וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט מתחיל לקחת קרדיט: "ההבדל היה האימון שעשינו"

המספרים ממחישים עד כמה מרשים והיסטורי היה הניצחון של קליבלנד על דאלאס (94:127), בלאט מודה שגם הוא משפיע, הפרשנים מתייחסים למהפך של הקאבס: "זו לא אותה קבוצה"

דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ועכשיו, לאתגר הבא. בלאט/GettyImages

זה לא רק הניצחון, קליבלנד נראית פשוט מצוין. הקאבס הביסו הלילה (בין שלישי לרביעי) את דאלאס 94:127, ומלבד הניצחון ב-33 הפרש על קבוצה איכותית כמו המאבס, הקאבס הציגו שורה סטטיסטית נהדרת, כשכל שחקני החמישייה של דייויד בלאט קולעים בין 17 ל-27 נקודות בערב התקפי מוחץ.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
נהנה למסור. לברון/GettyImages

המספרים:

* קצת פרספקטיבה עד כמה הניצחון וההפרש נדירים: זה היה הניצחון הראשון של קליבלנד בדאלאס מאז 2008, זה היה ההפסד הכי גדול של המאבס העונה, וזה הניצחון הכי גדול של קליבלנד אי פעם על דאלאס ב-67 מפגשים ב-35 שנים, והוא מגיע שהמאבס מדורגים במקום השישי במערב.

* רק פעמיים בהיסטוריה קליבלנד ניצחה משחק חוץ בהפרש גדול יותר: מול שיקגו ב-1988/89 (40 הפרש), והעונה בוושינגטון (38 הפרש).

* עד כמה הנעת הכדור היתה טובה? קליבלנד לקחה 87 זריקות, כשהממוצע שלה עומד על פחות מ-82. אף שחקן חמישייה לא לקח יותר מ-17 זריקות, אף שחקן חמישייה לא לקח פחות מ-10 זריקות.

* לברון ג'יימס עבר את מארק פרייס, והפך למלך האסיסטים של קליבלנד בכל הזמנים עם 4,214 אסיסטים, שמונה יותר מאשר פרייס.

עוד באותו נושא

קליבלנד הביסה 94:127 את דאלאס, לברון הפך למלך האסיסטים של המועדון

לכתבה המלאה
קיירי אירוינג, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
אווירה טובה. אירווינג/GettyImages

ציטוטי המשחק:

לברון התייחס לשיא האסיסטים שלו, והסביר: "זה מגיע עוד מליגות הילדים, כשהמאמנים לימדו שלא משנה עד כמה אתה טוב, אתה חייב לחלוק בכדור כי רק הקבוצה מנצחת כשכולם מעורבים במשחק. כדי לזכות באליפות, אתה חייב קבוצה שבה כולם מעורבים במשחק. תמיד נהניתי יותר לראות את החברים שלי מצליחים מאשר אותי מצליח. תמיד הייתי ככה, מאז שאני ילד".

הפרגונים נמשכו, כשגם ג'יי אר סמית החמיא לאווירה בקבוצה: "זו פשוט החברות שיש לנו בין כל 15 החבר'ה, כולל צוות האימון, כולל כולם. זה שילוב נהדר". קווין לאב ציין ש"היה פשוט כיף הלילה", וקיירי אירווינג הוסיף ש"החבר'ה עשו חסימות, החבר'ה התפנו למצבים נוחים, החבר'ה קברו את הזריקות". בלאט, אירווינג ולאב דיברו על "הקצב הנהדר" שבו קליבלנד שיחקה, והתייחסו למתפרצות היעילות שבסיומן מצאו שחקנים חופשיים לזריקות נוחות. "פשוט הכרחנו אותם לבחור את הרעל", אמר לאב, "זה היה שילוב של הכל".

בלאט נשאל אם זה הניצחון הכי מרשים של קבוצתו העונה: "אני לא רוצה לדרג ניצחונות או הופעות, אני פשוט מאושר ששיחקנו ככה מול קבוצה איכותית, שמאמומנת היטב, שמחוברת טוב לאורך השני, ושיחקנו באמת טוב. מגיעות הרבה מחמאות לשחקנים".

על ההתאוששות של קבוצתו אמר הישראלי: "היינו טובים בתקופה מסוימת גם לפני כן, ואנחנו מתפתחים כקבוצה. היינו במצבים שונים העונה, ואנחנו ממשיכים לגדול. יש לנו שחקנים מנוסים, שיודעים איך להתמודד עם זה".

קווין לאב מול דירק נוביצקי, דאלאס מול קליבלנד. GettyImages
היה לו כיף. לאב/GettyImages

כמו כן, נראה שבלאט מתחיל לקחת מעט קרדיט לעצמו, ומנסה להמחיש את ההשפעה שלו על שחקניו: "למען האמת, אם אני מייחס את הניצחון למשהו, זה א' - שהיה לנו יום חופשי, וב' - שהיה לנו אימון מצוין. אהבתי מאוד את הגישה של השחקנים ואת מה שהראינו באימון, לראשונה זה הרבה זמן. זה השתלם. זה תרם לנו לנו למשחק היום, אין ספק".

ועכשיו, למשחק מול סן אנטוניו, שרשמה הלילה ניצחון שישי ברציפות: "זה הקטע בליגה הזאת, תמיד יש מחר, וכרגע סן אנטוניו נראית כמו הקבוצה המצוינת שהכרנו, כך שיהיה משחק קשה. נעשה מה שצריך, ונקווה להמשיך ככה".

וכמובן, אי אפשר שלא להתייחס להחלטה של לברון שלא לשחק שוב עם הסרט על שיערו (או מה שנשאר ממנו). אותו סרט לשיער, שהפך לסימן ההיכר של כוכב הקאבס, לא מופיע על ראשו של לברון כבר משחק שני ברציפות, וגם בלאט נדרש לסוגיה. "אני אוהב את זה", אמר בחיוך, "הוא שיחק מצוין, הצלחנו שוב להוריד לו דקות, פשוט כיף לצפות בו, הוא עושה דברים נהדרים. בואו נהיה כנים, הוא מהנה לכולם".

טימופיי מוזגוב מול ריצ'רד ג'פרסון, קליבלנד מול דאלאס. GettyImages
זו לא רק הדעיכה של דאלאס. מוזגוב/GettyImages

מה אמרו הפרשנים:

סם אמיקו מ"פוקס ספורטס" כתב ש"לא תראו את הקאבס משחקים יותר טוב מזה. הם עושים דברים נכון, ומנצחים הרבה משחקים, אבל הפעם זה היה משחק חוץ מול קבוצה איכותית, וזה הלך בקלות". דייב מקנימן מ-ESPN כתב ש"אין ספק שדאלאס מקרטעת, אבל הסיפור של הלילה היה המצוינות של קליבלנד".

ג'ייסון לויד מ"אקרון ביקון" הזכיר ש"הקאבס הלמו בדאלאס, אותה קבוצה שניצחה אותם ב-19 הפרש בבית בחודש ינואר. זה היה היום שבו הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין נאלץ להתעקש לפני המשחק שהדיווחים על מעמדו של בלאט אינם נכונים. בלאט אכן עדיין כאן, אבל הקבוצה שהוא אימן הלילה נראית אחרת לגמרי מזו מלפני חודשיים".

ג'יימס ג'ונס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ג'יימס ג'ונס, קליבלנד קאבלירס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully