וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "פשוט לא הייתי שם עבור חבריי לקבוצה, זה לא יקרה שוב"

כוכב קליבלנד לקח אחריות על ההפסד ביוסטון: "אעבוד על זריקות העונשין", והתייחס לבעיטה של הארדן במפשעתו: "זה לא מהלך של כדורסל". בלאט: "ההבדלים היו קטנים". פרשן בקליבלנד: "לבלאט יש אהבה עיוורת לדלבדובה כי הוא מזכיר לו את עצמו, אבל הוא משתמש בו יותר מדי"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. AP
יקבל את אירווינג בחזרה מול בוסטון. לברון ג'יימס/AP

בקליבלנד ניסו לעכל הלילה (בין ראשון לשני) את ההפסד הכואב 105:103 ביוסטון. הקבוצה של דיוויד בלאט החמיצה הזדמנות לניצחון מול הטקסנים החזקים בעיקר בגלל החטאות קריטיות של לברון ג'יימס מקו העונשין (3 מ-11 במשחק כולו), והפסידה פעמיים ברציפות לראשונה מאז ה-13 בינואר.

הקאבס פספסו הזדמנות לטפס עד למקום השני במזרח, והם ינסו להתאושש במשחק הבא בו יארחו את בוסטון בלילה שבין שלישי לרביעי, בו קיירי אירווינג צפוי לחזור מהפציעה בכתפו, כשלאחר מכן מחכה להם לו"ז לא פשוט עם משחקים בטורונטו, באטלנטה, מול פיניקס, מול דאלאס ומול סן אנטוניו.

טרנס ג'ונס שחקן יוסטון רוקטס מול ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
קיבלנו משחק חם בטקסס. סמית' מול ג'ונס/AP

מספרי המשחק

* הקאבס השוו את שיא המועדון עם 40 זריקות מחוץ לקשת, מתוכן קלעו 12 (30%). הפעם היחידה עד כה בה זרקו 40 פעם לשלוש הייתה ב-1995 מול פורטלנד.

* לברון רשם בעבר רק משחק אחד בו החטיא 8 פעמים מהקו במשחק בו קבוצתו הפסידה בפער של שלוש נקודות או פחות - ב-2008 מול יוטה.

* לברון קלע רק 7 מ-18 בזריקות מתוך הצבע, ו-11 ההחטאות שלו השוו שיא קריירה שלילי, אחרי שכבר עשה זאת ב-2011 מול הניקס וב-2006 מול גולדן סטייט.

* לברון שיפר את מאזנו ל-32.5 נקודות במשחקים בהם חזר אחרי פציעה או מנוחה העונה, אך הקאבס עומדים על מאזן של 3:1 במשחקים הללו.

עוד באותו נושא

לברון איכזב, יוסטון ניצחה את קליבלנד 103:105

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
לא ראה. דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט אמר בסיום: "ההבדלים היו קטנים מאוד, יוסטון ביצעו מהלך אחד או שניים יותר מאיתנו וקלעו סל אחד יותר בסך הכל. זה היה קרב ממש טוב". כשנשאל על הקאמבק של קבוצתו ברבע השלישי שהחזיר אותה למשחק ענה בלאט: "עשינו יותר מלחזור למשחק, שמנו את עצמנו בעמדת ניצחון. עשינו עבודה נהדרת בהגנה ברבע הרביעי, ביצענו התאמות, השגנו עצירות והגענו לעמדת ניצחון".

כשנשאל על הבעיטה של ג'יימס הארדן לעבר איבריו המוצנעים של לברון ג'יימס, שזכתה לשריקה לעבירה בלתי ספורטיבית בלבד ולא להרחקה, השיב בלאט: "לא בדיוק ראיתי מה קרה שם, אז אני לא רוצה להביע דעה לא מלומדת. אני עוד אסתכל על זה, אבל השופטים בחנו את המהלך שוב ושוב בהילוכים החוזרים. אני לא יודע אם היה מקום להרחיק אותו. אין לי דעה כי לא ראיתי את זה בבירור".

לברון ג'יימס, שסיים אומנם עם 37 נקודות אבל רק ב-15 מ-35 מהשדה וכאמור 3 מ-11 מהקו, כולל שתי החטאות גורליות 4 שניות לסיום בפיגור 104:103, אמר אחרי המשחק: "זה היה הפסד קשה מאוד, במיוחד כי היה לי חלק ענק בו. פשוט לא הייתי שם עבור חבריי לקבוצה היום, ושמטתי את המשחק מקו העונשין. החבר'ה שמו אותנו בעמדה לנצח את המשחק, ואני לא סיפקתי את הסחורה. זה לא יקרה שוב. כולם יזכרו את שתי ההחטאות האחרונות, אבל לא הייתי בקצב מהקו לאורך כל המשחק, ואני אעבוד על זה".

המעודדות של יוסטון רוקטס עם זקן כמחווה לג'יימס הארדן. AP
ביוסטון מאוהבים באיש ובזקן/AP

כשנשאל על שליחת הרגל של הארדן למבושיו אמר לברון: "אני לא יודע... כמובן שזה לא מהלך של כדורסל. בהנהלת הליגה בטח יצטרכו לבחון את זה. אין לי מושג למה הוא ניסה לעשות את זה". על המשחק הקשוח שהתפתח אמר: "זה היה מפגש בין שתי קבוצות טובות שמנסות להשתפר ולהיאבק על האליפות. לשופטים לא היה שום קשר לכך, הם עשו עבודה נהדרת. זה היה כדורסל אולד-סקול, וכששתי קבוצות עם שאיפותו דומות נפגשות, זה משהו שיכול לקרות".

הארדן עצמו התבקש להתייחס לתקרית בסיום ואמר: "זו הייתה תגובה אינסטנקטיבית. שרקו עליה עבירה בלתי ספורטיבית, ובמהלך הבא המשכנו הלאה". על היריבה עליה גברו הרוקטס שלו אמר האיש והזקן: "הם קבוצה טובה, יש להם הרבה שחקנים קשוחים כמו טריסטן תומפסון שהפגין המון נחישות. אנחנו מתבגרים כקבוצה, ובתחילת העונה לא ידענו איך לצאת ממצבים מסוימים. אבל לאחרונה אנחנו מאמינים אחד בשני, ואנחנו מוצאים דרך לנצח משחקים, כשזה היה המוטו שלנו לאורך כל העונה".

כמה שעות אחרי המשחק פירסם לברון בחשבון האינסטגרם תמונה של עצמו מתבונן במראה, אתם מוזמנים להתרשם מהבעת פניו ומהמסר שצירף אליה

לברון ג'יימס מצלם את עצמו מביט במראה. אינסטגרם, אתר רשמי
לברון ג'יימס מצלם את עצמו מביט במראה/אתר רשמי, אינסטגרם

מה אמרו בתקשורת

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "הדו קרב בין לברון להארדן היה קלאסיקה מיידית, כששניהם סיפקו הצגה נפלאה והדביקו מיליונים למסך הטלוויזיה. הדבר היחיד שמנע מהמשחק להיות מושך ב-100% היה האהבה העיוורת של דיוויד בלאט למת'יו דלבדובה, בו הוא משתמש יותר מדי. זו לא עקיצה כלפי השחקן שעובר ללא לאות ומתפקד כחבר נאמן לקבוצה ומקצוען אמיתי. הוא מנסה להימנע מטעויות והוא שחקן של מאמן, אבל זה לא מצדיק קבלת 42 דקות כמו היום, או לקיחת 18 זריקות במשחק כמו במשחק הקודם. וזה לא קשור להיעדרות של קיירי אירווינג. בלאט משתמש בדלבדובה יותר מדי מזה תקופה ארוכה, ואם מעזים לשאול את בלאט על חוסר התפוקה שלו, צריך להתכונן לתגובה חריפה, כמו זו שהייתה לו אחרי ההפסד באינדיאנה".

היינס המשיך וכתב: "הגארד המחוספס אכן מספק קשיחות ותורם להגנת הלחץ, אבל למען האמת ההגנה שלו נראית טובה יותר מכפי שהיא באמת, כי הוא אולי זז כל הזמן, אבל כשהיריבה מבינה את זה היא מנצלת את העניין כדי לחלוף על פניו. האמת היא שאין לו מהירות רגליים מספיקה כדי לעצור גארדים ברמה גבוהה. אחת הסיבות שבגללן בלאט כל כך אוהב את דלי היא שהוא מזכיר לו את עצמו. כששאלתי את בלאט לפני המשחק איך הוא מתאר את עצמו בימיו כשחקן, הוא ענה כמעט בדיוק את אותה תשובה שדלי ענה על השאלה הזו. שאמפרט התנסה לאחרונה בעמדת הרכז המחליף ולמרות החלודה שהפגין הוא הראה יכולת ליצור זריקות איכותיות עבור חבריו, אך לא נראה שבלאט רואה אותה נכנס לתפקיד בעתיד".

דייב מקנאמין מ-ESPN כתב: "לברון רצה לקחת על עצמו את האשמה, אבל אולי בכך הוא עזר לחבריו ללמוד לקח חשוב לטווח הארוך. שאר השחקנים לא הסכימו לתת לו לקחת את כל האחריות ביום בו הוא עצר את ג'יימס הארדן, המתחרה איתו על תואר ה-MVP, על 1 מ-4 מהשדה ברבע האחרון ובהארכה, ובו הוא מחלק את זמנו בין עמדת הרכז המחליף לסמול פורוורד הפותח. בחדר ההלבשה בסיום התחושה הייתה יותר של תסכול ופחות של תשישות, כשלברון קיבל הזדמנות להפוך את התצוגה השלילית למנוע למוטיבציה, כמו שהגדולים באמת עושים. זו גם הייתה הזדמנות לשחקנים כמו תומפסון, לאב ולדבדובה, שאף אחד מהם מעולם לא שיחק בפלייאוף, להשתתף בחזרה גנרלית לדר האמיתי, ולקבוצה שרגילה להיסחב על גבו של לברון להפוך לכזו שמרימה אותו מהקרקעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully