וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עולה להתאמן בלי מגנים? בלוג הנבחרת

24.3.2015 / 7:00

בנבחרת נידו את עטר בין היתר בגלל זלזול במגני עצם, אז נסענו לאימון וגילינו: לא כל השחקנים עלו מוגנים. בלוג הנבחרת של איציק יצחקי עם עוד ספיח שכדאי לשים לב אליו בפרשת עטר ועל חדר הלבשה הפורח גם בימים רועשים כאלו

יוסי ציפקיס

צפו בתמונת מחזור מתכוננת למפגש נגד ויילס

"מי שבוחר להתעלם מהוראות ברורות לעלות לאימון עם מגני עצם... אינו מתאים להיות חלק מהנבחרת בשלב זה", כך נכתב שלשום בהודעה ששגרה נבחרת ישראל בתיאום עם אלי גוטמן. ההתייחסות הזאת מכוונת כמובן לשחקן הנבחרת, כרגע לשעבר, אלירן עטר, שלפי ההודעה חטא כשלא השתמש גם במכשיר ה-GPS. את סיפור ה-GPS סיפרנו כאן בבלוג הקודם. עטר קיבל ממכבי חיפה מכשיר מקולקל, שהיה אמור להישלח לתיקון, אבל לנבחרת זה לא שינה כנראה. אבל מה הקטע הזה עם מגני העצם?

אתמול (שלישי) בנבחרת רצו מאוד לשים את הפרשה הזו מאחוריהם ("סיפור עטר היה ונגמר. כולם יודעים את הסיבות עכשיו, מבינים שהוא לא היה מקצוען", סיפר גורם בנבחרת), אבל מעניין היה לבדוק באימון הראשון לקראת ויילס האם באמת כל השחקנים שמים מגנים. לא כי זה חמור כל כך. סתם כי מישהו אחר בחר להדגיש את זה בהודעה הקשה ההיא נגד עטר. "אם העדשה שלך תתמקד, היא תגלה לבד את המציאות. שחקנים לא עולים כאן דרך קבע עם מגנים", רמז לנו גורם בנבחרת לפני האימון. אז התמקדנו. ככה: טל בן חיים (מכבי תל אביב) עלה בלי מגנים. גם עומר דמארי, אחד השחקנים הכי מקצוענים שיש בנבחרת, הרים את הגרביים ואף אחד לא הרגיש. האם ההרכב של הנבחרת בסכנה עכשיו? לא בטוח. רק מתברר שעיקרון עטר לא תופס לגבי כולם. בטח לא לגבי שחקני הרכב. למגנים שלום.

לטוויטר של איציק יצחקי

למה לגוטמן כבר יש הרכב מוכן למשחק מול בלגיה. בלוג הנבחרת

אלי גוטמן על אלירן עטר: "הגישה שלו מנוגדת לרוח הנבחרת"

שרן ייני בראיון: "אם הקהל יקלל שחקן ערבי בסיום בטדי, אני לא נשאר"

דני גאבידון, מוותיקי נבחרת ויילס, עם סיפורים מהשנים לצד יוסי בניון

סם ווקס, שחקן נבחרת ויילס, מקווה לכבוש נגד ישראל ולהתקרב ליורו

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל עם עומר דמארי. יוסי ציפקיס
אז יש בעיה עם מגני העצם או לא?/יוסי ציפקיס
השגרירים מספרים את סיפור ההצלחה שלהם בקבוצות, רפאלוב מקבל מחמאות על הגול, בן שהר על ההתקדמות. כולם מפרגנים לכולם, כולם מצטלמים עם כולם

עוד לא עברנו במסדרון של סמי עופר באותו אימון בכורה לקראת ויילס, ואחד השחקנים קורא לעברנו. "תגיד, מה היה במסיבת עיתונאים? הוא דיבר על... אתה יודע?". "כן, אמר שעטר לא יצא בסדר", השבתי. "וואו, מה אתה אומר. בלגן, הא?".

האמת, לא ממש. כל הרעש השלילי של הימים האחרונים לא חודר לחדר ההלבשה החזק שבנה לעצמו אלי גוטמן, ועליו ניסה לגונן כאשר תקף את אלירן עטר. שחקנים מתמודדים בחיוך עם הפרשה כמו עם רוב הרעשים שהיו סביב הנבחרת בקדנציה הזו, להבדיל, אולי, מקדנציות קודמות. תקריות לא מצאנו שם. להפך. השגרירים מספרים את סיפור ההצלחה שלהם בקבוצות, רפאלוב מקבל מחמאות על הגול, בן שהר על ההתקדמות. כולם מפרגנים לכולם, כולם מצטלמים עם כולם. אוטופיה. סלפי.

זה היה רק היום הראשון, אבל עושה רושם שבנבחרת באמת רוצים לשים קץ לרכילות, להפסיק לדבר על דברים כמו עטר ולהתמקד בשחקנים כמו גארת' בייל. "אני מבטיח לך שזה הסוף. לא תשמע ממני מילה אחת על מה שהיה. אחת", קורא לעברי גוטמן. "כנס, תסתכל. חבורה של גברים, אחד אחד. אם לא הייתם מתעסקים בזה, אז במה כן?".

יכול להיות שגוטמן צודק. בינתיים יש לו חוסן של חדר הלבשה כמו שהוא רוצה – קלף חשוב לא פחות מכושר של שחקן כזה או אחר בהכירנו את החולשה המנטלית הישנה של נבחרת ישראל. מתיחות בחדר ההלבשה עדיין אין, ואולי השיחה הבאה עם תמוז תדגים כמה השחקנים באמת רוצים להיות בנבחרת, בטח אחרי הניצחון על בוסניה שהוסיף לא מעט הכרה בחו"ל ועניין בישראל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (שמאל). יוסי ציפקיס
"כנס, תסתכל. חבורה של גברים, אחד אחד. אם לא הייתם מתעסקים בזה, אז במה כן?". אלי גוטמן/יוסי ציפקיס
"כל מקרה שונה מהאחר, אבל לכולם מלבד זהבי מכנה משותף – בכולם מדובר על מתיחות שהגיעה על רקע אכזבה של שחקנים מהמעמד המקצועי שלהם. מה שמפריע לי, הוא שגוטמן נפגש רק עם זהבי ורפאלוב"

קודם תזכורת. מקרה עטר אינו הראשון שצץ בקמפיינים של גוטמן. רק לאחרונה הוא נפגש עם ערן זהבי, שתקף אותו בחריפות על שלא השמיע את קולו לאחר אירועי הדרבי. אחר כך הוא נקלע לעימות מתוקשר עם ליאור רפאלוב, שטען כי הודלפה שיחה בניהם בארבע עיניים, ובעיקר בגלל שהעדיף את גילי ורמוט בהרכב מול בוסניה. וכעת מקרה עטר.

לכל אותם מקרים, שווה לזכור, קדמו לפחות שני עימותים אחרים. הראשון, מתיחות עם טוטו תמוז שנמצא בכושר שיא, לא קיבל קרדיט, וחזר לרומניה בגלל כאבי שיניים, וניפוי אלמוג כהן מהסגל בקמפיין הקודם, בטענה שלא הפגין רצינות. "כל מקרה שונה מהאחר, אבל לכולם מלבד זהבי מכנה משותף – בכולם מדובר על מתיחות שהגיעה על רקע אכזבה של שחקנים מהמעמד המקצועי שלהם. מה שמפריע לי, הוא שגוטמן נפגש רק עם זהבי ורפאלוב. עם השאר הוא הסתפק בשיחה קצרה, אם בכלל", אמר גורם בנבחרת.

אלא שבנבחרת אומרים שזו בדיוק המשנה הגוטמנית הישנה. הכוכבים שלו, אלו שהוא לא רוצה לאבד, והשחקנים שקצת פחות חשובים לו. גוטמן, אומרים בנבחרת, הבין שכאן מדובר בכוכבים ברמה שאסור לו להפסיד. זהבי בעונת שיא, רפאלוב בדרך לעונת שיא, וחוסר חשק של שני הכוכבים שלו לקראת המשך הקמפיין, יוביל לפגיעה עוצמתית בנבחרת, שעשויה לעלות לו בהדחה ופגיעה אישית בהמשך הקריירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכרים את הסולחה? ערן זהבי עם אלי גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"המצב כרגע הוא לא נעים. נגרם לי נזק. מה שקורה בין שחקנים למאמן זה עסק שלהם, אבל לטוטו אין שום בעיה עם גוטמן. להפך. אני רוצה לחזור לסגל, רוצה מאוד"

העובדה שאלירן עטר לא קיבל זימון על בסיס שיקולים לא מקצועיים, מחזירה אותנו מעט אחורה, לתמוז. חלוץ פטרולול, שנעצר עם עשרה שערים ב-15 משחקים בגלל פציעה, יחזור ביום חמישי הבא, לדקות ראשונות בחצי גמר הגביע הרומני מול סטיאווה בוקרשט. בניגוד למקרה עטר, לפחות לפי הגרסה שלו, לתמוז יש עדיין סיכוי לחזור בקמפיין הנוכחי. המתיחות עם גוטמן, לפחות תקשורתית, נוצרה בספרד, לפני משחק הנבחרת מול אנדורה. תמוז התלונן על כאבי שיניים, קיבל טיפול תרופתי אך חש ברע וביקש לחזור לרומניה רגע לפני המשחק. היום, תמוז שם את התקרית מאחוריו ורוצה לחזור לסגל. "באמת שהיו לי כאבי שיניים, גם אם לא כולם מאמינים", מספר היום תמוז. "כשחזרתי לרומניה ראיתי מה הפרשנים כתבו, שבגלל שאני לא בהרכב עזבתי. היה מישהו שהוציא לתקשורת בכוונה שאני מתחמק, וזה ממש לא היה המצב".

איך אתה מסביר שבקמפיין אחד מדווח על מתיחות בין המאמן לתמוז, זהבי, רפאלוב ועטר. זה מקרי?

"אני מעדיף לא להיכנס לשאלה הזאת, כי היא לא רלוונטית מבחינתי. המצב כרגע הוא לא נעים. נגרם לי נזק. מה שקורה בין שחקנים למאמן זה עסק שלהם, אבל לטוטו אין שום בעיה עם גוטמן. להפך. אני רוצה לחזור לסגל, רוצה מאוד".

הסיפור עם תמוז ממחיש אולי את הרעב להיות חלק מהנבחרת היום, לא משנה, בינתיים לפחות, כמה פרשיות היא יוצרת. השחקנים מבינים שרישיון העבודה, שלהם, העתיד שלהם, ההצעות הבאות שלהם, כולם תלויים לא מעט במספרים בנבחרת. אפילו בירם כיאל, שמבין את משמעות הנוכחות של שרן ייני וניר ביטון בעידן אלי גוטמן, רוצה להיות כאן. חמש דקות לפני השעה 23:00 בלילה ביום ראשון, אז גוטמן פרסם את הסגל, כיאל עוד עשה טלפונים לאנשי הנבחרת כדי לברר האם הוא שם באמת. כל כך שמח, שריטווט את ההודעה של ברייטון על זימונו לסגל. רק שישים מגני עצם.

טוטו תמוז שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"באמת שהיו כאבי שיניים". טוטו תמוז/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully