וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מגילי ורמוט: על מעמדו של דור מיכה במכבי תל אביב

16.2.2015 / 13:00

אוחנה בטוח שהוא עשה לא פחות מורמוט בשנים האחרונות (אבל גם שלא משתמשים בו נכון). שטראובר סבור שהאופי הטוב שלו פוגע בו ובמכבי תל אביב מכינים מסיכה עם הפנים שלו. מי שחושב שדור מיכה הולך להיפגע מהרכש בינואר, מוטב שיבין מה קורה מאחורי הקלעים. הסיפור המלא

one

צפו: המשחק האחרון של מכבי תל אביב, השער הראשון של דור מיכה העונה

אוטוטו חג פורים וזו עוד הזדמנות עבור מכבי תל אביב להרחיב את מעגל הקונים של מוצרי הקבוצה. לא מעט ילדים התחפשו לפני שנה לערן זהבי ושחקנים אחרים של המועדון ולשם כך הוחלט לחדד את התחפושת ולהוסיף לה פרצוף בדמות אחד השחקנים. ביום ששי האחרון נסעו ערן זהבי, טל בן חיים, ברק יצחקי והקפטן שרן ייני להצטלם בבלומפילד למסכה אותה יוכלו לרכוש ילדים שירצו להתחפש לאחד מכוכבי מכבי תל אביב. גם דור מיכה התבקש להגיע לבלומפילד וגם את הפנים שלו צילמו כדי שתהיה גם מסיכה בדמותו. בחירת חמשת השחקנים נעשתה לאחר סקר שוק. אם מישהו מחפש את החותמת לכך שמיכה עשה משהו מאז עלה לבוגרים בקרית שלום, הוא ימצא אותה בבחירה הזו של הצוות המנהל של הקבוצה.

אבל עבור מיכה לא הכל ברוח חג פורים. בדיוק בתקופה הזו וממש במקביל לשער הבכורה שלו העונה אותו כבש בשבוע שעבר בנתניה, הונחת במכבי גילי ורמוט. מטבע הדברים, התקשורת לקחה את זה למקום הכי טבעי והוא המחיר שישלם קשר הבית עקב הגעתו של כוכב הפועל תל אביב. ג'ורדי קרויף הסביר כי לא מדובר במהלך שאמור לסרס את מיכה, אלא דווקא לעזור לו. "אנחנו משחקים לא פעם מול קבוצות שסוגרות עם עשרה שחקנים", הסביר קרויף. "ולכן אנחנו צריכים עוד מישהו עם דריבל על שטח קטן שיעזור לפרוץ את הבונקר".

seperator
עדן בן בסט, ערן זהבי, דור מיכה, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אלי אוחנה: "דור הגשים עד עכשיו רק חלק מהפוטנציאל שלו ואני חושב שברוב המקרים לא באשמתו. כדי לממש את כל הפוטנציאל אתה צריך לשחק ברצף. לא משחק כן ומשחק אחד לא". מיכה/ברני ארדוב
דור מיכה יכול לתת פייט גם לגילי ורמוט. אני לא חושב שבשנים האחרונות ורמוט עשה יותר ממיכה ואני בא ממקום שאני מאוד מחזיק מגילי. הוא שחקן מצוין, אבל אם אתה מסתכל מה ורמוט עשה ומה מיכה עשה, אני לא בטוח מי נתן יותר בשלוש השנים האחרונות"

מיכה (23 בעוד שבועיים) כנראה חי בשלום עם ההסבר הזה ובסביבתו טוענים שהוא לא נלחץ באופן מיוחד מהמהלך האחרון של מכבי תל אביב, במיוחד כשרק באחרונה חתם על חוזה רב שנתי בשכר של 250 אלף דולר בקירוב, דבר שלימד אותו כי מכבי תל אביב דווקא מעריכה אותו. ביטחון עצמי הרי תמיד היה לו ואף אחד לא עושה לו כנראה טובה שהוא במכבי, אפילו שכמעט כל בני דורו המוכשרים כבר לא לובשים את החולצה הצהובה.

אלי אוחנה שאימן אותו בנבחרת הנוער, משוכנע שמכבי צריכה להאמין יותר בחניך שלו לשעבר: "דור הגשים עד עכשיו רק חלק מהפוטנציאל שלו ואני חושב שברוב המקרים לא באשמתו. כדי לממש את כל הפוטנציאל אתה צריך לשחק ברצף. לא משחק כן ומשחק אחד לא. הוא שחקן סופר מוכשר וצריך לתת לו פשוט לשחק יותר. אין הוקוס פוקוס אם אתה לא משחק. אם לא תקבל רצף של משחקים לא תוכל לממש את כל הפוטנציאל שלך. בעיניי הוא יכול להגיע למספרים אחרים ויכולת עוד יותר טובה, אבל זה בתנאי שהוא ישחק ויקבל את הביטחון. אם אני הייתי מאמן אותו, הוא היה משחק אצלי יותר כי הכישרון שלו לא מוטל בספק".

עכשיו יהיה לו אפילו יותר קשה כשגילי ורמוט הגיע.

"דור מיכה יכול לתת פייט גם לגילי ורמוט. אני לא חושב שבשנים האחרונות ורמוט עשה יותר ממיכה ואני בא ממקום שאני מאוד מחזיק מגילי. הוא שחקן מצוין, אבל אם אתה מסתכל מה ורמוט עשה ומה מיכה עשה, אני לא בטוח מי נתן יותר בשלוש השנים האחרונות".

הערב: מכבי תל אביב מול קרית שמונה לקרב קריטי (20:55, ערוץ1)

שיר של לפני מלחמה: שיר צדק מסוגל לפרוח גם מחוץ לקרית שמונה?

seperator
דור מיכה, מכבי תל אביב, חותם על חוזה חדש לצד מרטין ביין. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"לא תזיק לו חוצפה חיובית כזו במגרש ואולי זה גם מה שייתן לו יותר דקות". מיכה/אתר רשמי, מכבי תל אביב
"ברור שבקבוצה שיש לה תקציב לרכש של שלושים שחקנים בשלוש שנים, לא יהיה מקום לשחקני הבית. יצא שדור מיכה הוא זה שנמצא היום כסנונית הבודדה מאותה תקופה והאמת היא שזה יכול היה להיות גם רועי קהת או משה לוגסי"

אם מסתכלים באמת על שלוש העונות האחרונות רואים בבירור גרף עולה בכל הקשור לבישולים וגרף יורד בנתוני כיבוש השערים. אצל אוסקר היו למיכה חמישה ואצל פאולו סוזה שלושה, לא כולל השער החשוב שכבש במשחק החוץ בבורדו בליגה האירופית. אף שהוא שיפר בצורה ניכרת את יכולת הבעיטה שלו, הכדורים לא מצאו העונה את הרשת. בשבוע שעבר כאמור כבש את שער הבכורה העונה וללא ספק זה מעט מדי. גם מיכה חושב כך וזאת למרות שהוא מעורב בהרבה שערים. אייל ברקוביץ' אמר פעם בראיון שהיה מעדיף את הבישול על הגול. מיכה אולי דומה בתכונות לברקוביץ' אבל לא חושב כמוהו והוא דווקא כן מחפש את השערים כביטוי ליכולת אישית.

משחק הבכורה שלו היה לפני ארבע שנים בדיוק בוינטר מול הפועל רמת גן. מוטי איוניר ששיחק עם אביו קובי מיכה תקופה קצרה במכבי תל אביב, נתן לו את ההזדמנות ובמשחק הבכורה מיכה כבש אחד ובישל שער נוסף. כל השחקנים הרימו את הטאלנט הצעיר באמצע המגרש ואפילו השוער לירן שטראובר רץ משערו כדי לעזור. "בכלל לא הפתיע אותי שדור הגיע להיות שחקן הרכב במכבי תל אביב", אמר אתמול שטראובר. "ראיתי מה יש בו מההתחלה והיה לי ברור שהוא יתקדם כי יש לו גם אופי נוח ואולי בעצם זו היום הבעיה היחידה שיש לו. אני חושב שהוא יכול היה להתקדם אפילו יותר, אם היה יותר רע במובן החיובי של המשחק. לא תזיק לו חוצפה חיובית כזו במגרש ואולי זה גם מה שייתן לו יותר דקות במכבי תל אביב. בכל מקרה צריך להעריך אותו על הדרך שהוא עשה ועל כך ששרד במקום שרבים אחרים נשרו".

שטראובר היה שם לפני עידן קרויף ואז גם החלה הפזילה הגדולה לעבר מחלקת הנוער. מיטש גולדהאר היה מאוד מאוכזב מהרכש המאסיבי שעשה אבי נמני בקיץ 2010 ולקראת העונה שאחרי, הוא החליט ללכת על קונספט של צעירים. מוטי איוניר וגדי כרמלי קיבלו את המשימה ובנו את מכבי החדשה סביב רועי קהת, מונאס דאבור, משה לוגסי, מוסא קונאטה, רוברט פונצ'ץ, ריף פרץ, אורי כהן, אלירן ג'ורג', ברק לוי ודור מיכה. כרכש הובאו רפי דהן ודיא סבע וגם רחמים צ'קול שהיה קצת יותר מבוגר. מכל אלה נותרו במכבי תל אביב רק מיכה ולוי ושניהם עוד לא מרגישים שמעמדם לגמרי בטוח, אם כי נראה שפאקו אייסטרן דווקא מאוד מחזיק ממיכה. כרמלי מסביר: "קונאטה הגיע עד איטליה ודאבור כוכב בגראסהופרס. רועי קהת שחקן מוביל בקרית שמונה ופונצ'ץ שחקן משמעותי בגרמניה. דור מיכה נשאר היחיד מכל מה שבנינו במכבי תל אביב כי במכבי החליטו לקנות אליפות בכסף רב ורכשו כל מה שזז גם אם הוא טוב וגם אם הוא לא מתאים. ברור שבקבוצה שיש לה תקציב לרכש של שלושים שחקנים בשלוש שנים, לא יהיה מקום לשחקני הבית. יצא שדור מיכה הוא זה שנמצא היום כסנונית הבודדה מאותה תקופה והאמת היא שזה יכול היה להיות גם רועי קהת או משה לוגסי".

seperator
גילי ורמוט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אין שום סיבה שהוא ודור מיכה לא ישחקו ביחד". ורמוט/קובי אליהו

את השיחה הראשונה עם מישהו מבין שחקני מכבי תל אביב, עשה פאקו עם מיכה. זה היה בקפריסין למחרת ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית מול אסטרס טריפוליס היוונית. מכבי תל אביב קיימה את אימון הבכורה של הבאסקי על הדשא במגרש הכדורגל בכפר הציורי פרבוליה ופאקו לקח את מיכה לשיחה בארבע עיניים בשיפולי המגרש. מאז ועד היום נשמרת ביניהם מערכת יחסים טובה. למיכה יש תכונה די ידועה והיא לזהות מהר מאוד את טיב בני האדם שעומדים מולו ועם פאקו דומה שיש לו כימיה אף שהאחרון ממש לא היה קל איתו. בתקופות מסויימות סיפסל אותו ודאג להעביר לו מסרים, אבל כשמיכה רואה שהריטואל חוזר גם עם ערן זהבי, עדן בן בסט וטל בן חיים, הוא לא יכול להתלונן.

אף שבקרוב יהיה בן 23, הוא נתפס עדיין כצעיר. יכול להיות שזה בגלל מימדי הגוף הצנומים ואולי כי מהיום הראשון שעלה לבוגרים הוא נלקח על ידי הוותיקים יותר שרצו לחבק אותו. בהתחלה זה היה יותר לכיוון של יואב זיו, אבל אחרי זה כבר היה חלק מהחבורה הוותיקה יותר שכללה את שרן ייני, גל אלברמן, ברק יצחקי ובהמשך גם ערן זהבי. "במכבי של השנים האחרונות, מחפשים את אלה שאין להם אגו ומההיבט הזה דור מיכה היה תמיד מוביל, כך שכולם אהבו לאהוב אותו", מסבירים במכבי את החיבה המיוחדת של השחקנים אליו. "גם בצורת המשחק וגם באופי שלו עצמו, הוא אחד שהשחקנים אוהבים לאהוב ולכן היה לו מאוד קל להשתלב בין כולם".
באימונים שלפני המשחק הערב מול קרית שמונה, שם פאקו את דור מיכה ואת גילי ורמוט באותה קבוצה. מיכה נשלח לאגף שמאל, ורמוט לימין, ערן זהבי שיחק באמצע. לא בטוח שכך זה יהיה הערב (21.00, שידור ישיר בערוץ 1) על הדשא כי הבאסקי אוהב תמיד להפתיע. "אין שום סיבה שדור וגילי לא יוכלו לשחק גם ביחד", מתגוננים בקרית שלום. "במרבית המשחקים יש לנו שליטה מלאה במגרש ולא צריך לחשוש לשחק עם שני שחקנים שחושבים יותר התקפה ופחות על סגירת המגן".

בהחלטה לרכוש את ורמוט, חשב מיטש גולדהאר גם על האפשרות שבקיץ מכבי תאבד את טל בן חיים וערן זהבי. כרגע דומה שדווקא הראשון יותר להוט לצאת, כך שספק אם מכבי תישאר בלי השניים. אבל אם כך יקרה, יצטרך מיכה להכניס להתנהלות שלו עוד מימד והוא הקטע המנהיגותי. עד כה לא נדרש לכך נוכח הסגל של הקבוצה, אבל מספרים שהוא נערך גם לזה ולא חושש מהיום בו יצטרך, אם יתבקש, גם להנהיג. בינתיים יש עוד זמן לכך ובכל משחק הוא יצטרך להגביר את המלחמה על מקומו. מה שבטוח כשהוא מסתכל לימין ולשמאל הוא בטח די גאה שמכל החבורה הכשרונית שלקחה דאבל בנוער של מכבי תל אביב, הוא נשאר עם אותו צבע של חולצה וגם עם אותו מספר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם גביע הטוטו. קובי אליהו
רוצה עוד הרבה תארים. מיכה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully