וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן החדש: בלוג הנבחרת על השינוי שעבר המאמן הלאומי

27.3.2015 / 11:05

בנבחרת מדווחים על שינוי פנימי שעבר המאמן הלאומי מהקמפיין הקודם: יותר שיחות אישיות, יותר פתיחות ושיחות עם אנשי כדורגל. הבלוג של יצחקי על "המאמן החדש", שבטוח שדמארי "ישחרר ניצרה" נגד ויילס

צילום ועריכה: קובי אליהו

דווקא על רקע המעטפת הכעוסה שקיבלנו בימים האחרונים, בנבחרת ישראל מבשרים על שינוי מהותי שעובר אלי גוטמן. המאמן שלקח את הכדורגל ללב, מספרים השחקנים, השתנה בהשוואה לקמפיין הקודם. שלא תטעו, קווי היסוד של גוטמן בתור מאמן נותרו כשהיו – הוא עדיין מאמן יסודי, ועדיין עובר טלטלה נפשית בכל פעם שמשהו משתבש, אלא שבניגוד לעבר, בנבחרת מספרים שהתגובות שלו התמתנו. "גוטמן של הקמפיין הקודם רחוק מלהזכיר את גוטמן של הקמפיין הנוכחי. כאילו החליפו מאמן", סיפר לנו גורם בנבחרת. "זה לטוב, ולרע. בעיקר לטוב".

גוטמן של הקמפיין הקודם היה עורך שיחות אישיות, אבל - לא במינון שהוא עורך הפעם, לא בצורה שהוא ניגש לשחקנים. המון שיחות אישיות, ובניגוד לעבר, הוא כבר לא פורס בהן את משנתו. את השיחות הללו הוא מכוון כדי לשמוע. הוא הפך להיות מאמן קשוב יותר, הרבה יותר קרוב לשחקנים. "נראה אותך עובר מולו בקמפיין הקודם. כל הגוף היה רועד. היום אתה יודע שתקבל חיוך. הוא לא עובד עם אף אחד, הוא פשוט החליט לעבוד על עצמו", מספר אחד מהאנשים שעובדים איתו.

אופיר מרציאנו: "שמתי את אשדוד בצד, הלב הוא זה שיקבע"

ג'ו אלן מתכונן: "ישראל לא ניצחה שלושה משחקים בטעות"

חצוי: האוהד היהודי ש"מייחל לתיקו בין ישראל לוויילס"

נוויל סאות'הול בראיון: "לנו היו כוכבים, הפעם יש תלכיד מצוין"

מירוץ צ'אבים: ג'ו אלן פוגש את ביברס נאתכו

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (שמאל). יוסי ציפקיס
עבר שינוי. גוטמן/יוסי ציפקיס

השינוי המרכזי אצל גוטמן המאמן – הוא כבר לא מסמן את הטריטוריה שלו. בניגוד לעבר, אנשים סביבו לא צריכים לדעת מה הגבולות שלהם. הוא קרוב מאוד לנאתכו, זהבי ושכטר כי אימן אותו, אבל הפך להיות חבר של הבלם טל בן חיים. "אלי למד להסתכל עליהם הרבה מעבר לשחקני כדורגל בלבד. הוא מודע לכל המורכבות של הנפש. השבוע פתאום ראית אותו מדבר לא רק עם נאתכו, אלא גם עם כיאל, או עם בוזגלו על הדשא לפני האימון". בקמפיין הזה, אגב, גוטמן משוחח יותר עם אנשי כדורגל, כדי לקבל תובנות שאולי הוא בעצמו לא זיהה. גם הנקודה הזאת מצביעה על שינוי ביחס לגוטמן המסוגר שהכרנו קודם.

אחד הנושאים שעליהם שהפתיעו את אנשי הנבחרת היה החיבור בין אנשי הצוות המקצועי. בנבחרת לא האמינו שהמשולש, שכולל את אריק בנאדו ויוסי אבוקסיס, יחזיק מעמד. חלק מאנשי הנבחרת העריכו בתחילת השותפות, שהפיצוץ בין אבוקסיס לבנאדו על רקע מעמדם הוא רק עניין של זמן. אלא שגם כאן גוטמן נכנס לתמונה, לא נתן לאיש מהם להרגיש מקופח. באימון אתמול הוא סידר את הקונוסים לבדו, ורק אחר כך שלח את העוזרים לסדר את השלבים הבאים לקראת החימום. בארוחות הערב, מספרים השחקנים, גוטמן אוכל כמו ציפור וצופה מהצד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אריק בנאדו, יוסי אבוקסיס, אלי גוטמן. שלומי גבאי
מי האמין שהשילוב יעבוד? גוטמן, אבוקסיס ובנאדו/שלומי גבאי

"מנות קטנות על הצלחת, כנראה כי הוא שומר על הפיגורה", הם מתארים. "הוא חושב שאנחנו לא יודעים למה הוא שם. מתקרב אלינו ומסתכל כדי לבחון, רוצה לראות שאנחנו נהנים". גוטמן אוהב את השובבות של שכטר לצד הרצינות של ברדה, ומבין שהנבחרת לא צריכה לעבוד כמקשה אחת. "אנחנו לא רובוטים אלא בני אדם. אלי הבין שאפשר לחיות עם זה ועם זה. וזה לא מובן מאליו, כי הוא לא היה כזה", הסבירו שחקנים בנבחרת.

לצד האופטימיות הזאת, בנבחרת יודעים שיגיעו גם ימים פחות שמחים. גוטמן והנבחרת, הם אומרים, יימדדו דווקא בשעה של כישלונות. בזמן כזה, הם מעריכים, הנבחרת תדע להכיר את עצמה טוב יותר. בינתיים, גוטמן החליט להפחית את כמות הצעקות באימונים. עוד שינוי שלא מאפיין מאמן, שבעבר היה דורש משכטר להוריד את העיניים מול כל השחקנים. "בכל הקמפיין הזה, הוא העיר פעם אחת למשומר, וגם זה נגמר אחרי דקה. ראית שהוא רצה יותר מכולם לפני ההתכנסות האחרונה. אתה רוצה שנספור יחד כמה פעמים הוא צעק בקמפיין הקודם?
איך הוא העביר לשחקנים מסר שהולכים להפסיד בגלל טעויות? זה ייקח שעות", תיאר אחד השחקנים את הסיטואציה. את העצבים גוטמן מוציא בדרכים אחרות. פחות צועק, אבל עוצר את האימון פעמים רבות יותר. "הוא יעצור את האימון 20 פעם, אבל לא ירים את הקול. אולי גם לא צריך. אל תשכח, עכשיו הכל דופק". ומה יקרה כשלא?

ליאור רפאלוב, אייל משומר שחקני נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
גוטמן כבר בקושי מעיר. משומר ורפאלוב/יוסי ציפקיס

רגע אחרי שהתקשורת עשתה דרכה החוצה מאימון הנבחרת אתמול, עומר דמארי לא הפסיק להבקיע. גוטמן עמד בצד וחייך. דמארי הוא נקודת המפתח שעומד במרכז השיחות של אנשי הנבחרת בימים האחרונים. מאחורי הקלעים, בנבחרת מודאגים מאוד מהכושר בו הוא נמצא, אבל משדרים רוגע בכל פעם שדמארי עולה על המגרש. לגרסתו של גוטמן, החלוץ זקוק לשקט לפני המשחק החשוב. דמארי לא כבש בכל שבעת המשחקים בהם שותף בקבוצתו החדשה. למעשה, השער האחרון שהבקיע היה באוסטריה וינה, מספר ימים לאחר שכבש במדי הנבחרת מול בוסניה. גוטמן, שמודע לסטטיסטיקה הזאת, שבדרך כלל גם מנבאת מה יקרה במשחק, משדר לדמארי כל הזמן מסר אחיד: את הנצרה, הוא אומר, תשחרר במשחק נגד ויילס.

"אלי לא שוכח לו מה דמארי עשה נגד קפריסין ואנדורה, הוא פשוט ניצח לו את שני המשחקים", אמרו בנבחרת, שם מקווים שהנצרה תשתחרר במשחק הקרוב. "בניגוד לשחקנים אחרים, לדמארי יש שקט נפשי שקשה מאוד למצוא. הוא יעלה עם קו מחשבה שבנבחרת הוא פוגע בכל משחק. אם זאת תהיה דרך החשיבה שלו, הוא גם יבקיע". האם האיש שהבקיע ששה שערים בארבעת המשחקים האחרונים של הנבחרת יכניע גם את ויילס? התשובות מחר.

עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
שאלת השאלות. דמארי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully