וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששבסקי: "הם היו הכי טובים כל השנה". ריאן: "הזדמנות היסטורית"

גמר טורניר המכללות יפגיש הלילה את דיוק, שמחפשת תואר חמישי, עם וויסקונסין, שזכתה פעם בודדת ב-1941. קואץ' K ינסה לשחזר את ימי התהילה שלו באינדיאנפוליס, הבאדג'רס סומכים על קמינסיקי. המספרים והגיבורים של המשחק שכל ארצות הברית מחכה לו (4:15, one)

ג'אהיל אוקפור שחקן מכללת דיוק מול קולבי וולנמן שחקן מכללת מישיגן סטייט. GettyImages
גם מניות הדראפט שלו על הפרק. ג'אהיל אוקפור/GettyImages

עיני עולם הכדורסל כולו יופנו הלילה (בין שני לשלישי) לאינדיאנפוליס, שם ייפגשו וויסקונסין ודיוק בגמר טורניר המכללות (4:15, one). הריקוד הגדול, ששוב ריתק השנה עשרות מיליונים למסך וסיפק שורה של רגעים גדולים, יגיע לרגע השיא שלו עם הקרב המבטיח על האליפות בין הבאדג'רס, שניפצו את העונה המושלמת של קנטאקי בחצי הגמר, לבין הבלו דבילס, ששייטו מול מישיגן סטייט בחצי הגמר השני.

וויסקונסין העמידה העונה מאזן של 3:36, ואחרי שנעצרה אשתקד על ידי קנטאקי רגע לפני הגמר, היא השיגה את הנקמה המתוקה מול אותה יריבה והציבה את עצמה במרחק של ניצחון אחד מזכייה באליפות שנייה בתולדותיה, 74 שנה אחרי האליפות הקודמת. בו ריאן, שזכה כמאמן בשלוש אליפויות מכללות בדיוויזן III, יחפש תואר ראשון על הבמה המרכזית, כשמולו יתייצב מייק ששבסקי המעוטר שרוצה אליפות חמישית.

וויסקונסין הדהימה את קנטאקי, דיוק מחצה את מישיגן סטייט

25 שנה אחרי: סיפורו הטרגי של האנק גאת'רס והמחווה המרגשת

הבלוג של גולן יבלונובסקי על התחלואות של הכדורסל האמריקאי בגילאים צעירים

פרנק קמינסקי שחקן מכללת וויסקונסין. GettyImages
ייפרד מהמכללות עם תואר? פרנק קמינסקי/GettyImages

קואץ' K זוכר לטובה את אינדיאנפוליס, בה זכה בשניים מהתארים שלו (ב-2010 וב-1991), כשהשניים האחרים הגיעו במיניאפוליס (1992 ו-2001). הוא יודע שניצחון יקפיץ את השדים הכחולים שלו לשוויון במקום השלישי בכל הזמנים במספר האליפויות לצד צפון קרוליינה ואינדיאנה, ומקווה שהמסורת העשירה תחפה על היעדר הניסיון בפועל בסגל הצעיר והמוכשר שלו.

"בתחילת השנה חשבתי שהם יהיו הקבוצה הכי טובה במכללות", אמר ששבסקי לקראת המשחק. "והם באמת היו, אלא שהמאזן המושלם של קנטאקי האפיל על היכולת שלהם, עד לחצי הגמר כמובן". שחקני וויסקונסין בלטו בשבועות האחרונים גם מחוץ לפרקט עם שורה של חיקויים, הלצות פומביות וגם פליטת פה מביכה, בעידודו המלא של ריאן שאמר: "הם יודעים שיש להם הזדמנות לעשות היסטוריה, אבל הם מקפידים ליהנות בדרך לשם, וגם זה חשוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיוס ג'ונס שחקן מכללת דיוק מול לורוולס נאירן ג'וניור שחקן מכללת מישיגן סטייט. GettyImages
צעירים ומוכשרים. טיוס ג'ונס/GettyImages

דיוק שמגיעה למשחק עם מאזן של 4:34 מונהגת על ידי פרשמנים, בראשות פצצת הכישרון בשם ג'אהיל אוקפור. הביגמן היעיל, שצפוי להיאבק עם קארל אנתוני טאונס מקנטאקי על הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, רושם העונה 17.5 נקודות ב-66.7% מהשדה ו-8.6 ריבאונדים למשחק, ולצידו מככבים בני גילו ג'סטיס ווינסלו (12.7 נקודות, 6.4 ריבאונדים, 41.7% לשלוש) וטיוס ג'ונס (11.5 נקודות, 5.7 אסיסטים), והסיניור קווין קוק עם 15.6 נקודות למשחק.

בצד השני האדומים יסמכו בעיקר על פרנק קמינסקי, הפורוורד המופלא שחגג את יום הולדתו ה-22 בניצחון הבלתי נשכח על קנטאקי שלשום, ויקווה לסגור את קריירת המכללות שלו עם תואר היסטורי. קמינסקי רשם העונה ממוצעים של 18.7 נקודות (41.2% לשלוש) ו-8.1 ריבאונדים למשחק, כשעוזריו העיקריים הם הג'וניור סם דקר (13.9 נקודות, 5.4 ריבאונדים) והסופמור נייג'ל הייס (12.4 נקודות, 6.3 ריבאונדים).

סם דקר שחקן מכללת וויסקונסין. GettyImages
15 מ-30 מחוץ לקשת בטורניר. סם דקר/GettyImages

עוד קצת מספרים לקראת המשחק

* וויסקונסין לא העפילה לגמר מאז 1941, עבור דיוק זוהי הופעה מספר 11 בקרב על האליפות.

* מייק ששבסקי יעמוד על הקווים במשחק גמר בפעם התשיעית בקריירה שלו, מרחק הופעה אחת בלבד משיאו של ג'ון וודן.

* פרנק קמינסקי הוא השחקן הרביעי ב-20 השנים האחרונות שמגיע לגמר עם ממוצעים של 20 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק במהלך הטורניר. שלושת הקודמים זכו באליפות: שיין באטייה ב-2001, כרמלו אנתוני ב-2003 ושון מיי ב-2005.

* סם דקר עמד על 35 מ-115 בזריקות מחוץ לקשת במהלך העונה (30%), אבל במהלך טורניר המכללות הוא צלף 15 מתוך 30 הזריקות שלו (50%).

* שישה משחקי גמר בעבר הפגישו קבוצה מה-ACC וקבוצה מהביג 10, ודיוק יכולה להתעודד מיתרון של 1:5 לטובת החטיבה שלה. שני הניצחונות האחרונים במפגשים הללו שייכים לצפון קרוליינה, שגברה ב-2009 על מישיגן סטייט וב-2005 על אילינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully