וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קשוח בעיר: מדו תופס בעלות בקישור של מכבי חיפה

15.2.2015 / 6:25

ההופעה הנוצצת של התקפת מכבי חיפה התאפשרה במיוחד בזכות מדו, שהפך לבעל הבית במרכז השדה של הירוקים. בטטת הכורסה מפרגנת למנחם קורצקי, תוהה מה יכול אלי כהן לעשות בעניין סארי פלאח ומודאגת מהדיכאון המקצועי של אופיר מרציאנו

one

רולף דובלי הוא יזם, סופר ואינטלקטואל שוויצרי מוערך. לפני מספר שבועות ראה אור בעברית קובץ מאמריו "אמנות החשיבה הצלולה" (הוצאת ידיעות ספרים, בתרגום שמעון בוזגלו). זהו ספר שנוגד את אסכולת "השיפור העצמי", זו ש"מלמדת" איך להתעשר בחמש דקות או להיות אדם טוב יותר. הכלל המנחה של דובלי פשוט: אל תשתמשו באינטואיציה או בנביאי שקר, הקשיבו רק בהיגיון.

ככלל, זהו ספר מבריק וחשוב, אם כי בעייתי משהו אם אתה אוהד ספורט. דובלי טוען שאנשים נוהגים להעניק משמעות רחבה מדי לצירופי מקרים. למה הוא מתכוון? קבלו דוגמה מהחיים: הבטטה חיה בבוסטון בין 1998 ל-2005. נכון ל-1998, האליפות האחרונה של קבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס נרשמה ב-1918. בפוטבול, ניו אינגלנד פטריוטס מעולם לא זכתה בסופרבול. ב-2005 לפטריוטס היו שלוש זכיות ואפילו הרד סוקס ניצחו בוורלד סירייס. לפי דובלי, אין שום קשר בין האירועים הללו לשהייתה של הבטטה בעיר. מבחינתו, זהו צירוף מקרים טהור.

הייתכן? והלא זוהי עוולה, להגיד דבר נורא שכזה. כמובן שהבטטה תרמה חלק ניכר למאמץ העירוני. כי אנחנו, אנחנו אלה שמשפיעים. לא השחקנים, לא מזג האוויר, לא חיים רמון. זה אנחנו, האוהדים המסורים שלא סוטים במטר מריטואלים שונים ומשונים שיעזרו לקבוצתנו לנצח. הלא אפילו דרור קשטן הדגול, המאמן המעוטר בתולדות הכדורגל הישראלי, יודע שיותר מההכנה המבריקה למשחקים, החמסה הזו, שהחזיק קרוב לשלושה עשורים על הקווים, היא שדחפה אותו לתארים.

הנה, אתמול מכבי חיפה הבקיעה את החמישייה הראשונה שלה ב-2014/15. אוהדים ירוקים, נחשו מי היה לראשונה העונה במשחק של קבוצתכם? לא, לא, זה בסדר, אתם יודעים כבר למי להודות.

אם יורשה, מסקנה אחת עולה מספרו של דובלי: כשאתה אוהד ספורט, אנשים הגיוניים הם סתם אנשים רעים.

טום בריידי קוורטרבק ניו אינגלנד פטריוטס. Christian Petersen, GettyImages
האם התרומה של אוהד ספורט למאמץ קבוצתו לא עוזרת? כמובן שכן, אבל עבור האוהד, אנשים הגיוניים הם אנשים רעים/GettyImages, Christian Petersen
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מקום 3: מנחם קורצקי

אפקט המאמנים המחליפים בליגת העל מוכיח בשבועות האחרונים כמה הוא נזיל. סכנין של אלי כהן, למרות פתיחה טובה, לא יצאה מאזור הסכנה, הפועל תל אביב, גם היא של אלי כהן, מדשדשת, מכבי חיפה עלתה אולי רק עכשיו על המסלול הנכון ואפילו מכבי נתניה של רוני לוי נרגעה למרות חודש מהפנט. הפועל עכו של שלומי דורה היא כבר מקרה אבוד.

הניצחון של מנחם קורצקי במשחקו הראשון על הקווים בהפועל פתח תקוה לא היה מזהיר ומעיד בעיקר על כך שיש לו עוד הרבה עבודה . שוב ניתן היה לזהות את כל התופעות שאפיינו את הקדנציה של קודמו עידן בר און: היכולת המוגבלת לשמור על יתרון מהיר, הנאיביות של השחקנים הצעירים והטעויות המעצבנות של קאלה דרשלר. אלא שלקורצקי היה גם הרבה מזל – בעיקר מהעובדה שהקבוצה שעמדה מולו היא הפועל חיפה, זו שרק לפני מספר שבועות נראתה בדרך אל הפלייאוף העליון ולא מפסיקה לאבד אחיזה.

המזל, כך אומרים, הולך עם הטובים וקורצקי בהחלט מהמאמנים הטובים שיש לנו. לא רק הפועל פתח תקוה צריכה קורצקי טוב, גם הליגה כולה. תראו כיצד הניצחון של המלאבסים הלחיץ את כל התחתית. בעוד יורדת כמעט ודאית אחת כבר יש (אלא אם הפועל עכו תבצע קאמבק מטורף), הפועל פתח תקוה נחשבה למועמדת כמעט בטוחה בפני עצמה, אבל עצרה את הסחף. כעת מחכים לקורצקי שני מפגשי גיהנום – תחילה בסכנין ואחר כך הוא מארח את האקסית בית"ר ירושלים. ניצחון שלו בדוחא, כשבמקביל הפועל חיפה מארחת את מכבי תל אביב והפועל תל אביב את מכבי חיפה, יהפוך את התחתית למקום רותח במיוחד.

מאמן הפועל פתח תקוה, מנחם קורצקי. קובי אליהו
המזל הלך עם הטוב. קורצקי/קובי אליהו

מקום 2: סארי פלאח

הדבר הכי גרוע עבור שחקן כדורגל הוא כשמתחילים להביע כלפיו רחמים. ייתכן שאלי חכמון ראה את נגיעת היד שהייתה מקנה למכבי תל אביב פנדל ולסארי פלאח צהוב שני בדרבי. יכול מאוד להיות שגם דניאל בר נתן זיהה את הזינוק הברור של הבלם והושטת הזרוע לכדור שירה אנתוני וואקמה מהפועל רעננה. אתמול, מול הפועל באר שבע, אף שופט כבר לא יכול היה להציל את פלאח. הפעם הוא עשה שגיאה שאין ממנה מוצא.

כשחוזרים אחורה, לעונת 2012/13, נזכרים שפלאח היה בלם לא רע בכלל בבני יהודה. הוא נתן עונה גדולה, עד המשחק ההוא בטדי שבו נפצע ברגלו ונעדר חודשים ארוכים מהמגרשים. במכבי חיפה זה כבר לא היה זה, והעונה הוא קיווה לפניית פרסה בהפועל תל אביב. בינתיים, פלאח הוא הבאנקר הכי גדול בהרכב של האדומים – אתה יכול לסמוך עליו שיעשה טעות פטאלית בכל משחק. גם ההנחות הגדולות שקיבל בשבועיים האחרונים לא העלו אותו על הגל, כי ככה זה – מאחורי תקופת ההנחות עומד מחיר מלא, ואתמול הפועל תל אביב שילמה במזומן.

ערב המשחק מול מכבי חיפה, שאלת המפתח של אלי כהן היא מהן האלטרנטיבות במרכז ההגנה. הוא יכול לעלות עם מתן אוחיון, שלא הרשים במיוחד עד כה, או עם אבונימה איזואבו, שעדיין לא הראה באימונים שהוא ראוי לחולצת ההרכב. הוא יכול גם להשאיר את פלאח ב-11, מה שאומר שהסיכון לטעות נוספת גבוה. במצב שנוצר, כהן חייב לחשוב שכדי לנצח, הפועל תל אביב חייבת להבקיע לפחות שני שערים במשחק. כמו שהקבוצה הזו נראית, זה לוקסוס גדול מדי.

שחקן הפועל תל אביב, סארי פלאח. ברני ארדוב
הפך למר טעות במשחק. פלאח/ברני ארדוב

איש השבת: מדו

מכבי חיפה נראתה בבלומפילד כמו המודל שעליו חלמו אוהדיה לפני תחילת העונה: דורסת, קצבית, מהפנטת. הרכש הנוצץ כובש שלושה מחמשת השערים, חן עזרא משלים עם צמד, יוסי בניון מבשל שניים. לערב אחד הגשימו הירוקים את החלומות הרטובים של אוהדיהם. קצת חבל, באופן סמלי משהו לעונה שלהם, שעשו את זה במשחק הראשון שאירחו העונה מחוץ לסמי עופר, לעיני 6,000 צופים בלבד, אבל זו כבר התקטננות. הפעם המחמאות מגיעות בלי הסתייגויות.

על פניו, מתבקש אחרי משחק כזה לציין במיוחד את חלוצי הרכש שהיו חדים, את עזרא שהיה תכליתי וגם את בניון שנתן באמת הכול, אבל דומה שההישג המשמעותי של מרקו בלבול במכבי חיפה הוא הרגיעה שהשיג בחלק האחורי, נקודת התורפה הגדולה של הקבוצה ברוב שלבי העונה. מדו מנהיג קישור אחורי קשוח, ובסיוע אביחי ידין ואברהם פאס השקט מאחור, אשדוד הגיעה בקושי לחצי מצב. במבט לאחור, זה היה ניצחון קל, אבל כמה ניצחונות קלים כאלה השתבשו העונה למכבי חיפה בגלל כיסוי גרוע, גלישה מאוחרת או סתם טיילת שהתאפשרה ליריבות במרכז המגרש?

קשה עדיין להכריז על מסקנה חותכת באשר למכבי חיפה, אבל לפחות לגבי מדו, נראה שהירוקים פגעו בול. זה לא השער שכבש הרכש מסיירה לאון, זה הרבה מעבר – השיבוש הפסיכולוגי שעשה למאור בוזגלו בפנדל המוחמץ, ההקרבה, הסגירה הנכונה, התיקולים המתוזמנים ובמיוחד החזרת השליטה למרכז השדה הירוק. השער היחיד שספגה מכבי חיפה בארבעת המשחקים שלו בהרכב היה מתרגיל בבעיטה חופשית בהפסד למכבי פתח תקוה. במקרה הזה, אל תחפשו מקריות.

בשבוע הבא חוזרים הירוקים לבלומפילד, הפעם למשחק מול הפועל תל אביב שעשוי להכריע את המשך העונה עבור שתי הקבוצות. עם מדו במרכז השדה, הם יכולים להרשות לעצמם לבוא שוב עם הרבה ביטחון.

מדו קמארה (מחזור 22) ראובן כהן. מכבי חיפה
נותן הכול. מדו/מכבי חיפה

עוד כמה משפטים לסיום

לא ברור מי משפיע יותר על מי, ההגנה של אשדוד על אופיר מרציאנו או להפך, דבר אחד ברור – השוער הראשון של הנבחרת בכושר איום ונורא. גם אם מרבית השערים שמרציאנו סופג אינם באשמתו הישירה, קשה להגיד שהוא מצליח למנוע יותר מדי. השאלה היא כיצד יצליח אלי גוטמן להוציא אותו מהדיכאון האשדודי לפני יריבות כמו ויילס ובלגיה.

ניר קלינגר לא ממש שולט בעסק באשדוד, הקבוצה הזו נראית חסרת חשק ויכולת לשחק כדורגל.

בשבוע שעבר הבקיע שובל גוזלן לרשת הפועל תל אביב במדי הפועל רעננה, לאחר שכבש במדי הפועל תל אביב לרשת רעננה בסיבוב הקודם. גיא לוי יוכל הערב לנצח את סכנין עם בית"ר לאחר שעשה את ההפך מוקדם יותר העונה.

אנתוני וואקמה שחקן-שחקן.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה מול אופיר מרציאנו שוער מ.ס. אשדוד. ניב אהרונסון
לא מונע גולים. מרציאנו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully