יהיה אותו דבר. כל המספרים והפרטים (ראשון, באזור השעה 6:00, ספורט 1 ו-HD)

פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו, מתאגרפים. GettyImages
סוף כל סוף, הקרב שכל העולם חיכה לו. קרב המאה. מייוות'ר/GettyImages

כמה חיכינו, כמה ציפינו. "קרב המאה", המפגש הכל כך מדובר בין פלויד מייוות'ר האמריקאי למני פאקיאו הפיליפיני סוף כל סוף מגיע. קרב האגרוף המדובר ביותר של השנה, אולי המדובר ביותר בחצי המאה האחרונה ובוודאי, היקר והרווחי ביותר אי פעם, ייערך במלון MGM השוכן על הסטריפ המפורסם של לאס וגאס בלילה שבין שבת לראשון על פי שעון ישראל. האירוע כולו, שיכלול מספר קרבות נוספים, ייצא לדרך בשעה 4:00 בישראל והקרב המדובר עצמו צפוי להיפתח בסביבות השעה 6:00 בבוקר על פי שעוננו. הקרב ישודר בערוץ ספורט 1 וספורט 1 HD של צ'רלטון, ללא צורך בתשלום נוסף, בניגוד לרוב העולם.

אז על מה כל המהומה? בפינה אחת יתייצב הגיבור המקומי, פלויד "Money" מייוות'ר, הספורטאי העשיר בעולם ואחד המתאגרפים הטובים בהיסטוריה, לפחות על פי המספרים. בגיל 38 ולקראת הפרישה (אחרי שכבר פרש ב-2008 וחזר לזירה כעבור שנתיים), מייוות'ר מחזיק במאזן מדהים של 47 ניצחונות, כולל 26 נוקאאוטים, לעומת אפס הפסדים. על הקרב מול פאקיאו הוא צפוי לשלשל לכיסו סכום דמיוני של 185 מיליון דולר, שיקרבו את סך הכנסותיו ל-600 מיליון דולר, זאת למרות שנכנס לזירה שש פעמים בלבד בשלוש השנים האחרונות.

האמריקאי, שצמח מעוני קשה וזכה במדליית הארד באגרוף באולימפיאדת אטלנטה הביתית ב-1996, הוא סמל להדוניזם ומחזיק בין היתר בצי מכוניות יוקרה עצום, אותו הוא נהנה להציג לציבור. הוא נחשב למתאגרף הגנתי וטקטי ונבחר בעבר פעמיים למתאגרף השנה של מגזין "הזירה" ושש פעמים ללוחם השנה של ESPN, כולל בכל אחת משלוש השנים האחרונות. בדירוגי ה-Pound for Pound, הוא נחשב כיום למתאגרף הטוב בעולם.

איך נוצר קרב המאה? כל הפרטים

יין ויאנג: פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו יסגרו ענף שלם בקרב ביניהם

מייק טייסון יורה: "פלויד מייוות'ר הוא איש קטן מאוד ומפוחד"

פלויד מייוות'ר. Ethan Miller, GettyImages
הגנתי, שחצן, מושלם. מייוות'ר/GettyImages, Ethan Miller

מולו יתמודד מני פאקיאו. את תופעת ה"פאק-מאן" אי אפשר להסביר בכמה משפטים, אפילו לא בכמה כתבות. בגיל 36 ועם מאזן של 57 ניצחונות, 38 מהם בנוקאאוט, לעומת חמישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו לאורך הקריירה, פאקיאו הוא הפיליפיני המפורסם ביותר בעולם ונחשב לאגדה חיה ולסמל במולדתו. ב-2010 וב-2013 אף נבחר לקונגרס במדינה ויש המאמינים כי לא רחוק היום בו הוא גם יתמודד על הנשיאות במדינה ואף יזכה בתפקיד.

פאקיאו הרבה יותר התקפי מיריבו וגם הרבה יותר צנוע ממנו. הוא המתאגרף היחיד אי פעם שזכה לאורך הקריירה באליפויות עולם בשמונה קטגוריות משקל שונות ונכון להיום הוא מחזיק בתואר אלוף העולם של ה-WBO במשקל חצי-בינוני. ב-2010 בחר בו איגוד כתבי האגרוף של ארצות הברית ללוחם העשור הראשון של המילניום החדש. פאקיאו נחשב לאחד המתאגרפים השמאליים הגדולים בתולדות הענף ובאותם דירוגי Pound for Pound והספורטאים המרוויחים בעולם, הוא מדורג לרוב שני אחרי מייוות'ר. מהקרב הזה הוא יגרוף 125 מיליון דולר.

עוד באותו נושא

איך נוצר "קרב המאה"? כל הפרטים

לכתבה המלאה
המתאגרף האמריקאי מני פאקיאו. AP
הנשיא הבא של הפיליפינים? פאקיאו/AP

ואם כבר מספרים, איך אפשר בלי המספרים. כאמור, מעולם לא היה קרב שכל כך הרבה כסף היה מעורב בו. 16,800 כרטיסים נמכרו לאירוע ההיסטורי, כאשר מלכתחילה, החוק היה כי כל מי שמעוניין בכרטיס חייב לשלם עליו. כל אחד משני המתאגרפים קיבל רק כרטיס אחד אותו הוא היה רשאי להעניק בחינם. מחירי הכרטיסים היו אסטרונומיים, מ-1,500 דולר בפינת האולם למעלה ועד ל-10,000 דולר ליד הזירה, כאשר בסך הכול ההכנסות מהם הגיעו לכ-72 מיליון דולר, 40 אחוזים יותר מהשיא הקודם לקרב כלשהו.

לציבור הרחב הוצאו רק 500 כרטיסים והם כמובן, נחטפו תוך פחות מחצי דקה, למרות המחירים הגבוהים. בתי המלון בוגאס, על הסטריפ ומחוצה לו, נהנים אף הם מהחגיגה והמחירים בהם טיפסו, עם ההכרזה הרשמית על הקרב שאירעה ב-20 בפברואר, במאות עד אלפי אחוזים. המחירים בחדרי המלון נעים מאלפי דולרים ועד 50 אלף דולר לסוויטות לכל לילה והעיר מלאה עד אפס מקום.

מחוץ לאולם עצמו, ניתן יהיה לצפות בלאס וגאס בשידור הקרב רק במקומות מורשים, השייכים לרשת MGM. 50 אלף הכרטיסים לצפיות הללו, על גבי מסכים, נמכרו תמורת לא פחות מ-150 דולר לכרטיס בתוך כשעה. מעבר לכך, צפויות קרוב לארבע מיליון הזמנות של הקרב ב"Pay Per View" ברחבי ארצות הברית, כאשר עלות ההזמנה תהיה באזור ה-100 דולר, כך ש"מסיבות צפייה" ענקיות יערכו בכל מקום.

פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו, מתאגרפים. GettyImages
מסיבות צפייה המוניות, מחירים מטורפים/GettyImages

מאז חזרתו של מייוות'ר מהפרישה במאי 2009, העולם ממתין לרגע בו שני הענקים הללו יכנסו לאותה זירה. פעם אחר פעם, חילוקי דעות בין המנהלים שלהם לגבי חלוקת הרווחים, בדיקות הדם ושלל דברים נוספים, מנעו את קיום הקרב, זאת למרות שכבר ב-2010 המשא ומתן התקרב לסיום. מאז, שני המתאגרפים היו עסוקים בעיקר בהכחשות לגבי אפשרות של קרב ביניהם, בניצחונות בקרבות אחרים ובעקיצות הדדיות. בסופו של דבר, מפגש מקרי ביניהם בינואר האחרון, במהלך משחק NBA בין מיאמי למילווקי, גרם לשניים להזיז את כל הבעיות הצידה וללכת על זה.

מגבלת המשקל לקרב, תחת קטגוריית ה-Welterweight, עומדת על 66.7 קילוגרם וגם אירוע השקילה יצר עניין ענק ברחבי העולם והוביל למכירת עשרות אלפי כרטיסים. שופט הקרב, קני ביילס, ירוויח 25 אלף דולר, מה שאולי נשמע כמו סכום צנוע ביחס למתאגרפים עצמם, אך למעשה הוא פי עשרה יותר מהנהוג בקרבות אגרוף. ביילס שפט בעבר חמישה קרבות של מייוות'ר ושבעה של פאקיאו. שופטי הצד יקבלו 20 אלף דולר כל אחד.

את ההמנון האמריקאי ישיר שחקן הקולנוע המפורסם ג'יימי פוקס ואת ההמנון הפיליפיני תשיר הזמרת הפיליפינו-אמריקאית, גייל בנאוויס. מייקל באפר, האיש וה-"Let's get ready to RUMBLE", יזמין את המתאגרפים לזירה יחד עם ג'ימי לנון ג'וניור והמנצח יזכה בחגורת האליפות שעוצבה במיוחד לאירוע ושעלותה נאמדת בכמיליון דולר.

מייקל באפר כרוז אגרוף היאבקות. AP
Let's get ready to RUMBLLLLLLE. מייקל באפר/AP

בירת טאקטה היא נותנת החסות הרשמית של הקרב והיא שילמה 5.6 מיליון דולר וניצחה במכרז את חברת קורונה. פאקיאו צפוי להכניס לכיסו עוד כ-2.25 מיליון דולר מפרסומות שונות שיופיעו על בגדיו. מייוות'ר יסתפק בפרסומת אחת, של חברת FanDuel וגם זו חריגה ממנהגו, שכן הוא אינו נוהג לעשות פרסומות בקרבות שלו.

זהו זה. כל הפרטים כאן, כל ההכנות תמו וכעת רק נותר לשמוע את הגונג הראשון ולהתחיל את הקרב שמרתק את העולם כולו. ה-48 של מייוות'ר או ניפוץ הרצף על ידי פאקיאו - בקרוב התשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully