וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הניצחון של אלבה עשוי לפעול דווקא לטובת מכבי תל אביב?

המעידה של פנאתינייקוס מול הגרמנים מעמידה את הצהובים בסכנת הדחה, אך מגבירה את סיכוייהם לסיים במקום השלישי ולהימנע ממפגש מסתמן עם צסק"א. אוברדוביץ': "ניצחון היסטורי לכדורסל הגרמני"

עריכה: טל רזניק

העונה ההפכפכה של מכבי תל אביב קיבלה אתמול (חמישי) מפנה מפתיע, כשאלבה ברלין המשיכה את העונה המצוינת שלה, הדהימה את פנאתינייקוס עם 66:68 באואקה והעבירה את ההכרעה על ההעפלה להצלבה למחזור הסיום של שלב הטופ 16, שייערך בשבוע הבא. למרות הניצחון הדחוק של הצהובים על גלאטסראיי בהיכל, הכל יתנקז למשחק אחד ויחיד בגרמניה, מול הקבוצה שאיתה התמודדה שלוש פעמים מוקדם יותר העונה ורשמה הפסד ביתי מאכזב במפגש האחרון ביניהן.

כמו מול מכבי תל אביב ביד אליהו, הגרמנים שוב הוכיחו אופי וחזרו מפיגור תשע בתוך הרבע האחרון בדרך לניצחון חוץ מרשים נוסף. אלבה תגיע למשחק המכריע ביום חמישי הבא כשהיא בכושר מצוין. הגרמנים השלימו אמש שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג, ולא הפסידו בכל המסגרות במשך כמעט חודש. גם בליגה הגרמנית הם נמצאים בעיצומו של רצף ניצחונות, שעומד נכון לעכשיו על ארבעה. למפגש עם מכבי תל אביב אלבה תגיע בידיעה שביכולתה לעשות היסטוריה, ולהפוך לקבוצה הגרמנית הראשונה אי פעם שמגיעה להצלבה.

ג'יימס גיסט שחקן פנאתינייקוס מול מרקו באניץ' שחקן אלבה ברלין. GettyImages
בכושר נפלא. באניץ' מול גיסט/GettyImages

אם הצהובים מחפשים בכל זאת סיבות לאופטימיות, הם יכולים להתנחם בכך שאלבה דווקא רחוקה מלהצטיין במשחקיה הביתיים. מאזנם במשחקי הבית העונה ביורוליג עומד על שישה ניצחונות לעומת חמישה הפסדים, כולל היכנעות לכל הקבוצות ה"גדולות" שהגיעו לגרמניה, פרט לברצלונה - צסק"א מוסקבה, מכבי תל אביב ופנאתינייקוס. במשחקי החוץ, לעומת זאת, היא רושמת הצלחות רבות יותר, בעיקר בטופ 16, בו הספיקה לנצח בחוץ את מכבי תל אביב ופנאתינייקוס ולגרור את ברצלונה להארכה.

אלבה, שכבר הספיקה להמריא חזרה לברלין עוד הלילה, כבר חושבת על המפגש עם מכבי תל אביב ומעזה לחלום. "אני מאושר וגאה במה שעשינו", התפאר אמש מאמן אלבה סשה אוברדוביץ'. במחצית הראשונה ביצענו שגיאות שפאו ידעה לנצל כדי לעלות ליתרון. למזלנו, למרות שיש להם יותר ניסיון מאיתנו, המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. היה לנו קצת מזל, אבל הגיע לנו לנצח את המשחק. הלב הגדול והאופי החזק שהראינו היו המפתח לניצחון. זה ניצחון היסטורי לאלבה ברלין ולכדורסל הגרמני כולו, אבל המשמה עדיין לא הושלמה. אם ננצח את מכבי תל אביב, אז כבר באמת נעשה היסטוריה".

ג'אמל מקלין, שכרגיל היה מבין המצטיינים בשורות אלבה, הוסיף: "הגענו לכאן כדי להשאיר את התקוות שלנו בחיים. אם נשלים את המשימה, זו תהיה הצלחה אדירה. יורוליג קשה וארוכה, אבל הצלחנו להישאר תחרותיים עד המחזור האחרון של הטופ 16. עכשיו נשאר לנו רק משחק אחד כדי לעשות היסטוריה. זה יהיה המשחק הגדול של העונה".

עוד באותו נושא

אלבה ברלין הפתיעה את פנאתינייקוס: תיאבק מול מכבי ת"א על ההצלבה

לכתבה המלאה
מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ'. ברני ארדוב
כפסע מהישג היסטורי. אוברדוביץ'/ברני ארדוב

כך או כך, אם מכבי תל אביב מסתכלת בראייה מפוכחת על ההתפחויות הדרמטיות מאמש, אפשר שהיא מוצאת גם לא מעט צדדים חיוביים. במידה מסוימת, הניצחון של אלבה גם פתח עבורה מחדש אפשרות טובה יותר להגיע לפיינל פור, אם וכאשר תעפיל להצלבה. ניצחון של פנאתינייקוס אמש אמנם היה מבטיח לה מקום בהצלבה, אך היה מציב אותה כמעט בוודאות מוחלטת במקום הרביעי בלבד בבית. הניצחון של אלבה ברלין מעמיד אותה בסכנת הדחה, אבל גם מעניק סבירות גבוהה יותר לסיים במקום השלישי.

למעשה, אם מכבי תל אביב תנצח את אלבה בשבוע הבא, אין דבר שימנע ממנה את המקום השלישי. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצהובים. התבוסה שחטפה אמש פנרבחצ'ה אולקר מלבוראל קוצ'ה הולכת ומקרבת אותה אל המקום השני בבית המקביל, בהנחה שצסק"א מוסקבה החזקה תגבור הערב בביתה על אולימפיאקוס, שחסרה את ואסיליס ספאנוליס הפצוע. פרט למפגש מול היוונים מחר, לרוסים נותר עוד משחק חוץ קל יחסית על הנייר מול מילאנו בעוד שלטורקים, המתחרים עמם על ראשות הבית, נותר קרב פיקנטי וקשה מול אנדולו אפס, שנלחמת על המקום בשלב הבא. הם נמצאים בעמדת זינוק מצוינת למקום הראשון בבית. במילים אחרות, הניצחון של אלבה אמש באתונה עשוי למנוע מהצהובים מפגש בלתי רצוי בהצלבה עם צסק"א, שנראית כמו משוכה בלתי עבירה.

שחקן צסק"א מוסקבה נאנדו דה קולו. GettyImages
דה קולו וצסק"א הולכים ומתקרבים לראשות הבית/GettyImages

אם צסק"א אכן לא תפשל, פנרבחצ'ה אולקר תפגוש בוודאות בהצלבה את המקום השלישי מהבית המקביל. לטורקים אמנם יש את הווינר הגדול של הכדורסל האירופי, ז'ליקו אוברדוביץ' כמובן, אבל חסר להם ניסיון משמעותי במעמדים מן הסוג הזה והם יחסרו גם כוח אש משמעותי בקו האחורי, בהיעדרו של ריקי היקמן שגמר את העונה.

אגב, על פי לוח הזמנים של היורוליג, שני המשחקים הקריטיים, שיקבעו מי תעפלנה לשלב הבא, לא יתקיימו במקביל. משחקה של מכבי תל אביב בברלין אמור להיפתח בשעה 20:00 שעון ישראל, שלושת רבעי שעה לפני הג'אמפ בול במשחק של פנאתינייקוס בבלגרד, מה שכמובן יעניק יתרון ליוונים, שכבר במחצית המשחק שלהם ידעו בדיוק מה עליהם לעשות כדי להעפיל לשלב הבא. גם המשחקים המכריעים בבית המקביל יתקיימו בשעות שונות. ברשתות החברתיות כבר יצאו בקריאה לשנות את שעות המשחקים ולקיים אותם בשעה אחידה.

נמניה בייליצ'ה שחקן פנרבחצ'ה/אולקר. GettyImages
פנרבחצ'ה אולקר עשויה להיות יריבה נוחה יותר. בייליצה מטביע/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully