וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לגוטמן יש כבר הרכב מוכן בראש למשחק מול בלגיה

24.3.2015 / 11:22

טבלת העומסים שמנחה את המאמן, השיטות השונות לאושש את השחקנים והפוליטיקה הפנימית שגורמת לגוטמן לשרטט תכנית ברורה לבלגיה במקביל לזו מול ויילס. בלוג הנבחרת של איציק יצחקי יוצא לדרך עם אחד האתגרים המרכזיים. וגם: מה באמת קרה ל-GPS של עטר

קריינות: רענן ברנובסקי. עריכת וידאו: רן צימט

בין שלל האסיפות המקצועיות שאלי גוטמן הכין לקראת המשחק מול ויילס, עמדו מספר שאלות קשות תלויות באוויר. השאלות הללו הטרידו את מנוחתם של אנשי הנבחרת, בעיקר מתוך ההיכרות עם הסגל שעומד לרשותם. הראשונות עסקו באיך עוצרים את גארת' בייל. לחלקם יש פתרון, לפחות על הנייר, וככל שחלף הזמן נראה היה שגוטמן פחות מוטרד מהשאלה מה יקרה במשחק הראשון, או איך עוצרים את כוכב ריאל מדריד. הסיבות לכך מגוונות: ההרכב כבר היה ידוע עוד לפני ההתכנסות, גוטמן לא בנה לרגע על שרן ייני כמגן ימני והפציעה של ורמוט הפכה לו את החיים לקלים יותר.



נבחרת ישראל מתכוננת לויילס ובלגיה:

שרן ייני בראיון: "אם הקהל יקלל שחקן ערבי בסיום משחק הנבחרת בטדי, אני לא נשאר"

סופית: רומלו לוקאקו וסטיבן דפור לא ישחקו מול נבחרת ישראל

שחקנים בנבחרת: "גוטמן טעה, עטר השתנה". דאגה מהמצב של טל בן חיים

אריק בנאדו מסביר מה היתרונות של נבחרת ישראל הנוכחית

מלחמת גרסאות מביכה: אלירן עטר נגד נבחרת ישראל

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
יודע שמשחק לא טוב מול ויילס יפגע קשות בהכנה למשחק מול בלגיה. גוטמן/קובי אליהו

השאלה שבאמת הטרידה את המאמן הייתה איך מכינים את הנבחרת, תוך שלושה ימים, ממשחק מול נבחרת שעדיפה רק על הנייר, לנבחרת שלדעתו שווה לפחות רבע גמר מונדיאל. "חלוקת עומסים", בלשונו, שלא מתאימה לשחקן הישראלי, לפחות לא לכל אחד. החישובים בימים האחרונים עסקו רק בנושא הזה. לא רבים יודעים, אבל גם ההרכב לקראת המשחק מול בלגיה כבר היה מוכן על מפית. גוטמן שרטט את הקווים לדמותה של הנבחרת בשני המשחקים הקרובים והבין שהפסד במשחק הראשון עשוי להוות מכה קשה. "מכבי תל אביב עשתה הכנה מנטלית וטקטית דומה לשני משחקים. הראשון בגביע מול קרית שמונה, והשני בטדי מול בית"ר ירושלים כעבור חמישה ימים. אנשים ראו איך פתאום הקבוצה הופכת להיות כבויה, לא מוכנה. אלה הפערים שמטרידים את גוטמן", הסבירו בנבחרת. "עכשיו תאר לך מצב בו המשחק מול ויילס יסתיים בתיקו. הנבחרת תגיע עייפה למשחק השני. הסיכויים לא לטובתנו, ופתאום הבית נפתח מחדש. עכשיו אתה מבין כמה חשוב לו לנצח את ויילס?".

שלא יהיה ספק, חלוקת העומסים בין שחקני הנבחרת היא עניין אינדיבידואלי. שחקנים כמו זהבי מתאוששים מהר ממשחק למשחק, אחרים, כמו טל בן חיים (החלוץ) פחות. ניתחנו את טבלת הדקות שקיבלו העונה שחקני הסגל של גוטמן. השחקן ה"עמוס" ביותר בנבחרת הוא שרן ייני. רמי גרשון, שלא יפתח במשחק הראשון, אחריו. לא בטוח שייני יוכל לשרוד גם את המשחק השני. לכן, על פי תפיסת עולמו של גוטמן, סביר להניח שנראה את ניר ביטון מחליף אותו מול בלגיה. גם בנבחרת סבורים שקשר סלטיק מתאים יותר למשימה. בהיעדרו של ורמוט, לגוטמן יהיה קשה להתעלם משחקני סגל דוגמת מאור בוזגלו במשחק השני. בן חיים לא יוכל לסחוב 180 דקות בכנף, וגוטמן יצטרך להתחשב בכושר הנוכחי של שחקני הליגה שלו, או למקם את אחד השגרירים בכנף. אז כרגע צפויים שני שינויים לפחות, אבל גוטמן מתכוון אף להרחיב את הרוטציה, ובהרכב הנוכחי שערך לקראת בלגיה מופיעות גם אופציות לשינויים נוספים.

עוד באותו נושא

סופית: רומלו לוקאקו וסטיבן דפור לא ישחקו מול נבחרת ישראל

לכתבה המלאה
שרן ייני, טל בן חיים שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מי יקבל מנוחה, מי יתאושש מהר? ייני ובן חיים, הדילמות של גוטמן/ברני ארדוב

אבל בכך לא תמו הבעיות של גוטמן. אחד הנושאים שעליהם הוא יצטרך לחשוב הוא איך הוא משלים את האקסטרה לשחקנים שלא שותפו במשחק הראשון, כדי להכין אותם לבלגיה. הנבחרת תוכל לנקוט במספר פעולות כדי לאושש את השחקנים שלה. בנבחרת לוקחים כדוגמה את ליאור רפאלוב. הקשר כיכב ביום חמישי מול בשיקטאש ובראשון הביא לברוז' גביע מול אנדרלכט. "לא הרבה שחקנים מסוגלים לשמור על רמה כזאת בשני משחקים שאין בהם הפרש גדול כל כך. רפאלוב הוא דוגמה למה שאנחנו רוצים לעשות. תזונה נכונה, קצת אמבטיית קרח, ונקווה לטוב. צריך להבין: העומס בשני משחקים כאלה הוא בעיקר מנטלי, וממש לא רק פיזי", מסבירים במחנה הנבחרת. החשש הגדול ביותר של גוטמן נובע מפציעות. "קח למשל שחקן עם רגל עץ", הסביר לנו גורם בצוות המקצועי. "בליגה יש לו זמן התאוששות, והוא מוכן למחזור הבא. הפעם הוא לא יוכל להיות מוכן למשחק השני".

פתרון הקסם, כמובן, הוא לאזן בין התאוששות איטית מהמשחק הראשון לזירוז גירויים שהגוף זקוק להם לקראת המשחק השני, כמו הגברת מאמץ. במילים פשוטות, איזון בין מנוחה למאמץ. לאחר המשחק מול ויילס, בדרך חזרה לטדי, השחקנים יקבלו הוראה לישון מוקדם. ההערכה היא שעייפות לאחר המשחק הזה תשפיע על המשחק מול בלגיה, ומזה בנבחרת חוששים מאוד.

מקצועית, גוטמן שוקל לחלק את העומס גם במרכז ההגנה. הוא העדיף את איתן טיבי על רמי גרשון, שנמצא אולי בעונה הכי טובה בקריירה שלו, בעיקר בגלל שיקולי מהירות. טל בן חיים סובל מעומס, וגרשון כבר קיבל איתות להיות מוכן במקרה שיצטרך לפתוח במשחק השני. מלבד ייני, בן חיים ובן חיים, גוטמן עשוי לערוך שינוי נוסף בהתאם למצב הפיזי בו נמצאים שחקנים. תומר חמד אמור גם הוא לקחת חלק, וגם שהר ודאבור שנמצאים בכושר טוב לא רוצים לשמש תפאורה. גוטמן צריך להיות מאמן טוב, אבל גם פוליטיקאי טוב. לשמור את כולם על אש קטנה. אולי אפילו לחלק את התרגול באימון, כדי ששחקנים שלא נספרים לשני המשחקים יבינו שהם כן בתוכניות.

אחד השחקנים סיכם זאת כך: "מקרה אלירן עטר הוכיח לכולנו שגוטמן יכול לעשות שימוש בכל הכלים שיש לו, תוך רצון ליצור כמה שפחות נזק חברתי בחדר ההלבשה. יש כאן לא מעט שחקנים שנמצאים בכושר טוב. אתה חושב ששכטר לא יודע שעטר נמצא בכושר טוב יותר? אבל הוא מתאים יותר לתפיסה של אלי, שרק רוצה לעבור את שני המשחקים האלה בשלום. לגרסתו, עטר לא היה מקבל ישיבה של שני משחקים על הספסל, והוא לא בטוח שהוא כל כך צריך אותו". אז איך אי הזימון של עטר מתקשר לעייפות המצטברת של הנבחרת? לחלוקת העומסים? הוא לא, אבל הוא מחדד בצורה טובה מאוד את השיקולים של גוטמן בבחירת השחקנים שישתלבו ברוטציה שלו, ולמעט תקלות חריגות, הוא יודע מראש במי הוא מתכוון להשתמש. מישהו מתפלא שדף ההרכב למשחק מול בלגיה כבר נמצא אצלו עמוק במחשבות?

שחקן נבחרת ישראל, איתי שכטר. מגד גוזני
"יש כאן לא מעט שחקנים שנמצאים בכושר טוב. אתה חושב ששכטר לא יודע שעטר נמצא בכושר טוב יותר? אבל הוא מתאים יותר לתפיסה של אלי, שרק רוצה לעבור את שני המשחקים האלה בשלום". שכטר/מגד גוזני

מה אומר ה-GPS?

אם כבר ירדנו נמוך עם הסיפור של עטר והנבחרת, הנה אנקדוטה קטנה מהודעת ההתאחדות שרק מעוררת חיוך רחב יותר מכל הסיפור הזה. מי שסיפק לגוטמן את מכשירי ה-GPS, כלומר לכל השחקנים, היא מכבי חיפה. כן, אותה קבוצה שמחזיקה בבעלותה כמה רכבי הונדה וגם את כרטיס השחקן של אלירן עטר, היא זאת שסיפקה גם את המכשיר של החלוץ עצמו באמצעות מאמן הכושר המשותף, אורי הראל. מתברר כי עטר לקח את מכשיר המדידה הפרטי שלו ממתקן האימונים כפר גלים, אלא שהמכשיר לא עבד בימים האחרונים ומכבי חיפה הייתה אמורה לשלוח אותו לתיקון. עטר עלה לאימון הנבחרת עם GPS מקולקל, היחיד מהסדרה שלא עבד, ובנבחרת הלינו כי החלוץ אינו מקצוען, ונימקו כי זאת אחת הסיבות לכך שהוא לא בנבחרת. עכשיו תארו לכם מה היה קורה אם עטר היה מחליף את מכשיר ה-GPS שלו עם שכטר. משהו בנבחרת הזאת מקולקל.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן משוחח עם אלירן עטר. ברני ארדוב
לא הסכסוך הראשון של גוטמן, ספק אם האחרון. המאמן ועטר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully