וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בער לרגע ונעלם: המספרים שעושים את העונה ב-NBA

4.2.2015 / 16:30

בתקופה האחרונה ברנדון ג'נינגס שדרג את עצמו, סייע להוציא את דטרויט מהבור, ורשם שיא אסיסטים שהפיסטונס לא ראו מאז ימי אייזיה תומאס, אבל אז הגיעה הפציעה, והבוכנות עומדים בפני מבחן חדש. וגם: קלע העונשין הטוב ב-NBA, וההתחממות של קיירי לקראת האולסטאר. אורן לוי

אנתוני דייויס ניו אורלינס מול פרו אנטיץ' אטלנטה הוקס. AP
מרט להוקס את הכנפיים. דייויס/AP

19 - לצד המספרים הקטנים שצריך לגרד מתחת לבלטות, המספר המרכזי של העונה, לפחות נכון להרגע, חייב להיות רצף המשחקים המרשים שהנצים חיברו יחד עד יום שני האחרון. ההוקס השלימו את החודש הטוב בתולדות הליגה עם מאזן 0:17 בינואר, ואלו היו השקנאים מניו אורלינס של אנתוני דייויס שהצליחו להנחיל להם הפסד ראשון מאז ה-26 לדצמבר 2014.

ההוקס אמנם לא עיגלו לעשרים, אך הרצף שלהם היה טוב למקום החמישי בכל הזמנים, אותו הם חולקים עם שלוש קבוצות. מבין שמונה הקבוצות שניצחו לפחות 19 ברצף, רק שתיים לא סיימו את העונה כאלופים, בוסטון של 2008/09 ויוסטון של 2007/08, שאפילו לא הגיעו לגמר האזורי. כל זה לא אומר שלאטלנטה יש 77.9 אחוזים לקחת אליפות, אך בהחלט מדובר ברשימה יוקרתית ביותר עבור המאמן בודנהולצר ושחקניו.

מילסאפ: "המאזן שלנו ב-20 המשחקים האחרונים הוא 1:19. זה רע?"

שני הענקים שיכולים להפוך את קליבלנד של בלאט למפלצת

"מייקל ג'ורדן הכניס לוויל פרדו בוקס ועשה לו פנס בעין"

הלילה: גולדן סטייט שוב הביסה את סקרמנטו, עוד ניצחון לפילדלפיה

37 - קליי תומפסון וקיירי אירווינג דאגו שמו וויליאמס לא יהיה לבד בטבלת קלעי ה-50 נקודות או יותר במשחק העונה. עכשיו אנחנו מדברים... מו וויליאמס החזיק בשיא הנקודות (52), ובלי לקחת יותר מדי מההופעה הנפלאה שלו, היא העלתה באוב משחקים של התפוצצות רנדומלית אה-לה טרייסי מורי וטוני דלק (50 ו-53 נקודות בהתאמה). רגע, מי? בדיוק...37 הנקודות של תומפסון, האולסטאר הטרי, הן שיא NBA לרבע, והן באו ב-13 מ-13 מהשדה. לפני תומפסון כרמלו אנתוני שרשר 33 מתוך 45 ברבע השלישי מול מינסוטה, כשהשווה את שיאו המיתולוגי של ג'ורג' "אייסמן" גרווין , שעשה זאת בעידן ללא שלשות. גרווין דאג שנדע מה דעתו על כל העסק הזה, כשדרש כוכבית ליד שיאו של תומפסון. וזה בדיוק החלק המעניין - דור מפגיזי השלשות. אנו חיים בעידן של מתיחת הגבולות של ההתקפה. 11 מתוך 15 מהשלוש היו לקליי, 9 מ-9 ברבע האגדי, ונדמה שזהו רק עניין של זמן עד שאחד מהאחים ספלאש או קלעי אוטומטי אחר ישבור את שיא השלשות למשחק אחד של קובי בריאנט ודוניאל מארשל (12). האם זה יקרה העונה? האם הייתם מהמרים נגד זה? הנה עוד 'כמעט' אחד שעשוי לשכנע אתכם.

55 - אם החלק המדהים בהצגה של קליי היה העובדה שהוא דחס את רובה המכריע לרבע אחד, הרי שקיירי אירווינג פרס את גאונותו על-פני משחק שלם. קיירי שפך חמתו על הטרייל בלייזרס כששבר את השיא העונתי שחלקו וויליאמס ותומפסון, עם 55 נקודות, מתוכן 11 שלשות מ-19 ניסיונות. לאחר שהחטיא את שבע הזריקות הראשונות שלו מהשדה, הרכז המוכשר כמו זכר את מה שפיני לימד את בלאט, משל היה זה קול לא מוכר שחזר והדהד את המנטרה באזניו, בעברית: "הסטטיסטיקה סופה להתיישר...". מאותו רגע הוא נשא את הקאבס נטולי-הלברון אל עבר ניצחון דחוק על הקונטנדרית מהמערב במשחק היסטורי, וסיים עם 17 מ-36 מהשדה, ו-10 מ-10 מהקו. כאילו לא די בכך שהוא עשה כל שעלה על רוחו עם הכדור, קיירי גם יצר מהלכים בהגנה, ודקות רבות מהערב המזוויע של דמיאן לילארד (4 מ-19 מהשדה) היו כשאירווינג דבוק אליו כמו קעקוע חינה. עם ההתפרצות הגעשית הזו אירווינג כנראה חתם מעשית את הדיונים על השארתו מחוץ לסגל האולסטאר של המזרח, וטוב שכך. אירווינג זכה בתואר ה-MVP של משחק הכוכבים האחרון, וכל מי שאוהב כדורסל ישמח לקבל את הקוסם הזה על הבמה בניו יורק, גם אם זה מהספסל.

6 - לא מבזבז. שש הינו מספר ההחטאות של ג'רד בייליס מהקו העונה. בזמן שהשחקן הממוצע מחטיא בערך אחת מכל ארבע זריקות שהוא לוקח, הגארד של מילווקי לא נותן להזדמנויות לחלוף על פניו, במן גרסת ה-NBA ל"דן-חסכן" (או "Shameless-Bayless", אם תעדיפו בלעז). 81 מתוך 87 סה"כ, שמציבים אותו על 93.8 אחוזי הצלחה, ובמקום ראשון בליגה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קיירי אירווינג, שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
55 נקודות, ואפילו הספיק גם לשמור. אירווינג/רויטרס

21 - במשחק שבו שניים מגבוהי העתיד של הליגה, אנדרה דראמונד וניקולה ווצ'ביץ', התגוששו כמו שני דובים בדרך למשחקים של 26 ו-17 לעומת 26 ו-15 בהתאמה, היה זה ברנדון ג'נינגס מדטרויט שגנב את הכותרות. 21 אסיסטים (שיא עונתי ב-NBA) לצד 24 נקודות היו לג'נינגס, שהפך לשחקן הראשון מאז סטיב נאש ב-2009 עם משחק של 20-20 בנקודות ואסיסטים. האחרון שעשה זאת במדי הפיסטונס הוא איזייה תומאס לפני שלושה עשורים. הפציעה בגיד אכילס שגמרה לג'נינגס את העונה לא יכלה לקרות בעיתוי אומלל יותר.

ג'נינגס הגיע לליגה בגיל 19 לאחר שנה לא מרשימה ברומא, בה בחר כמסלול עוקף קולג', במהלך שהיווה תגובה חסרת-תקדים להעלאת גיל המינימום של כניסת שחקנים חדשים ל-NBA. זו הייתה עונתו השישית של ג'נינגס בליגה, והמשחק הטוב ביותר בקריירה המקצוענית שלו הגיע במשחקו השביעי בלבד, אז שרף את הרשתות בדרך ל-55 נקודות מול סטפן קרי והווריורס. אין דבר ממה שנכתב אז על ההשוואה בין שני הרוקיז שהעז לחזות שהקריירות של השניים יהיו איפה שהם היום, כאשר קרי מוביל את הקבוצה הכי טובה בליגה בעונה שאולי שווה MVP . ג'נינגס מעולם לא היה שחקן יעיל, הוא נוטה להעדיף צורה על תוכן, במונחי כדורסל, והקבוצות שהוביל מעולם לא הצליחו במיוחד. אבל את הכישרון הגולמי אי אפשר לקחת ממנו – בשיאו, ג'נינגס מטעה גם את הצלמים. בעוד שיש לא מעט שחקנים שמסוגלים להיכנס ל"זון" של קליעה, וג'נינגס הוא אחד מהם כפי שהוכיח באותו משחק שביעי כמקצוען, מעטים הם אלה שמסוגלים להיכנס ל"זון" של מסירות, וג'נינגס עונה גם להגדרה הזו. בעונה שעברה, עם פיסטונס ששיחקו רע, הרכז היה במקום השמיני באסיסטים פוטנציאלים (מסירות שהובילו לזריקה), מקום אחד אחרי קרי.

פציעתו של הרכז הססגוני, כמו זו של קובי, פול ג'ורג', ג'בארי פרקר (הרשימה כמובן לא נעצרת שם) מייצרת טעם לוואי מעיק לעונת 2014/15, והתזמון שלה בא בסנכרון מדכא עם עלייתה של דטרויט מן המצולות והאיום הממשי שלה על מקום בפלייאוף. העונה ג'נינגס רשם ממוצע של 15.4 נקודות ו-6.6 אסיסטים ב-28.6 דקות. היה לו חלק משמעותי ביציאה של הפיסטונס מאשפתות, והנתונים מעשרת משחקיו האחרונים מגבים זאת - 18.8 נקודות ו-7 אסיסטים ב-29 דקות. הבוכנות עדיין עשויים להגיע לפלייאוף, באחד מהקונפרנסים הכי מבאסים שהיו לנו, אבל זה לא יהיה אותו דבר. ואן-גנדי לקח את השאריות שהיו במקרר והתחיל לבשל מהם מעדן מלכים. המתכון לא נראה אותו דבר ללא ג'נינגס, שמחזיק בכדור יותר מכל שחקן אחר בקבוצה בהפרש ניכר. די.ג'יי אוגוסטין הוא שחקן שאתה מאוד שמח שנמצא בסגל שלך בזמנים שכאלה, אבל הוא לא פתרון לטווח ארוך בקבוצה טובה.

גארד דטרויט פיסטונס ברנדון ג'נינגס. GettyImages
שיפר את המספרים בתקופה האחרונה, מסר ומסר, ולהתראות בעונה הבאה. ג'ינינגס/GettyImages

11:1 - הקריירה של דרק רוז נמצאת בסימן "סולמות ונחשים" מאז שחזר מפציעותיו הממושכות. משחק החוץ מול גולדן סטייט באורקל ארנה, מבצר בו הלוחמים ניצחו 18 מתוך 19 המשחקים שקדמו למפגש, היווה מיקרוקוסמוס סמלי על הדבש ועל העוקץ של ה-MVP לשעבר. יחס האסיסיטים-איבודים של רוז במשחק עמד על 11:1 לחובתו. משהחל המעקב אחר הסטטיסטיקות הללו רק חמישה שחקנים מלבד רוז איבדו 10 כדורים יותר מסך האסיסטים שלהם במהלך משחק. לצד סנטרים גמלוניים בהופעות מוטרפות, שוכן לו רוז בתור הגארד היחיד ברשימה. הרכז לקח 33 זריקות מהשדה ואפס מהקו כדי להשלים ערב בלהות מבחינה מספרית.

ואז הוא קלע את סל הניצחון בהארכה.

82 - המספר הנוסף, גם הוא טירוף חושים תוצרת שחקן במשחק חייו. באופן חריג, נצא רגע מליגת הכדורסל הטובה בעולם, כי יש פה מספר שמצדיק זאת. אריק מקולם שבר את הליגה הסינית, עם 82 נקודות במשחק של קבוצתו ז'ייז'אנג גולדן-בולס מול גואנגדונג טייג'רס בתאריך ה-30 לינואר. משחק בו קבוצתו הפסידה (!) בתוצאה 129:119. מקולום שבר את שיאו בין השנתיים של קווינסי דאבי, שהשחיל 75 נקודות בשלושה רבעים. איך זה קשור לNBA- אתם שואלים? לא יודע. אריק הוא אחיו הגדול של הקומובו-גארד סי.ג'יי מקולם, שמשחק במדי פורטלנד טרייל בלייזרס. אבל הקטנוניות הזו לא עוזרת לאף-אחד - 82 נקודות אומרים לכם! זה מספרים של דובי גל. הליגה הסינית הפכה רשמית לבית המשוגעים של עולם הכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully