וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין ויאנג: פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו יסגרו ענף שלם בקרב ביניהם

האלימות, ההערצה, הכסף, הפמליה. קרב המאה באגרוף יציג את המאבק בין טוב לרע, בין הגנה להתקפה, בין שלמות לפגיעות, ויסגור מעגל – ואולי את הענף כולו. הצצה מרתקת, כולל שיחה בלעדית עם המאמן שעובד עם מייוות'ר והביוגרף של פאקיאו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

YIN

"ראיתי את אבא שלי על אימא שלי, ואימא אמרה לי ללכת ואבא הרביץ לה ואז הוא לקח את הטלפון שלי וחבר שלו חסם את הדרך למדרגות ואבא שלי בעט באימא שלי ואמר לי ללכת לחדר שלי… ושמעתי צעקות וראיתי את אבא שלי מכה את אימא שלי… ואז אימא שלי אמרה לי לרוץ ויצאתי וקפצתי מעל לגדר… כשזה התחיל אימא שלי בכלל ישנה על הספה. אבא שלי לקח גם את הטלפון שלה".

כך תיאר קוראון מייוות'ר בן ה-11, בנו של המתאגרף הטוב בעולם, פלויד מייוות'ר, את מה שאבא עשה לאימא ג'וזי האריס בספטמבר 2010. "הוא הכה אותי עם אגרופו, כמה פעמים", שחזרה אם ילדיו של פלויד. "הייתי חסרת אונים. הוא החזיק אותי. לא יכולתי להתנגד. הילדים צרחו ובכו, ואז פלויד צעק 'אני הולך להרוג אותך ואת הבחור שאת מתעסקת איתו'. לפי דוח האירוע, מייוות'ר אמר לילדיו 'אכסח אתכם אם תקראו למשטרה'.

לפי Yahoo, מייוות'ר הואשם שש פעמים בסעיף אלימות במשפחה. בספטמבר האחרון, למשל, ארוסתו לשעבר 'מיס ג'קסון' טענה שאיים עליה עם אקדח. על הכאת האריס אף הורשע, ובעסקת טיעון נגזרו עליו חודשיים של מאסר. מעבר לכך - כלום. הוא לא הפסיד קרב אחד או דולר אחד על אותם מעשים, ועל אלה שלא תועדו. בראשון לפנות בוקר (זמן משוער: 06:00; שידור ישיר בספורט1) הוא ייכנס לזירה לקרב המאה מול מני פאקיאו. לקרב הכי גדול בעולם מאז עלי-פרייז'ר ב-1971. מייוות'ר, אחד האנשים הכי מושמצים בפלנטה והטוב שבספורטאיה, יכניס לכיסו כ-200 מיליון דולר עבור הקרב הזה.

כי כשהפרה כל כך חולבת, קל יותר להתעלם מדברים רעים.

חצי מיליון בקבוקי בירה: וגאס בטירוף לקראת פאקיאו - מייוות'ר

פאקיאו שילם 4 מיליון דולר על 900 כרטיסים, אביו של מייוות'ר מודאג

מייוות'ר: "הקרב האחרון בקריירה שלי יהיה בחודש ספטמבר"

צפו: מייק טייסון מסביר איך מני פאקיאו הולך לנצח את מייוות'ר

בתו של מוחמד עלי: "הוא יהיה מאושר אם פאקיאו ינצח את מייוות'ר"

seperator
פלויד מייוות'ר מתאגרף אמריקאי מול רוברט גררו. AP
פלויד מייוות'ר מתאגרף אמריקאי מול רוברט גררו/AP

אימו היתה מכורה להירואין, אביו סחר בסמים, והפסיכולוגים שביניכם יכולים להסיק כיצד התפתח לבו של מייוות'ר. כשהיה ילד, אביו החזיק אותו בידיים כמגן אנושי בזמן שדודו מאיים עליו באקדח. האב חשב שהדוד לא יעז לירות לעברו כשהילד בידיים, אז הדוד ירה לו ברגל. כן, ככה גדלו במשפחת מייוות'ר בגראנד ראפידס, מישיגן.

כשנחת השבוע בווגאס הצהיר: "הרווחתי 11 מיליון דולר ב-48 השעות האחרונות". איך? "השקעות נכונות", אמר

אז אולי אפשר גם להעריך את העובדה שמדובר באיש שבנה את עצמו בזכות חוכמה ותעוזה, וכך ילד שגדל בחדר אחד עם ארבעה אחים, מתגורר כיום באחוזה עם 19 חדרי שינה.

הוא עשיר, הספורטאי הכי רווחי בעולם, המתאגרף הטוב מכולם (0-47), והוא לרגע לא ירצה שתפסיקו לדעת את זה. יש לו צי רכבים בווגאס, צי רכבים במיאמי, צי רכבים בלוס אנג'לס - ובצי אנחנו מתכוונים לפרארי, בוגאטי ומה שתרצו. בשבע המכוניות הכי יקרות שלו בכל עיר - הוא אפילו לא משתמש. "אספן". הוא מגיע למועדונים ושורף שטרות מול אנשים, הוא זורק שטרות ברחובות, הוא מהמר במאות אלפי דולרים על משחקי NBA וארון הנעליים שלו בגודל של חדרה. כשנחת השבוע בווגאס הצהיר: "הרווחתי 11 מיליון דולר ב-48 השעות האחרונות". איך? "השקעות נכונות", אמר.

אין בו ענווה. אין בו טיפת ענווה. על כל סנט שירוויח בספורט או בהימורים, אתם תדעו. הוא לא מפחד מקנאים או מופרעים - הוא מעסיק ארבעה מאבטחים סביב השעון. דרישות התפקיד - גובה של 2.10 מטר. וכשהוא מתנייד ברחבי אמריקה במטוסו הפרטי, המאבטחים עושים את דרכם איתו במטוס פרטי שקנה עבורם. כנראה הוא מפחד מעודף משקל.

הוא ספורטאי עצום ומסור, אבל יודע לחיות. בין קרבות הוא מרבה לחגוג, והאלכוהול והאוכל והחשפניות לא מפסיקות להגיע. וכן, אתם תדעו על זה ותקראו על זה.

פלויד מייוות'ר מתאגרף אמריקאי. AP
פלויד מייוות'ר מתאגרף אמריקאי/AP

ומה לעזאזל הקטע עם ג'סטין ביבר?

אליל הפופ הקנדי, רק בן 21, מסתובב עם מייוות'ר בשנים האחרונות. במסיבות, באירועים והוא אף סוחב לו את חגורות האליפות לתוך הזירה. בארצות הברית תוהים לפשר הקשר - מה למתאגרף בן 38 ולילד הזה? אבל זה בדיוק פלויד - יחסי ציבור, בוטות וביזנס.

והנה, פלויד אפילו סידר לביבר קריירת אגרוף. באוקטובר קיבל ריקי פונס, טלפון ממייוות'ר. "אני מגיע להתאמן". כשמייוות'ר בלוס אנג'לס הוא מתאמן במכון האגרוף של פונס, הממוקם בין הפרוג'קטס של אל.איי - לא הלוקיישן הכי סימפטי להסתובב בו. "אני מביא חבר", הוסיף.

לרוב, פלויד מגיע באמצע הלילה. מעיר את פונס, שפותח לו את המכון - רק לעצמו. הפעם הם קבעו ל-21:00. ב-19:00 נעצרה מול המכון פרארי משגעת, ומתוכה יצא ביבר. במכון, באותה שעה, התאמנו כמה בחורים מהשכונות. לא כאלה עם כסף, בלשון המעטה. וכשביבר נכנס הוא והמאבטח שלו חילקו שטרות של 20 דולר לכל דורש. "כשיהיה לך, תחזיר", אמרו.

ביבר נכנס לזירה עם פונס, ומשך 18 סיבובים. "הוא בכושר נהדר", מספר פונס לוואלה ספורט בשיחת טלפון מלוס אנג'לס. "מאז שהגיע נקשרנו, ואני מאמן אותו. הוא מוכשר, באמת. הוא זמר נהדר אבל גם אתלט נהדר. ידעתי שהוא משחק כדורסל, בייסבול וכדורגל, אבל באגרוף הכול בא לו בטבעיות".

למה בכלל שמייוות'ר וביבר יתחברו?

"יש להם קשר נהדר", עונה פונס. "לא יודע איך זה נוצר, אבל הם מסתובבים המון ביחד. שותפים עסקיים גם, עם האפליקציה החדשה שלהם (Shots). הם גם ביחד בעסקי המוסיקה, ואני בטוח שיש להם עוד עסקים".

את ביבר, פונס מכיר פחות משנה. את מייוות'ר יותר מחמש. הוא אף מגיע למסיבות יום ההולדת של ילדיו. פונס מדריך את סלבריטאי קליפורניה. הוא עזר להכשיר את בראד פיט לסרט סנאצ', מכניס לכושר את אנדרה איגוואדלה מגולדן סטייט ואף אימן את ג'יימס גנדולפיני תקופה קצרה לפני מותו ("חודשיים לפני הטרגדיה התחלתי לעבוד איתו. ניסיתי לעזור לו אבל הוא הגיע אליי מאוחר מדי").

ואז פונס נדרש לסוגיה שלשמה נתכנסנו. "אנשים תופשים אותו כשחצן, אבל מי שמכיר אותו לעומק מגלה טיפוס עם הרגליים על הקרקע. יש לו פרסונה שאנשים לא מתחברים אליה, בגלל איך שהוא מתנהג מחוץ לזירה. אבל הוא בחור אדיר, עוזר להרבה אנשים שאין להם. לפני כמה שבועות אימא מקסיקנית כתבה לפלויד מכתב, שבנה עומד לעבור ניתוח השתלה. פלויד מיד שלח לה 50 אלף דולר. הוא עוזר לאנשים בקהילה. המון. השחצנות והפזרנות זה סתם לשואו. הוא איש נהדר, עזר לי כל כך הרבה בחיים".

מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אלי זקבך
seperator

YANG

ווינצ'ל קאמפוס עובד על הביוגרפיה של מני פאקיאו יותר מ-13 שנים. הוא מסתובב עם האלוף יום יום, בפמליה הצמודה, במעגל הראשון. "הספר ייגמר רק כשהקריירה של מני תסתיים", קאמפוס אומר לוואלה ספורט. "ב-3 במאי, מועד הקרב בפיליפינים, לא תהיה תנועה ברחובות וכל החנויות ייסגרו. המדינה תושבת, ותהיה הפסקת אש בין כל הכוחות הלוחמים. גם המורדים הקשוחים מפסיקים להילחם כשמני נכנס לזירה. תגיע לפיליפינים ותשאל ילדים מי זה מני פאקיאו, והם יגידו לך שהוא קארטון, דמות מצוירת. הוא כל כך גדול במדינה, שככה הם תופסים אותו".

כמו שהאמריקאים שונאים את מייוות'ר האמריקאי, כך הפיליפינים אוהבים את הגיבור שלהם. כרגע הוא רק חבר קונגרס והאיש הכי מוכר. בקרוב, כך אומרים, יהיה נשיא. בכל מקרה, הוא גדול מהנשיא בכמה מידות.

גם באמריקה, קונצנזוס האהבה הולך לפאקיאו, בפער. הוא הנחמד, השקט, האדיב, המנומס. הוא ידפוק את הופעות האורח אצל ג'ימי קימל, הוא ישיר את שיר הכניסה שלו לזירה והוא יככב בפרסומות מצחיקות לפוט לוקר.

פאקיאו בפרסומת השנייה של Foot Locker

בזמן שמייוות'ר נלחם בשביל השלמות (מאזנו כרגע 0-47) והכסף ("כי המספר 0 לא ישים לבת שלי אוכל בצלחת"), פאקיאו נלחם בשביל הפיליפינים ובשביל אלוהים. כשסופת "האיאן" פגעה במדינה, 'פקמן' היה קרן תרומות של איש אחד.

לא ייאמן שאת חייו התחיל בצריף שקירותיו עלים, במיטה שהיא קרטון.

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני מול כריס אלג?ירי. GettyImages
מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני מול כריס אלג?ירי/GettyImages

כשמני פאקיאו היה בן 12, הוא הביא הביתה כלב תועה. אביו, שיכור ועצבני, טיגן את הכלב ואכל אותו. זמן קצר לאחר מכן, מני ברח מהבית.

"אוהדי האגרוף בעולם רוצים שמני ינצח באותה מידה שהם רצו שהקרב הזה סוף סוף יתרחש", היטיב לנסח המאמן רואץ'. "הוא האלוף שלהם. זה יהיה הניצחון שלהם"

כשהיה בן 14 הגיע למנילה הרחוקה. אחרי קריירה קצרה כמוכר סופגניות בצדי הכביש, הוא החל להתאגרף. הוא היה רזה מדי, אז החביא אבנים במכנסיים כדי שיאשרו לו להיכנס לזירה. הוא התקדם והתקדם, והרוויח 2 דולר לקרב - דולר אחד שמר לעצמו, דולר אחד שלח לבית אמו בג'נרל סנטוס.

השנים חלפו, הוא המשיך להשתפר, היגר ללוס אנג'לס ונכנס למכון האגרוף של מאמן היכל התהילה פרדי רואץ'. אותו רואץ' טען שאחרי שלוש דקות עם הבחור הכחוש ידע - הוא יהיה המתאגרף הטוב בעולם. מאז זכה באליפויות בשמונה משקלים שונים (5-57), והפך לאייקון הכי גדול שידעו הפיליפינים.

"המדינה היא ההשראה שלו לקרב הזה", מספר קאמפוס. "אף פעם לא ראיתי את מני מרוצה כל כך ורעב כל כך. זה קרב המאה, והוא ייתן את הכול על מנת לנצח בשביל הפיליפינים והאל. כולנו במצב רוח חיובי, כולנו מנסים לעזור. הפסד או ניצחון, מני מגיע לתת הצהרה. הוא תמיד נלחם בשביל האוהדים, ייפצע או לו - לא אכפת לו - הוא הולך על ניצחון גדול".

קאמפוס טוען שבגלל זה אוהבים אותו, והוא צודק. "דה פיפלס צ'מפיון", קוראים לו, והוא בכלל זר במדינה הכי גדולה שידע האגרוף. "אוהדי האגרוף בעולם רוצים שמני ינצח באותה מידה שהם רצו שהקרב הזה סוף סוף יתרחש", היטיב לנסח המאמן רואץ'. "הוא האלוף שלהם. זה יהיה הניצחון שלהם".

הרבה מסכימים עם רואץ'. כל כך הרבה טורים נכתבו על כך שמגיע לפאקיאו לנצח רק בגלל האופי של מייוות'ר. כל כך הרבה עיתונאים תפסו את הצד של הפיליפיני, וכל האוהדים הנייטרלים מזמן הלכו איתם.

אבל כמו שבמייוות'ר ה"רע" יש גם טוב, כך בפאקיאו הטהור לא היה חסר לכלוך. סיפורים על בגידות ואלכוהול לא היו חסרים, ולאחרונה נחקר בפרשת מס גדולה, על חשדות של מיליוני דולרים שנעלמו.

בשנים האחרונות הוא הזניח את הכול והתמכר לאל. מאז הפך לבן אדם טוב יותר, אומרים בסביבתו, אבל רקורד האגרוף נפגע. אל מול פלויד המושלם מגיע הפיליפיני עם חמישה הפסדים בחגורה - כולל נוקאאוט מהדהד מול חואן מנואל מארקס ב-2012. ובכלל, כבר חמש שנים וחצי שפאקיאו, שהיה רוצח בתוך הזירה, לא נהנה מנוקאאוט.

אולי דווקא הפעם זה יבוא?

"אם מני ימוטט את פלויד בנוקאאוט", מנבא קאמפוס, "הוא יהיה הכוכב הכי גדול שיש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Yin and Yang

חמש שנים וחצי חיכו בעולם האגרוף לקרב הזה, והם פשוט סירבו להילחם האחד בשני. מייוות'ר ופאקיאו האשימו זה את זה בסחבת - 'זה פחדן', 'ההוא צורך סמים', 'זה גרידי'. וענף האגרוף נפגע.

הספורט הזה כבר לא כמו שהיה. אלה לא הימים של מוחמד עלי וג'ו פרייז'ר וג'ו פורמן ולא של שוגר ריי רובינסון ואפילו לא של לנוקס לואיס ומייק טייסון. זה ענף בדעיכה, עם שני אלים שמרחפים מעליו - פאקיאו ומייוות'ר. שני הפכים מנוגדים זה לזה בכל רמה; שניים שמשלימים זה את זה.

בראשון לפנות בוקר נחווה את קרב המאה - הקרב הכי גדול שהדור הזה ראה וכנראה הקרב הכי גדול שהדור הזה יראה. קרב אליפות שיאחד את כל החגורות במשקל של עד 67 קילוגרם. קרב בין שני הלוחמים הטובים בעולם. קרב בין שני הספורטאים הרווחיים בעולם.

קרב בין שני אנשים שמרוב שהם שונים, הם כל כך מתאימים. מייוות'ר רע, פאקיאו טוב, מיוות'ר הגנתי, פאקיאו התקפי, מייוות'ר מושלם, פאקיאו פגיע, מייוות'ר שחצן, פאקיאו צנוע. וכשלבן של מייוות'ר קוראים ציון ולבן של פאקיאו קוראים ישראל, אז זה כבר נהיה באמת מפחיד.

2 במאי, לאס וגאס.

מייוות'ר, פאקיאו.

יין, יאנג.

דינג דינג דינג.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון
למעקב בטוויטר
orenjos@walla.co.il

פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו, מתאגרפים. GettyImages
פלויד מייוות'ר ומני פאקיאו, מתאגרפים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully