וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפרס נלהבים מאוסטין ריברס, פול: "הוא איש המשחק שלי"

הגארד נשלף מהספסל על ידי אביו וסיפק ניצוץ לקליפרס בניצחון על הספרס, פופוביץ' כעס: "כואב שאנחנו לא מפוקסים". וגם: ג'יי ג'יי בראה "נולד מחדש" וטורונטו מחשבת מסלול מחדש. סיכום הלילה

שחקן לוס אנג'לס קליפרס אוסטין ריברס מול שחקן סן אנטוניו פאטי מילס. AP
בא משום מקום. אוסטין ריברס/AP

פלייאוף ה-NBA לא מפסיק לספק דרמות. גם הלילה (בין ראשון לשני) קיבלנו אחת כזאת בסדרה הנהדרת בין סן אנטוניו לקליפרס, שניצחה בטקסס והשוותה ל-2:2. וושינגטון השלימה סוויפ על טורונטו המאוכזבת ודאלאס נמנעה מסוויפ משלה אחרי שניצחה את יוסטון וצימקה ל-3:1. זאת בנוסף לניצחון הכואב של קליבלנד שסגר 0:4 בבוסטון.

* ממפיס הודיעה רשמית כי מייק קונלי, שנפצע בפניו ממרפק של סי ג'יי מקולום במשחק מספר 3 מול פורטלנד, ייעדר מהמשחק הרביעי.

שחקן סן אנטוניו ספרס קאווי לאונרד. AP
אכזבה. קאווי לאונרד/AP

סן אנטוניו ספרס - לוס אנג'לס קליפרס (הקליפרס השוו ל-2:2)

* הקליפרס מעולם לא מפסידו במשחק רביעי בסדרה כשהם בפיגור 2:1. אחרי הניצחון הלילה, מאזנם עומד על 0:8 במשחקים הללו.

* בשורות מעודדות לסן אנטוניו: גרג פופוביץ' ניצח ב-11 מתוך 14 הסדרות שהגיעו למצב של 2:2.

* דאנקן הפך לשחקן הראשון בליגה שמשחק למעלה מ-9,000 דקות בפלייאוף לאורך הקריירה.

* זו הייתה הופעתו ה-238 בפלייאוף של דאנקן בפלייאוף. בכך הוא עקף את קווין גארנט במקום השלישי בטבלת כל הזמנים.

* בלייק גריפין כיכב עם 20 נקודות, 19 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. הוא הראשון שעושה את זה בפלייאוף מאז לברון ג'יימס לפני חמש עונות. מבין השחקנים הפעילים בליגה, רק לברון, טים דאנקן וקווין גארנט עשוי זאת בעבר.

* הקליפרס עצרו את טיאגו ספליטר ודני גרין, שני שחקני חמישייה של הספרס, על 0 בטור הנקודות. זו הפעם הרביעית בלבד ב-45 השנים האחרונות שבה שני שחקני חמישייה בפלייאוף זורקים למעלה מחמש פעמים מהשדה ולא קולעים אפילו נקודה.

עוד באותו נושא

איזו סדרה: הקליפרס ניצחו בסן אנטוניו ואיזנו ל-2:2, פול להט

לכתבה המלאה
seperator

זמן קצר אחרי התבוסה במשחק מספר 3, שחקני ומאמני הקליפרס התכנסו במשך שעה ארוכה בחדר ההלבשה. יחד הם עברו על כל השגיאות שנעשו במשחק, והתכוננו מחדש למשחק הבא. הלילה זה כבר נראה הרבה יותר טוב.

"דוק הסביר פחות או יותר לכולנו מה צריך לעשות אחרת", הסביר כריס פול, שהצטיין עם 34 נקודות. "הוא הרים לנו את המורל, ניתח בדיוק מה עלינו לשפר ובעיקר גרם לנו להבין שבפלייאוף צריך להתחיל להתנהג אחרת".

בלייק גריפין, ששלט לחלוטין מתחת לסלים, הוסיף: "מה שמשוגע בנוגע לאסיפה הזו היא שישבנו שם משהו כמו שעתיים וחצי, אבל לא שינינו שום דבר בתוכנית המשחק שלנו. רק היינו צריכים לעשות את מה שאנחנו עושים טוב יותר. הלילה היה שונה מאוד. באנו עם רוח אחרת".

הגיבור המפתיע של המשחק היה אוסטין ריברס, בנו של המאמן, שעלה מהספסל, צלף 17 נקודות וסיפק גם הגנה מצוינת. פול אמר לאחר המשחק כי "הוא המצטיין שלי" ואילו ריברס עצמו סיפר כי "לפני המשחק אבא אמר לי 'אם אתה לא מצליח לקלוע, אז מה עוד אתה יכול לתרום לנו? באתי במטרה להוכיח. אני רוצה לשחק גם אם אני ל קולע. אני רק מנסה ליהנות".

במהלך פסק זמן ברבע השני ניגש פול לריברס הבן, ברגע שלדעתו שינה את המשחק. "כריס אמר שהוא זקוק לי. שהוא מאמין. זה נתן לי הרבה מאוד ביטחון. למה שאני לא אוכל להיות כוכב הערב? אם כריס פול מאמין בי, למה שאני לא אאמין?".

בצד השני, גרג פופוביץ' נראה מאוכזב. "לא הראינו משמעת. לא הוצאנו לפועל בצורה חדה מספיק את האסטרטגיה שלנו. אני מאוכזב מחוסר הפוקוס שלנו יותר מכל דבר אחר. זה מה שהכי מפריע לי".

מאנו ג'ינובילי, שמתקשה לצבור נקודות בסדרה, ניתח את ההפסד: "הסחות דעת, יותר מדי שגיאות. היינו במשחק, אבל החטאנו ליי אפ. ואז ביצענו שתי עבירות ששלחו אותם לקו. הם גרמו לנו לשלם על כל הטעויות. פול היה חד מאוד, ג'יי ג'יי רדיק, ג'מאל קרופורד, כולם שיחקו טוב מאוד".

טים דאנקן כבר מסתכל קדימה למשחק מספר 5: "זה יהיה משחק קשה, לא משנה מה. זה משחק בית שלהם, כך שיש להם יתרון, אבל כבר ניצחנו שם בעבר. אנחנו יודעים איך לנצח בחוץ.

שחקן טורונטו ראפטורס קייל לאורי. GettyImages
מחשבים מסלול מחדש. לאורי/GettyImages

וושינגטון וויזארדס - טורונטו ראפטורס (הוויזארדס השלימו סוויפ 0:4)

* זה הסוויפ הראשון בתולדות הוויזארדס בסדרה של הטוב משבעה משחקים.

* הוויזארדס הובילו בפער דו ספרתי במשך 69 דקות בסדרה. הראפטורס הובילו במשך 53 דקות בלבד בסדרה, לא משנה באיזה פער.

* זו בסך הכול הפעם הרביעית בהיסטוריה שקבוצה משלימה סוויפ עם ניצחון של למעלה מ-30 נקודות.

seperator

פול פירס עשה זאת שוב. אחרי שעונה שעברה גנז את התקוות של טורונטו עם ברוקלין, הפעם, בסדרה מעולה נוספת מבחינה אישית, הוא כבר ערער אותה מן היסוד. הלילה הוא הסתפק ב-14 נקודות בלבד, אבל דאג לשלהב את האוהדים לקראת הסיום והמשיך לנהל קרב אישי מול טורונטו, הפעם באמצעות הרשתות החברתיות.

"לעשות סוויפ אחרי שבאת כאנדרדוג זה חתיכת מסר", אמר פירס. "אני חושב שעכשיו כולם מבינים שאי אפשר להתעלם מוושינגטון, צריך להתייחס אלינו ברצינות. היריבה הבאה שלנו - בין אם תהיה אטלנטה או ברוקלין - הולכת להתמודד מול קבוצה שונה לחלוטין ביחס לזו ששיחקה מולם בעונה הרגילה".

בטורונטו, לעומת זאת, מחשבים מסלול מחדש. אחרי שתי עונות רצופות עם הדחה כבר בסיבוב הראשון, הראפטורס חושבים על חריש עמוק. אולי על בנייה מחדש של הסגל. הג'נרל מנג'ר המוערך מסאי יוג'ירי עלול למצוא את עצמו במלכוד. היו"ר טים ליווקה הודיע לא מכבר שיעזוב בקרוב מאוד ועל פי דיווחים כמה מבעלי המניות כבר לוחצים לבצע שינוי כולל, ובעיקר להצעיר את הסגל.

על המוקד נמצא גם המאמן דווין קייסי, שאמר לאחר ההדחה כי "הקבוצה הזו רחוקה מלהיות מוצר מוגמר. יש לנו עוד הרבה מאוד לאן להתפתח. התקדמנו צעד אחד מהר מדי, הגענו למטרות שלנו מוקדם מדי בעונה הרגילה. רק לפני שנה כולם רק חשבו איך נשיג את אנדרו וויגינס בדראפט, ועכשיו מדברים איתנו על אליפות במזרח. אנחנו עדיין צעירים".

לו וויליאמס, שמסיים חוזה ועלול לעזוב, המשיך באותו קו ואמר כי "הקבוצה הזו השיגה כל כך הרבה בכל כך מעט זמן, עד שהציפיות הרקיעו שחקים. הצלחנו לענות על חלקן. כולם יגידו הרבה דברים על מה שצריך לקרות עכשיו, אבל חייבים לזכור שאנחנו עדיין בתהליך גדילה".

גרייביס ואסקז הודה כי "זו הייתה סדרה איומה עבור כולנו. אי אפשר להסביר את זה. אנחנו פשוט מובכים. בעטו לנו בתחת, וחייבים ללמוד מזה".

שחקן דאלאס מאבריקס ג'יי ג'יי בראה. AP
מאיפה באת? בראה/AP

דאלאס מאבריקס - יוסטון רוקטס (המאבס צימקו ל-3:1)

* ג'יי ג'יי בראה, שסיים עם 17 נקודות ו-13 אסיסטים, הגיע לראשונה במשחק פלייאוף בקריירה לספרות כפולות בנקודות ואסיסטים.

* לראשונה אחרי ארבע שנים, בראה פתח בחמישייה במשחק פלייאוף.

* מונטה אליס, שקלע 31 נקודות הלילה ו-34 במשחק הקודם, קלע למעלה מ-30 נקודות בשני משחקים רצופים בפלייאוף לראשונה בקריירה.

seperator

בפעם האחרונה שג'יי ג'יי בראה היה בורג חשוב בדאלאס, כולם זוכרים איך זה נגמר. בהיעדרו של רייג'ון רונדו הפצוע, הגארד נמוך הקומה קיבל הלילה צ'אנס בחמישייה והזכיר נשכחות עם משחק נהדר, שדחה את הקץ עבור דאלאס וכפה משחק חמישי בסדרה מול יוסטון, שהפגינה עליונות מרשימה במשחקים הקודמים.

"נותר רק לקוות שזה יימשך ככה - אני אשחק טוב, ודאלאס תנצח", חייף הפורטו ריקני בסיום. "הלוואי שאפשר יהיה לנצח עכשיו 15 משחקים רצופים ככה ולזכות באליפות".

הגיבור המפתיע השני של דאלאס היה אל פארוק אמינו, שגם הוא פתח בחמישייה וענה ב-16 נקודות ו-12 ריבאונדים. "הוא עשה קפיצה מטאורית מבחינה התקפית העונה", הילל אותו ריק קרלייל בסיום. "הוא אחד השחקנים הכי הארד וורקרים שיצא לי לראות. הוא הרוויח את ההזדמנות הזו ביושר, והשפיע על המשחק בכל מיני צורות. כמובן שמגיע קרדיט גם לג'יי ג'יי. נראה כאילו הוא נולד מחדש".

שחקן דאלאס מאבריקס אל פארוק אמינו. AP
שיפור עצום. אל פארוק אמינו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully