וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבה ברלין הפתיעה את פנאתינייקוס: תיאבק מול מכבי ת"א על ההצלבה

הגרמנים השיגו 66:68 מדהים באואקה ויארחו בשבוע הבא את אלופת אירופה למשחק על כל הקופה. 13 נקודות למקל בתבוסה של ניז'ני נובגורוד, ברצלונה ניצחה 80:85 את ריאל מדריד. תבוסה לפנרבחצ'ה/אולקר

עריכה: טל רזניק
שחקן אלבה ברלין, רג'י רדינג. GettyImages
התחיל את הקאמבק של הגרמנים ברבע האחרון. רג'י רדינג/GettyImages

המחזור ה-13 והלפני אחרון בשלב הטופ 16 של היורוליג נפתח הערב (חמישי) עם ארבעה משחקים, כשפרט למשחק בין מכבי תל אביב לגלאטסראיי, נערכים ארבעה משחקים נוספים. הבשורות הרעות לצהובים הגיעו מהאואקה, שם הדהימה אלבה ברלין עם ניצחון חוץ על פנאתינייקוס וסיבכו מאוד את הצהובים שייאבקו מול הגרמנים על המקום בהצלבה במחזור הסיום. מכבי ת"א חייבת לנצח בברלין כדי להבטיח הצלבה. במקרה של הפסד, הצהובים יצטרכו לקוות לניצחון של הכוכב האדום מול פנאתינייקוס וגם במקרה כזו אלופת אירופה תעפיל להצלבה. עוד בבית: ברצלונה ניצחה 80:85 את ריאל מדריד ופתחה את הקרב על המקום הראשון. גל מקל וקבוצתו ניז'ני נובגורוד הובסו 94:75 על ידי מלאגה. לבוראל ויטוריה הביסה את פנרבחצ'ה/אולקר החזקה 76:93.

מבולבלים? כל התסריטים לקראת מחזור הסיום בבית של מכבי תל אביב

פנאתינייקוס - אלבה ברלין 68:66

אחרי שניצחה בשיניים את גלאטסראיי, מכבי תל אביב הצטופפה מול המסך כדי לקוות לניצחון של פנאתינייקוס שהיה מעלה אותה הערב להצלבה. אולם הגרמנים, שניצחו את מכבי בהיכל, עשו את הבלתי ייאומן והשיגו ניצחון חוץ שמשאיר את גורלם בידם. כעת ניצחון של אלבה בשבוע הבא מול מכבי תל אביב יעלה אותם להצלבה. מכבי תל אביב מצידה חייבת ניצחון בברלין, אך יכולה לעלות גם במקרה של הפסד שלה והפסד של פנאתינייקוס במשחק המקביל מול הכוכב האדום. היוונים הצליחו לסדר לעצמם יתרון מבטיח אבל ריצת 0:8 של רג'י רדינג כפו משחק צמוד מאוד עד הסיום המותח. ג'מאל מקלין קבע מהקו שוויון 64, שתי דקות לסיום המשחק. סלוטר החטיא שלשה ואלכס רנפרו קבע מקו 64:66. דיאמנטידיס הצליח להשוות שוב, אבל רנפרו קבע 66:68 עם ליי אפ 1:44 ד' לסיום והיוונים לא השכילו לקלוע עד הסיום. ג'מאל מקלין החטיא בכוונה שתי זריקות עונשין שנייה לסיום והבטיח לגרמנים ניצחון שלישי רצוף, בדרך אולי להעפלה מאוד מפתיעה מבחינתם להצלבה.

רנפרו הוביל את הגרמנים עם 16 נקודות, רג'י רדינג הוסיף 14 וג'מאל מקלין הוסיף 11 נקודות ו-11 ריבאונדים לגרמנים. 18 נקודות של דיאמנטידיס לא הספיקו ליוונים שחייבים כעת לנצח את הכוכב האדום במחזור הסיום כדי להעפיל להצלבה.

שחקן ברצלונה, חואן קרלוס נבארו, מול שחקן ריאל מדריד, פליפה רייס. GettyImages
החזיר את הכבוד. נבארו מול רייס/GettyImages

ברצלונה - ריאל מדריד 80:85

שתי היריבות המושבעות של הבית הבטיחו את שני המקומות הראשונים לפני המשחק הזה, אבל הניצחון של ברצלונה פתח ביניהן את המאבק על המקום הראשון. הקטלאנים, שהובסו במפגש הקודם מול ריאל, לא הצליחו למחוק את הפער מהמשחק במדריד, אך כעת ניצחון שלהם במחזור הסיום מול גלאטסראיי והפסד מפתיע של הבלאנקוס מול ז'לגיריס קובנה במחזור הסיום, יסדר להם את המקום הראשון. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל בארסה נהנתה מיום גדול של מריו הזוניה הצעיר שקלע חמש שלשות והוביל אותה לניצחון עם 15 נקודות. בראד אולסון ומצ'איי לאמפה הוסיף 12 כל אחד למנצחים. רודי פרננדס (20) וסרחיו רודריגס (17) בלטו בריאל שתצטרך לנצח את הליטאים במחזור הסיום כדי לסיים במקום הראשון.

קוצ'ה לבוראל - פנרבחצ'ה/אולקר 76:93

הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' הגיעה לספרד מלאת ביטחון ועם רצף של תשעה ניצחונות רצופים, אך חטפה סטירה כואבת ועלולה לאבד אפילו את המקום השני והביתיות בהצלבה במחזור הסיום. מיייק ג'יימס חיפה על חסרונו של דייויס ברטאנס עם 19 נקודות וסידר ניצחון חשוב מאוד לבאסקים, שנלחמים על המקום הרביעי והכרטיס האחרון להצלבה מול אנדולו אפס. הספרדים יקוו כעת להפסד של הטורקים מחר שישאיר אותם במקום הרביעי. ניצחון של הטורקים יעלה אותם למקום הרביעי משום שהם נהנים מיתרון פנימי במאזן המפגשים מול הספרדים. נמניה בייליצ'ה קלע 17נקודות לטורקים, שחסרו את ריקי היקמן הפצוע וסבלו מיכולת חלשה מאוד של אנדרו גאודלוק הכוכב שלהם שהסתפק ב-7 נקודות בלבד ב-30 דקות.

ניז'ני נובגורוד - מלאגה 94:75

במשחק לפרוטוקול בלבד בין ניז'ני נובגורוד לבין מלאגה, שאיבדו סיכוי להעפיל לשלב ההצלבה, יצאו הספרדים כשידם על העליונה כשניצחו 75:94. גל מקל תרם 13 נקודות, קטף חמישה כדורים חוזרים ומסר שלושה אסיסטים בתבוסה של קבוצתו. מינדאוגס קוזמינסקאס הוליך את הספרדים עם 18 נקודות ב-17 דקות בלבד.

גל מקל שחקן ניז'ני נובגורוד מול ג'ון סטפנסון שחקן מלאגה. GettyImages
לא עזר. גל מקל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully