וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו: "לא לוקח ברצינות את הביקורות, ולא אכפת לי מהן"

7.4.2015 / 7:28

מאמן מכבי תל אביב מגיב לפרשנים אחרי הניצחון הגדול: "האנשים שמבקרים אותי לא רואים את האימונים שלנו, לא יכול לקחת ברצינות את מה שהם אומרים". בן חיים: "קבוצה של גברים. אשמח להישאר אבל גם אשמח להתקדם". פריצה: "התגעגעתי למגרש"

one

יהיה מעניין לראות אם פאקו אייסטרן ישאר ג'נטלמן גם אחרי שיביא למכבי טרבל. אתמול היתה לו הזדמנות להחזיר, אבל הוא נשאר סולידי. בתקשורת מרבים ללעוג ולטעון שרק שלושת התארים יחד יסדרו לו הצעה להאריך חוזה. הקולגות מישראל לא מפרגנים ומכנים אותו 'מאמן הכושר' ואפילו מביתו שבקרית שלום נשמעים לפעמים קולות המתריסים כנגד המשחק היעיל, אך הלא אטרקטיבי.

"אני לא צריך לענות למבקרים שלי. אני יודע מי אני ומה הערך שלי", אמר פאקו אמש בתום הניצחון על הפועל באר שבע במשחק העונה, שככל הנראה יהיה האחרון. "אף אחד לא צריך לומר לי מי אני ומה אני שווה. אני רוצה להצליח בכדורגל ומי שמדבר עלי, סביר להניח שאינו מכיר אותי. לפני מספר שבועות פנו אלי בשאלות על דייויד מויס מאמן ריאל סוסיאדד. אני מסן סבסטיאן במקור, אז נשאלתי על העבודה שלו שם. השבתי, שאני לא יכול לדבר עליו כי אני לא רואה אותו מאמן. אני חייב לראות אותו באימונים כדי לדבר עליו ולא לשפוט אותו רק על סמך המשחקים. היות ואנשים שמבקרים אותי, לא רואים את האימונים שלנו, אני לא יכול לקחת ברצינות את מה שהם אומרים ולכן גם לא אכפת לי מה הם אומרים עלי. אני משתדל לא להעסיק את עצמי במה שאומרים עלי ולהיות כל הזמן מפוקס בעבודה שלי ולהיות נקי במחשבות שלי. יש לי ביטחון ביכולות שלי ובגלל זה החלטתי להיות מאמן. יש לי מה להציע ומה להפיץ הלאה".

יכולים לחייך ולחגוג כל הלילה/ברני ארדוב

פער שמונה הנקודות בפסגה, לא יגרום לפאקו לזלזל במשחקים הקרובים בעיקר כשעדיין יושב לו בראש, לאיזה הישג הוא היה שותף בספרד עם ולנסיה. "כבר ראיתי דברים מוזרים בהסטוריה ולכן אני לא ארשה לשחקנים להוריד את הרגל מהגז", אמר. "עד שהעבודה לא תיגמר, אסור לנו להרפות. בעבר כשהייתי בוולנסיה היינו שבע נקודות מאחור כשהיו עשרה משחקים לסיום העונה וסיימנו במקום הראשון עם פער של שבע נקודות מהמקום השני. עשינו 14 נקודות יותר מהיריבה שלנו בעשרה משחקים. אני מקווה שזה לא יקרה למכבי תל אביב ויש לי ביטחון שלנו לא תהיה כזו התמוטטות, כי אני חש שבמשחקים האחרונים יש אצלנו אפילו שיפור. אני מרוצה מהאופן בו אנחנו משחקים. אנחנו משחקים עם הרבה ביטחון ויש לנו שחקנים שכל הזמן חוזרים מפציעות כמו ראדה פריצה שנכנס ושיחק היטב. המטרה שלי היתה להגיע לחודש אפריל עם הרבה שחקנים שיכולים לקחת חלק במשחק".

פאקו הטעה אמש את התקשורת וכנראה גם את אלישע לוי ואת שחקניו שלו עצמו, כשפתח את המשחק ללא טל בן חיים ועמרי בן הרוש, שחקני הנבחרת. "אני שופט את הדברים לפי מה שקורה במגרש האימונים", הסביר. "לכולם יש את היכולת להיות ב-11, אבל אני מנסה למצוא לכל משחק את השחקנים שיבואו בכושר הכי טוב". על ההחלטה לפתוח עם עדן בן בסט שהוכיחה את עצמה, אמר הבאסקי: "ראיתי לפני המשחק כמה התשוקה שלו גדולה לשחק והוא היה בהחלט טוב ושיחק עם מחויבות גדולה. הוא מילא את ההוראות שלי ללחוץ בין הקשרים לבלמים של באר שבע. הוא לא כבש, אבל שיחק היטב ואני מרוצה מכך אפילו שהוא לא כבש".

לסיום, נשאל פאקו האם הוא שואף להישאר ביחד עם ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב בעונה הבאה. "כרגע אני מאוד מרוצה במכבי תל אביב", התחמק מתשובה ישירה. "אני נהנה מאוד מהזמן שלי כאן והעתיד הוא בשבוע הבא מול קרית שמונה ולא מעבר לכך".

עוד באותו נושא

כושר למהדרין: המשחק שבו פאקו הטביע חותם במכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב פאקו עם עדן בן בסט. ברני ארדוב
"הוא לא כבש, אבל שיחק היטב ואני מרוצה מכך אפילו שהוא לא כבש". פאקו על בן בסט/ברני ארדוב

שאלת ההישארות במכבי תל אביב התאימה גם לשני השחקנים שהוציא אמש המועדון לראיונות. גם ראדה פריצה שמסיים חוזה נשאל על כך וגם טל בן חיים שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, אבל לא סוד הוא שמטרתו לצאת לאירופה. "אם אקבל הצעה להמשיך במכבי, אשקול אותה", אמר פריצה, אבל גם הוא יודע שהסיכויים לכך אינם גבוהים בעיקר בגלל גילו המתקדם. בן חיים אמר באותו עניין: "אני אשמח להישאר במכבי תל אביב, אבל אני אשמח מאוד גם להתקדם. בסיום העונה, אחרי שנעמוד במטרות שלנו, אשב עם מכבי ונחליט יחד. הכי חשוב שבסוף כולם ייצאו מרוצים. גם אני וגם מכבי".

לבן חיים היה איזה חוב לסגור עם אותה התבטאות כלפי באר שבע. אחרי אחד המשחקים העונה, הוא אמר: "אבא שלי לימד אותי שסופו של כל בלוף להתגלות". שחקן הכנף כבר התנצל על הדברים בראיון שהיה לו בוואלה ספורט, אבל גם אתמול ניצל את הבמה כדי לומר: "לא היתה לי כל כוונה לפגוע במישהו מבאר שבע, אבל זכותי לחשוב שאנחנו קבוצה יותר טובה מהפועל באר שבע ולאורך זמן אנחנו גם נהיה במקום הראשון. ולמרות הניצחון אני לא אגיד שזו הצהרת כוונות. עשינו ניצחון גדול של קבוצה של גברים ולא נשאר עוד הרבה זמן כדי לעמוד במשימה שהצבנו לעצמנו".

בן חיים ספג ביקורות כמו יתר שחקני הנבחרת אחרי המשחקים מול ווילס ובלגיה. לדבריו לא חיפש להוכיח משהו אמש. "לא מעניין אותי מה שכותבים עלי. התפקיד שלכם הוא לכתוב ושלי זה להיות טוב במגרש".

כשנשאל אם הופתע שלא פתח בהרכב, לקח לו בערך שנייה לענות ואז אמר: "לא הופתעתי כי הסגל שלנו גדול ובהרבה משחקים, שחקנים שרגילים לפתוח, נשארו על הספסל. המאמן החליט שאני לא צריך לפתוח בהרכב. בשביל זה משלמים לו כדי שהוא יקבל את ההחלטות האלה".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"המאמן החליט שאני לא צריך לפתוח בהרכב. בשביל זה משלמים לו כדי שהוא יקבל את ההחלטות האלה". בן חיים/ברני ארדוב

בן חיים נכנס אמש כמחליף והביא לשינוי. הדקות על המגרש היו כל כך שונות מהקושי בו נתקל מול ווילס. ולמרות זאת הוא לא ניסה לצייר הבדל של שמיים וארץ בין המשחקים. "גם בליגה כאן כבר היו משחקים בהם היה קשה לי מאוד. שיחקו כאן שחקנים מליגות טובות מאוד באירופה ואף אחד לא אמר על הליגה הישראלית שקל לשחק בה. נכון שהרמה כאן לא הכי גבוהה, אבל לא קל כאן. קשה לנו בהרבה משחקים מול קבוצות שמצופפות טוב. ביום נתון גם יכולנו לנצח את ווילס ואז היו אומרים איזו נבחרת יש לנו".

החילופים של פאקו היו אמש בינגו. גם כניסתו של פריצה הסבה הרבה כוח לצהובים. עבור השבדי זו היתה חוויה. "התגעגעתי למגרש", אמר השבדי. "לשחק בלי כאבים זה דבר שחלמתי עליו הרבה זמן. עשינו ניצחון גדול וחשוב ועכשיו הפער הוא שמונה נקודות. יכול להיות שניסיתי קצת להרדים את באר שבע לפני המשחק כשאמרתי שגם תיקו יהיה טוב, אבל ברור שרציתי לנצח ומכבי רוצה לנצח בכל משחק. האליפות עוד לא גמורה כי יש עוד שמונה משחקים. אליפות שלישית ברציפות תהיה הישג גדול מאוד עבור מכבי תל אביב. אנחנו הקבוצה הטובה בישראל ועכשיו כשיש פער כזה, אני מאמין שזה יהיה בסדר עד הסוף כי אנחנו שומרים על המקום הראשון זמן רב".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
" אליפות שלישית ברציפות תהיה הישג גדול מאוד עבור מכבי תל אביב. אנחנו הקבוצה הטובה בישראל". פריצה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully