וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "שמח שאנחנו מגיעים לתקופה הזו אחרי שעברנו משהו השנה"

מאמן קליבלנד סיכם את העונה הרגילה אחרי הניצחון: "אם לברון לא היה נח, היה לנו סיכוי לנצח 60 משחקים". לברון עקץ: "מי ה-MVP שלי? קווין לאב". הפרשנים מתכוננים לפלייאוף: "אין סיבה שהסדרה מול בוסטון תתארך מעבר לחמישה משחקים"

קווין לאב, לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, שחקני קליבלנד קאבלירס עם הספסל. AP
הטריו במצב רוח טוב/AP

בקליבלנד נהנו הלילה (בין רביעי לחמישי) מניצחון שהרים את מצב הרוח של הקבוצה, בעיקר בשל המהלך האחרון, בו חטף שון מריון כדור מכריע ורץ לטבעה שקבעה 108:113 על וושינגטון בתום הארכה. אבל מלבד השמחה של שחקני הקאבס עבור הפורוורד הוותיק שממעט לשחק העונה וזכה לרגע נדיר של עדנה מחודשת, למשחק לא הייתה חשיבות מבחינת מיקומי הקבוצות, שנקבעו זה מכבר.

הקבוצה של דיוויד בלאט, שסיימה במקום השני במזרח עם מאזן של 29:53, תפתח ביום ראשון (22:00 שעון ישראל) את סדרת הסיבוב הראשון שלה בפלייאוף עם משחק ביתי מול בוסטון, שהצליחה לסיים שביעית בקרבות המיקום הצפופים בשולי צמרת המזרח בעיקר בזכות שני הניצחונות שהשיגה השבוע על קליבלנד, שכבר הורידה את הרגל מדוושת הגז מהרגע בו הבטיחה את המקום השני.

לברון ג'יימס, שלא שותף לאורך כל המשחק, חגג יחד עם כולם את סל הניצחון המפתיע של מריון, ולמעשה הוא היה במצב רוח משועשע עוד לפני המשחק, וכשנשאל על ידי כתב מקומי מי הוא חושב שצריך לזכות בתואר ה-MVP הוא זרק בחיוך "קווין לאב". כזכור, לאב עורר סערה קטנה בקליבלנד לפני שלושה שבועות כשהצהיר שראסל ווסטברוק צריך לקבל את תואר השחקן המצטיין של העונה, ולברון הבהיר בקריצה שלא שכח את דבריו של חברו לקבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגובות

דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים בסיום: זה היה ערב די מיוחד, המשחק האחרון של העונה, שהוקדש להערכה לאוהדים, בו שחקני שתי הקבוצות נתנו את הכל, וקיבלנו משחק מרתק ותחרותי בלי ויתורים, כשהחלק הכי טוב שבו היה שהרבה חבר'ה שבמהלך העונה עשו את העבודה בעיקר באימונים ועזרו לאחרים להיות מוכנים קיבלו הזדמנות לקבל דקות משמעותיות ולתרום, והיו אחראים לניצחון מרגש מול קהל נלהב ומלא הערכה, שאנחנו גם מעריכים אותו".

על המהלך המנצח של שון מריון אמר בלאט: "כבר אמרתי לכמה מכם בעבר שאני לא בועדה ואין לי קול לגבי זה, אבל לדעתי עוד יגיע יום בו שון יהיה בהיכל התהילה. זה לא ניסיון נואש לקדם את הסיכויים שלו, אני באמת מאמין בזה. הוא שחקן ראוי, משפיע, אלוף ששמר על רמה גבוהה לאורך זמן רב ב-NBA. לעשות מהלך כזה בסיום משחק, בין אם המשחק חשוב או לא, מראה אילו איכויות מיוחדות יש לבחור הזה".

על תחושותיו עם סיום העונה הרגילה לעומת אלו שהרגיש בתחילתה אמר בלאט: "אני עדיין לומד ומנסה להבין מהי ה-NBA. אני שמח שהקבוצה שלנו מגיעה לתקופה הזו של השנה אחרי שהיא עברה משהו. זה לא היה טיול בפארק בדרך לנקודה הזו, אבל כמו שפרידריך ניטשה אמר: 'מה שלא הורג אותך מחשל אותך', ואני חושב שהתחשלנו. הללו הפכו אותנו ליותר מוכנים לקרב, לחבורה יותר מאוחדת ולקבוצה חזקה יותר. עשינו משהו העונה. סיימנו את העונה עם 53 ניצחונות, זכינו באליפות הבית שלנו, ולמען האמת אם לברון לא היה מחמיץ 8 משחקים ואני לא הייתי מושיב אותו בחוץ ב-5 נוספים, אני חושב שהיה לנו סיכוי די טוב לנצח 60 משחקים. ועדיין סיימנו את העונה במקום טוב, ובמגמת עלייה".

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה את וושינגטון אחרי הארכה, שון מריון כיכב בקלאץ'

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"אני עדיין לומד ומנסה להבין מהי ה-NBA". דיוויד בלאט/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

דייב מקמנמין מ-ESPN כתב: "אם קליבלנד הייתה מסיימת שנייה במערב, היא הייתה מקבלת בסיבוב הראשון את דאלאס, עם מאזן של 50 ניצחונות, אבל במזרח היא קיבלה את בוסטון שבמאזן 42:40, כך שהדרך שלה אמורה להיות קלה, נכון? לא כל כך מהר. הסלטיקס הסתערו על הכרטיס לפלייאוף עם תשעה ניצחונות בעשרה משחקים, ועם הכי הרבה ניצחונות במזרח מאז ה-1 בפברואר עם מאזן 12:24. לכך צריך להוסיף את ההיסטוריה של לברון עם הסלטיקס, שהדיחו את קליבלנד שלו מהפלייאוף בקדנציה הקודמת שלו ב-2010. אבל למרות כל זה, המחצית השנייה של העונה של הקאבס גרמה לאנשים להאמין שהם בדרך למסע עמוק אל תוך הפלייאוף, והם יצטרכו להתמודד עם הציפיות הללו לא פחות מאשר עם הגארדים המסוכנים של הסלטיקס".

ג'ייסון לוייד מ-"אקרון ביקול ג'ורנל" כתב: "בפעם האחרונה בה לברון אירח את הסלטיקס בפלייאוף הוא ספג בוז מהקהל הביתי אחרי תצוגה מוזרה משחק 5 ב-2010, והפעם התסריט צריך להיות שונה בתכלית למרות כל הניסיונות של בלאט להציג את בוסטון כיריבה ראויה. כולנו ראינו את בוסטון משחקת. אלא אם משהו ישתבש בצורה איומה, אין סיבה שהסדרה תתארך מעבר לחמישה משחקים. בלאט היה כנה ונגיש היום, והודה שהעונה שלו לא הייתה קלה. למעשה עד אמצע ינואר היא הייתה בעיקר קשה, אבל הוא החזיק מעמד ברקע הפציעות והשמועות עד ששני הטריידים הפכו לו את העונה".

שחקני קליבלנד קאבלירס מת'יו דלבדובה, שון מריון. GettyImages
המחליפים עשו חיים. שון מריון עם מת'יו דלבדובה/GettyImages

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully