וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם כבר יעשו מזה דרמה: ניתוח סדרות פלייאוף המערב ב-NBA

פלייאוף ה-NBA מתחיל בשבת והמערב מספק לנו סדרות אדירות: אנתוני דייויס יילחם בגולדן סטייט, יוסטון ודאלאס יתעמתו בדרבי טקסני לוהט, סן אנטוניו תנסה להראות לפול וגריפין מהו לב של אלופה ופורטלנד תצטרך לפצח את ההגנה של ממפיס. שגיא רפאל מנתח את הסדרות

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריורס. AP
לווריורס יש תכנית ב' לכל דבר וזה הזמן להראות שהעונה הם מסוגלים ללכת עד הסוף. קרי/AP

גולדן סטייט ווריורס (1) – ניו אורלינס פליקנס (8)

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לווריורס

המאמנים בפלייאוף: סטיב קר 0:0, מונטי וויליאמס 4:2

איך גולדן סטייט תנצח: כמו שעשתה את זה כל העונה. הגנה חזקה שתשלח את הקבוצה להתקפות מתפרצות שיסתיימו בהפצצות משלוש. כשהפליקנס יצליחו לעצור את המתפרצות, הם יצטרכו להתמודד עם התקפת התנועה של הווריורס. אם הם יצליחו לעצור את התקפת התנועה, הם יצטרכו לעצור את הפיק אנד רול של קרי. כנראה שהסיבה שהווריורס היו כל כך טובים בעונה הרגילה, היא שתמיד הייתה תוכנית ב'. לווריורס יש את אחד המגרשים הביתיים בליגה, ואת הקהל הרועש בליגה. גם אם איכשהו הם יסתבכו בניו אורלינס, לפליקנס יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקחת את המשחק שהם צריכים באוקלנד.

איך ניו אורלינס תנצח: עם הרבה אנתוני דייויס. דייויס מוביל את הליגה ב-PER, אבל רק 26 בליגה במדד ה-USG. זה אומר שהוא סופר יעיל, ולא מנוצל מספיק. הוא היתרון היחיד של הפליקנס על הווריורס, ויעשה את המספרים שלו. הוא עדיין יצטרך עזרה. הוא יצטרך את ניהול המשחק של טייריק אוונס, הוא יצטרך את הקליעה של אריק גורדון, ואת ההגנה של ג'רו הולידיי. השאלה היא איך משלבים את שלושת השחקנים האלה בחמישייה אחת, בלי ליצר מיס-מאץ' גדול מדי. הם גם צריכים למצוא דרך לעצור את קרי. האם נראה את אנתוני דייויס שומר עליו?

למה זו ה-סדרה: כי היא מפגישה בין שניים מהשחקנים הטובים והמלהיבים בליגה. כי זו הזדמנות ראשונה לראות האם גולדן סטייט על אמת, או שהם יתפוררו בפלייאוף.

ולתחזית: אנתוני דייויס ירשום ניצחון בכורה במשחק פלייאוף, אבל רק אחד. 1:4 לגולדן סטייט.

ווסטברוק ולברון נותרו מאחור: וואלה ספורט בוחרת את שחקן העונה ב-NBA

קנדריק פרקינס: "לברון חיה בפלייאוף, אין שום דבר לעשות מולו"

דיווח: מעמדו של סקוט ברוקס בת'אנדר מתערער, בילי דונובן מועמד

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. AP
הוא היתרון היחיד של הפליקנס על הווריורס. דייויס/AP

יוסטון רוקטס (2) – דאלאס מאבריקס (7)

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לרוקטס

המאמנים בפלייאוף: קווין מקהייל 8:4, ריק קרלייל 54:56

איך יוסטון תנצח: יוסטון תנצח מהמיד ריינג' (בדיחה שרק דריל מורי יבין). בעונה שעברה, ג'יימס הארדן נשמר היטב בפלייאוף, ופתאום השריקות הפסיקו לבוא. הארדן השתולל אבל הוא בעיקר הזיק לרוקטס בהתקפה ובהגנה. לדאלאס אין מי שיכול להתמודד איתו. אף אחד מהגארדים שלה לא נחשב לשומר אחד על אחד טוב, מה גם שעל כולם יש להארדן יתרון גודל (גובה ומאסה). אם זה לא מספיק, גם לדווייט הווארד יש יתרון משמעותי בצבע. צ'אנדלר הוא אחד מהסנטרים ההגנתיים הטובים בליגה, אבל מאחוריו יש ואקום כמעט מוחלט. יוסטון תשחק את משחק ההתקפה שלה כמעט ללא הפרעה.

איך דאלאס תנצח: מהמיד ריינג' (הפעם ברצינות). ההגנה של יוסטון מהמרת על המיד ריינג' ולוקחת מהיריבות את קו השלוש ואיזור הטבעת. לדאלאס יש את השחקן המושלם בשביל לתפור את יוסטון (למעט למרקוס אולדריג' כמובן). ב-2011 דירק נוביצקי תפר ככה את כל הליגה, על רגל אחת ובאחוזים מדהימים. הוא צריך לקחת על עצמו יותר במשחק ההתקפה של דאלאס, ולחזור קצת אחורה בזמן. גם למונטה אליס יש קליעה טובה מהמיד ריינג' כשהוא לא משתולל יותר מדי. אם רונדו יתעורר לכבוד הפלייאוף זה בכלל יהיה מעולה. לדאלאס יהיה קשה להתמודד עם ההתקפה של יוסטון, אבל קרלייל בודאי למד מפופוביץ' איך פשוט להוציא את הארדן מהמשחק עם האק א הווארד\סמית'\דורסי. יוסטון קבוצת עונשין מעולה בזכות הארדן, אבל בכל רגע יש לה לפחות קלע עונשין מזעזע אחד על המגרש.

למה זו ה-סדרה: דרבי טקסני חם. שחקן אחד שכבר היה בפסגה, נגד שחקן שרוצה להגיע לשם. צ'אנדלר פארסונס נגד דריל מורי שוויתר עליו בקיץ. ג'ייסון טרי נגד הקבוצה שהביאה לו את הטבעת היחידה שלו. קרב בין שני מאמנים שהיו באחת הקבוצות הטובות אי פעם, בוסטון 1985/86. מקהייל עם קריירת השחקן הטובה יותר, קרלייל עם קריירת האימון.

ולתחזית: הג'נרל מנג'ר של הרוקטס דריל מורי אמר שהכדורסל שלו מנצח, זה הזמן להוכיח את זה. 3:4 קשה ליוסטון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דירק נוביצקי שחקן דאלאס מאבריקס מול ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. AP
לדאלאס אין כלים להתמודד עם הארדן, נוביצקי חייב לתת אקסטרה בהתקפה כדי שהמאבס יהיו בעניינים/AP

לוס אנג'לס קליפרס (3) – סן אנטוניו ספרס (6)

מאזן בעונה הרגילה: 2:2

המאמנים בפלייאוף: דוק ריברס 64:70, גרג פופוביץ' 90:149

איך לוס אנג'לס תנצח: כריס פול מחפש גאולה. אחרי ההפסד הנוראי בפלייאוף בעונה שעברה, ואחרי שבחודשיים הראשונים של העונה אמרו שהוא הזדקן, פול סיים את העונה בצורה פנטסטית והוכיח שהוא עדיין מנהל המשחק הכי טוב ב-NBA, עם יחס אסיסטים-איבודים חלומי לרכז. בפעם האחרונה שראינו סיפור גאולה כזה זה היה באליפות אשתקד של סן אנטוניו. אם יש מישהו שיכול להעריך את המוטיבציה שהרצון לגאולה מביא זה פופוביץ', שנעזר בזה לדחוף את הקבוצה שלו לאליפות. מלבד פול, ריברס צריך לקבל מדיאנדרה ג'ורדן הרבה ריבאונדים למשחק, אבל חשוב לא פחות 60% מהעונשין. סן אנטוניו תנצל את יכולת הקליעה הרעה של ג'ורדן בכל פעם שהקליפרס יפתחו איזשהו מומנטום. הקליפרס חייבים לצמצם טעויות למינימום, כי על כל טעות הם ישלמו ביוקר.

איך סן אנטוניו תנצח: משחק סיום העונה היה לא אופייני לחלק השני של העונה, ואחרי שנראה שהספרס יסיימו במקום השני במערב, הפסד אחד החזיר אותם למקום השישי. פופוביץ' יהפוך את זה למוטיבציה לשחקנים שלו, לאתגר. הספרס ישחקו את הכדורסל החכם, את הנעת הכדור. כשמישהו בקליפרס יתחמם, הוא יעשה הכרה עם קוואי לאונרד וההגנה העילאית שלו. לאונרד הוא היתרון הגדול של הספרס על הקליפרס. מאט בארנס לא ברמה הזו, ועם לאונרד ב-3, דוק לא יכול לשחק עם פול, קרופורד ורדיק באותו הרכב. צפו להרבה האק א ג'ורדן. פופוביץ' לא עושה עבירה כשהוא מוביל בשלוש בסוף משחק, אבל לא מתבייש לנצל את השיטה הזו כדי להוציא קבוצה מהמשחק.

למה זו ה-סדרה: כי סן אנטוניו עדיין האלופה המכהנת, ובחודש האחרון נראתה כמו הקבוצה הכי טובה ב-NBA. בגלל קוואי לאונרד שמופיע ברגעים הנכונים והולך להיות HOF. כי זה אולי הפלייאוף האחרון של טים דאנקן, אחד השחקנים הגדולים אי פעם. כי זו כנראה הסדרה היחידה שבה הקבוצה עם יתרון הביתיות היא האנדרדוגית. כי הקליפרס הם עדיין לוב סיטי.

ולתחזית: המכבש מתחיל לעבוד, 2:4 לסן אנטוניו.

פורוורד לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין (ימין) מול פורוורד סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (שמאל). Darren Abate, AP
מחפשים גאולה. גריפין ודאנקן/AP, Darren Abate

ממפיס גריזליס (5) – פורטלנד טריילבלייזרס (4)

מאזן בעונה הרגילה: 0:4 לגריזליס

המאמנים בפלייאוף: דייב ייגר 4:3, טרי סטוטס 10:6

איך ממפיס תנצח: פורטלנד דורגה רביעית בזכות היותה אלופת הבית הצפון מערבי. בפעול יתרון הביתיות בסדרה הזו יהיה של ממפיס. הגריזליס מנצחים קודם כל בזכות ההגנה. מייק קונלי, טוני אלן וקורטני לי יהיו אחראים על הנטרול של דמיאן לילארד. מארק גאסול יצטרך לעזור לזאק ראנדולף לעצור את למרקוס אולדרידג'. ההגנה של פורטלנד לא עוזרת יותר מדי, וזה מתאים לממפיס כמו כפפה ליד. לגריזליס אין קלעים, ולכן אין מי שינצל את העזרה. מצד שני יש לה את זאק ראנדולף שבלתי אפשרי לעצור אותו בפוסט באחד על אחד. גאסול ינהל את המשחק מההיי פוסט וינצל את יכולת המסירה וראיית המשחק שלו. לופז בנוי בשביל להתמודד עם סנטרים כמו גאסול, אבל לא בטוח שהוא יסתדר איתו כל כך רחוק מהסל.

איך פורטלנד תנצח: אם אולדרידג' ישחק כפי ששיחק נגד יוסטון בעונה שעברה לפורטלנד יש סיכוי. היא צריכה גם את לילארד, אבל היא צריכה התעלות של מישהו נוסף. סיום העונה של פורטלנד היה עגום ביותר. הפציעה של מת'יוס די סתמה את הגולל, ונראה שסטוטס אובד עצות. בנוסף לשחקן השלישי בהתקפה, פורטלנד צריכה לשקול איך היא רוצה לשמור נגד ממפיס. סטוטס מרבה לשמור אחד על אחד, וממעט להשתמש בעזרה. לממפיס אין קלעים שיגרמו להם לשלם, ואולי שווה כן לצופף את הצבע ולעזור על ראנדולף וגאסול. כמו שלראנדולף יש יתרון בהתקפה, גם לאולדרידג' יש יתרון בהתקפה. הוא כבר העביר קבוצה סיבוב, הוא יכול לעשות את זה שוב.

למה זו ה-סדרה: ממפיס הייתה אחת הקבוצות הטובות בליגה עד לפני שבועיים, ואיכשהו הצליחה להידרדר עד המקום החמישי. יהיה מעניין לראות איך היא תגיב בפלייאוף, והסדרה הזו תוכיח האם היא אכן קונטנדרית או לא. מארק גאסול יהיה שחקן חופשי בקיץ, וישמח לתת הצגה בפלייאוף. להבדיל, למרקוס אולדרידג' גם יהיה שחקן חופשי בקיץ, ופורטלנד צריכה לתת הופעה שתשכנע אותו להישאר.

ולתחזית: ממפיס פצועה, פורטלנד פצועה יותר. 1:4 לממפיס.

לטוויטר של שגיא רפאל

מארק גאסול שחקן ממפיס גריזליס מול למרכוס אולדריג' שחקן פורטלנד בלייזרס. AP
הולך להיות שחמט הגנתי. אולדרידג' מול גאסול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully