וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים לך כנפיים: ההזדמנות של עומר דמארי בלייפציג

12.1.2015 / 14:00

השדרוג הכלכלי האדיר תחת המטריה של רד בול והאפשרות להגשים את חלום הבונדסליגה עם המועדון השנוא בגרמניה. עומר דמארי עובר ללייפציג מהבונדסליגה השנייה. נסיגה? אלמוג כהן מוחה: "הליגה האוסטרית בלי זלצבורג שווה לליגה השלישית בגרמניה". אופיר סער עם מעקב השגרירים

שחקן אוסטריה וינה עומר דמארי. Christian Hofer, מערכת וואלה! NEWS
שדרוג מקצועי וכלכלי. דמארי/מערכת וואלה! NEWS, Christian Hofer

המנהל הספורטיבי של לייפציג, רלף רנגניק, מקבל מדי חודש שני דו"חות סקאוטינג. האחד בנוגע לרשימת שחקנים הנמצאים במעקב באופן קבוע והשני לגבי שחקנים שעשו קפיצה ונכנסו לרדאר של הצוות שלו. עומר דמארי השתייך לרשימה הראשונה עוד בתקופת הקיץ. בלייפציג עקבו, אך עדיין לא החליטו לעשות מהלך. ברגע שדמארי עבר לאוסטריה והחל להבקיע, רמת המעקב עלתה לשלב העליון. כבר באוקטובר הוא נכנס לרשימה של ששת שחקני התקפה הפוטנציאליים של לייפציג לקראת חלון ההעברות בינואר. לאחר ההופעות במדי הנבחרת ובעיקר נגד בוסניה, הגרמנים הבינו כי או-טו-טו הם כבר לא לבד בסיפור וקיבלו החלטה סופית: הולכים על העסקה.

ב-48 שעות הקרובות צפויה להיחתם באופן רשמי העסקה שתעביר את דמארי מאוסטריה וינה ללייפציג. סכומי העברה נזרקו לאוויר וגם חוזים שאפילו דמארי עוד לא יודע עליהם. בפועל, רק ברגע חתימת החוזה דמארי ונציגיו יידעו את כל הפרטים הקטנים, אורך החוזה (שלוש שנים וחצי או ארבע שנים וחצי) ואת הפרטים הקטנים, המענקים (תלוי באיזה ליגה תהיה הקבוצה) והתנאים הנלווים. מה שבטוח, שכר בסיס של 600-700 אלף יורו נטו לעונה יהיה לדמארי וזאת הבשורה הכלכלית הכי חזקה מבחינתו. מה שכן, אוסטריה וינה תקבל עבורו בין 4 ל-5 מיליון יורו ועבורה זאת עסקה אדירה לאחר שרכשה אותו לפני חמישה חודשים ב-1.6 מיליון.

"קיימת סבירות גבוהה מאוד שגיא לוזון יאמן את צ'רלטון"

דמארי החלים ממחלת הנשיקה, צפוי לחתום בלייפציג השבוע

עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל חוגג עם ערן זהבי. קובי אליהו
לאחר ההופעות במדי הנבחרת ובעיקר נגד בוסניה, הגרמנים הבינו שכדאי להם להזדרז. דמארי/קובי אליהו

שדרוג מקצועי

"יחד עם הצ'מפיונשיפ באנגליה, הליגה השנייה בגרמניה היא החזקה ביותר באירופה כליגה משנית. הכדורגל שם חזק, מהיר וטכני"

מאז החל המו"מ בין אוסטריה וינה ללייפציג, רבים מרימים גבה בנוגע לרצון של דמארי לעבור. מילא אנשים, אבל אנשי מקצוע ופרשנים שלא מבינים את ההחלטה של דמארי, מעבר לקטע הכלכלי. והם טועים. רמת הכדורגל והאינטנסיביות בבונדסליגה השנייה היא בכמה דרגות מהעל הליגה האוסטרית. דמארי עצמו דיבר על כך בשיחות סגורות והודה שהוא לא רואה הבדל משמעותי בין הליגה הישראלית לאוסטרית. בבונדסליגה 2 הוא ירגיש את ההבדל, ואולי הדרך הזאת היא הסיכוי האמיתי שלו להגיע מוכן לבונדסליגה, כשבזיכרון חקוקים עדיין הקשיים של איתי שכטר וגילי ורמוט בקייזרסלאוטרן.

יוזף מיכורל הוא שחקן עבר אוסטרי ששימש במשך כמה שנים כעוזר המאמן באוסטריה וינה. כשהוא שומע את הזלזול בהחלטה המקצועית של דמארי, הוא צוחק ואומר: "ככה זה, לפעמים אנשים שלא מבינים מדברים שטויות. יחד עם הצ'מפיונשיפ באנגליה, הליגה השנייה בגרמניה היא החזקה ביותר באירופה כליגה משנית. הכדורגל שם חזק, מהיר וטכני ברמות הגבוהות של הכדורגל והרבה מאוד שחקנים משם בכל שנה קופצים לבונדסליגה ולליגות איכותיות ביבשת. מעבר לכסף הגדול, זאת החלטה מקצועית חשובה מאוד עבורו דמארי, שיכול לשדרג את עצמו שם ולהתקדם באמת לליגה הבכירה. רק קצת מפריע לי שזה קורה בינואר. אני לא מאמין במעברים האלה בינואר, מה גם שהוא בעונה טובה כאן ועדיף לסיים אותה ואז להתחיל דרך חדשה. אבל עם כסף כזה לא עושים שיקול. זאת יכולה להיות הזדמנות שלא תחזור, אז אפשר להבין את ההחלטה".

דמארי אמור לעשות היום (שני) סידורים אחרונים בווינה ולהגיע מחר לגרמניה, כאשר נציגיו מהארץ יצטרפו למעמד החתימה. היום אמורות להגיע התשובות של הבדיקות שערך בנוגע למחלת הנשיקה, אם כי הן לא אמורות לשנות דבר. בלייפציג כבר קיבלו החלטה לסגור את העסקה ולצרף את החלוץ. אגב, ביממה האחרונה ישנן שמועות באוסטריה כי לייפציג לא תורשה להעביר את דמארי לזלצבורג בשנתיים הראשונות אבל את זה נדע רק לאחר שהעסקה תיחתם.

עוד באותו נושא

סיפורה המסקרן של ר.ב. לייפציג

לכתבה המלאה

מי את ר.ב. לייפציג?

לאורך השנים לייפציג לא התחזקה בשחקנים יקרים או בכוכבים מזדקנים, ובמקום זאת השקיעו שם סכומי עתק בפיתוח תשתיות ומערכי סקאוטינג מהמתקדמים בעולם

חברת המשקאות האוסטרית "רד בול" השתלטה ב-2009 על אס.אס.פאו מרקרנשטדט הקטנה מהליגה החמישית בגרמניה. "רד בול" רצו לשנות את שמה של הקבוצה ל"רד בול" לייפציג, אבל בשל סעיף שאוסר על הכנסת ספונסר לשם הקבוצה - נאלצו להסתפק בשם ר.ב. לייפציג. ר.ב. כראשי תיבות לקבוצת משחקי כדור, אך עם מסר פרסומי ברור מאוד של משקה האנרגיה.

ר.ב. לייפציג הצטרפה לתאגיד ספורט עצום, שכולל בין היתר שתי קבוצות פורמולה אחת, שלוש קבוצות כדורגל, שתי קבוצות הוקי קרח ועוד אינספור חסויות למירוצי מכוניות, הופעות, ספורט אתגרי ואפילו הסכמים עם ידוענים. הבעלים דיטריך מטשיץ לא שש להוציא כסף ופיתח אובססיה לצעצוע החדש ממזרח גרמניה. המטרה: הבונדסליגה. שם התהילה, הפרסום והכסף הגדול. לאחר מכן כבר אפשר לכוון לעבר מטרת העל: ליגת האלופות.

בגרמניה לא אוהבים את לייפציג, וזה בלשון המעטה. ההשתלטות של חברת המשקאות על קבוצת הכדורגל התקבלה בחוסר סובלנות, כצפוי במדינה בה למסורת ולהיסטוריה של המועדונים יש ערך עליון. שחקני לייפציג אספו חוויות קשות במשחקי החוץ שלהם בשנים האחרונות, כולל השכלת אבנים על האוטובוס שלהם, שירי נאצה ושלטים מעליבים בכל מגרש ("חזירים, תעופו מהכדורגל", "מועדון בלי לב, אתם רק פרסומת"). עם הניסיון של דמארי מישראל הוא יוכל לתרגם להם שם את "בכל מקום בארץ שונאים את הפועל" ולהשתלב די מהר.

מי שמנהל את העסק מבחינה מקצועית הוא רלף רנגניק. המאמן הוותיק מאוד מוערך בכדורגל הגרמני, ונותר כזה למרות היותו המנהל הספורטיבי של מועדון המעורר אנטגוניזם. רנגניק עובד ביסודיות ובונה מועדון חזק ויציב. לאורך השנים לייפציג לא התחזקה בשחקנים יקרים או בכוכבים מזדקנים, ובמקום זאת השקיעו שם סכומי עתק בפיתוח תשתיות ומערכי סקאוטינג מהמתקדמים בעולם. רנגניק אחראי על כל קבוצות הנוער בלייפציג ובזלצבורג, אליהן מגיעים ילדים מוכשרים מאוסטריה וגרמניה ומתחילים לעבוד מגילאים צעירים מאוד לפי פילוסופית המשחק של "הפרופסור".

רלף רנגניק מנהל מקצועי של רד בול זלצבורג ור.ב. לייפציג. Matthias Kern, GettyImages
מפתח את הקבוצה מהבסיס, כשהמטרה היא ליגת האלופות. רלף רנגניק/GettyImages, Matthias Kern

בין האמת לשמועות

לייפציג לוטשת בכל שנה את העיניים לכוכבים של הליגה האוסטרית וכל שחקן של קבוצת צמרת בו היא מעוניינת מגיע עם תווית של חשש לעסקה סיבובית. בלא מעט מקרים מדובר בחששות הגדולים של המועדונים הבכירים באוסטריה מההשתלטות של זלצבורג על הכדורגל המקומי

אם יש משהו שלא נפסק לגבי ר.ב לייפציג אלו הן השמועות. לייפציג לוטשת בכל שנה את העיניים לכוכבים של הליגה האוסטרית וכל שחקן של קבוצת צמרת בו היא מעוניינת מגיע עם תווית של חשש לעסקה סיבובית והעברה לרד בול זלצבורג. לפעמים זה נכון, אך בלא מעט מקרים מדובר בחששות הגדולים של המועדונים הבכירים באוסטריה מההשתלטות של זלצבורג על הכדורגל המקומי.

אף אחד לא מכחיש את שיתוף הפעולה בין הצדדים, והוא גלוי ושקוף. ללייפציג ישנה עדיפות ברורה בנוגע לשחקנים שמצטיינים בליגה האוסטרית. שחקנים צעירים מתחילים לרוב התחשלות בפ.צ. ליפרינג, קבוצת הבת של רד בול זלצבורג, שמשחקת בליגה השנייה באוסטריה. חלק משיתוף הפעולה בין שני המועדונים כולל גם תחלופת מאמנים בין קבוצות הנוער השונות. במועדון טוענים שתחלופה כזו טובה ובריאה לכולם, כשמדובר בשני מועדונים שכל מחלקות הנוער והבוגרים שלהם עובדים על פי אותן שיטות ומערכי משחק".

מהיכן החשש נובע? אפשר לקחת דוגמה מהקיץ האחרון. כאשר לייפציג הגישה להתאחדות הגרמנית את הסגל הרשמי שלה לקראת עונת 2014/15 הופיע שם אחד, מאסימו ברונו. הבלגי הצעיר והכישרוני עבר חודש לפני כן לרד בול זלצבורג ורק בדיעבד התברר שהוא בכלל שייך ללייפציג ו"מושאל" לזלצבורג. אגב, הקבוצה ממזרח גרמניה שילמה עליו כתשעה מיליון יורו, סכום ההעברה הגבוה ביותר בהיסטוריה של הבונדסליגה השנייה. גם מרסל סביצר נחשב לאחד הכישרונות הגדולים באוסטריה. הוא הצטיין במדי אדמירה ואקר וראפיד וינה וזומן לנבחרת אוסטריה כבר בגיל 18. היה לו סעיף שחרור רק לאירופה, אז לייפציג ניצלה זאת, קנתה אותו ומיד העבירה בהשאלה לזלצבורג. רנגניק הסביר אז: "יש סינרגיה. אם אנחנו מגלים שחקן, אני צריך להחליט אם הוא מתאים יותר לזלצבורג או ללייפציג".

שחקן אנדרלכט מאסימו ברונו. GettyImages
ללייפציג ישנה עדיפות ברורה בנוגע לשחקנים שמצטיינים בליגה האוסטרית. מאסימו ברונו/GettyImages

העצה של אלמוג כהן

גם בינואר הנוכחי לייפציג לא מפסיקה לנסות להתחזק ולכוון לעלייה לבונדסליגה. בישראל מתעסקים מן הסתם בעומר דמארי, אך רק לפני כמה ימים רכש המועדון את אמיל פורסברג, שחקן הכנף של נבחרת שבדיה ומאלמו, תמורת 3.7 מיליון יורו. מעבר לפורסברג ודמארי, שהגיעו גם בעקבות פציעות קשות של שניים משחקני ההתקפה של הקבוצה, ההערכות הן כי במועדון צפויים עוד כ-12-15 מיליון יורו בחלון ההעברות הקרוב. הכול כדי להגיע לבונדסליגה.

דמארי יהיה הישראלי השני בליגת המשנה בגרמניה, לצד אלמוג כהן שיחזור מפציעה ויצטרף למאמצי העלייה של המוליכה המרשימה אינגולשטאט. הקשר משוכנע שחברו לשעבר מהפועל תל אביב בחר נכון ומחזק את דבריו של מיכורל לגבי הבדלי הרמות. "אני חושב שהליגה האוסטרית בלי רד בול זלצבורג היא בערך כמו הליגה השלישית בגרמניה", מסביר כהן. "יש לי שני שחקני נבחרת אוסטריה בקבוצה שאומרים בדיוק אותו דבר. אני חושב שזה צעד מצוין בשביל עומר, גם כלכלית וגם מקצועית. לייפציג צפויה להיות בשנים הקרובות קבוצה מאוד חזקה בליגה הראשונה. גם אני ייעצתי לעומר לעבור. בכל הפעמים שדיברנו לאחרונה, הסברתי לו כמה זה משמעותי עבורו גם מהבחינה המקצועית. אני בטוח שעומר מאושר מהמעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully